کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

ضرایب دروس کنکور زبان ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

ضرایب دروس کنکور زبان 1403 یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان کنکور سراسری است. ضریب هر درس اهمیت آن را مشخص می کند و داوطلبان برای آمادگی کنکور باید حتما به آن توجه داشته باشند. در سال 1403 تغییرات بسیار زیادی در کنکور سراسری رخ داده است که شامل ضرایب دروس نیز می شود. به همین دلیل بسیاری از داوطلبان دچار سردرگمی در این زمینه شده اند. با توجه به اهمیت ضرایب دروس کنکور زبان داوطلبان باید از تغییرات جدید اطلاع داشته باشند. برای کسب آگاهی در این زمینه این مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید و یا با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

ضرایب دروس کنکور زبان

ضریب هر درس در کنکور سراسری نشان دهنده اهمیت آن درس می باشد. در سال های گذشته رشته های کنکور زبان به زیر گروه های مختلف تقسیم می شدند و هر زیر گروه از ضریب مختلفی برخوردار بود. اما در سال 1402 بر کنکور سراسری تغییرات بسیار زیادی اعمال شد. یکی از این تغییرات حذف زیر گروه ها است. در سال 1402 زیر گروه ها از بین رفته اند و تمامی رشته های زبان در یک زیر گروه قرار گرفته اند. ضرایب دروس کنکور زبان برای تمام رشته ها از این پس یکسان هستند. ضرایب دروس عمومی و تخصصی کنکور زبان به شرح زیر می باشد.

بخوانید: راهنما انتخاب رشته کنکور زبان

 

ضریب دروس عمومی زبان 1403

همانطور که گفته شد کنکور سراسری تغییرات زیادی در سال 1402 کرده است. علاوه بر حذف زیر گروه ها، دروس عمومی نیز حذف شده اند. در سال های گذشته داوطلبان باید در جلسه آزمون به دو دفترچه حاوی سوالات عمومی و تخصصی پاسخ می دادند اما از این پس با توجه به حذف دروس عمومی تنها سوالات دروس تخصصی در جلسه آزمون اهمیت دارند. اما حذف دروس عمومی از کنکور به معنای از بین رفتن تاثیر آن ها نیست. تاثیر دروس عمومی و ضرایب دروس کنکور زبان از طریق نمره داوطلب در سوابق تحصیلی اعمال می شود.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

ضرایب دروس کنکور زبان

 

ضریب دروس تخصصی کنکور زبان

دروس تخصصی در کنکور زبان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. تنها یک درس تخصصی برای کنکور زبان وجود دارد که آن هم درس زبان خارجی می‌باشد. این درس ضریب 1 دارد و داوطلبان برای قبولی در تمامی رشته ها باید به مطالعه این درس بپردازند و تا حد امکان به سوالات بیش تری پاسخ بدهند.

 

تاثیر دروس عمومی کنکور زبان در سوابق تحصیلی

دروس عمومی در سال 1402 از کنکور سراسری حذف شده اند و داوطلبان دیگر در جلسه آزمون به سوالات عمومی پاسخ نمی دهند. اما تاثیر دروس عمومی همچنان از طریق سوابق تحصیلی اعمال می شود و داوطلبان برای کسب رتبه بهتر در کنکور باید در سال آخر به نمره دروس عمومی توجه زیادی نشان دهند. ضرایب دروس کنکور زبان (عمومی) در سوابق تحصیلی به شرح زیر می باشد.

دروس عمومی ضریب
فارسی (۳) ۲۱/۶۱
عربی، زبان قرآن (۳) ۹/۰۵
تعلیمات دینی (۳) ۱۶/۵۲
زبان خارجی (۳) ۱۱/۸۰
سلامت و بهداشت (۳) ۳/۴۴

 

سوابق تحصیلی دیپلم دروس عمومی کنکور زبان برای داوطلبان نظام آموزشی قدیم

فارغ التحصیلان نظام آموزشی قدیم که قصد شرکت در کنکور زبان 1403 را دارند، ممکن است در رابطه با ضریب دروس عمومی دچار ابهام و سردرگمی شوند. دروس عمومی کنکور زبان برای داوطلبان نظام آموزشی قدیم نیز حذف شده است و تاثیر دروس از طریق سوابق تحصیلی اعمال می شود. ضرایب دروس کنکور زبان نظام آموزشی قدیم به شرح زیر می باشد.

درس ضریب
ادبیات فارسی (۳) ۸/۱۱
عربی (۳) ۹/۵
تعلیمات دینی و قرآن (۳) ۱۲/۳۹
زبان خارجی (۳) ۱۱/۸۰
فارسی پیش دانشگاهی ۵/۴۱
معارف اسلامی پیش دانشگاهی ۴/۱۳

 

تاثیر دروس عمومی کنکور زبان در سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی

در سوابق تحصیلی تاثیر دروس عمومی پایه پیش دانشگاهی نیز برای داوطلبان نظام آموزشی قدیم در نظر گرفته می‌شود. تاثیر دروس عمومی کنکور زبان در سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی به شرح زیر می باشد. 

درس عمومی ضریب
معارف اسلامی / اصول و عقاید ۴/۱۳
زبان و ادبیات فارسی ۵/۴

 

مشاوره ضرایب دروس کنکور زبان 1403

در کنکور سراسری 1402 زیر گروه ها و دروس عمومی حذف شده اند. ضریب دروس تخصصی  کنکور زبان برای تمام رشته ها یکسان است و دروس عمومی نیز حذف شده و تاثیر آن ها از طریق سوابق تحصیلی اعمال می شود. توجه داشته باشید که سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ به صورت قطعی و ۵۰ در۲د تاثیر خواهد داشت. 

در صورتی که قصد شرکت در کنکور را دارید اما در مورد ضرایب دروس کنکور زبان سوالات و ابهاماتی برای تان به وجود آمده است، می توانید با مشاوران تحصیلی مشورت نمایید تا به طور کامل راهنمایی تان کنند و سوالات تان را پاسخ دهند. مشاوران و متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

بخوانید: راهنما ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ضریب دروس کنکور زبان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ضرایب دروس کنکور زبان چند است؟

    ضریب دروس عمومی از کنکور حذف شده است و ضریب دروس تخصصی نیز در همه رشته ها یکسان است که در طول متن آورده شده است.

  2. آیا حذف دروس عمومی کنکور زبان باعث حذف تاثیر آن ها شده است؟

    خیر سوالات دروس عمومی از کنکور حذف شده است اما تاثیر آن ها از طریق سوابق تحصیلی محاسبه می گردد.

  3. آیا ضریب دروس کنکور زبان برای داوطلبان نظام آموزش قدیم فرق می کند؟

    خیر ضریب دروس تخصصی برای داوطلبان نظام قدیم همچون داوطلبان نظام آموزشی جدید است.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره