کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

فرمول کد سوابق تحصیلی

کانال تلگرام تحصیلی     

فرمول کد سوابق تحصیلی یکی از سوالات داوطلبان کنکور سراسری است. یکی از مهم ترین اطلاعات در هنگام ثبت نام کنکور، کد سوابق تحصیلی است چراکه در کنکور سال ۱۴۰۳ تمامی داوطلبان مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی می باشند. سوابق تحصیلی تاثیر پنجاه درصدی قطعی در کنکور دارند و در نتیجه با درج اشتباه این کد رتبه داوطلب تا حد بسیار زیادی تغییر خواهد کرد. در این مطلب به بررسی کامل فرمول کد سوابق تحصیلی خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

کد سوابق تحصیلی

در هنگام ثبت نام کنکور، تمامی داوطلبان باید کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کرده و در فرم نام نویسی وارد کنند. کد سوابق تحصیلی یکی از مدارک و اطلاعات مهم برای ثبت نام کنکور است و در غیر این صورت نام نویسی در آزمون با مشکل مواجه خواهد شد. 

تمامی داوطلبان کنکور سراسری مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی هستند چراکه در کنکور سال ۱۴۰۳ سوابق تحصیلی به صورت قطعی و با تاثیر ۵۰ درصدی محاسبه می شود. به همین دلیل تمامی داوطلبان با دیپلم نظام جدید و قدیم باید این کد را دریافت کرده و در هنگام ثبت نام آن را وارد نمایند. آشنایی با فرمول کد سوابق تحصیلی می‌تواند برای داوطلبان مفید باشد. 

فرمول کد سوابق تحصیلی

 

فرمول کد سوابق تحصیلی

کد سوابق تحصیلی را می توانید به صورت اینترنتی از سایت مای مدیو دریافت کنید اما با این حال بهتر است که از فرمول آن نیز اطلاع داشته باشید تا در صورت لزوم بتوانید از آن استفاده نمایید. کد سوابق تحصیلی حاصل ترکیب شماره منطقه و ک دانش آموزی می باشد اما محاسبه آن به صورت دستی احتمال خطای بسیار زیادی دارد.

توصیه می شود که در صورت به دست آوردن کد سوابق تحصیلی از طریق فرمول، به آن اطمینان نکنید و کدی را در فرم ثبت نام کنکور درج کنید که از سایت مای مدیو دریافت کرده‌اید. کد سوابق تحصیلی بسیار حائز اهمیت است و درج آن به صورت اشتباه پیامدهای جدی در کنکور خواهد داشت. 

 

فرمول کد سوابق تحصیلی دیپلم نظام جدید

همانطور که گفته شد بهترین و مطمئن ترین راه برای دریافت کد سوابق تحصیلی مراجعه به سایت مای مدیو و دریافت کد از این سامانه می باشد چراکه محاسبه دستی آن ممکن است با خطا و اشتباه همراه باشد.

اما با این حال برخی مواقع داوطلبان به دلایل مختلف امکان دسترسی به سایت و دریافت کد از سامانه های معتبر را ندارند. در این صورت می توانند از فرمول کد سوابق تحصیلی استفاده کنند. فرمول کد سوابق تحصیلی دیپلم نظام حدید به شرح زیر می باشد. 

کد فرمول محاسبه
کد سوابق تحصیلی دیپلم نظام حدید 6+ کد دانش آموزی + 00 + کد منطقه یا ناحیه

 

فرمول کد سوابق تحصیلی دیپلم نظام قدیم

داوطلبان نظام آموزشی قدیم نیز باید برای شرکت در کنکور سراسری، کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کرده و آن را در فرم ثبت نام درج نمایند. داوطلبان نظام آموزشی قدیم باید از فرمول کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی اطلاع داشته باشند که به شرح زیر می‌باشد. 

کد فرمول محاسبه
کد سوابق تحصیلی دیپلم نظام قدیم 5 + کد دانش آموزی + 0 + کد منطقه یا ناحیه
کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی نظام قدیم

2 + کد دانش آموزی + 0 + کد منطقه یا ناحیه

نکته: همانطور که مشاهده می کنید فرمول کد سوابق تحصیلی نظام آموزشی قدیم و جدید با یکدیگر متفاوت است. داوطلبان نظام آموزشی جدید یک صفر بیشتر بین کد دانش آموزی و کد منطقه دارند. با این حال توصیه مشاوران مجموعه دانتل کو این است که از محاسبه فرمول به صورت دستی خودداری کنید و حتما آن را از سایت های معتبر دریافت نمایید. در صورت بروز مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی می توانید از مشاوره مجموعه دانتل کو کمک بگیرید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

چگونگی محاسبه کد سوابق تحصیلی

برای مساحبه کد سوابق تحصیلی با توجه به فرمول تنها کافیست طبق فرمول پیش بروید و اعداد گفته شده را جایگزین نمایید. ابتدا چهار رقم مربوط به شماره منطقه محل تحصیل خود را بنویسید. 

پس از آن با توجه به نظام آموزشی خود یک یا دو صفر در کد قرار دهید. پس از آن به سراغ کارنامه تحصیلی خود رفته و کد دانش آموزی تان را به صورت کامل پس از اعداد نوشته شده درج نمایید. در نهایت با توجه به پایه تحصیلی و نظام آموزشی خود عدد آخر را درج کنید. (این عدد در بالا توضیح داده شده است.)

در نهایت باید گفت که به نظر می رسد محاسبه کد سوابق تحصیلی از طریق فرمول، کاری بسیار راحت است اما با این حال احتمال خطا در به دست آوردن کد از این روش بسیار بالاست و دیده شده است که اکثر دانش آموزان کدی متفاوت با کد دریافتی شان از سایت به دست می آورند. به همین دلیل توصیه می شود که حتما از طریق سایت کد را به دست آورید و یا دریافت کد خود را به مشاوران تحصیلی دانتل کو بسپارید. 

 

مشاوره سوابق تحصیلی

داوطلبان کنکور سراسری برای ثبت نام خود باید کد سوابق تحصیلی را در فرم ثبت نام درج نمایند. محسابه کد از طریق فرمول بسیار راحت است اما احتمال خطای بسیار زیادی دارد. برخی مواقع داوطلبان پس از دریافت کد خود از سایت my.medu.ir متوجه مغایرات بین آن و کد به دست آمده خود می شوند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه فرمول کد سوابق تحصیلی برای تان وجود دارد و یا در دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت مای مدیو با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه فرمول کد سوابق تحصیلی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. کد سوابق تحصیلی چیست؟

    این کد یکی از اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام کنکور است که از طریق آن سوابق تحصیلی داوطلب در کنکور محاسبه می شود.

  2. فرمول کد سوابق تحصیلی چیست؟

    در متن مقاله به فرمول کد سوابق تحصیلی به طور کامل پرداخته شده است. 

  3. آیا می توان کد به دست آمده از طریق فرمول را در فرم ثبت نام کنکور وارد کرد؟

    محسابه کد از طریق فرمول احتمال خطای زیادی دارد و در نتیجه بهتر است که داوطلبان ریسک نکرده و کد خود را از سایت مای مدیو دریافت کنند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

‫16 دیدگاه ها

    1. این فرمول برای کد سوابق تحصیلی سال گذشته می باشد.
      به محض دریافت اطلاعات جدید این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

        1. سلام با توجه به تغییرات اعمالی کد سوابق تحصیلی این فرمول منقضی شده و دیگر کاربرد ندارد.
          به محض دریافت اطلاعات جدید این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

  1. فرمولی که دی باهاش ثبت نام کردم شبیه فرمول همین صفحه س فقط به جای دو تا، چهار تا صفر داره. از صبح دارم با کدی که دی باهاش ثبت نام کردم امتحان می کنم میگه این کد مختص شما نیست. نمی تونم از مدرسه بگیرم. می تونین کمک کنین؟

    1. سلام کد سوابق تحصیلی تغییر یافته و باید محددا برای دریافت کد سوابق تحصیلی جدید به سایت my.medu.ir مراجعه نمایید.

    2. درود …
      اگر دانش آموزان کار دانش که فقط معدل کل دارند و سوابق تحصیلی در سامانه آموزش و پرورش ندارند چرا در فرم تقاضانامه ردیفی برای آنها نیست
      تا ازآنها کد سوابق تحصیلی خواسته نشود ؟!!!!

  2. سلام من کد سوابق تحصیلی رو میزنم ولی نمیاره مینویسه ب ثبت احوال ارسال شده چیکار کنم

  3. چرا وقتی برای گرفتن سوابق تحصیلی به سایت مدیو مراجعه میکنیم مینویسه بزودی فعال خواهد شد . پس کی فعال میشه وقتی زمان ثبت نام برا دانشگاه پیامنور تموم بشه؟تورو خدا حرف مارو به گوش مسئولین برسونید

  4. سلام. من کد ۱۹رقمی نگرفتم و فقط ۱۷رقمیمو دارم. خواهش میکنم تا فرصت ثبت نام تموم نشده فرمول کد ۱۹ رقمیو بهم بگین.

  5. من فارغ تحصیل نظام قدیمم.دیپلم سال تیر 85 گرفتم،، پیش رو تابستون 89،،سایت پنجره دولت تو سوابق تحصیلی یدونه کد میده.برا دیپلم کد نمیده. فقط زده کد سوابق تحصلی، ،- همین کد برا هر دو سوابق دیپلم و پیش دانشگاهیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره