وبلاگ دانتل

سامانه سجاد

کانال تلگرام تحصیلی     

سامانه سجاد توسط وزارت علوم راه اندازی شده است و هدف آن نیز ارائه خدمت مختلف به دانشجویان، فارغ التحصیلان، دانشجویان خارج از کشور، بورسیه و غیره می باشد. تمامی افرادی که قصد استفاده از خدمت سایت سجا‌د را دارند، باید در این سامانه ثبت نام کرده و با در اختیار داشتن نام کاربری و رمز عبور وارد پورتال دانشجویی شوند. در این مطلب به بررسی کامل سامانه سجاد خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مرکز مشاوره دانتل کو تماس بگیرید. 

 

سامانه سجاد

یکی از سامانه های وزارت علوم سایت سجاد با آدرس portal.saorg.ir می باشد. هدف از راه اندازی سامانه سجاد این است که دانشجویان بتوانند از خدمات غیرحضوری مختلف استفاده نمایند. همجنین افرادی که قصد جذب در اعضای هیات علمی وزارت علوم را دارند، می توانند از خدمات سایت سجاد استفاده نمایند. 

دانشجویان و سایر افرادی که قصد استفاده از خدمات غیرحضوری سایت سجا‌د را دارند باید ابتدا در این سامانه نام نویسی کنند و سپس نسبت به دریافت خدمات مورد نظر خود اقدام نمایند. در سامانه سجاد امکان استفاده از خدمت غیرحضوری مثل دریافت اقامت و تمدید گواهینامه برای دانشجویان غیر ایرانی نیز وجود دارد. با توجه به اهمیت استفاده از خدمات سایت سجاد برای دانشجویان در این مطلب به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت. 

 

ورود به پورتال دانشجویی سامانه سجاد

همانطور که گفته شد تمامی دانشجویانی که قصد استفاده از خدمات سامانه سجاد را دارند، باید ابتدا در سایت ثبت نام نمایند. داشتن رمز عبور برای ورود به پورتال دانشجویی سجاد الزامی می باشد. در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اما رمز عبور خود را فراموش کرده باشید، می توانید از طریق گزینه بازیابی رمز عبور، رمز خود را بازیابی کرده و وارد سامانه شوید. نحوه ورود به سایت سجاد به صورت زیر می باشد. 

👈ورود به سایت portal.saorg.ir

👈انتخاب گزینه ثبت نام و تایید قوانین و مقررات

👈تکمیل اطلاعات فردی 

👈وارد کردن کد فعال سازی

👈وارد کردن نام کاربری و رمز عبور و ورود به پورتال

 

راهنمای تصویری ورود به سایت سجاد

1️⃣آدرس portal.saorg.ir را در مرورگر خود جستجو کرده و وارد سامانه سجاد شوید. 

2️⃣در صفحه اصلی گزینه ثبت نام را انتخاب نمایید. 

سامانه سجاد

 

3️⃣قوانین و مقررات را مطالعه کرده و پس از فعال کردن تیک مربوط به گزینه موافقت با قوانین گزینه بعدی را انتخاب کنید. 

سایت سجاد

 

4️⃣در صفحه جدید اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کرده و گزینه بعدی را بفشارید. 

 

5️⃣در قسمت بعدی کد فعال سازی برای تان ارسال می شود و باید آن را در کادر مربوطه درج کرده و روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. 

6️⃣حال به صفحه قبلی برگردید و با کلیک بر روی گزینه ورود و درج کد ملی و رمز عبور خود وارد پورتال دانشجویی شوید. 

 

امکانات و خدمات سامانه سجاد

سایت سجاد امکانات مختلفی دارد و خدمات متعددی را به دانشجویان ارائه می دهد. تمامی دانشجویان پس از ثبت نام در سایت سجاد می توانند با توجه به نیاز خود از این خدمات و امکانات استفاده نمایند. برخی از خدمات سامانه سجاد به شرح موارد زیر می باشد. 

آزمون MSRT

دانشجویان برای نام نویسی در آزمون MSRT و یا سایر مراحل این آزمون مثل دریافت کارت ورود به جلسه، مشاهده نتایج و غیره می توانند از طریق سایت سجاد اقدامات لازم را انجام دهند. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم را دارند، می توانند در این آزمون ثبت نام کرده و با کسب رتبه حد نصاب، مدرک آن را برای آزمون و مصاحبه دکترا ارائه دهند. در صورتی که قصد آمادگی برای آزمون MSRT را دارید، می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

سامانه سجاد |‌ درخواست ارز دانشجویی

دانشجویانی که در حال تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور هستند و در مقاطع ارشد و دکتری مشغول می باشند، باید برای دریافت ارز دانشجویی به سامانه سجاد مراجعه کنند. برای این منظور باید در این سامانه درخواست خود را ثبت کرده و مدارک را بارگزاری کنید. نوبتی برای شما تعیین شده و با مراجعه به مراکز مورد نظر می توانید ارز خود را دریافت نمایید.

 

دریافت کارنامه سلامت

دانشجویان در ابتدای ورود به هر مقطع تحصیلی، باید کارنامه سلامت دریافت کنند. دریافت کارنامه سلامت مشروط به پاسخدهی به سوالات سنجش سلامت می باشد که می توانید در سایت سجاد آن ها را تکمیل کنید. پس از دریافت کارنامه باید آن را به دانشگاه محل تحصیل خود ارائه دهید. 

 

مشاوره سامانه سجاد

دانشجویان دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم در مقاطع مختلف تحصیلی برای دریافت خدمات غیر حضوری مختلف می توانند به سامانه سجاد مراجعه کنند. استفاده از امکانات سایت سجاد مشروط به ثبت نام در این سامانه می باشد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه سامانه سجاد برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سامانه سجاد با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای ورود به سامانه سجاد چه باید کرد؟

    دانشجویان برای ورود به این سامانه باید به آدرس portal.saorg.ir مراجعه نمایند. 

  2. خدمات سامانه سجاد چیست؟

    این سایت خدمات مختلفی دارد که از آن ها می توان به ثبت نام آزمون MSRT، دریافت ارز دانشجویی و غیره اشاره کرد. 

  3. دریافت وام دانشجویی از طریق سایت سجاد انجام می شود؟

    خیر دانشجویان برای دریافت وام دانشجویی باید به صندوق رفاه دانشجویی مراجعه نمایند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره