مدارستیزهوشان و نمونه دولتی

تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور

کانال تلگرام تحصیلی     

تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور یکی از سوالات داوطلبان کنکور سراسری می‌باشد. دانش آموزانی که در مدارس تیزهوشان تحصیل می‌کنند از وضعیت علمی خوبی برخوردارند و در نتیجه شانس بیشتری برای پاسخگویی بهتر به سوالات کنکور خواهند داشت. عوامل متعددی در قبولی دانش آموزان مدارس تیزهوشان در کنکور تاثیر گذارند که در این مطلب به بررسی آن ها و درصد قبولی مدارس تیزهوشان در کنکور خواهیم پرداخت. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور

مدارس تیزهوشان جز مدارس بسیار سطح بالا در کشور هستند که سیستم آموزشی بسیار قوی دارند و دانش آموزان با تحصیل در این مدارس می‌توانند جایگاه علمی بالایی کسب نمایند. علاوه بر سیستم آموزشی قوی، خود دانش آموزان نیز معمولا تاثیر بسیار زیادی در کسب معدل بالا دارند چراکه باهوش و جویای علم هستند. جو مدارس تیزهوشان بسیار رقابتی است و به همین دلیل اکثر دانش آموزان در رقابت با دیگر هم کلاسی های خود موفق به کسب نمرات بالا می‌شوند. 

با توجه به سطح بالا بودن این مدارس، این سوال به وجود می‌آید که تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور به چه صورت است. بیشترین تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور به دلیل وضعیت علمی دانش آموزان است چراکه عادت به ساعت مطالعه بالا دارند و معمولا پایه درسی شان نیز بسیار قوی است. در نتیجه این دانش آموزان تسلط بیشتری بر مطالب درسی و منابع کنکور سراسری دارند و عملکرد آن ها نیز در جلسه آزمون بهتر خواهد بود.

 

قبولی در کنکور با تحصیل در مدارس تیزهوشان

دانش آموزانی که در مدارس تیزهوشان تحصیل می‌کنند از مزایای زیادی برخوردارند که شانس قبولی شان در کنکور را افزایش می دهند. مهم ترین دلایل تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور به شرح موارد زیر است. 

 

کلاس های فوق برنامه

به طور معمول با توجه به گزینش سخت گیرانه مدارس تیزهوشان، تمامی دانش آموزان از نظر هوشی در سطح یکسانی قرار دارند و در نتیجه آموزش آنان با سرعت بیشتری انجام می‌شود. در این مدارس برنامه کلاس ها به صورت فوق العاده تنظیم می‌شوند و در اثر آموزش در این کلاس ها، سطح علمی دانش آموزان بسیار بالا می‌رود. دانش آموزان مدارس تیزهوشان بیشتر از مطالب موجود در کتاب های درسی یاد می گیرند و با روش های تست زنی نیز آشنا می‌شوند. 

 

تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور | روحیه رقابت

همانطور که گفته شد در مداس تیزهوشان جو رقابتی وجود دارد و دانش آموزان در این محیط یاد می‌گیرند که با بیشترین ظرفیت خود به تلاش و کوشش بپردازند تا به موفقیت دست یابند. ایجاد روحیه رقابت در دانش آموزان از دیگر دلایل تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور می‌باشد. 

 

مطالعه دروس به روش صحیح

در مدارس تیزهوشان دانش آموزان باید در ساعات طولانی به مطالعه بپردازند و در نتیجه با روش های برنامه ریزی صحیح آشنا هستند. از سوی دگیر درس خواندن تکنیک ها و روش های متعددی دارد که دانش آموزان تیزهوشان از آن ها آگاه هستند و در درس خواندن از این تکنیک ها استفاده می‌کنند. 

 

تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور | اعتماد به نفس بالا

با توجه به اینکه دانش آموزان تیزهوشان وضعیت درسی خوبی دارند، اعتماد به نفس شان نیز معمولا بسیار بالاست و با مشکلاتی همچون استرس و اضطراب کمتر از دیگران مواجه می‌شوند. در نتیجه می‌توانند وضعیت روحی خود را در شرایط مطلوبی نگه داشته عملکرد بهتری نیز داشته باشند و این یکی از مهم ترین دلایل تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور می‌باشد.

تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور

 

تاثیر معدل مدارس تیزهوشان در کنکور سراسری

بر اساس تغییرات کنکور سراسری، تاثیر معدل در سال ۱۴۰۳ به ۵۰ درصد به صورت قطعی رسیده است. منظور از تاثیر قطعی این است که از این پس معدل بدون استثنا در رتبه و تراز کنکور تاثیر خواهد گذاشت. در سال های گذشته تاثیر معدل به صورت مثبت بود یعنی اگر داوطلب معدل پایینی داشت، سوابق تحصیلی او در کنکور تاثیر نمی گذاشت اما در حال حاضر حتی در صورت کم بودن معدل نیز تاثیرگذار خواهد بود و رتبه و تراز را نیز پایین می‌آورد. 

تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور به این صورت است که دانش آموزان تیزهوشان که اکثر دارای معدل بالا هستند، وضعیت بسیار خوبی خواهند داشت و با معدل بالایی که کسب کرده اند، رتبه و تراز کنکور شان را نیز به صورت خودکار بهبود می‌بخشند.

البته که همچنان پاسخگویی به سوالات کنکور بیشترین تاثیر را در قبولی کنکور دارد اما با این حال تاثیر چشم گیر بالا بودن معدل نیز در کنکور سراسری نیر قابل انکار نیست. چنانچه در مورد نحوه درس خواندن به صورت کنکوری و عملکرد بهتر در کنکور سوالی دارید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. 

 

سهمیه مدارس تیزهوشان در کنکور

یکی از سوالات پرتکرار دانش آموزان در حال تحصیل در مدارس تیزهوشان این است که این مدارس سهمیه خاص و ویژه ای در کنکور سراسری دارند یا خیر. در پاسخ باید گفت که هیچ سهمیه ویژه ای برای مدارس تیزهوشان در کنکور در نظر گرفته نشده است و تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور تنها به وضعیت تحصیلی دانش آموز بستگی دارد. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره درصد قبولی مدارس تیزهوشان در کنکور

داوطلبان کنکور سراسری برای موفقیت در این آزمون بزرگ باید فاکتورهای متعددی را در کنار هم قرار دهند تا موفق به کسب نتیجه دلخواه خود شوند. دانش آموزانی که در مدارس تیزهوشان تحصیل می کنند، با توجه به وضعیت علمی خوب و معدل بالایی که دارند، شانس موفقیت شان در کنکور نیز بیشتر است. 

با این حال مطالعه صحیح و پاسخگویی به سوالات کنکور همچنان مهم ترین عامل در قبولی کنکور می‌باشد. چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور و درصد قبولی مدارس تیزهوشان در کنکور دارید و یا در مورد برنامه ریزی کنکور با مشکلی مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور به چه صورت است؟

    این مدارس به دلیل سیستم آموزشی قوی و بالا بردن وضعیت علم دانش آموزان در قبولی کنکور تاثیر می گذارند. 

  2. آیا مداس تیزهوشان سهمیه خاصی در کنکور دارند؟

    خیر هیچ سهمیه مجزایی به مدارس تیزهوشان اختصاص داده نشده است. 

  3. آیا معدل در کنکور سراسری تاثیر منفی نیز می‌گذارد؟

    بله با توجه به اینکه تاثیر سوابق تحصیلی به صورت قطعی بر کنکور تاثیر می‌گذارند، معدل پایین نیز باعث تاثیر منفی خواهد شد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره