مدارستیزهوشان و نمونه دولتی

مزایا و معایب مدارس تیزهوشان نسبت به سایر مدارس چیست

کانال تلگرام تحصیلی     

مزایا و معایب مدارس تیزهوشان یکی از مهم ترین مواردی است که والدین و دانش آموزان باید از آن ها آگاه باشند. برخی مواقع دانش آموزان پس از ورود به مدرسه متوجه معایب آن می شوند که در آن صورت مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد. برای جلوگیری از این مساله بهتر است که قبل از ثبت نام در مورد مزایا و معایب مدارس تیزهوشان اطلاع کامل به دست آورید. برای کسب اطلاع کامل می توانید این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و یا با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

مزایا و معایب مدارس تیزهوشان

مدرسه های تیزهوشان جز مدارس برتر کشور هستند که سطح علمی بسیار بالایی دارند و از امکانات متعددی نیز برخوردارند. دانش آموزان برای قبولی در مدارس تیزهوشان باید در آزمون ورودی شرکت کرده و در صورت کسب رتبه حد نصاب و سایر شرایط، موفق به قبولی و ورود به مدرسه تیزهوشان خواهند شد.

ثبت نام مدارس تیزهوشان در مقاطع ششم به هفتم و نهم به دهم انجام می‌شود. البته که برخی مواقع ممکن است با توجه به ظرفیت مدرسه در میان پایه ها نیز ثبت نام انجام شود اما این مورد همیشگی نیست و نمی‌توان حساب ویژه ای روی آن باز کرد. مدارس تیزهوشان مزایا و معایبی دارند که بهتر است دانش آموزان و والدین آنان قبل ثبت نام از آن ها آگاهی داشته باشند. مزایا و معایب مدارس تیزهوشان به شرح زیر می باشد. 

 

مزایا مدارس تیزهوشان

تحصیل در مدارس تیزهوشان برای دانش آموزان مزایا زیادی دارد. به همین دلیل نیز والدین و خود دانش آموزان به دنبال نام نویسی در این مدارس هستند. برخی از مهم ترین مزایا و معایب مدارس تیزهوشان به شرح موارد زیر می‌باشد.

 

توجه به خلاقیت

موفقیت تنها به هوش بستگی ندارد و افراد در کنار فاکتور مهمی همچون هوش باید از قدرت خلاقیت نیز برخوردار باشند. در مدارس تیزهوشان به خلاقیت توجه ویژه ای نشان داده می شود و این مهارت در دانش آموزان پرورش می یابد.

 

مزایا و معایب مدارس تیزهوشان | کیفیت بالای آموزش

در این مدارس معلمان از سابقه و سطح علمی بسیار بالایی برخوردارند و در نتیجه کیفیت آموزش نیز بسیار بالاست و دانش آموزان از تدریس بهتری بهره مند شده و آموزش می بینند. با این روش تدریس می توان گفت که موفیت دانش آموزان تا حد زیادی تضمین می‌شود.

 

یکسان بودن سطح دانش آموزان

با توجه به اینکه گزینش مدارس تیزهوشان بسیار سخت گیرانه است، دانش آموزان به طور ویژه ای غربال می شوند و در نتیجه با کلاس های درسی رو به رو خواهیم بود که دانش آموزان در سطح علمی یکسانی قرار دارند و یادگیری شان در کلاس به یک اندازه خواهد بود. یکسان بودن سطح دانش آموزان باعث می شود که دانش آموزان به سرعت مطالب درسی را یادگرفته و زمان زیادی صرف مطالب ساده نشود.

 

مزایا و معایب مدارس تیزهوشان | ایجاد انگیزه و روحیه رقابت

در مدارس تیزهوشان جو رقابتی در جریان است و در نتیجه دانش آموزان تلاش و پشتکار خود را افزایش داده و انگیزه بیشتری برای مطالعه و درس خواندن به دست خواهند آورد. تلاش بیشتر منجر به کسب موفقیت های بیشتر نیز خواهد شد.

 

مشاوره تحصیلی

در مدارس تیزهوشان مشاوران تحصیلی نیز فعالیت می کنند و به دانش اموزان روش های درس خواندن و نحوه برنامه ریزی را آموزش می دهند. حضوری یک مشاور تحصیلی در مدارس باعث جلوگیری از خطا و اشتباه و پیشرفت چشمگیر دانش آموزان می شود.

 

مزایا و معایب مدارس تیزهوشان |‌ تضمین موفقیت دانش آموزان

تمامی موارد گفته شده باعث می شود که دانش آموزان با درس خواندن خو گرفته و پایه علمی بسیار قوی نیز داشته باشند. تمامی این موارد شانس موفقیت دانش آموزان در کنکور و قبولی در دانشگاه های برتر را افزایش داده و آینده تحصیلی آنان را تضمین می کند.

مزایا و معایب مدارس تیزهوشان

 

معایب مدارس تیزهوشان

مدرسه های تیزهوشان در کنار تمامی مزایای زیادی که دارند، از معایبی نیز برخوردارند. بهتر است والدین و دانش آموزان قبل از تلاش برای ثبت نام در این مدارس از معایب نیز اطلاع داشته باشند تا پس از ثبت نام با مشکلی مواجه نشوند. مزایا و معایب مدارس تیزهوشان به شرح موارد زیر می باشد. 

 

مزایا و معایب مدارس تیزهوشان | سخت گیری زیاد

در مدارس تیزهوشان سخت گیری زیادی وجود دارد و دانش آموزان باید در ساعات طولانی به مطالعه بپردازند. همانطور که این مساله یک نقطه قوت محسوب می شود، می‌تواند تبدیل به نقطه ضعف نیز بشود چراکه برخی از دانش آموزان دچار فرسودگی و ناامیدی و دلزدگی از درس خواندن می شوند. 

 

ناامیدی دانش آموزان

برخی مواقع دیده می شود که والدین با اصرار زیاد فرزند خود را مجبور به تحصیل در مدارس تیزهوشان می کنند. این دانش آموزان ممکن است خود علاقه زیادی نداشته باشند اما به دلیل اجبار والدین وارد مدرسه شده و پس از مدتی با توجه به تفاوت خود با دیگران از درس خواندن و موفقیت ناامید شوند. در واقع سطح علمی بسیار بالا از مزایا و معایب مدارس تیزهوشان می باشد.

 

مزایا و معایب مدارس تیزهوشان |‌ افسردگی

معمولا دانش آموزان مدارس تیزهوشان زمان بسیار کمی برای تفریح و استراحت دارند. با توجه به اینکه تفریح و سرگرمی یکی از مهم ترین نیاز های دانش آموزان در سنین نوجوانی است، عدم توجه به آن ممکن است باعث بروز افسردگی در آنان شود. 

 

استرس بالا

همانطور که گفته شد در مدارس تیزهوشان جو رقابتی شدید وجود دارد. این وضعیت از یک سو باعث افزایش تلاش و کوشش می شود اما از سوی دیگر دانش آموزان را با حجم زیادی از استرس و اضطراب مواجه می کند. در واقع جو رقابتی از مزایا و معایب مدارس تیزهوشان می باشد. در صورت مواجه با این گونه مشکلات بهتر است که از مشاور تحصیلی کمک بگیرید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره مدرسه تیزهوشان

دانش آموزانی که موفق به قبولی در مدارس تیزهوشان نمی شوند، نباید امید خود را از دست بدهند چراکه تنها راه موفقیت تحصیل در این مدارس نیست. در واقع تعیین کننده اصلی موفقیت، تلاش و کوشش دانش آموز است که در کنار فاکتورهای دیگری همچون نحوه درس خواندن و برنامه ریزی صحیح تضمین کننده موفقیت خواهد بود. 

چنانچه برای برنامه ریزی درسی و نحوه مطالعه سوال و یا ابهامی برای تان وجود دارد و یا در مورد تصمیم بگیری برای تحصیل در مدارس تیزهوشان با توجه به مزایا و معایب مدارس تیزهوشان دچار سردرگمی شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مزایا و معایب مدارس تیزهوشان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. مزایا و معایب مدارس تیزهوشان چیست؟

    به مزایا و معایب مدارس تیزهوشان در متن مقاله پرداخته شده است. 

  2. در صورت عدم قبولی در مدارس تیزهوشان چه باید کرد؟

    در این صورت می توانید نسبت به ثبت نام در کلاس های تقویتی اقدام کرده و با برنامه ریزی و مطالعه صحیح وضعیت علمی خود را بالا ببرید. 

  3. آیا مدارس تیزهوشان معایبی نیز دارند؟

    بله مزایای بسیار زیاد این مدارس در برخی مواقع تبدیل به نقطه ضعف می شود که در متن به ان پرداخته شده است. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره