مدارستیزهوشان و نمونه دولتی

دریافت کارنامه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

دریافت کارنامه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ برای دسته ای از داوطلبان که موفق به کسب قبولی در مدارس تیزهوشان نشده اند، منتشر خواهد شد. یک هفته پس از اعلام نتایج مدارس تیزهوشان، برای آن دسته از داوطلبانی که موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی جهت ورود به مدارس تیزهوشان نشده اند، کارنامه‌ای از سوی سامانه مدارس تیزهوشان منتشر خواهد شد که در بر دارنده نمره کل و تراز آخرین فرد قبول شده به همراه الویت های داوطلب و تعداد جواب های درست، نادرست و نزده او می باشد. در ادامه اطلاعات کاملی از زمان و نحوه دریافت کارنامه تیزهوشان 1402 – 1403 آورده ایم.

کارنامه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

هر ساله پس از برگزاری آزمون تیزهوشان، نتایج آن حدود چهار الی شش هفته پس از برگزاری این آزمون منتشر شده و در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد. پس از یک بازه زمانی چهار روزه الی یک هفته ای پس از اعلام نتایج این آزمون، برای داوطلبانی که موفق به کسب نتیجه قبولی نشده اند، کارنامه‌ای با عنوان کارنامه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ منتشر می گردد.

متقاضیان آزمون تیزهوشان ششم به هفتم برای دریافت کارنامه تیزهوشان باید به سامانه hoosh.medu.ir و متقاضیان آزمون تیزهوشان نهم به دهم باید به سامانه azmoon.medu.ir مراجعه کرده و کارنامه‌ی خود را دریافت کنند. دلیل مردودی شرکت کنندگان در آزمون تیزهوشان به دلیل کمتر بودن تراز دانش آموز از تراز آخرین نفر قبولی در هر انتخاب می باشد که در کارنامه آزمون تیزهوشان به وضوح مشخص می شود.

شرکت کنندگان و داوطلبان آزمون تیز هوشان می توانند پس از دریافت کارنامه و مطلع شدن از نمرات و امتیاز کل خود، چنانچه به نتیجه و تراز خود اعتراض داشتند، درخواست اعتراض خود را در سامانه ثبت کنند؛ چنانچه اعتراض داوطلبان همراه با دلایل منطقی باشد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

زمان انتشار کارنامه تیزهوشان 1402 – 1403

در سال گذشته شاهد انتشار کارنامه تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ برای پایه ششم به هفتم و نهم به دهم، پس از یک بازه زمانی چهار روزه پس از زمان اعلام نتایج تیزهوشان و انتشار کارنامه آزمون تیزهوشان برای پایه نهم به دهم پس از یک بازه زمانی سه روزه بوده ایم. 

تاکنون زمان انتشار کارنامه تیزهوشان 1402 – 1403 مشخص نشده است.

در سال گذشته نتایج آزمون در مرداد ماه منتشر شد و داوطلبان با مراجعه سایت استعداد درخشان می توانستند نتیجه خود را دریافت کنند. پیش بینی می شود بر اساس رویه سال گذشته، این نتایج در یک بازه زمانی سه الی چهار روزه پس از اعلام نتایج آزمون تیز هوشان از طریق سامانه های مربوطه، منتشر گردد.

نحوه دریافت کارنامه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

کارنامه تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ برای داوطلبانی که نتوانسته اند در این ازمون نمره قبولی را کسب کنند، از اهمیت بسیاری برخوردار است، چراکه می توانند به واسطه آن در صورت بروز اشتباه، اعتراض نمایند. از همین رو در ادامه این مقاله از سایت دانتل، راهنمای تصویری نحوه دریافت کارنامه آزمون تیزهوشان در پایه های ششم به هفتم و نهم به دهم را برایتان آورده ایم:

1️⃣ ابتدا به سایت استعداد درخشان ششم به هفتم ” pada.medu.irمراجعه کنید.

2️⃣ در این مرحله باید ” کد ملی ” و ” رمز عبور همگام ” خود را در فیلدهای در نظر گرفته شده، وارد نمایید تا بتوانید به صفحه خود در سایت همگام دسترسی داشته باشید.

 

3️⃣ در این مرحله در فیلدهای در نظر گرفته شده، نقش خود را “ دانش آموز ” و نام سازمان مربوطه را “ نام مدرسه محل تحصیل ” خود وارد کنید.

 

4️⃣ در صفحه باز شده، اطلاعات مرتبط با دانش آموز نمایش داده خواهد شد. همینطور قسمتی با عنوان “ دریافت کارنامه تیزهوشان ” نیز در این صفحه فعال است. با کلیک بر روی آن می توانید کارنامه عدم قبولی را دریافت کرده و نمرات و الویت های دانش آموز را مشاهده کنید.

کارنامه آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

 

توضیحات کارنامه آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

در کارنامه تیزهوشان اطلاعاتی درج گردیده است که در ادامه سعی کرده ایم توضیحات مختصری را پیرامون آن ها ارائه دهیم تا شما متوجه شوید، هریک چه کاربردی دارد.

🔵 نمره آزمون: این نمره نشان دهنده نمره دریافتی شرکت کننده در آزمون تیزهوشان می باشد که در کنار آن امتیاز کل داوطلب هم آمده است که هر دو نشان دهنده نمره کل دانش آموز هستند.

🟢 تعداد سوالات صحیح: در این قسمت تعداد سوالاتی درج گردیده است که داوطلب به آن ها پاسخ صحیح داده است.

🔴 تعداد سوالات غلط: در این قسمت کارنامه آزمون تیزهوشان نیز تعداد سوالاتی آورده شده است که داوطلب به آن ها پاسخ اشتباه داده است. پاسخ های غلط دارای امتیاز منفی هستند و منجر به کم شدن امتیاز داوطلب در این آزمون می شوند.

🟡 تعداد سوالات بی پاسخ : سوالات بی پاسخ اشاره به سوالاتی دارند که داوطلب آن ها را بی پاسخ رها کرده است که این سوالات نه دارای پاسخ مثبت و نه دارای پاسخ منفی می باشند.

❓❗ اولویت انتخابی: این گزینه نیز نشان دهنده مدارس انتخاب شده توسط دانش آموز در زمان ثبت نام می باشد.

تراز آخرین نفر قبول شده: این مورد نمره دریافتی توسط آخرین نفری است که در آزمون تیزهوشان پذیرفته شده است و به عبارتی تراز داوطلب اگر کمتر از آن مقدار بود، جزو اسامی پذیرفته شدگان اعلام می گردد.

مواردی که به آن ها اشاره کرده ایم، در کارنامه آزمون تیزهوشان هر دو مقطع تحصیلی هفتم و دهم مشترک و مشابه می باشد و یک معنی را می رساند. با این تفاوت که برای دانش آموزان پایه دهم، ستونی با عنوان رشته تحصیلی نیز اضافه شده است.

برای دانش آموزانی که در آزمون تیزهوشان نهم به دهم شرکت کرده اند، از آنجایی که سوالات در دو قسمت استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی برگزار می گردد، تعداد سوالات صحیح، غلط و نزده برای این قسمت نیز به صورت جداگانه ای مشخص می گردد

نحوه اعتراض به نتایج تیزهوشان 

برخی از دانش آزمون که که در آزمون تیزهوشان پذیرفته نشده اند، پس از دریافت کارنامه عدم قبولی خود، تمایل دارند به نتیجه دریافتی اعتراض کنند. بسیاری از دانش آموزان و والدین آن ها از نحوه اعتراض به کارنامه آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ بی اطلاع هستند، از همین رو در ادامه راهنمای تصویری اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان هر دو مقطع هفتم و دهم را آورده ایم:

1️⃣ به سامانه pada.medu.ir مراجعه کنید.

2️⃣ 

3️⃣ در این مرحله باید “ کد ملی ” و ” رمز عبور ” خود را در فیلدهای در نظر گرفته شده، وارد نمایید تا بتوانید به صفحه خود در سایت همگام دسترسی داشته باشید.

4️⃣ پس از ورود به پرتال شخصی دانش آموز، بر روی گزینه ” مدیریت ” و سپس ” ثبت درخواست تجدید نظر ” کلیک کنید.

5️⃣ در صفحه جدید، لازم است فرم درخواست تجدید نظر را با اطلاعات خواسته شده تکمیل کنید و سپس عنوان اعتراض به کارنامه آزمون تیزهوشان خود را به طور کامل بیاورید.

6️⃣ در نهایت پس از اینکه از درست بودن اطلاعات وارد شده، اطمینان حاصل کردید، در نهایت بر روی گرینه “ذخیره” کلیک نمایید.

 

مشاوره کارنامه تیزهوشان

پس از برگزاری آزمون تیزهوشان، در صورتی که جزو مردود شدگان در این آزمون هستید، تنها راه برای ورود به مدارس تیزهوشان، بررسی کارنامه تیزهوشان و اعتراض در صورت بروز اشتباه در نتیجه است.

بنابراین حتما کارنامه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ دریافت کنید و به دقت موارد ذکر شده در آن را بررسی کنید و چنانچه موردی وجود داشت، حتما اعتراض کنید. در صورتی که نیازمند راهنمایی هستید می توانید از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل استفاده نمایید و پاسخ سوالات خود را از مجرب ترین کارشناسان تحصیلی دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه دریافت کارنامه تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ با پاسخنامه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید.

 

سوالات متداول

متقاضیان چه زمانی می توانند کارنامه تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ را دریافت کنند؟

بر اساس رویه سال های گذشته، کارنامه تیزهوشان سه الی چهار روز پس از اعلام نتایج این آزمون قابل دریافت می باشد.

نحوه دریافت کارنامه آزمون تیزهوشان چگونه است؟

نتایج آزمون تیزهوشان هفتم و دهم در سامانه استعداد های درخشان قرار می گیرد که در متن مقاله فوق به نحوه دریافت آن ها اشاره کرده ایم.

کارنامه آزمون تیزهوشان شامل چه مواردی می باشد؟

اطلاعاتی شامل نمره آزمون، تعداد پاسخ های صحیح، غلط و نزده و … درج شده است.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫13 دیدگاه ها

    1. سلام تا کنون زمان دریافت کارنامه آزمون تیزهوشان اعلام نشده است. پیش بینی می شود تا شهریور ماه این کارنامه تیزهوشان منتشر شود.

    2. سلام برای دانش آموزان من کارنامه تیزهوشان صادر نشده ، وقتی وارد همگام میشیم فقط اطلاعات ثبت نام و اولویتهاشون هست .
      اصلا گزینه دریافت کارنامه نداره .
      ممنون میشم رìاهنمایی فرمایید .

      1. سلام کارنامه تیزهوشان فقط برای داوطلبانی که پذیرفته نشده اند منتشر می شود
        داوطلبان که قبول شده اند کارنامه تیزهوشان صادر نمی شود

  1. سلام اگر من سال 1401_1402 من امتحان دادم و 18 تا غلط و 7 تا رو نزدم میخواستم ببینم طبق کارنامه آزمون تیزهوشان قبول میشم یا نه؟ ممنون

  2. سلام اگر من سال 1401_1402 من امتحان دادم و 18 تا غلط و 7 تا رو نزدم میخواستم ببینم طبق کارنامه آزمون تیزهوشان قبول میشم یا نه؟ ممنون

    1. سلام من آزمون ۱۴۰۲ ۱۴۰۳ شرکت کردم در سال نهم به دهم مدرسه علامه حلی ملارد
      ۷ تا غلط ۲۷ تا نزده آیا شانس قبولی دارم؟

  3. سلام من آزمون ۱۴۰۲ ۱۴۰۳ شرکت کردم در سال نهم به دهم مدرسه علامه حلی ملارد
    ۷ تا غلط ۲۷ تا نزده آیا شانس قبولی دارم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره