وبلاگ دانتل

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی شیراز ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی شیراز ۱۴۰۲ در دو نیمسال تحصلی اول (مهر ماه) و نیمسال تحصیلی دوم (بهمن ماه) انجام می گیرد. دانشگاه علمی‌کاربردی در بسیاری از رشته‌ها در مقاطع تحصیلی کاردانی (براساس معدل دیپلم) و کارشناسی ناپیوسته (براساس معدل کاردانی) به­ صورت بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرد. برای اطلاع از لیست رشته­ های علمی کاربردی می­‌توانید به مقاله لیست رشته‌ های دانشگاه علمی کاربردی مراجعه فرمایید. در ادامه این مقاله تمامی جزئیات اعم زمان و شرایط و مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی شیراز 1402 را به ­صورت کامل برای شما شرح خواهیم داد.

 

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی شیراز ۱۴۰۲

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی شیراز ۱۴۰۲ در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می شود. تاریخ های اعلام شده جهت ثبت‌نام برای این دو نیمسال از یکدیگر مجزا است و معمولا قبل از شروع نیمسال تحصیلی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه هایی منتشر می شود.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

 

زمان ثبت نام علمی کاربردی شیراز 1402

داوطلبان برای ورود به دانشگاه‌های علمی‌کاربردی باید در بازه های زمان تعیین شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و نام نویسی خود را انجام دهند. در سال گذشته زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی شیراز نیمسال اول در مرداد ماه آغاز شد و پیش بینی می شود در سال جاری نیز نام نویسی در مرداد ماه آغاز شود.

برای اطلاع از زمان ثبت نام در مقاطع مختلف بر روی لینک زیر کلیک کنید.

بخوانید: زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی در نوبت دوم بهمن ماه نیز هرساله اقدام به پذیرش دانشجو به صورت تکمیل ظرفیت می نماید. تاکنون زمان نام نویسی سال ۱۴۰۲ اعلام نشده و طبق روال سال گذشته پیش بینی می شود در آذر ماه این فرصت در اختیار متقاضیان قرار گیرد. داوطلبان برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به زمان ثبت‌نام کنکور دانشگاه‌های مختلف می توانید عضو کانال تلگرامی مجموعه دانتل کو شوید.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی شیراز ۱۴۰۲

در دفترچه راهنما، شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی شیراز ۱۴۰۲ شرح داده است. در ادامه به بررسی شرایط عمومی و شرایط اختصاصی داوطلبان در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته می پردازیم. شرایط اختصاصی پذیرش در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته متفاوت است.

 

شرایط عمومی

🔵 داوطلبان باید در وهله اول به دین اسلام یا یکی از ادیان موجود در قانون اساسی جمهوری اسلامی معتقد باشند.

🔵 به انقلاب جمهوری اسلامی ایران و آرمان‌های آن پایبند باشند.

🔵 هیچگونه دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران نداشته باشند.

🔵 سوء سابقه کیفری و فساد اخلاقی نداشته باشند.

🔵 هیچگونه اعتیادی به مواد مخدر نداشته باشند.

 

شرایط اختصاصی مقطع کاردانی 

🟢 دارای دیپلم سه ساله نظام جدید در زیرگروه‌های نظری، فنی حرفه ای و کاردانش یا

🟢 دارای دیپلم سه ساله نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی، در زیرگروه‌های نظری، فنی حرفه ای و کاردانش

🟢 دارای دیپلم نظام قدیم

🟡 داوطلبان متقاضی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی شیراز از توانایی جسمی لازم، متناسب با رشته های انتخابی برخوردار باشند.

 

شرایط اختصاصی مقطع کارشناسی ناپیوسته 

متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی شیراز 1402 دوره کارشناسی ناپیوسته باید مدرک کاردانی دانشگاه و موسسات آموزشی معتبر یا مدرک کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی حرفه ای حتی با عنوان غیرمرتبط داشته باشند.

 

راهنما ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی شیراز ۱۴۰۲

 نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی شیراز را شرح خواهیم داد. تمامی متقاضیان لازم است برای انجام نام نویسی، طبق مراحل زیر پیش بروید.

✅ مراجعه به سایت سازمان sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی و مطالعه کامل آن

✅ پرداخت هزینه ثبت نام و خرید کارت اعتباری

✅ تکمیل فرم ثبت نام 

✅ وارد کردن کدرشته محل های انتخابی

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

 

راهنما تصویری

1️⃣ به سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ از منو رنگی سمت راست سایت، گزینه ” جامع علمی کاربردی ” را انتخاب نمایید.

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی استانی

3️⃣ در این مرحله ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی شیراز اگر داوطلب مقطع کاردانی هستید، دفترچه راهنما دوره کاردانی و چنانچه داوطلب مقطع کارشناسی هستید، دفترچه دوره کارشناسی ناپیوسته را دریافت و به دقت تمامی مندرجات آن را مطالعه کنید.

برای دانلود دفترچه راهنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود کنید: دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

4️⃣ ابتدا بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. سپس با توجه به مقطع مورد نظر خود بر روی لینک ” ثبت‌نام دوره‌ کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه‌ای ناپيوسته، نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی مهرماه ۱۴۰۲ ” و یا ” ثبت نام دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه‌ای (ناپيوسته) نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی برای ورودی مهر ماه سال ۱۴۰۲ ” کلیک کنید و جدول زمانی و نکات مهم و توصیه‌های موجود در این بخش را مطالعه کنید.

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی استانی

پرداخت هزینه ثبت نام

5️⃣ برای ثبت‌نام در هریک از مقاطع کاردانی و کارشناسی، باید کارت اعتباری تهیه کنید، بنابراین بر روی گزینه ” خرید کارت اعتباری ” کلیک نمایید و طبق راهنمای تصویری زیر مراحل خرید کارت را تکمیل کنید.

خرید کارت اعتباری

6️⃣ در این مرحله با توجه به مقطع انتخابی (کاردانی یا کارشناسی ناپیوسته) گزینه مربوط به سریال ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی شیراز 1402 را انتخاب و بر روی ” تایید و ادامه ” کلیک کنید. 

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

7️⃣ در این مرحله نام و نام خانوادگی و شماره تلفن ثابت و همراه خود را وارد و بر روی ” تایید و ادامه ” کلیک کنید. 

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

8️⃣ در این مرحله اطلاعات وارد شده ردر مرحله قبل نمایش داده می شود. در صورت صحیح بودن این اطلاعات تیک گزینه ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را یادداشت نموده ایم. توجه داشته باشید حتما شماره پیگیری پرداخت را یادداشت نمایید. در ادامه بر روی ” ادامه روند پرداخت ” کلیک کنید. 

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

9️⃣ در این مرحله از طریق کارت بانکی خود هزینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی شیراز ۱۴۰۲ را پرداخت می کنید و با پرداخت هزینه کارت اعتباری مقطع مورد نظر، یک سریال ثبت‌نام 12 رقمی برای شماره همراه وارد شده پیامک می‌شود.

تکیمل فرم ثبت نام

🔟 پس از دریافت سریال ثبت‌نام، مجدد به صفحه اصلی ثبت‌نام برگردید و سریال دریافتی را وارد کنید و سپس شماره سریال ۱۲ رقمی را وارد کنید.

1️⃣1️⃣ در این مرحله داوطلب باید عکس پرسنلی خود را با توجه به ضوابط مربوط به عکس بارگزاری نماید.

1️⃣2️⃣ داوطلبان با فرم ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی شیراز ۱۴۰۲ را پر کنند. در انتها صفحه با کدرشته محل های انتخابی خود را وارد نمایند و پس از بررسی کامل همه اطلاعات وارد شده بر روی ادامه کلیک کنید. 

1️⃣3️⃣ پس از اتمام روند ثبت‌نام سیستم یک شماره پرونده 7 رقمی و کدپیگیری در اختیار شما قرار می دهد و تا زمان اعلام نتایج نزد خود نگهداری نمایید.

 

مدارک لازم ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی شیراز 1402

پس از اتمام مراحل نام نویسی، در صورتی که در دانشگاه مورد نظر پذیرفته شوید، باید با مدارک لازم جهت نام نویسی حضوری به واحد دانشگاه جامع علمی‌کاربردی مربوطه مراجعه کنید. در ادامه تمامی مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی شیراز دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته آورده شده است.

 

مدارک لازم مشترک مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 

✅ فرم تایید معدل برای فارغ التحصیلانی که تاکنون گواهی نامه پایان تحصیلات برای آنان صادر نشده است.

✅ فرم تکمیل شده استفاده از سهمیه شاغل برای متقاضیانی که شاغل بوده و از سهمیه شاغل در رشته متناسب استفاده می‌کنند.

✅ آخرین فیش حقوقی برای متقاضیان استفاده از سهمیه شاغل

✅ اصل شناسنامه و اصل کارت ملی همراه با کپی

✅ 6 قطعه عکس 4*3

 

مدارک مقطع کاردانی

❌ گواهی نامه پایان تحصیلات متوسطه و یا مدرک دیپلم الزامی است.

❌ داوطلبان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی شیراز که گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه آنها فاقد معدل می‌باشد باید گواهی معدل دار خود را تحویل دانشگاه دهند.

 

مدارک مقطع کارشناسی

❌ داوطلبان برای ادامه تحصیل و ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی شیراز ۱۴۰۲ در مقطع کارشناسی ناپیوسته باید مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته از دانشگاه و موسسه‌های آموزش عالی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داشته باشند.

 

مشاوره ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی شیراز ۱۴۰۲

چنانچه قصد شرکت در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی شیراز 1402 را دارید، بایستی بدانید که آیا طبق دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه علمی‌کاربردی شرایط شرکت را دارید و یا به اصطلاح واجد شرایط می باشید یا خیر.

در دفترچه راهنما ثبت‌نام، تمامی کدرشته محل ها گردآوری شده است و داوطلبان پیش از نام نویسی باید این دفترچه را به صورت کامل مطالعه و رشته انتخابی خود را استخراج کرده و در زمان نام نویسی آن را در فرم ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی شیراز 1402وارد کنند. 

برای اطلاع از شرایط ثبت‌نام و البته اطلاع از کد رشته محل های ارائه شده باید دفترچه راهنما ثبت‌نام منتشر شده از سایت سازمان سنجش را به دقت مطالعه کنید.

شما متقاضیان عزیز می توانید برای دریافت پاسخ سوالاتتان و همینطور دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی شیراز و چینش الویت ها با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید.

بخوانید: راهنما ثبت نام بدون کنکور

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی شیراز ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی شیراز ۱۴۰۲ در چه تاریخی می باشد؟

    در متن مقاله زمان دقیق نام نویسی بدون کنکور نیمسال اول و نیمسال دوم این دانشگاه را اعلام کرده ایم.

  2. دانشگاه علمی‌کاربردی در چه مقاطعی دانشجو می پذیرد؟

    در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته هر ساله دانشجو می پذیرد

  3. شرایط پذیرش و نام نویسی در دانشگاه علمی‌کاربردی چیست؟

    در متن مقاله به بررسی کامل شرایط پذیرش در این دانشگاه پرداخته ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره