سایر آزمون هاسایر موضوعات

انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳ از ۲۷ خرداد ماه شروع شده و تا ۳ تیر ماه ادامه خواهد داشت. داوطلبان برای پذیرش در رشته های با آزمون در موسسات مختلف باید از طریق سایت سنجش در این آزمون ثبت نام کرده و شرکت کنند. هزینه ثبت نام 256 هزار تومان می باشد. داوطلبان برای انتخاب رشته های کارشناسی باید رشته فارغ التحصیلی خود در مقطع کاردانی را مد نظر قرار دهند. انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳ به صورت همزمان با ثبت نام آزمون انجام می شود. برای کسب اطلاع بیشتر این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و یا با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی پس از فارغ التحصیلی از مقطع کاردانی را دارند، باید در آزمون کاردانی به کارشناسی ثبت نام کرده و انتخاب رشته کنند. در مقطع کاردانی به کارشناسی امکان پذیرش به دو صورت با آزمون و بدون آزمون وجود دارد. داوطلبانی که قصد پذیرش در رشته های با آزمون را دارند، باید در کنکور شرکت کنند. 

انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بر خلاف آزمون سراسری به صورت همزمان با ثبت نام کنکور انجام می شود. یعنی داوطلبان در هنگام نام نویسی برای کنکور باید انتخاب رشته خود را نیز انجام دهند. با توجه به روند متفاوت انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 1403 در این مطلب به بررسی کامل جزییات آن خواهیم پرداخت. 

 

زمان انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳

هر ساله سازمان سنجش زمان دقیقی را برای ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی اعلام می کند. داوطلبان امکان انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری و آزاد را خواهند داشت. معمولا انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 1403 برای دانشگاه های سراسری و غیر انتفاعی به صورت همزمان و انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیر در زمان دیگری انجام می شود. 

طبق اطلاعیه های سازمان سنجش انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳ از ۲۷ خرداد ماه آغاز شده و تا ۳ تیر ماه نیز ادامه خواهد داشت. هنوز زمان دقیق انتخاب رشته دانشگاه آزاد مشخص نشده است و به محض اطلاع رسانی در این صفحه قرار خواهد گرفت. شما می توانید برای کسب اطلاع سریع از زمانبندی انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳ در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 1403

داوطلبان برای ثبت نام آزمون و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳ باید به سایت سنجش مراجعه نمایند. پس از ورود به سایت دفترچه راهنما انتخاب رشته را دانلود کرده و آن را مطالعه نمایید تا از لیست رشته محل ها مطلع شده و کدهای مورد نظر خود را از دفترچه استخراج کنید. نحوه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 1403 به صورت زیر می باشد. 

1️⃣ با جستجو آدرس sanjesh.org وارد سایت سنجش شوید. 

انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی

 

2️⃣ بر روی گزینه کاردانی به کارشناسی کلیک کنید. 

انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی

 

3️⃣ گزینه ثبت نام را از منوی سمت راست صفحه انتخاب نمایید. 

 

 

4️⃣ لینک فعال ثبت نام و انتخاب رشته دوره های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1403 را انتخاب کنید. 

انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی

 

 

5️⃣ مجددا بر روی گزینه ثبت نام و انتخاب دوره های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1403 کلیک کنید.

 

6️⃣ گزینه خرید کارت اعتباری را انتخاب نمایید. 

انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی

 

7️⃣ برای انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳ هزینه ثبت نام را بپردازید. 

8️⃣ وارد صفحه ثبت نام شده و اطلاعات خواسته شده را همراه با شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده وارد نمایید. 

9️⃣ فرم انتخاب رشته را تا حداکثر 50 کد رشته محل کامل کنید. 

🔟 کد رهگیری خود را دریافت نمایید. 

 

دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳

در هنگام ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی، دفترچه راهنما منتشر می شود تا داوطلبان بتوانند از شرایط و ضوابط و سایر جزییات مربوطه مطلع شوند. اطلاعات مندرج در دفترچه راهنما هر ساله تغییراتی خواهد داشت به همین دلیل نمی توان دفترچه های سال گذشته را ملاک انتخاب رشته قرار داد هرچند که مطالعه دفترچه سال گذشته اطلاعات کلی را در اختیار داوطلبان می گذارد. 

دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 1403 برای رشته های با آزمون و بدون آزمون به صورت مشترک منتشر می شود. دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی در ۲۷ خرداد منتشر شده است و شما می توانید نسبت به دانلود آن اقدام نمایید. لینک دانلود دفترچه برای شما قرار گرفته است تا با سهولت بیشتری بتوانید آن را دریافت کنید. 

دانلود دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 1403

 

شرایط انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳

برای ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی شرایطی در نظر گرفته شده است که تمامی داوطلبان باید واجد این شرایط باشند. در غیر این صورت امکان شرکت در آزمون و انتخاب رشته وجود نخواهد داشت. شرایط انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 1403 در دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی قرار می گیرد که به شرح موارد زیر هستند. 

شرایط عمومی

👈 اعتقاد به دین اسلام و یا ادیان مورد تایید 

‌👈 اعتقاد به جمهوری اسلامی ایران و رعایت قوانین آن

👈 عدم سوسابقه

‌👈 نداشتن مشکلات اخلاقی

👈 نداشتن اعتیاد به مواد مخدر

‌👈 برخورداری از توانایی جسمانی با توجه به رشته انتخابی

 

شرایط اختصاصی انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳

👈 متقاضیان کنکور کاردانی به کارشناسی باید مدرک کاردانی مورد تایید داشته باشند.

👈 داوطلبانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان دوره روزانه دانشگاه های سراسری در کنکور کاردانی به کارشناسی 1402 بوده اند، مجاز به نام نویسی در کنکور کاردانی به کارشناسی 1403 هستند اما تنها می توانند دوره های غیر روزانه را در فرم انتخاب رشته خود درج کنند. 

‌👈 داوطلبانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان دوره نوبت دوم، غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد و مجازی کنکور کاردانی به کارشناسی 1402 هستند، می توانند در این آزمون شرکت کنند و در صورت پذیرش در رشته جدید، از رشته قبلی خود انصراف دهند.

👈 متقاضیانی که از کد رشته محل های مربوط به گروه پزشکی در دوره روزانه دانشگاه های سراسری انتخاب رشته کرده و موفق به کسب قبولی می شوند، پس از فارغ التحصیلی دارای تعهد خدمتی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشند.

‌👈 داوطلبان آقا نباید مشکل نظام وظیفه برای ادامه تحصیل داشته باشند. اگر دانشجوی سال آخر در مقطع کاردانی هستند، باید از معافیت تحصیلی برای شرکت در آزمون کارشناسی ناپیوسته استفاده کنند.

👈 دسته ای از متقاضیان که دارای مدرک کارشناسی و بالاتر از آن می باشند، مجاز به ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 1403 در رشته های پزشکی و غیر پزشکی نیستند.

👈 در صورتی که اطلاعات ثبت نامی داوطلب به درستی درج نشده باشد و یا داوطلب یکی از شرایط فوق را نداشته باشد، در هر مرحله از پذیرش که باشد از ادامه مسیر باز مانده و حتی در صورت قبولی نیز پذیرش او لغو خواهد شد. 

 

هزینه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳

داوطلبان در زمان ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 1403 باید در سایت سنجش هزینه نام نویسی را با خرید کارت اعتباری پرداخت نمایند. شماره سریال کارت اعتباری یکی از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام و انتخاب رشته است و بدون آن امکان نام نویسی وجود نخواهد داشت. 

هزینه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی در سال جاری مشخص شده است و داوطلبان باید 256 هزار تومان برای ثبت نام بپردازند. همچنین 10 هزار تومان نیز به عنوان هزینه پیامک دریافت می شود.

در صورتی که داوطلبان قصد انتخاب رشته های موسسات غیرانتفاعی را داشته باشند نیز باید مبلغ 57 هزار و 600 تومان را به صورت جداگانه پرداخت کرده و شماره سریال آن را دریافت کنند. در صورت بروز مشکل در پرداخت هزینه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی می توانید از مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو کمک بگیرید. 

 

رشته های با آزمون کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳

در هنگام ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳ باید از لیست رشته های با آزمون مطلع باشید و بر این اساس فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمایید. در دفترچه انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی رشته های مجاز به ثبت نام نیز درج شده است که بر اساس آن داوطلبان با داشتن کدرک کاردانی خود، تنها می توانند در رشته های مرتبط ثبت نام نمایند. لیست رشته های کنکور کاردانی به کارشناسی به شرح موارد زیر می باشد. 

رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی رشته های مجاز به ثبت نام در مقطع کاردانی
بهداشت عمومی

بهداشت عمومی
‌بهداشت دهان و تکنسین سلامت
بهداشت عمومی گرایش مبارزه با بیماری ها
راهنمای بهداشت عمومی
بهداشت عمومی گرایش بهداشت خانواده
پرستاری دنداپزشکی

تکنولوژی اتاق عمل تکنیسین اتاق عمل
پرستاری
فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی
پرستاری
هوشبری
تکنسین اتاق عمل
مامایی مامایی
تکنولوژی پرتوشناسی رادیولوژی تشخیصی
تکنولوژی پزشکی هسته ای-پزشکی هسته ای
رادیوتراپی-تکنولوژی پرتودرمانی
رادیولوژی-تکنولوژی پرتوشناسی
تکنولوژی رادیولوژی
تکنسین رادیولوژی
علوم آزمایشگاهی علوم آزمایشگاهی

 

مشاوره آزمون کاردانی به کارشناسی

داوطلبانی که قصد تحصیل در رشته های با آزمون کاردانی به کارشناسی را دارند باید در کنکور مربوطه ثبت نام کرده و شرکت کنند. انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی به صورت همزمان با ثبت نام آزمون انجام می شود. برای انتخاب رشته محل ها باید به رشته های مجاز فارغ التحصیلی در مقطع کاردانی توجه داشته باشید. 

در هنگام انتخاب رشته حتما به علاقه و استعداد خود توجه کرده و با توجه به ظرفیت پذیرش رشته ها در سال های گذشته و همچنین کمک گرفتن از افراد متخصص در این زمینه فرم انتخاب رشته خود را با توجه به اولویت بندی تکمیل کنید چراکه در نهایت داوطلبان بر اساس نمره خود در آزمون و با توجه به اولویت بندی شان به صورت نهایی پذیرش خواهند شد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی1403 برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کنکور کاردانی به کارشناسی با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳ چه زمانی انجام می شود؟

    انتخاب رشته به صورت همزمان با ثبت نام آزمون انجام می شود که تاریخ آن از ۲۷ خرداد تا ۳ تیر ماه می باشد. 

  2. برای انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی چه باید کرد؟

    داوطلبان برای ثبت نام و انتخاب رشته باید به سایت سنجش مراجعه کرده و با توجه به مراحل گفته شده در بالا مدارک و اطلاعات مورد نیاز را بارگزاری نمایند. 

  3. هزینه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 1403 چقدر است؟

    برای ثبت نام داوطلبان 256 هزار تومان به همراه 10 هزار تومان هزینه پیامک پرداخت کنند. هزینه ثبت نام در موسسات غیرانتفاعی نیز 57 هزار و 600 تومان می باشد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره