کنکور سراسریانتخاب رشته دانشگاه آزاد

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

کانال تلگرام تحصیلی     

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته آزاد ۱۴۰۱ از طریق سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مشخص می شود. پس از اعلام نتیجه اولیه کنکور سراسری از از طریق سایت سنجش، علاقه مندان می بایست جهت تکمیل مراحل انتخاب‌رشته در دانشگاه آزاد که به صورت مجزا از دانشگاه های سراسری انجام می شود، به سایت azmoon.iau.ac.ir مراجعه می کردند و پس از گذشت یک بازه زمانی کوتاه نتایج انتخاب‌رشته خود را نیز از طریق همین سایت دریافت کنند. در ادامه اطلاعات جامع در زمینه زمان اعلام نتایج انتخاب رشته آزاد 1401 در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

نتیجه نهایی کنکور سراسری 1401 هم اکنون در 28 شهریور ماه اعلام شد. 

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ از سوی سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اعلام می شود که تاکنون اطلاعیه ای پیرامون این موضوع منتشر نکرده است، اما با توجه به برگزاری آزمون در تیرماه پیش بینی می شود که نتایج در اواخر شهریور ماه بر روی سامانه قرار گیرد.

زمان نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ مشخص شده است. داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش می توانند کارنامه خود را دریافت کنند.

داوطلبان پذیرفته شده پس مشاهده جواب نهایی در مهلت تعیین شده باید به سایت آموزشیار دانشگاه آزاد مراجعه کرده و ثبت‌نام نهایی خود را انجام دهند. عدم ثبت‌نام به منزله انصراف داوطلب از ادامه می باشد و حق هیجگونه اعتراضی ندارد. داوطلبان برای اطلاع از نحوه ثبت نام دو مرحله ای پذیرفته شدگان می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

نحوه مشاهده نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401

اگر پس از اعلام نتیجه اولیه در سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه ازاد انتخاب رشته کرده اید، می توانید برای دریافت نتیجه در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ با در دست داشتن شناسه انتخاب‌رشته و کد ملی طبق مراحل زیر عمل کنید.

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ” azmoon.iau.ac.ir ” شوید.

2️⃣ برای دریافت نتایج بر روی لینک فعال “ اعلام نتیجه آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ – دانشگاه آزاد اسلامی ” کلیک کنید.

3️⃣ صفحه جدیدی ایجاد می شود که بایستی در کادر های ایجاد شده ” شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ” و “ کد ملی ” خود را وارد کنید و سپس نتیجه انتخاب رشته خود را رویت کنید.

4️⃣ پس از وارد شدن می توانید کارنامه خود را مشاهده کنید. در صورت قبولی در رشته محل های اتنخابی در مقابل آن ” قبول ” را مشاهده خواهید کرد. در صورت قبول نشده در انتها کارنامه عبارت ” مردود ” درج خواهد شد.

❌❌ در صورتی که تراز و رتبه قبولی آخرین نفر قبولی نزدیک به رتبه شما باشد عبارت ” ذخیره ” را مشاهده خواهید کرد که در صورت تکمیل نشدن ظرفیت رشته محل مورد نظر شما می توانید ثبت نام کنید.❌❌

شما عزیزان می توانید برای دریافت نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری از طریق مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل نیز اقدام کنید تا اگر به نتیجه مطلوب نرسیده اید، بتوانید بدون از دست رفتن زمان اقدامات لازم را انجام دهید.

تکمیل ظرفیت

پس از نتیجه انتخاب رشته آزاد دسته ای از شرکت کنندگان در انتخاب رشته آزاد، به دلایل مختلفی از جمله متناسب نبودن رتبه و تراز اکتسابی با الویت های انتخابی و انتخاب رشته نادرست موفق به کسب نتیجه ایده آل و قبولی نمی شوند و برخی از پذیرفته شدگان نیز از نتیجه قبولی خود رضایت کافی ندارند.

برای این دسته از داوطلبان یک گزینه آخری نیز وجود دارد و مرحله تکمیل ظرفیت می باشد. در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد لیست کد رشته محل هایی که ظرفیت آن ها طی مرحله انتخاب رشته تکمیل نشده باشد را از طریق سایت پس از زمان اعلام نتایج انتاخب رشته دانشگاه آزاد در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

بدیهی است که پذیرفته شدگان در این مرحله، تحصیل خود را از بهمن ماه آغاز خواهند نمود. تکمیل ظرفیت امتیاز ویژه ای است که دراختیار داوطلبان قرار داده شده است. در صورت پذیرفته شدن دراین مرحله، دیگر نیازی به شرکت مجدد در کنکور سراسری نخواهد بود. برای دریافت جزئیات بیشتر از این مرحله با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل در ارتباط باشید.

مشاوره زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

داوطلبانی که به نتیجه مطلوب خود از انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد رسیده اند، بایستی منتظر بمانند تا اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان در سایت دانشگاه آزاد منتشر گردد و سپس برای ثبت نام قطعی در دانشگاه محل قبولی به سایت آموزشیار یا سایت اختصاصی دانشگاه مورد نظر مراجعه کنند و مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.

چنانچه داوطلبان در تاریخ های اعلام شده جهت ثبت نام اقدام نکنند، به منزله انصراف آن ها از ثبت نام تلقی خواهد شد. برای کسب اطلاعات در این زمینه مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

نتایج انتخاب رشته کنکور

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان اعلام نتایج انتخاب رشته آزاد 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه ازاد چه تاریخی است؟

تاریخ اعلما نتایج نهایی دانشگاه آزاد در اواخر شهریور ماه است.

متقاضیان برای دریافت نتیجه انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد به چه اطلاعاتی نیازمندند؟

شناسه (کد دسترسی انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد) انتخاب‌رشته و کد ملی

نحوه دریافت نتایج انتخاب‌رشته آزاد به چه صورت است؟

نحوه و راهنما دریافت نتایج انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد را در متن مقاله شرح داده ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫7 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید
    من واسه بهمن ماه۹۹ انتخاب رشته کردم ولی وقتی خواستم نتایج رو ببینم
    جلوی قبولی یه خط تیره بود و زیرش نوشته بود به علت نقص پرونده عکس شناسنامه یا اگر اتباع خارجی هستین عکس صفحه اول گذرنامه خودتون رو بفرستین من یک هفته هست ک فرستادم ولی خبری نشده آیا امکانش هست که کلا نیاد ؟

    1. سلام، سلامت باشید
      خیر امکان عدم پاسخگویی نیست، میتونید از طریق سیستم پاسخگویی درخواست ثبت کنید یا با روابط عمومی تماس بگیرید

    2. عزیز الان برای شما نتایج قبولی اومده و تونستید دانشگاه ثبت نام کنید یا مثل بنده و دوستانم بلاتکلیف هستید؟؟
      مدرک ارسالی شما چی بود؟ گذرنامه، پاسپورت یا کارت امایش؟

  2. با سلام و وقت بخیر.
    دقیقا مشکل خانم عاطفه رضایی برای بنده و دوستم و دوستان اتباع دیگری که از طریق سایت سنجش با ایشون آشنا شدم پیش اومده.
    ما دقیقا ۲۸ روز هست که تصویر از مدارک شناساییمون اعم از کارت امایش و پاسپورت ارسال کردیم به ایمیل هیات گزینش. یک پیامک از سازمان سنجش مبنی بر اینکه ۳ بهمن اخرین مهلت ارسال مدارک هست برامون اومد.
    اما تا امروز دیگه هیچ جوابی نیومده و ما نمی تونیم دانشگاه ثبت نام کنیم.
    باید چی کار کنیم که این مشکل برطرف بشه و برای دانشگاه بتونیم ثبت نام کنیم؟؟؟

      1. من چندین و چند بار درخواست ثبت کردم اما جوابی ندادن.
        فقط یک بار یک شماره از سنجش دادن تماس گرفتم ایشون هم جواب درستی ندادن و از سرشون باز کردن.
        اگر شما می تونید پیگیری کنید ممنون میشم?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره