مدارسمشاوره تحصیلی دانش آموزان

سایت هدایت تحصیلی نهم

کانال تلگرام تحصیلی     

سایت هدایت تحصیلی نهم در سال های اخیر تغییر پیدا کرده است و از سامانه های همگام و پادا به سامانه مای مدیو منتقل گشته است. تمامی دانش آموزان در حال تحصیل در پایه نهم باید در زمان تعیین شده با این سامانه مراجعه کرده و در آزمون ها و نظرسنجی های مربوطه شرکت نمایند تا نتایج هدایت تحصیلی شان محاسبه شود و بر اساس پاسخ های خود به بهترین رشته تحصیلی هدایت شوند. با توجه به اهمیت بسیار زیاد هدایت تحصیلی و انتخاب رشته پایه نهم، در این مطلب به بررسی کامل سایت هدایت تحصیلی نهم my.medu.ir خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

سایت هدایت تحصیلی نهم

یکی از مهم ترین اقداماتی که دانش آموزان پایه نهم باید آن را انجام دهند، انتخاب رشته می باشد. این انتخاب بسیار مهم است و بر مسیر تحصیل و شغل دانش آموز در آینده تاثیر مستقیم می گذارد. در سال های گذشته دانش آموزان برای انتخاب رشته و شرکت در آزمون های مشاوره ای باید به صورت حضوری به پایگاه های معرفی شده توسط مدارس مراجعه می کردند. 

اما در حال حاضر روند سنجش و برگزاری آزمون های مشاوره به صورت اینترنتی و از طریق سایت هدایت تحصیلی نهم my medu ir انجام می شود. پس از اتمام روند سنجش، نتیجه هدایت تحصیلی دانش آموزان مشخص می شود که بر اساس آن می توانند برای انتخاب رشته اقدام نمایند. 

 

سایت انتخاب رشته نهم 

در پایه نهم انتخاب رشته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. دانش آموزان در این پایه برای اولین بار با یک انتخاب تاثیرگذار و مهم مواجه می شوند و باید به درستی اولویت بندی نمایند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند و شانس موفقیت زیادی برای قبولی در دانشگاه و یافتن شغل مورد علاقه خود داشته باشند. انتخاب رشته باید با توجه به فاکتورهای تاثیرگذاری همچون استعداد، علاقه، نمرات درسی و غیره انجام شود. 

در سال های قبلی دانش آموزان برای تکمیل فرم هدایت تحصیلی و انتخاب رشته باید به سامانه های پادا و همگام مراجعه می کردند اما در حال حاضر سایت هدایت تحصیلی نهم تغییر کرده است و به سامانه my.medu.ir منتقل شده است. 

دانش آموزان پس از ورود به اسن سامانه در زمان تعیین شده باید به سوالات دو آزمون توانایی و رغبت پاسخ دهند. پس از پاسخدهی به سوالات، دانش آموزان نمراتی بین 1 تا 5 کسب خواهند کرد؛ به این معنا که هرچه نمره کمتر باشد، رغبت و توانایی در آن رشته کمتر خواهد بود و امکان پذیرش در آن رشته بسیار اندک می باشد. 

در هنگام پاسخدهی به سوالات در سایت هدایت تحصیلی نهم حتما به زمان توجه داشته باشید و هر سوال را با صداقت کامل و بر اساس ویژگی های شخصیتی خود جواب دهید تا نتیجه به صورت درست محاسبه شود و در فرایند انتخاب رشته با مشکلی مواجه نشوید. 

 

راهنمای انجام هدایت تحصیلی نهم در سایت

همانطور که گفته شد در حال حاضر روند انتخاب رشته و هدایت تحصیلی در سایت مای مدیو انجام می شود و دانش آموزان برای پاسخ دهی به سوالات مشاوره ای باید در زمان تعیین شده به این سایت مراجعه کرده و با در دست داشتن کد ملی و سریال شناسنامه ای خود وارد پورتال شخصی‌شان شوند. راهنمای ورود به سایت هدایت تحصیلی نهم به صورت زیر می باشد. 

1️⃣با جستجو آدرس my.medu.ir وارد سایت شوید. 

2️⃣کد ملی و سریال شناسنامه خود را وارد کرده و بر روی گزینه ورود عبور کلیک کنید. 

سایت هدایت تحصیلی نهم my.medu.ir

 

3️⃣در صفحه شخصی خود گزینه هدایت تحصیلی را انتخاب نمایید. 

4️⃣در زمان تعیین شده نسبت به تکمیل آزمون های توانایی و رغبت اقدام نمایید و سوالات نظر سنجش را پاسخ دهید. 

در صورتی که روند هدایت تحصیلی را به درستی طی کرده باشید، نتایج هدایت تحصیلی شما در زمان مشخص برای تان صادر می شود و می توانید با این نتایج نسبت به انتخاب رشته پایه نهم اقدام نمایید. انتخاب رشته پایه نهم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و انتخاب اشتباه نتایج زیان آوری برای تان به همراه خواهد داشت. پس توصیه می شود که قبل از انتخاب رشته با مشاوران تحصیلی مشورت کنید تا تمامی جوانب را برای تان توضیح داده و در این مسیر شما را یاری کنند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره سایت هدایت تحصیلی نهم 

در اواخر پایه نهم تحصیلی دانش اموزان باید برای هدایت تحصیلی و انتخاب شته اقدام نمایند. انتخاب رشته مشروط به تکمیل فرم هدایت تحصیلی نهم در سایت هدایت تحصیلی نهم می باشد. در غیر این صورت روند انتخاب رشته با مشکل مواجه خواهد شد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه سایت هدایت تحصیلی نهم برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سواات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت هدایت تحصیلی نهم با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. سایت هدایت تحصیلی نهم نهم چه سامانه ای است؟

    سامانه هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نهم سامانه مای مدیو با آدرس می باشد. 

  2. برای تکمیل فرم های هدایت تحصیلی چه باید کرد؟

    برای این منظور باید به سایت مای مدیو مراجعه کرده و بر اساس راهنمای ارائه شده در مطلب اقدام نمایید. 

  3. آیا بدون تکمیل فرم هدایت تحصیلی می توان انتخاب رشته کرد؟

    خیر تمامی دانش آموزان برای انتخاب رشته به تکمیل فرم ها و آزمون های هدایت تحصیلی نیاز دارند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره