مدارستیزهوشان و نمونه دولتی

تعداد سوالات نمونه دولتی

کانال تلگرام تحصیلی     

مدت زمان پاسخگویی و تعداد سوالات نمونه دولتی و ضرایب دروس آزمون نمونه دولتی چقدر است؟ تعداد‌ سوالات آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 100 سوال می‌باشد و شرکت کنندگان 120 دقیقه زمان دارند تا به این سوالات پاسخ دهند. متقاضیان می توانند با اطلاع از تعداد سوالات و همینطور مدت زمان پاسخگویی به آزمون نمونه دولتی، برنامه ریزی بهتری داشته باشند و بتوانند با مدیریت زمان به تمامی سوالات پاسخ دهند. برای اطلاع از جزئیات تعداد سوالات و مدت زمان پاسخگویی به آزمون نمونه دولتی تا انتهای این مقاله از سایت دانتل همراه ما باشید.

تعداد سوالات آزمون نمونه دولتی

در طی سال های گذشته آزمون نمونه دولتی برای دو پایه ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می شد که تعداد سوالات آزمون نمونه دولتی و همینطور مدت زمان پاسخگویی سوالات نمونه دولتی به آن ها برای هر یک از دو پایه با هم متفاوت بود. اما در چند سال اخیر، آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم حذف شده‌ است و هیچ آزمون ورودی برای آن برگزار نمی شود. مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم به صورت هیات امنایی دانش آموزان را پذیرش می کنند.

تعداد سوالات آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 100 سوال می باشد.

بنابراین تنها آزمون نمونه دولتی که برگزار می شود، آزمون نمونه دولتی نهم به دهم است. متقاضیان می توانند با اطلاع از تعداد سوالات و همینطور مدت زمان پاسخگویی به سوالات نمونه دولتی در روز برگزاری آزمون برنامه ریزی بهتری برای پاسخگویی به سوالات داشته باشند. 

تعداد سوالات آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 100 سوال می باشد. برای هر یک از سرفصل های امتحانی این آزمون تعداد مشخصی سوال در نظر گرفته‌ شده‌‌ است و مجموع تمامی سوالات، 100 عدد می باشد. صد سوال در نظر گرفته‌ شده‌ برای این آزمون، همگی به صورت تستی هستند و هر یک دارای ضرایب دروس آزمون دولتی مشخصی می باشند.

مدت زمان پاسخگویی به آزمون نمونه دولتی

آزمون نمونه دولتی از آزمون های مهمی است که شرکت کنندگان برای قبولی در آن باید تلاش کنند. اما تنها مطالعه منابع آزمون نمونه دولتی کافی نیست و بسیار مهم است که متقاضیان یک برنامه ریزی خوب داشته باشند تا بتوانند از عهده حل سوالات برآیند.

مدت پاسخگویی به سوالات آزمون نمونه دولتی نهم به دهم، 120 دقیقه و یا دو ساعت در نظر گرفته‌ شده‌ است. بنابراین شرکت کنندگان باید در مدت زمان 120 دقیقه به 100 سوال پاسخ دهند.

یکی از موضوعات مهمی که متقاضیان آزمون نمونه دولتی باید از آن مطلع باشند، تعداد سوالات و مدت زمان پاسخگویی به آزمون نمونه دولتی می باشد. در واقع دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم را دارند، می توانند با اطلاع از تعداد سوالات نمونه دولتی و همینطور مدت زمان پاسخگویی، برنامه ریزی بهتری برای پاسخگویی به سوالات داشته باشند. به عبارتی دیگر اطلاع از تعداد سوالات و مدت زمان پاسخگویی به سوالات نمونه دولتی به مدیریت بهتر زمان کمک می کند.

بدیهی است که شرکت‌ کنندگان باید برای پاسخ دادن‌‌ به سوالات برخی از دروس همانند ریاضی، زمان بیشتری را اختصاص دهند و برای پاسخ دادن‌ به سوالات برخی دروس همانند قرآن وقت کمتری را صرف کنند. بنابراین اختصاص زمان مناسب برای پاسخگویی به سوالات هر یک از سرفصل های امتحانی، به داوطلبان کمک می کند تا در پایان با مشکل کمبود زمان مواجه نشوند.

ضرایب دروس آزمون نمونه دولتی 

دانش آموزانی که علاقه مند به شرکت در آزمون نمونه دولتی هستند، باید به این موضوع توجه داشته باشند که هر یک از سرفصل های امتحانی در آزمون نمونه دولتی، دارای یک ضریب مشخص است. در واقع در هریک از سرفصل های امتحانی، سوالات مختلفی از دانش آموزان پرسیده‌ می شود که هر یک ضریب متفاوتی دارند. ضرایب دروس آزمون دولتی مشخص شده‌ برای هر درس، نشان دهنده اهمیت آن درس و تاثیری که در نتیجه آزمون دارد، می باشد.

به عبارتی دیگر هر چه ضریب یک درس، بیشتر باشد به معنای اهمیت بالای آن در نتیجه آزمون نمونه دولتی می باشد. بنابراین علاوه بر موضوع تعداد سوالات نمونه دولتی و مدت زمان پاسخگویی به آزمون نمونه دولتی ، ضرایب دروس نیز بسیار حائز اهمیت است. در ادامه و در جدول زیر ضرایب دروس آزمون نمونه دولتی را آورده‌ ایم.

نام درس تعداد سوالات ضرایب رشته‌ ریاضی فیزیک ضرایب رشته‌ علوم تجربی ضرایب رشته‌ علوم انسانی ضرایب رشته‌ علوم و معارف اسلامی ضرایب رشته‌ های هنرستان کاردانش و فنی حرفه ای
آموزش قرآن و پیام های آسمان 15 1 1 1 3 1
فارسی 15 2 2 4 2 2
عربی 15 1 1 2 2 1
مطالعات اجتماعی (تاریخ، جغرافیا، مدنی) 15 1 1 2 2 1
زبان انگلیسی 10 1 1 1 1 1
علوم تجربی 15 2 4 1 1 3
ریاضی 15 4 2 1 1 3
 

مشاوره تعداد سوالات نمونه دولتی و ضرایب دروس آزمون نمونه دولتی 

در این مقاله از سایت دانتل به موضوع تعداد سوالات نمونه دولتی و ضرایب دروس آزمون دولتی پرداختیم. آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم حذف شده‌ است و این آزمون برای پایه نهم به دهم برگزار می شود.

دانش آموزانی که می خواهند در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم شرکت کنند، بایستی که در کنار مطالعه منابع مختلف، به مطالعه نمونه سوالات آزمون نمونه دولتی نیز بپردازند. توصیه می شود که دانش آموزان زمان بیشتری را برای حل کردن سوالات ریاضی و علوم تجربی اختصاص دهند. این دو درس ضمن داشتن سوالات بیشتر، ضریب بالاتری نیز دارند.

با توجه به اینکه برای پاسخگویی به سوالات آزمون نمونه دولتی، یک مهلت دو ساعته در نظر گرفته‌ شده‌ است، متقاضیان باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که در مدت زمان دو ساعت به 100 سوال پاسخ صحیح بدهند. این موضوع با یک برنامه ریزی و مدیریت زمان امکان پذیر خواهد بود. 

بنابراین در خانه بر روی حل سوالات تمرکز کنید و با پاسخ دادن‌ به تست های مختلف، سعی کنید به مهارت مدیریت زمان دست پیدا کنید. شما عزیزان می توانید برای یادگیری مهارت تست زنی و مدیریت زمان در جلسه آزمون، از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و از مشاوران دانتل مشاوره دریافت کنید. 

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرامی مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید

برای دریافت مشاوره در زمینه تعداد سوالات نمونه دولتی و مدت زمان پاسخگویی به آزمون نمونه دولتی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

تعداد سوالات آزمون نمونه دولتی چقدر است؟

تعداد سوالات آزمون 100 سوال می باشد.

مدت زمان پاسخگویی به آزمون نمونه دولتی چند دقیقه است ؟

مدت‌ زمان پاسخگویی به سوالات آزمون نمونه دولتی، 120 دقیقه و یا دو ساعت در نظر گرفته‌ شده‌ است.

اطلاع از تعداد سوالات و مدت زمان پاسخگویی چه کمکی به متقاضیان می کند ؟

دانش آموزان می توانند با اطلاع از تعداد سوالات و همینطور مدت پاسخگویی به سوالات این آزمون، با مدیریت زمان برای حل تمامی سوالات، زمان مناسبی را اختصاص دهند.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫55 دیدگاه ها

  1. آزمون میان پایه دهم به یازدهم برگزار میشه امسال ؟بخشنامه ای راجع به این موضوع اومده یا ن؟

    1. یعنی فردا امتحان برگزار نمیشه پس چندم میشه کارتو از کجا باید بگیریم کجا برگزار میشه؟؟؟؟

      1. سلام، بدلیل شرایط کرونایی آزمون نمونه دولتی نهم به دهم در تاریخ 18 تیر لغو و به تاریخ دیگری موکول گردیده است

          1. سلام خیر تاکنون اطلاعیه ای از زمان دقیق برگزاری آزمون منتشر نشده است.
            به محض اعلام تاریخ برگزاری در این مقاله قرار داده می شود.

      1. سلام تا کنون اطلاعیه از آ«وزش و پرورش مبنی بر زمان دقیق ثبت نام منتشر نشده است.
        در متن مقاله به زمان حدودی اشاره شده است.

  2. سلام
    ببخشید آیا ضریب دروس برای هر رشته توی آزمون نمونه متفاوت هست؟ یا برای همه رشته‌ها یکسانه؟
    مثلاً ریاضی انسانی با ریاضی تجربی ضریبش یکیه؟

    1. سلام، ضریب دروس عمومی یکسان و دروس تخصصی در هر زیرگروه از هر رشته دارای ضریب متفاوتی است
      یعنی ریاضی انسانی با ریاضی تجربی فرق داره
      علاوه بر اون، ریاضی انسانی برای زیرگروه یک با ریاضی انسانی برای زیرگروه دو هم فرق داره

    1. سلام، خیر تا کنون اطلاعیه رسمی بر اعلام زمان دقیق برگزاری آزمون منشتر نشده
      احتمالا در نیمه دوم مرداد ماه این آزمون برگزار بشه

    1. سلام، منابع مشخص شده از نهم هستش، اما طبیعتا ‌کسی که روی دروس نهم تسلط داره پاسخ سوالات هفتم و هشتم رو هم بعنوان مقدمه میدونه

  3. بازم قضیه تیر ماه میشه چند روز مونده میگن کرونا زیاد شده باشه اخر شهریور شما که میدونید وضعیت اینه انقدر ما ها رو امیدوار نکنید یه دفعه لغو کنید والا مُردم از استرس

    1. برگزاری یا عدم برگزاری بنابه اصمیم گیری ستاد مقابله با کرونا و آموزش پرورش می باشد

    1. سلام، برای ثبت نام شرط معدل وجود داره
      علاوه بر اون ۵۰ درصد تاثیر روی آزمون هم داره

    1. سلام، هرچقدر درصداتون بالاتر باشه بهتره
      اگر بتونید میانگین بالای ۶۰ بیارید شانس قبولی خیلی زیاد میشه

  4. سلام ستاد کرونا در مورد برگزاری آزمون نمونه دولتی اطلاعیه نداده چون الان که وضعیت کرونا مشهد قرمزه ولی در تیرماه اینقدر وضعیت شدید نبود

  5. سلام من معدل کتبی نوبت دوم نهمم رو 64 / 19 شدم و معدل کل سال نهمم شد نوزده و هفتادو ۵ صدم . میخواستم ببینم من ۵۰ درصد معدل رو کامل کسب کرده ام ؟؟ و اینکه برای قبول شدن میانگین باید چند در صد به بالا زده باشم؟

    1. سلام بچه ها
      من یک سوالی داشتم اون هم اینکه،من می تونم هم در آزمون نمونه دولتی و هم در آزمون تیز هوشان ثبت نام کنم
      و در صورت قبول نشدن در آزمون تیزهوشان در آزمون نمونه شرکت کنم
      لطفا به این سوالم جواب بدید🙏

      1. سلام بله شما می توانید در هر دو آزمون شرکت کنید و در تاریخ آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان در جلسه آزمون حضور یابید

  6. سلام بچه ها
    من یک سوالی داشتم اون هم اینکه،من می تونم هم در آزمون نمونه دولتی و هم در آزمون تیز هوشان ثبت نام کنم
    و در صورت قبول نشدن در آزمون تیزهوشان در آزمون نمونه شرکت کنم
    لطفا به این سوالم جواب بدید🙏

  7. سلام
    سوال یک: آزمون نمونه دولتی فقط از کتب های نهم هست ؟

    سوال دو : از کدوم کتب ها امتحان داده می‌شود؟

      1. سلام من معدل نوبت اولم پایین ۱۷ شده ولی معدل نوبت دومم 19/21 شده ب نظرتون شانس قبولی دارم؟

  8. سلام میخایتم بدونم ک چرا سایت ثبت نام نمونه دولتی رمز عبورو قبول نمیکنع
    و هرچی میزنم سایت برمیگردع
    اگه برم کافینت درست میشع؟

  9. برای شرکت در ازمون مدرسه نمونه سال ۱۴۰۱ باید چه کتابی تهیه کنیم که بخونیم و همه تست های درس های نهم رو داشته باشه؟؟؟

    1. سلام
      اگر دانش آموزی در آزمون نمونه دولتی قبول بشه اما معدل هشتم و نهم از ۱۹ کم تر باشه در گزینش رد میشه؟
      در این مدارس پذیرفته نمیشه؟

  10. سلام من برای نمونه دولتی شرکت کردم معدل خردادماهم ۱۶.۲۶است برای قبولی در نمونه از هر درس چند درصد بزنیم البته من سهمیه روستایی هم دارم

  11. الان من چ خاکی بگیرم سرم من فکر کردم ۱۸ تیر امتحان داریم چرا زمانشو اینقدر انداختیت جلو ب جای اینکه بندازید عقب نمیشد مینداختیت ۲۸ تیر الان من تو ۲ روز چی بخونم ۱۳ کتاب رو چ جور بخونم؟ فکر ما دانش آموز ها هم باشید تورو خدا نمیشه زمانشو تغییر بدن نمیشد زود تر اعلام میکردید ک امتحان نمونه کی هست چ خاکی شد بر سرمون یکی جواب منو بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره