دسته‌بندی نشدهانتخاب رشته کنکور سراسریکنکور سراسری

سایت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1400

کانال تلگرام تحصیلی     

در میان تمامی متقاضیانی که علاقه مند به تحصیل در دوره ها و رشته های مختلف از طریق کنکور سراسری می باشند، دسته ای از داوطلبان علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های فرهنگیان هستند. پذیرش در رشته های ارائه شده در دانشگاه فرهنگیان به صورت نیمه متمرکز است و علاقه مندان سعی دارند بدانند که برای ثبت نام این دانشگاه بایستی به چه سایتی مراجعه کنند و مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند. سایت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان همان سایت ثبت نام کنکور سراسری، سایت سازمان سنجش آموزش کشور می باشد که هر داوطلب پس از قبولی بایستی جهت تکمیل مراحل ثبت نام و نهایی سازی نیز به سامانه گلستان مراجعه کنند. در ادامه اطلاعاتی پیرامون سایت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1400 ارائه کرده ایم.

 

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1400

دانشگاه فرهنگیان از میان متقاضیان کنکور سراسری به صورت نیمه متمرکز دانشجو جذب می کند. پذیرش نیمه متمرکز برای برخی از علاقه مندان ابهام ایجاد می کند و به دنبال این هستند که ثبت نام دانشگاه فرهنگیان به چه صورت است و از طریق چه سایتی انجام می شود.

در واقع باید اینطور پاسخ داد که ثبت نام دانشگاه فرهنگیان همزمان با ثبت نام کنکور سراسری انجام می شود، بدین معنی که متقاضیان بایستی ابتدا در کنکور سراسری ثبت نام کرده و در جسله آزمون حضور داشته باشند.

اگر متقاضیان طبق کارنامه های اولیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان باشند، می توانند که در فرم انتخاب رشته خود کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه های فرهنگیان را درج کنند.

بنابراین حتی در زمان ثبت نام کنکور سراسری نیازی نیست متقاضیان نسبت به اعلام علاقه مندی به انتخاب رشته دانشگاه های فرهنگیان اقدام کنند و شروع اقدامات برای ورود به دانشگاه فرهنگیان مرحله انتخاب رشته خواهد بود.

حال پذیرش نیمه متمرکز در پذیرش بدون کنکور دانشگاه های فرهنگیان بدین معنی است که پذیرش در این دانشگاه ها در دو مرحله انجام می شود. مرحله اول آزمون کتبی است که داوطلب باید بتواند در کنکور سراسری نمره لازم را کسب کند. مرحله دوم نیز مرحله مصاحبه حضوری می باشد که پذیرفته شدگان مرحله اول، وارد این مرحله خواهند شد.

 

سایت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1400

طبق مطالبی که ارائه کردیم داوطلبان در اولین قدم برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان بایستی که در سایت سازمان سنجش آموزش کشور در کنکور سراسری شرکت کنند. بنابراین سایت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان همان سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” می باشد.

علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ابتدا باید از طریق این سایت دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته کنکور سراسری را در یکی از پنج زیرگروه علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی، هنر و زبان دانلود نمایند و به طور کامل مندرجات آن را مطالعه کنند و چنانچه واجد الشرایط ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم بودند، در کنکور سراسری و زیرگروه آزمایشی مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.

 

زمان ثبت نام در سایت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1400 در روز یکشنبه 12 بهمن ماه آعاز شد و تا روز شنبه 18 بهمن ماه ادامه داشت. البته لازم است اشاره کنیم که مهلت ثبت نام کنکور سراسری چندین بار نیز تمدید گردید.

داوطلبانی که موفق به ثبت نام کنکور سراسری نشده اند، نمی توانند در فرآیند انتخاب رشته شرکت کرده و مراحل انتخاب کد رشته محل های دانشگاه فرهنگیان را پشت سر بگذارند.

پس از شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه مناسب در زیرگروه آزمایشی که در آن شرکت کرده اید، می توانید با درج کد رشته محل های مربوطه در فرم انتخاب رشته خود، نسبت به اعلام علاقه مندی به دانشگاه های فرهنگیان اقدام کنید و منتظر اعلام نتیجه و دعوت به مصاحبه باشید.

 

سایت ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان 1400

پس از اینکه متقاضیان در مرحله انتخاب رشته شرکت کردند، چنانچه واجد الشرایط ورود به دانشگاه های فرهنگیان باشند، به صورت چند برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می شوند.

داوطلبانی که بتوانند در مرحله مصاحبه حضوری به تمامی سوالات علمی و عقیتی که از آن ها پرسیده می شود، پاسخ دهند و مرحله بررسی سلامت جسمانی و روانی که انجام می شود را با موفقیت پشت سر بگذارند، می توانند که موفق به کسب قبولی شوند. پس از اینکه نتایج مصاحبه دانشگاه فرهنگیان به صورت همزمان با نتایج کنکور سراسری اعلام شود، پذیرفته شدگان بایستی که به وبسایت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان سامانه گلستان مراجعه کنند و با وارد کردن اطلاعلت خواسته شده، ثبت نام خود را نهایی کنند.

 

مشاوره پذیرش دانشگاه فرهنگیان

نکته ای که تمامی متقاضیان بایستی در نظر داشته باشند این است، فقط ثبت نام در کنکور سراسری و کسب رتبه مناسب برای ورود به دانشگاه فرهنگیان کافی نیست و متقاضیان حتما باید در مرحله مصاحبه حضوری نیز بتوانند مراحل را با موفقیت پست سر بگذارند.

البته لازم است اشاره کنیم که مراحل انتخاب رشته و نوع چینش الویت ها نیز بسیار در کسب نتیجه قبولی در مرحله اول و آزمون کتبی تاثیر گذار است. بنابراین در انجام مرحله انتخاب رشته سعی کنید که هوشمندانه عمل کنید و حتما از مشاوره یک فرد آگاه کمک بگیرید.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل آماده پاسخگویی به سوالات شما پیرامون نحوه انتخاب رشته و چینش الویت های در فرم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان هستند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

سایت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان کدام سایت است؟

تمامی متقاضیان برای ورود به دانشگاه های فرهنگیان بایستی که در کنکور سراسری شرکت کنند. سایت ثبت نام کنکور سراسری sanjesh .org می باشد.

متقاضیان چنانچه جزو اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان باشند، برای ثبت نام نهایی خود بایستی به چه سایتی مراجعه کنند؟

ثبت نام نهایی متقاضیان از طریق سیستم گلستان انجام می شود.

آیا متقاضیان دانشگاه فرهنگیان بایستی که در زمان ثبت نام کنکور سراسری، نسبت به انتخاب رشته در این دانشگاه اعلام علاقه مندی کنند؟

خیر، داوطلبان در کنکور سراسری شرکت می کنند و بایستی که سعی کنند نمره لازم را کسب کنند، در صورت کسب نمره حد نصاب لازم مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان خواهند بود.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام اسم من توی اسامی سری چهارم تاخیر گزینشی بوده ثبت نام غیر حضوری رو انجام دادم اما خبری هنوز نشده از ثبت نام حضوری ممکنه که رد شده باشه یا یه پیامکی چیزی میدن البته خودشون گفتم توی سایت دانشگاه اعلام میکنن ولی ۳ هفته گذشته هنوز خبری نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره