بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردیدانشگاه های بدون آزمون

مهمانی و انتقالی دانشگاه علمی کاربردی

کانال تلگرام تحصیلی     

مهمانی و انتقالی دانشگاه علمی کاربردی از طریق سایت هم آوا و در هرم ترم تحصیلی قابل انجام می باشد. دانشجویان در طول دوران تحصیل خود می توانند تنها یکبار از این گزینه استفاده نمایند. برای انتقالی یا مهمانی دانشجو باید شرایط لازم را داشته باشد و در غیر این صورت با درخواست او موافقت نخواهد شد. در متن مقاله به طور کامل در مورد جزییات نقل و انتقالات دانشگاه علمی کاربردی توضیح داده شده است. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

زمان ثبت نام مهمانی و انتقالی دانشگاه علمی کاربردی

برخی از دانشجویانی که در دانشگاه علمی کاربردی پذیرفته می شوند، به دلایل مختلفی مثل تغییر محل زندگی، ازدواج، طلاق و غیره امکان تحصیل در همان دانشگاه قبلی را ندارند و ناچارند که دانشگاه محل تحصیل خود را تغییر دهند. 

دانشگاه علمی کاربردی در هر یک از ترم های تحصیلی یک بار مهلت ثبت نام برای درخواست نقل و انتقال یا مهمانی را فراهم می کند. به طور کلی دانشجویان دوبار در سال مجاز به ثبت نام مهمانی و انتقالی دانشگاه علمی‌کاربردی می باشند. انتقالی و مهمانی برای ترم تابستان نیز امکان پذیر می باشد. 

زمان ثبت درخواست سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در ترم تابستان مشخص شده است که از 24 تا 29 تیر ماه 1403 می باشد.

در حال حاضر تنها زمان ثبت نام مهمانی و انتقالی دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در ترم تابستان مشخص شده است که از 24 تا 29 تیر ماه می باشد. زمان ثبت نام برای ترم های مهر و بهمن هنوز مشخص نشده و به محض اطلاع رسانی در این صفحه قرار خواهد گرفت. برای کسب اطلاع سریع از زمانبندی مهمانی و نقل و انتقال می توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید.  

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ? کانال اخبار تحصیلی ? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

شرایط مهمانی و انتقالی علمی کاربردی

برای مهمانی و انتقالی دانشگاه علمی‌کاربردی شرایطی در نظر گرفته شده است. دانشجویانی که برای مهمانی یا انتقالی درخواست داده باشند، در صورتی که واجد شرایط لازم باشند، درخواست آن ها پذیرفته شده و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در صورت موافقت، دانشجو می تواند انتقالی بگیرد. صرف داشتن یکی از شرایط زیر برای درخواست مهمانی و انتقالی دانشگاه علمی کاربردی کافی است. این شرایط به شرح موارد زیر هستند. 

? دانشجو سابقه گرفتن انتقالی در طول تحصیل خود نداشته باشد. 

‌? امکان انتقالی یا مهمانی در ترم اول وجود ندارد. 

? تعداد دانشجویان در حال تحصیل در مقطع و رشته تحصیلی دانشگاه مبدا نباید از حد نصاب کمتر باشند. 

‌? برای نقل و انتقالات پزشکی، پزشک متعمد دانشگاه باید وضعیت دانشجو را تایید کند. 

? نقل و انتقال  با تغییر رشته باید در شورای موارد خاص دانشگاه بررسی و تایید شده باشد. 

‌? دانشجو باید از شرط معدل برخوردار باشد. شرط معدل با توجه به رشته و معدل متفاوت است. در مقطع کاردانی شرط معدل از 16 تا 18 و در مقطع کارشناسی از 15 تا 17 با توجه به رشته متفاوت خواهد بود. 

? دانشجویان خانومی که پس از پذیرش در دانشگاه ازدواج کرده و یا محل کار همسر یا والدین شان (برای دانشجویان مجرد) تغییر کرده باشد. 

‌? دانشجویانی که پس از پذیرش در دانشگاه طلاق گرفته باشند. 

? دانشجویان مردی که پس از پذیرش در دانشگاه طلاق گرفته و حضانت فرزند شان را نیز گرفته باشند. 

‌? دانشجویانی که به بیماری های صعب العلاج مبتلا بوده یا دچار معلولیت باشند. 

? دانشجویانی که سرپرست یا کفالت یکی از بستگان درجه یک یعنی پدر، مادر، خواهر و برادر و فرزند بوده و حکم خود را از مراجعه قضایی دریافت کرده باشند. 

‌? دانشجویانی که والدین یا همسر و فرزندشان فوت شده باشد. 

? دانشجویانی که ورزشکار بوده و یا در فدراسیون های ورزشی قهرمان شده باشند. 

‌? فرزندان و همسر نمایندگان مجلس، وزرا، استاندار و یا غیره

? فرزندان هیات علمی دانشگاه یا کارمندان دولت

 

نحوه ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشگاه علمی کاربردی

دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی که قصد ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشگاه علمی کاربردی دارند، باید به سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی مراجعه کنند. به منظور سهولت در ثبت درخواست مهمانی و انتقالی دانشگاه علمی کاربردی برای دانشجویان، به توضیح مراحل ثبت نام پرداخته ایم. 

1️⃣ با جستجو آدرس edu.uast.ac.ir و انتخاب اولین گزینه، وارد سایت هم آوا شوید.

2️⃣ نام کاربری و رمز عبور سامانه هم آوا خود را در کادر درج کرده و وارد صفحه شخصی خود شوید. 

مهمانی و انتقالی دانشگاه علمی کاربردی

 

3️⃣ از طریق گزینه جستجو در بالای صفحه عبارت انتقالی یا مهمانی را جستجو کرده و گزینه مورد نظر را انتخاب نمایید و سپس درخواست خود را سپس نمایید. 

نکته: نام کاربری و رمز عبور برای ورود به سایت هم آوا دانشگاه علمی کاربردی همان اطلاعات شخصی شما است که در زمان ثبت نام دانشگاه دریافت می کنید. در صورت بروز مشکل در ورود به سایت، می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

مشاوره دانشگاه علمی کاربردی

دانشجویان دانشگاه علمی‌کاربردی می توانند با توجه به شرایط و دستورالعمل های دانشگاه برای درخواست نقل و انتقالات دانشگاه علمی کاربردی اقدام نمایند. درخواست انتقالی و مهمانی عملی‌کاربردی از طریق سایت هم آوا انجام می شود. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه مهمانی و انتقالی دانشگاه علمی کاربردی برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهمانی و انتقالی دانشگاه علمی کاربردی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. مهمانی و انتقالی دانشگاه علمی کاربردی چه زمانی است؟

    در حال حاضر تنها زمان انتقالی و مهمانی ترم تابستان مشخص شده که از ۲۴ تا ۲۹ تیر ماه می باشد. 

  2. برای ثبت درخواست انتقالی دانشگاه علمی کاربردی چه باید کرد؟

    برای این منظور باید به سامانه هم آوا دانشگاه علمی‌کاربردی مراجعه نمایید. 

  3. شرایط مهمانی یا انتقالی در دانشگاه علمی‌کاربردی چیست؟

    در متن مقاله به طور کامل شرایط انتقالی و مهمانی توضیح داده شده است. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره