کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

رشته های کنکور زبان خارجه ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

لیست رشته های کنکور زبان خارجه ۱۴۰۲ یکی از سوالات پرتکرار این گروه آزمایشی است. کنکور زبان به عنوان کنکور شناور هر ساله همراه با دیگر گروه های آزمایشی کنکور سراسری برگزار می گردد. علاقه مندان به رشته های دانشگاهی این آزمون می توانند که در کنار ثبت نام و شرکت در یکی از گروه های آزمایشی ریاضی، علوم انسانی و تجربی در کنکور زبان نیز شرکت کنند. با توجه به تغییراتی که در سال ۱۴۰۲ به وجود آمده است، داوطلب باید از رشته های کنکور زبان ۱۴۰۲ اطلاع داشته باشند تا با آگاهی بیش‌تری تصمیم گیری نمایند. برای کسب اطلاع از رشته های کنکور زبان این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.

 

رشته های کنکور زبان خارجه ۱۴۰۲

کنکور سراسری در سال 1402 دستخوش تغییراتی شده است که یکی از آن‌ها حذف زیرگروه ها می‌باشد. از این پس رشته ها زبان در یک گروه ارائه می‌شوند. متقاضیان می توانند از طریق دفترچه انتخاب رشته زبان که سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می کند از این رشته‌ها مطلع گردند.

داوطلبانی که بر اساس کارنامه های اولیه دریافتی از سوی سازمان سنجش مجاز به انتخاب رشته در دوره های مختلف روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی و فرهنگیان شده اند، می توانند در تاریخ های اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود با این رشته ها اقدام کنند. داوطلبان برای کسب قبولی در رشته مورد علاقه شان بایستی که به سوالات دفترچه تخصصی پاسخ بدهند. در ادامه این مطلب رشته های کنکور زبان ۱۴۰۲ را ارائه کرده ایم.

🔴🔴🔴 داوطلبان گرامی توصیه می کنیم حتما پیش از انتخاب رشته مقاله زیر که حاوی تمامی نکات و اطلاعات لازم انتخاب‌رشته آزمون سراسری می باشد را حتما مطالعه نماییدو البته شما می توانید جهت مشاوره و بررسی بیشتر کارنامه خود با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو تماس بگیرید.

بخوانید: راهنما جامع انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

 

لیست رشته های کنکور سراسری زبان 1402

لیست رشته های کنکور زبان خارجه محدود می باشد و شامل چندین زبان کشورهای مختلف می باشد. در جلسه کنکور داوطلبان متقاضی رشته های آلمانی، فرانسه و روسی و ایتالیایی می توانند سوالات مربوطه به رشته خود را پاسخ دهند. داوطلبان دیگر زبان های خارجه باید زبان انگلیسی را زمان ثبت نام کنکور انتخاب کنند و در زمان انتخاب رشته کدرشته محل زبان های خارجی دیگر را انتخاب نمایند.

لیست رشته های کنکور زبان ۱۴۰۲

زبان و ادبیات انگلیسی آموزش زبان انگلیسی
مترجمی زبان انگلیسی زبان و ادبیات آلمانی
مترجمی زبان آلمانی زبان و ادبیات فرانسه
زبان ایتالیایی زبان و ادبیات اسپانیایی
زبان و ادبیات اردو زبان و ادبیات ارمنی
زبان روسی زبان و ادبیات ژاپنی
زبان و ادبیات ترکی استانبولی زبان چینی

بخوانید: راهنما انتخاب رشته کنکور زبان

 

سوابق تحصیلی و ضریب دروس عمومی در کنکور زبان

دروس عمومی نیز در کنکور سال ۱۴۰۲ حذف شده‌اند و داوطلبان در جلسه آزمون تنها به سوالات تخصصی پاسخ می‌دهند. اما تاثیر دروس عمومی بر رتبه کنکور همچنان پابرجاست و از طریق سوابق تحصیلی تاثیر خود را نشان می‌دهد. به طور کلی سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۲ به مقدار ۴۰ درصد، در سال ۱۴۰۳ به مقدار ۵۰ درصد و در سال ۱۴۰۴ به مقدار ۶۰ درصد تاثیر می‌گذارند. ضرایب دروس کنکور زبان و تاثیر دروس عمومی نظام آموزشی جدید در رشته های کنکور زبان خارجه 1402 به شرح زیر می‌باشد.

ضریب دروس عمومی نظام جدید

دروس عمومی ضریب
فارسی (۳) ۲۱/۶۳
عربی، زبان قرآن (۳) ۹/۰۵
تعلیمات دینی (۳) ۱۶/۵۲
زبان خارجی (۳) ۱۱/۸۰
سلامت و بهداشت (۳) ۳/۴۴
علوم اجتماعی (۳) ۲/۵۶

داوطلبان متقاضی نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی که دیپلم خود را از سال ۸۴ به بعد و مدرک پیش دانشگاه خود را از سال 91 به بعد دریافت کرده اند شامل اعمال سوابق تحصیلی خواهند شد. ضریب دروس عمومی برای این دسته از داوطلبان در رشته های کنکور زبان به شرح زیر می باشد.

ضریب دروس عمومی نظام قدیم

درس ضریب
ادبیات فارسی (۳) ۸/۱۱
عربی (۳) ۹/۵
تعلیمات دینی و قرآن (۳) ۱۲/۳۹
زبان خارجی (۳) ۱۱/۸۰
فارسی (پیش دانشگاهی) ۵/۴۱
معارف اسلامی پیش دانشگاهی ۴/۱۳

 

مشاوره رشته های کنکور زبان 1402

داوطلبانی که در کنکور زبان به عنوان کنکور شناور در کنار آزمون یکی از رشته‌های نظری ثبت نام و شرکت می کنند، توجه داشته باشند که برای هر دو آزمونی که در آن ثبت نام کرده اند، یک کارنامه منتشر می گردد که دارای دو جدول می باشد و یکی از جداول مربوط به اعلام نتایج اولیه کنکور زبان است.

همینطور داوطلبان باید در نظر داشته باشند که در زمان انتخاب رشته بایستی 150 الویت خود را با انتخاب هایی از کنکور زبان و کنکور دیگری که ثبت نام کرده اند، تکمیل کنند در واقع بایستی برای هر دو آزمون یک فرم انتخاب رشته تکمیل کنند.

چینش الویت ها در این حالت از حساسیت دو چندانی برخوردار است و بهتر است پیرامون آن اطلاعات زیادی کسب کنید تا در نهایت بتوانید به آنچه که انتظار دارید، برسید. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل می توانند به شما عزیزان کمک کنند تا بهترین نتیجه را برای خود رقم بزنید.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه لیست رشته های کنکور زبان خارجه ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

رشته های کنکور زبان در چند زیر گروه ارائه می شود؟

زیر گروه در تمامی گروه های آزمایشی از جمله زبان خارجی حذف شده است.

آیا لیست رشته ها کنکور زبان خارجه دانشگاه آزاد با رشته های دانشگاه سراسری یکسان است؟

بله رشته ها یکسان هستند اما دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد از دانشگاه سراسری مجزا می‌باشد.

ضرایب دورس عمومی در قبولی رشته ها زبان خارجی به چه صورت می باشد؟

در متن مقاله تمامی ضرایب دروس عمومی در نظام جدید و قدیم ذکر شده است.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره