مدارسمشاوره تحصیلی دانش آموزان

سامانه پادا pada.medu.ir

کانال تلگرام تحصیلی     

با شیوع ویروس کرونا روند برگزاری بسیاری از کارها به روال سابق نیست و تغییر کرده است و سعی در غیرحضوری و  آنلاین شدن امور می باشد. وزارت آموزش و پرورش در همین راستا، سامانه ای را با عنوان سامانه پادا به نشانی اینترنتی ” pada.medu.ir ” طراحی و اجرا کرده است که در واقع سامانه ای با عنوان پرونده الکترونیکی دانش آموزی می باشد که دانش آموزان می توانند جهت دریافت کارنامه و پرونده تحصیلی خود و یا ثبت نام در مدارس مختلف و … به صورت آنلاین از طریق این سامانه اقدام کنند. در ادامه اطلاعاتی پیرامون سامانه پادا pada.medu.ir ارائه کرده ایم.

توجه

در سال جاری ثبت نام مدارس شاهد از طریق سایت آموزش و پرورش my.medu.ir انجام می گیرد و نیازی به مراجعه به سایت پادا نمی باشد. والدین و دانش آموزان گرامی جهت مشاهده راهنما ثبت نام مدارس شاهد و محابسه امتیاز شاهد خود مقالات زیر را مطالعه نمایید.

بخوانید: راهنما ثبت نام مدارس شاهد

بخوانید: محاسبه امتیاز بندی مدارس شاهد 

 

معرفی سامانه پادا pada.medu.ir

در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد برگزاری بسیاری از کارها به صورت غیرحضوری و آنلاین می باشیم  که آموزش نیز از این موضوع مستثنا نیست.  سامانه پادا به منظور رفاه حال والدین و دانش آموزان تاسیس شده است تا در کم ترین زمان و بدون نیاز به مراجعه حضوری به مدرسه بتوانند ثبت نام در مدارس و یا دریافت کارنامه خود را انجام دهند.

بنابراین سامانه پادا به طور کلی جهت دسترسی داوطلبان به کارنامه هایشان در پایه های تحصیلی مختلف ایجاد شده است؛ که هدف آن نیز تکمیل اطلاعات هر دانش آموز است به طوری که تمامی پرونده و به عبارت دقیق تر سوابق تحصیلی داوطلب از طریق سامانه پادا قابل دسترسی و دریافت باشد.

متقاضیانی که قصد استفاده از سامانه پادا به نشانی اینترنی ” pada.medu.ir ” را دارند، ابتدا بایستی که اطلاعات خود را در سامانه سیدا ثبت نمایند و از طریق مدیر مدرسه خود نیز رمز عبور و نام کاربری سامانه پادا را دریافت کنند. 

در حال حاضر سامانه پادا فقط به دریافت کارنامه و پرونده الکترونیکی داوطلبان محدود نیست و امکاناتی در جهت دریافت کارت ورود به جلسه  امتحانات نهایی و ثبت نام در مدارس نیز به این سامانه اضافه شده است.

 

نحوه ورود به سامانه پادا pada.medu.ir

متقاضیان بایستی که توجه داشته باشند مدیران مدارس، سوابق تحصیلی آن ها را در سایت سیدا ثبت و ذخیره می کنند و داوطلبان می توانند از طریق سایت پادا به این اطلاعات دسترسی داشته باشند. در ادامه راهنمای ورود به سامانه پادا را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

1️⃣ پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور سامانه پادا از مدیر مدرسه خود، به سایت این سامانه به نشانی اینترنتی ” pada.medu.ir ” مراجعه کنید. (دانش آموزان جدید الورود توجه داشته باشند که نام کاربری و رمز عبور برای آن ها به صورت اطلاعات شخصی شان تعریف شده است)

2️⃣ گزینه مدنظر خود را از میان گزینه های ” پیش ثبت نام ” ، ” ثبت نام دانش آموزان جدید الورود ” ، ” ثبت نام پایه اول مدارس شاهد ” ، ” مشاهده کارنامه ” و “دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی ”  انتخاب نمایید.

سامانه پادا

3️⃣ کادرهای خالی را با اطلاعات خواسته شده تکمیل کنید و سپس بر روی گزینه ” جستجو ” کلیک نمایید.

ثبت نام دانش آموز پادا

4️⃣ با وارد کردن اطلاعات فرم تقاضانامه اینترنتی برایتان نمایش داده خواهد شد که می توانید با تکمیل آن کار مدنظر خود را انجام دهید.

بخوانید: سامانه همگام

 

امکانات سامانه پادا pada.medu.ir

در این قسمت از مقاله سعی کردیم امکاناتی که سامانه pada در اختیار دانش آموزان و اولیا قرار می دهد را به تفکیک برای شما عزیزان توضیح دهیم.

 

دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی 

یکی از خدمات سامانه پادا، امکان دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی می باشد. این گزینه با هدف کاهش مراجعات دانش آموزان به مدرسه محل تحصیل ایجاد شده است.

بنابراین دانش آموزانی که در پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور در تمامی رشته ها در حال تحصیل هستند و  همینطور دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی شاخه  فنی و حرفه‌ای می توانند کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی خود را از طریق این سامانه دریافت و پرینت بگیرند و همراه خود در جلسه امتحانات داشته باشند.

امکان دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی خرداد 1400، از روز پنجشنبه مورخ 23 اردیبهشت در این سامانه وجود دارد. کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی دانش آموزان شامل اطلاعات مهمی از جمله نام دروس، روز، تاریخ و ساعت امتحانات و آدرس حوزه اجرای آزمون را در کارت ورود به جلسه می باشد.

راهنما گام به گام

1️⃣ سایت این سامانه به نشانی اینترنتی ” pada.medu.ir ” مراجعه کنید.

2️⃣ گزینه “دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی ”  انتخاب نمایید.

کارت ورود به حلسه پادا

3️⃣ نام کاربری و رمز عبوری را وارد کنید. (نام کاربری و رمز عبور خود را از مدیر مدرسه دریافت کنید)

نام کاربری پادا

 

4️⃣ در این صفحه کارت ورود به جلسه امتحانات نهای یشما قابل مشاهده است و یک نسخه از آن را پرینت بگیرید و در جلسه امتحان همراه داشته باشید.

 

دریافت کارنامه دانش آموزان   

پس از پایان برگزاری امتحانات آنچه که برای داوطلبان اهمیت دارد، نمراتشان می باشد. نمرات امتحانات از طریق کارنامه های متقاضیان قابل رویت است. یکی از امکانات سامانه پادا دریافت کارنامه است. تمامی دانش آموزان می توانند پس از اتمام امتحانات پایان دوره و میان دوره به صورت غیرحضوری و آنلاین به سایت ” pada.medu.ir ” مراجعه کنند و نسبت به دریافت کارنامه خود اقدام کنند. برای آشنایی بیشار با سامانه ثبت نام مدارس شاهد کلیک کنید. 

راهنما گام به گام

1️⃣ سایت این سامانه به نشانی اینترنتی ” pada.medu.ir ” مراجعه کنید.

2️⃣ گزینه “مشاهده کارنامه ” انتخاب نمایید.

کارنامه پادا

3️⃣ نام کاربری و رمز عبوری را وارد کنید. (نام کاربری و رمز عبور خود را از مدیر مدرسه دریافت کنید)

نام کاربری پادا

 

4️⃣ در این صفحه کارنامه شما قابل مشاهده است.

چنانچه از طریق سامانه پادا موفق به دریافت کارنامه خود نشدید، می توانید از طریق سامانه همگام نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.

 

ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان 

یکی دیگر از امکانات سامانه‌ پادا ثبت نام الکترونیکی در پایه های تحصیلی مختلف می باشد. تمامی دانش آموزان می توانند جهت ثبت نام خود از ابتدای خرداد ماه 1400 به این سامانه مراجعه کنند و مراحل ثبت نام خود را طی کنند. دانش آموزان با سهمیه شاهد و غیر شاهد که قصد ثبت نام در مقاطع تحصیلی اول ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم مدارس شاهد را نیز دارند، می توانند جهت ثبت نام اولیه خود نیز از طریق سامانه پادا اقدام کنند.

زمان ثبت نام اینترنتی دانش آموزان در سامانه پادا در خرداد ماه شروع و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

 

دریافت پرونده الکترونیکی 

همانطور که اشاره کردیم تلاش مدیران مدارس در ثبت اطلاعات هر دانش آموز در سایت سیدا می باشد، تا متقاضیان از طریق سامانه pada.medu.ir به سوابق و پرونده تحصیلی خود نیز دسترسی داشته باشند. البته لازم است اشاره کنیم که هنوز امکان دریافت پرونده الکترونیکی از طریق این سامانه برای دانش آموزان وجود ندارد، اما به زودی مشکلات احتمالی رفع خواهد شد، که در این صورت ما مشاوران دانتل در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

مشاوره سامانه پادا pada.medu.ir

معمولا دانش آموزان و اولیا اغلب در ورود به سامانه پادا مشکلی ندارند و استفاده از این سامانه کار راحتی می باشد. فقط کافی است ابتدا از وصل بودن اینترنت دستگاه مورد استفاده تان اطمینان حاصل کنید و سپس آدرس الکترونیکی ” pada.medu.ir ” را در مرورگر خود جستجو نمایید. اطلاعات خواسته شده از شما را به دقت و درستی در سامانه وارد نمایید. همین مراحل کافی است تا شما به راحتی با این سامانه کار کنید و از خدمات آن استفاده نمایید. شما دانش آموزان عزیز، چنانچه در دریافت کارنامه خود و یا دیگر خدمات از سامانه پادا با مشکل مواجه شدید، کافی است با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید، 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سامانه پادا می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

سامانه پادا با چه هدفی ایجاد شد؟

هدف از ایجاد سامانه پادا ارائه خدمات الکترونیکی شامل دریافت کارنامه، دریافت سوابق تحصیلی، ثبت نام در مدارس و … می باشد.

آیا دانش آموزان در پایه‌های تحصیلی متفاوت، می توانند برای دریافت کارنامه خود به سامانه پادا مراجعه کنند؟

بله، امکان دریافت کارنامه در سایت ” pada.medu.ir ” برای تمامی دانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف امکان پذیر می‌باشد.

دانش آموزان و والدین بایستی جهت ورود به سامانه پادا چه اطلاعاتی را وارد کنند؟

در ارائه خدمات مختلف در سامانه پادا اطلاعات مختلفی از دانش آموزان نیاز است اما معمولا اطلاعات خواسته شده شامل نام کاربری و رمز عبوری است که داوطلبان از مدیر مدرسه خود دریافت کرده‌اند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره