کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت پیام نور 99 | لینک دانلود

کانال تلگرام تحصیلی     

تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور در رشته های کنکور و بدون کنکور برگزار می‌شود. زمان برگزاری تکمیل ظرفیت رشته های کنکور دانشگاه پیام نور همزمان با برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور سراسری و زمان تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور نیز همزمان با برگزاری تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه های سراسری است که هرکدام شرایط ثبت نام و انتخاب رشته جداگانه ای دارند و از طریق انتشار دفترچه، به اطلاع داوطلبان رسانده می‌شود. در این مطلب به دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت پیام نور 99 پرداخته ایم؛ همچنین به محض انتشار دفترچه لینک دانلود آن را در اختیار داوطلبان خواهیم گذاشت.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت پیام نور 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه پیام نور 99

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری، هریک از واحدهای دانشگاهی از جمله دانشگاه پیام نور، ظرفیت رشته های تحصیلی خود را بررسی می‌کنند و در صورتی که در رشته یا رشته هایی هنوز ظرفیت خالی باقی مانده باشد، این رشته ها را به سازمان سنجش ارسال می‌کنند تا برای آنها تکمیل ظرفیت برگزار گردد و از این طریق داوطلبان بیشتری شانس پذیرش داشته باشند.

برای برگزاری تکمیل ظرفیت، وزارت علوم تحقیقات و فناوری باید موافقت خود را اعلام نماید و در چند سال اخیر به دلیل عدم موافقت وزارت علوم، این مرحله از پذیرش دانشجوی کنکور سراسری برگزار نشده است.

امسال نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا و بلاتکلیفی بسیاری از داوطلبان که انتخاب رشته اولیه را انجام نداده اند  نمی‌توان پیش بینی کرد که تکمیل ظرفیت برگزار خواهد شد یا خیر. اما در صورت برگزاری، زمان تقریبی آن در بهمن ماه خواهد بود و پذیرفته شدگان از بهمن وارد دانشگاه خواهند شد.

دانلود دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه پیام نور 99

(در صورت انتشار دفترچه، این لینک فعال می‌شود.)

لازم به ذکر است که تکمیل ظرفیت کنکور شامل تکمیل ظرفیت تمام دانشگاه‌های سراسری از جمله روزانه، شبانه، پیام نور و غیرانتفاعی است و داوطلبان متقاضی شرکت در رشته های تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور نیز باید دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور را دانلود نمایند.

ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور 99

سال گذشته برخلاف کنکور که تکمیل ظرفیت نداشت، برای رشته های بدون کنکور تکمیل ظرفیت برگزار گردید و زمان آن نیز از 28 آبان ماه الی 15 بهمن ماه بوده است. امسال نیز پیش بینی می‌شود که همانند سال گذشته، تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه پیام نور از اواخر آبان ماه یا اوایل آذرماه آغاز گردد. داوطلبان بیشتر از 2 ماه فرصت دارند با بررسی دفترچه راهنما و مشاهده لیست رشته های ارائه شده، نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند.

دانلود دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور 99

(در صورت انتشار دفترچه، این لینک فعال می‌شود.)

نحوه ثبت نام در رشته های تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور 99 ممکن است به صورت حضوری باشد زیرا در سال گذشته حضوری انجام گرفت. بدین صورت که داوطلب رشته مورد نظر خود را از دفترچه راهنما انتخاب می‌کند و سپس همراه با مدارک لازم به دانشگاه ارائه دهنده آن رشته مراجعه می‌نماید.

هر داوطلب مجاز است که حداکثر در یک رشته محل ثبت نام کند و دانشگاه پس از بررسی سوابق تحصیلی ثبت نام کنندگان، اسامی پذیرفته شدگان را اعلام می‌نماید و داوطلبان پذیرفته شده باید مجددا به دانشگاه مراجعه و ثبت نام قطعی خود را انجام دهند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت پیام نور 99 تحصیلی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره