مدارستیزهوشان و نمونه دولتی

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ چند هفته پس از برگزاری آزمون می باشد. دانش آموزانی که در آزمون تیزهوشان نهم به دهم ثبت نام کرده و در موعد مقرر در جلسه آزمون حضور داشته اند، بایستی که در زمان اعلام نتایج آزمون، به سایت آزمون ورودی مدارس استعداد های درخشان مراجعه نموده و نتیجه عملکرد خود را دریافت کنند، تا درصورت پذیرفته شدن برای انجام ثبت نام حضوری در مدرسه محل قبولی خود مدارک لازم را ارائه دهند. به همین منظور در این مطلب به زمان و نحوه دریافت نتایج تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می پردازیم.

نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ امروز ۱۴ مرداد ماه منتشر شد.

لینک ورود به سایت دریافت نتایج 

در صورت داشتن هرگونه مشکل در دریافت نتایج آزمون و ثبت اعتراض به نتیجه می توانید با کارشناسان دانتل کو تماس بگیرید.

 

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم معمولا در یک بازه ۴ تا ۶ هفته از برگزاری آزمون منتشر می شود. داوطلبان شرکت کننده در این آزمون با مراجعه به سایت مای مدیو می توانند جواب آزمون خود را دریافت کنند. در سال گذشته نتایج در مرداد ماه اعلام شد. تا کنون سازمان ملی پرورش استعداد درخشان،  از زمان اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ اطلاعیه ای منتشر نکرده است، اما پیش بینی می شود که طبق روال سال گذشته نتایج آزمون امسال نیز در اوایل مرداد ماه اعلام گردد.

اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1402 – 1403 در مرداد ماه می باشد. به محض اعلام جواب در این بخش از مقاله بروزسانی خواهد شد.

 

نحوه دریافت نتایج تیزهوشان نهم به دهم 1402 – 1403

چنانچه در آزمون شرکت کرده اید و قصد دریافت نتیجه تیزهوشان نهم به دهم  خود را دارید، می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید و نتیجه نهایی را رویت نمایید.

1️⃣ داوطلبان جهت مشاهده نتیجه تیزهوشان ششم به هفتم باید به سایت ” my.medu.ir ” مراجعه نمایید.

برای ورود مستقیم به سایت بر روی لینک کلیک کنید.

2️⃣ ابتدا نقش خود (دانش آموز) را انتخاب کنید و سپس شماره ملی و شماره سریال ۶ رقمی شناسنامه خود را وارد کرده و بر روی گزینه ورود کلیک کنید.

نتایج تیزهوشان نهم به دهم

3️⃣ در صحفه وارد شده جهت دریافت نتایج تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ بر روی گزینه آزمون سمپاد کلیک کنید.

نتایج تیزهوشان نهم به دهم

4️⃣ در این مرحله می توانید نتیجه خود را مشاهده کنید و در صورت قبولی نام شما در لیست پذیرفته شدگان آزمون تیزهوشان می باشد. 

    ✅ چنانچه جزو اسامی پذیرفته شدگان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1402 – 1403 باشید، پذیرفته نمایش داده خواهد شد و در صورت قبول نشدن وضعیت قبولی شما به صورت عدم پذیرش خواهد بود. (داوطلبان پذیرفته نشده می توانند کارنامه خود را نیز دریافت کنند. 

نتایج تیزهوشان

بخوانید: نتایج تیزهوشان

 

وضعیت قبولی داوطلبان در آزمون

5️⃣ برای تمامی داوطلبان شرکت کننده در آزمون تیزهوشان، پس از دریافت نتایج تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ یکی از سه حالت زیر وجود دارد:

✅ حالت اول: با عبارت پذیرفته شده مواجه می شوید. در این حالت در یکی از مدرسه هایی که جزو الویت هایتان بوده پذیرفته شده اید. در این صورت بایستی برای ثبت نام حضوری همراه با مدارک لازم به مدرسه محل قبولی خود مراجعه کنید و طبق قوانین مدرسه مراحل ثبت نام خود را انجام دهید.

❌ حالت دوم: با عبارت پذیرفته نشده اید مواجه می شوید. در این حالت در هیچ کدام از مدرسه هایی که انتخاب کرده اید، موفق به کسب قبولی نشده اید و در واقع مردود شده اید. در این صورت می توانید در زمان اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در سامانه مربوطه اعتراص خود را ثبت نمایید تا درصورت درست بودن ادعای تان، در نتیجه بدست آمده تجدید نظر شود.

نتایج تیزهوشان

❓ حالت سوم : با عبارت ” عدم انتخاب ” مواجه خواهید شد که این نتیجه زمانی حاصل می شود که در زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در الویت های خود مدارس تیزهوشان را انتخاب نکرده باشید.

نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم

جزئیاتی برای پس از اعلام نتایج

  • فقط برای دسته ای از داوطلبان که در نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ موفق به کسب قبولی نشده اند، کارنامه ای صادر خواهد شد که دارای تعداد سوالات درست، غلط و امتیاز آخرین نفر قبولی می باشد.
  • داوطلبانی که در آزمون تیزهوشان نهم به دهم در یکی از رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و سمپاد مهارتی پذیرفته شده اند، بایستی توجه داشته باشند که در سال اول تحصیل خود نمی توانند تغییر رشته بدهند.
  • دانش آموزان پذیرفته شده در آزمون تیزهوشان نهم به دهم، در سال دوم در صورتی مجاز به تغییر رشته هستند که موفق به کسب حداقل امتیاز قبولی رشته مورد نظر در آزمون ورودی شده باشند.
  • پس از قبولی در یکی از مدرسه هایی که جزو الویت هایتان بوده است، در صورت داشتن شرایط لازم با استفاده از ضوابط نقل و انتقالات تیزهوشان می توانید اقدامات لازم را انجام دهید.
  • چنانچه دو داوطلب شرکت کننده در آزمون تیزهوشان نهم به دهم ، جزو دوقلو ها باشند، طبق بخشنامه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، چنانچه فقط یکی از آن ها در آزمون تیزهوشان موفق به کسب قبولی شود، نفر دوم در صورت  کسب حداقل 80 درصد امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده در مدرسه مورد تقاضا نیز پذیرفته خواهد شد.

 

اعتراض به نتایج تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، برای داوطلبان مردود شده در آزمون تیزهوشان کارنامه ای منتشر می گردد که همزمان انتشار این کارنامه، لینک اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1402 – 1403 نیز در سامانه آزمون ورودی مدارس استعداد های درخشان فعال خواهد شد.

زمان اعتراض به نتایج تیزهوشان نهم به دهم چند روز پس از اعلام نتیجه می باشد.

برای ثبت درخواست اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در سامانه، بایستی دلیل محکمی داشته باشید تا اعتراض شما بررسی شود. چنانچه با مشکلاتی همچون عدم تطابق تعداد پاسخ های درست، پاسخ های نادرست و سوالات بدون پاسخ در کارنامه تان با پاسخ نامه منتشر شده در سامانه، وجود خطا در تراز علمی آزمون، فرق داشتن اولویت های روی کارنامه و کارت ورود به جلسه یا فرم ثبت نام اولیه، عدم اعمال شرایط پذیرش دوقلوها یا چند قلوها و … داشته باشید ، حتما درخواست اعتراض خود را ثبت نمایید. برای مطالعه نحوه و زمان اعتراض به نتیجه آزموت تیز هوشان مقاله زیر را مطالعه نمایید

 

مشاوره قبولی در آزمون تیزهوشان

با توجه به اینکه در زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1402 – 1403 تعداد بسیار زیادی از داوطلبان برای رویت نتیجه خود به سایت مربوطه مراجعه می کنند، ممکن است در دسترسی به پرتال دانش آموزی خود در سایت، با مشکل مواجه شوید، کمی صبور باشید و یا با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید، تاضمن دریافت کارنامه تان چنانچه اعتراضی نیز داشتید برای شما اعتراض ثبت کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم 1402 – 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ چه زمانی منتشر خواهد شد؟

در متن مقاله زمان اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم را ذکر کرده ایم.

داوطلبان آزمون تیز هوشان ز طریق چه سایتی نتیجه آزمون خود را رویت کنند؟

نتایج از طریق سایت مدارس استعدادهای درخشان به نشانی ” my.medu.ir ” منتشر می شود.

آیا پس از دریافت تیزهوشان نهم به دهم داوطلبان می توانند نسبت به نتیجه به دست آمده اعتراض کنند؟

بله، چنانچه پس از رویت نتیجه، راضی نباشند و البته دلایل کافی برای عدم رضایت خود داشته باشند، می توانند درخواست اعتراض خود را با حداقل سه دلیل منطقی در سامانه مربوطه ثبت نمایند.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم برا من تو سایت نیامده چرا

  2. سلام من در آزمون تیزهوشان شرکت کردم
    ولی با اختلاف 987.841 با کف قبولی فاصله دارم ولی مطمئنم در تصحیح نمره های من اشتباه شده و حداقل چند درستم محاسبه نشده و آیا ممکنه قبول بشم یا حداقل در ذخیره ها قرار بگیرم

  3. من میخوام اعتراض ثبت کردم فقط ۹۸۷ امتیاز تا با آخرین نفر قبول شده فاصله دارم آیا شانس قبولی دارم و خودم مطمئنم جواب هام اشتباه اومده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره