دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه دولتی و پردیس خودگردان

ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۰

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۰ نیمسال دوم در 18 آذر ماه آغاز شد. تمامی داوطلبانی که فارغ التحصیل رشته های کاردانش و فنی حرفه ای هستند و علاقه مند به تحصیل در مقطع کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته  به صورت بدون کنکور می باشند، بایستی که جهت ثبت نام در موعد مقرر که توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد، اقدام کنند. به منظور اطلاع متقاضیان از شرایط ثبت نام، نحوه نام نویسی، هزینه و … سازمان سنجش دفترچه راهنمای ثبت نام را از طریق سایت ” sanjesh.org ” منتشر می کند. در ادامه این مطلب سعی کرده ایم اطلاعات کاملی از شرایط ، زمان ، مدارک و نحوه ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1400 ارائه کنیم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 

ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۰

بسیاری از افراد هستند که در دوره متوسطه دوم در رشته های کاردانش و فنی حرفه ای تحصیل کرده اند و قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های سراسری و آزاد را در مقطع فوق دیپلم دارند.

این دسته از متقاضیان می توانند در ثبت نام بدون کنکور رشته های کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۰ شرکت کنند و رشته های مورد نظر خود را انتخاب و در صورت قبولی جهت ادامه تحصیل در دانشگاه محل قبولی ثبت نام خود را انجام دهند. ملاک و معیار سنجش داوطلبان برای پذیرش بدون کنکور، معدل مقطع قبلی و در واقع معدل دیپلم متقاضیان می باشد.

 

زمان ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۰

ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1400 دو بار در سال، یکبار برای جذب دانشجو در نیمسال اول و ورودی مهرماه و یکبار برای جذب دانشجو برای نیمسال دوم و ورودی بهمن ماه انجام می شود که زمان ثبت نام بدون آزمون کاردانی در هر نیمسال تحصیلی در بازه های جداگانه ای انجام می شود. 

نیمسال تحصیلی زمان ثبت نام
نیمسال اول – ورودی مهر از 30 خرداد تا 6 تیر
نیمسال دوم ورودی بهمن 18 تا 24 آذر ماه 1400

 

نیمسال اول 

ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1400 در نیمسال اول در اواخر خرداد ماه بوده است. معمولا برای ثبت نام این دوره یک بازه زمانی یک هفته ای در نظر می گیرند که متقاضیان بایستی در این زمان تمامی مراحل ثبت نام خود را انجام دهند. طبق اطلاعیه سازمان سنجش ثبت نام در تاریخ 30 خرداد ماه شروع و تا 6 تیر ماه ادامه خواهد داشت.

 

نیمسال دوم

ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای نیمسال دوم 1400 در واقع تکمیل ظرفیت مرحله اول می باشد. شروع ثبت نام این مرحله نیز در سال های گذشته در اواسط آذر ماه بوده است. متقاضیانی که در مرحله ثبت نام نیمسال اول موفق به نام نویسی نشده باشند، می توانند در بهمن ماه مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.

زمان ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای ورودی نیمسال دوم 1400 از 18 تا 24 آذر ماه می باشد.

 

چه رشته هایی در پذیرش کاردانی فنی حرفه ای به صورت بدون کنکور ارائه نمی گردد

تقریبا این طور می توان گفت که تمامی رشته ها در مقطع کاردانی فنی حرفه ای به صورت بدون کنکور ارائه می شود که داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی شان می توانند در این رشته ها ثبت نام و شرکت کنند.

اما داوطلبانی که علاقه مند به رشته های زیر هستند، بایستی در آزمون و کنکور کاردانی شرکت کنند و با توجه به رتبه ای که کسب کرده اند، نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. اسامی رشته هایی که پذیرش بدون کنکور ندارند، به شرح موارد زیر می باشد:

  • رشته نقشه کشی معماری
  • رشته مکانیک خودرو
  • رشته گرافیک
  • رشته صنایع غذایی
  • رشته حسابداری 
  • رشته تربیت بدنی
  • رشته شبکه و نرم افزار
  • رشته تاسیسات مکانیک
  • رشته الکتروتکنیک

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۰

چنانچه قصد ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1400 دارید، اگر طبق مطالب گفته شده واجد الشرایط هستید، بایستی مدارک لازم را تهیه و آماده کنید و سپس طبق مراحل زیر گام به گام پیش رفته و ثبت نام خود را انجام دهید.

 

راهنما گام به گام

مرحله اول: وارد سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” شوید

مرحله دوم: از منوی رنگی سمت راست گزینه ” کاردانی فنی و حرفه ای ”  انتخاب نمایند.

کاردانی فنی و حرفه ای

مرحله سوم: بر روی لینک فعال ” پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی سال 1400 (نوبت مهر ماه) ” کلیک نمایید.

ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای-

مرحله چهارم: برای اینکه بتوانید به صفحه و فرم انتخاب رشته دسترسی داشته باشید، بایستی که با پرداخت هزینه نسبت به ” خرید سریال ثبت نام ” اقدام کنید. توجه داشته باشید در هنگام خرید کارت اعتباری، گزینه مرتبط به پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی کاردانی فنی و حرفه (مهرماه و یا بهمن ماه 1400) را انتخاب نمایید.

خرید سریال ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای

مرحله پنجم: اطلاعات درخواستی را وارد و بر روی تایید و ادامه کلیک کنید.

سریال ثبت نام کنکور كاردانی

مرحله ششم: ابتدا اطلاعات خواسته شده را در بخش های مشخص درج کنید و سپس شماره پیگیری پرداختی که سایت سازمان سنجش در اختیار متقاضی قرار می دهد را یادداشت نمایید. تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” را فعال کنید.

سریال ثبت نام کنکور كاردانی

مرحله هفتم: کلیک بر روی گزینه “ ادامه روند پرداخت ” بایستی به در صفحه واریز هزینه اطلاعات کارت بانکی خود را وارد و هزینه مربوطه را پرداخت نمایید. 

 

مرحله هشتم: در این مرحله بایستی مجدد به صفحه اول برگردید و بر روی تایید و ادامه کلیک کنید.

ثبت نام کنکور کاردانی

مرحله نهم: پس از وارد کردن سریال ثبت نام، عبارت امنیتی را وارد کرده و مراحل ثبت نام خود را آغاز نمایید.

سریال 12 رقمی ثبت نام کنکور کاردانی

توجه 

  • هر داوطلب مجاز است از میان رشته های ارائه شده در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای، حداکثر 50 کد رشته محل ها انتخاب و الویت بندی نماید.
  • پذیرش داوطلبان در رشته های ارائه شده در این دوره، به صورت بومی گزینی خواهد بود، بنابراین الویت های خود را به رشته های ارائه شده در استان محل سکونت خود اختصاص دهید.
  • متقاضی این دوره بایستی توجه داشته باشد که کد رشته محل هایی را انتخاب کند که هم نام با مدرک دیپلم داوطلب باشد.

 

دانلود دفترچه ثبت نام 

در سال های اخیر رشته های بسیاری در مقطع کاردانی به صورت با آزمون و رشته های دیگری نیز به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع کاردانی ارائه می گردد، که هر دوره نسبت به دوره قبل تعداد رشته های بدون کنکور نیز افزایش می یابد.

تمامی این رشته ها که به صورت با کنکور و بدون کنکور ارائه می گردد، در دفترچه ای با عنوان دفترچه راهنمای انتخاب رشته و ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

زمان انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور مقطع کاردانی فنی حرفه ای همزمان با ثبت نام این دوره خواهد شد.  زمان انتشار دفترچه کاردانی فنی حرفه ای 1400 تاکنون از سوی سازمان سنجش اعلام نشده است، اما پیش بینی می شود که لینک این دفترچه در اواخر خرداد ماه بر روی سایت مربوطه فعال گردد.

در انتهای دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای، یک صفحه با عنوان فرم پیش نویس ثبت نام وجود دارد که می توانید یکبار در این صفحه انتخاب رشته کنید و سپس الویت های خود را در فرم اصلی وارد کنید.

 

شرایط ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۰

تنها داوطلبانی مجاز به ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1400 خواهند بود که دارای شرایطی که سازمان سنجش از طریق دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته اعلام می کند، باشند. این شرایط در دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی دسته بندی شده اند که در ادامه این شرایط را به تفکیک آورده ایم.

 

شرایط عمومی

  • به دین اسلامی و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران معتقد باشند.
  • با نظام جمهوری اسلامی ایران ستیز نداشته باشد.
  • در هیچ احزاب و سازمان های مخالف جمهوری اسلامی ایران عضویت و سابقه فعالیت نداشته باشد.
  •  فساد اخلاقی و سابقه انجام منکرات اخلاقی نداشته باشد.
  • اعتیاد به مواد مخدر نیز نباید در کارنانه داوطلب باشد.
  • داوطلبان آقا نباید مشکل نظام وظیفه داشته باشند.

 

شرایط اختصاصی

  • متقاضیان بایستی یا دارای مدرک دیپلم فنی و حرفه ای دوره چهار ساله نظام قدیم یا مدرک دیپلم فنی و حرفه ای یا کاردانش دوره دوم متوسطه نظام آموزشی جدید باشند.
  • دسته ای از متقاضیان که دارای مدرک دیپلم شاخه نظری نظام سالی – واحدی یا ترمی – واحدی می باشند، بایستی برای ثبت نام مدرک پیش دانشگاهی نیز داشته باشند.
  • داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم از شاخه های نظری هستند، مجاز به ثبت نام در مقطع کاردانی ناپیوسته می باشند.
  • دسته ای از داوطلبان که جزو اسامی پذیرفته شدگان روزانه سال گذشته هستند، مجاز به شرکت و ثبت نام در این دوره نیستند. 
  • دسته ای از داوطلبان که جزو اسامی پذیرفته شدگان دوره نوبت دوم، غیر انتفاعی و پیام نور سال گذشته هستند، می توانند در ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای شرکت کنند اما باید پس از پذیرش جهت ادامه تحصیل در کد رشته محل قبولی جدید،  از رشته قبلی خود انصراف دهند.
  • برخی از متقاضیان که بلافاصله پس از فارغ التحصیلی خود قصد شرکت در انتخاب رشته بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای را دارند، بایستی که در تاریخ 11 شهریور ماه الی 13 شهریور ماه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند و نسبت به تغییر معدل کل خود اقدام کنند. با توجه به اینکه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی است، درج معدل درست بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

مدارک ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۰

داوطلبان ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1400 بایستی جهت تکمیل مراحل ثبت نام خود در سایت سازمان سنجش، برخی مدارک را بارگذاری کنند. این مدارک به شرح موارد زیر است.

  • یک عکس 4*3 یا 6*4 با فرمت jpg، با حداکثر اندازه عکس 400*300 و حداقل اندازه 300*200، دارای حجم کم تر از 70 کیلوبایت، بدون هیچ حاشیه اضافی، تاخوردگی و اثر مهر و منگنه.
  • کد 12 رقمی پیگیری برای داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان و ایثارگران
  • کد پیگیری 13 رقمی برای ثبت نام کد اتباع خارجی و غیرایرانی
  • کد 4 رقمی رایانه دیپلم 
  • کد نظام وظیفه برای داوطلبان آقا
  • کد و عنوان رشته تحصیلی 
  • کد و عنوان رشته امتحانی 
  • کد محل تولد 
  • کد محل صدور شناسنامه

 

مشاوره نام نویسی بر اساس سوابق تحصیلی کاردانی ۱۴۰۰

داوطلبان بایستی که توجه داشته باشند که چه برای ثبت نام با آزمون کاردانی در کنکور کاردانی 1400 چه برای ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی بایستی که در تاریخ هایی که به عنوان زمان ثبت نام از سوی سازمان سنجش اعلام می شود برای تکمیل مراحل ثبت نام خود اقدام کنند.

بهتر است متقاضیان پیش از ورود به سایت ابتدا به طور کامل تمامی مندرجات دفترچه را مطالعه کنند و سپس کد رشته محل های خود را حداکثر در 50 کد رشته محل الویت بندی نمایند و پس از آماده کردن مدارک لازم به سایت سازمان سنجش مراجعه و مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

چنانچه پیرامون ثبت نام بدون کنکور کاردانی و چینش الویت ها در فرم انتخاب رشته خود سوالی دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کاردانی فنی حرفه ای 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

زمان نام نویسی بدون آزمون کاردانی فنی و حرفه‌ای 1400 در نیمسال اول و دوم چه تاریخی می باشد؟

به زمان دقیق نام نویسی در متن مقاله اشاره کرده ایم.

متقاضیان جهت انتخاب رشته بدون آزمون کاردانی فنی و حرفه ای 1400 بایستی به کدام سایت مراجعه کنند؟

تمامی مراحل ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می شود.

آیا مهلت انتخاب رشته‌های بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 1400، تمدید خواهد شد؟

پیش بینی می شود طبق روال سال های گذشته، مهلت انتخای رشته در این دوره نیز تمدید شود.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫9 دیدگاه ها

  1. سلام ایا من میتونم در دو رشته دولتی ثبت نام کنم و اگه هر دو قبول شدم یکی از رشته ها رو انتخاب کنم . مثلا هم رشته خودم که صنایع شیمیایی است و هم رشته حسابداری ثبت نام کنم

  2. سلام، من رشته ی تصویر سازی و جلوه های ویژه رایانه ای هستم(کاردانش)معدلم 19.5 به بالاست
    آیا میتونم در پذیرش با سوابق تحصیلی، در دانشگاه های فنی ثبت نام کنم؟در هر رشته ای مثل نرم افزار و انیمیشن و…
    یعنی میتونم از بین اون رشته هایی که در دفترچه ذکر شده، چند تارو ثبت کنم؟

  3. سلام،خسته نباشید
    ببخشید کسی که دیپلم الکتروتکنیک گرفته نمیتونه هیچ یک از رشته های بدون ازمونو انتخاب کنه؟چون توی دفترچه رشته الکتروتکنیک با ازمون نوشته شده،من میخوام یه رشته بدون ازمون برم هیچ راهی نیست تغییر رشته بدم؟

  4. سلام من سنجش ثبت نام کردم ولی ب دلیل کرونا نتونسم معدلم درس کنم الان دیگه سایت بسه شده باید چی کنم آیا باز تمدید دارع یا خیر؟!

  5. سلام خسته نباشین من با سهمیه آزاد برای کنکور کاردانی شرکت کردم الان نتایج اومده برام زده قبولی ایثارگر25% من سهمیه ایثارگران ندارم چرا اینطوری شده باید چیکار کنم لطفاً راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره