کنکور سراسریانتخاب رشته دانشگاه آزاد

اعتراض به نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400

کانال تلگرام تحصیلی     

اعتراض به نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 نیازمند این است که متقاضیان از نحوه اعتراض به نتایج مطلع باشند و درخواست خود را به درستی در سامانه های مربوطه درج کنند تا توسط کارشناسان بررسی شود. پس از اعلام نتایج انتخاب رشته در دانشگاه آزاد، برخی متقاضیان در هیچ کدام از کد رشته محل های انتخابی شان پذیرفته نمی شوند و یا در یکی از الویت هایشان پذیرفته می شوند که نسبت به آن رضایت کافی ندارند. این دسته از داوطلبان چنانچه به نتیجه بدست آمده اعتراض داشته باشند، می توانند از طریق سامانه هایی که برای این منظور راه اندازی شده است، درخواست خود را ثبت کنند. در ادامه این مطلب اطلاعات کاملی از اعتراض به نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400، ارائه کرده ایم.

اعتراض نتایج نهایی دانشگاه آزاد

 

زمان اعتراض به نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400

اعتراض به نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400، بلافاصله پس از اعلام نتایج انتخاب رشته از طریق دانشگاه آزاد امکان پذیر می باشد.

تاکنون سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد پیرامون زمان اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400  و اعتراض به نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 اطلاعیه ای منتشر نکرده است اما احتمالا در اواخر شهریور ماه این فرآیند برای متقاضیان فراهم شود.

تاکنون زمان دقیق اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد 1400 مشخص نشده است.

 

اعتراض به نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 | از طریق سایت

اعتراض به نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 به صورت اینترنتی و از طریق سامانه پرسش و پاسخ سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به شرح موارد زیر می باشد:

1️⃣ به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد ” azmoon.iau.ac.ir ” مراجعه کنید و سپس از طریق منوی سمت راست سایت بر روی گزینه “ ارتباط با ما ” کلیک نمایید.

دانشگاه آزاد

2️⃣ در این مرحله لازم است در صفحه جدید وارد ” سامانه پرسش و پاسخ ” شوید. (لازم است اشاره کنیم برای ورود مسقیم به سامانه پرسش و پاسخ می توانید نشانی اینترنتی  “ faq.azmoon.iau.ac.ir ” را در مرورگر خود جستجو کنید)

ورود به سامانه پرسش و پاسخ اعتراض دانشگاه آزاد

3️⃣ در صفحه جدید سه گزینه پیش روی شما می باشد. گزینه اول ” پرسش و پاسخ متداول ” گزینه دوم ” طرح پرسش ” و گزینه سوم ” دریافت پاسخ ” می باشد که لازم است شما برای ثبت درخواست جدید، بر روی گزینه “ طرح پرسش ” کلیک کنید.

پرسش و پاسخ اعرتاض دانشگاه آزاد

4️⃣ اطلاعات خواسته شده را مطابق تصویر زیر وارد کنید.

طرح پرسش اعتراض دانشگاه آزاد

5️⃣ درخواست خود را در قسمت “ شرح پرسش ” وارد نمایید.

شرح پرسش اعتراض نتایج دانشگاه آزاد

 

دریافت نتیجه اعتراض

چنانچه در قسمت طرح پرسش، درخواست خود را مطرح کردید، سامانه یک کد پرسش در اختیار شما قرار می دهد، شما متقاضیان می توانید به کمک این کد پرسش پس از تقریبا گذشته یک بازه زمانی 72 ساعته برای دریافت نتیجه به همین قسمت و گزینه ” دریافت پاسخ ” مراجعه کنید.

البته لازم است اشاره کنیم که در زمان وارد کردن اطلاعات خود دقت داشته باشید و ادرس الکترونیکی ایمیلی را وارد کنید که فعال باشد، چراکه کارشناسان مربوطه پاسخ درخواست شما را از طریق ایمیل نیز برایتان ارسال خواهند کرد.

کد-پرسش

 

اعتراض به نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 | روش دوم

روش دوم اعتراض به نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد، ثبت درخواست از طریق سامانه ثبت درخواست الکترونیکی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” seda.iau.ac.ir ” می باشد.

داوطلبانی که قصد دارند از طریق این سامانه درخواست اعتراض خود را ثبت نمایند، می توانند گام به گام مطابق مراحل زیر عمل کنند و درخواست خود را ثبت کنند.

1️⃣ به سامانه ثبت درخواست الکترونیکی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” seda.iau.ac.ir ” مراجعه کنید.

2️⃣ در قسمت های مشخص اطلاعات خود را شامل “ شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد (کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد) ” و ” گذر واژه (همان کد ملی داوطلب) ” خود را وارد نمایید، سپس بر روی گزینه ” ورود ” کلیک کنید.

پس از ورود به سامانه متن درخواست اعتراض خود را به طور کامل همراه با مستندات لازم شامل کارنامه و … وارد کنید تا توسط کارشناسان مربوطه بررسی گردد.

 

روش های دیگر اعتراض به نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400

توجه داشته باشید شما متقاضیان عزیز کنکور سراسری در دانشگاه آزاد علاوه بر ثبت درخواست اعتراض به صورت اینترنتی از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد، می توانید از طریق دو روش زیر نیز اعتراض خود را ثبت نمایید.

✅ تماس تلفنی : داوطلبانی که قصد دارند سریع تر به نتیجه برسند، می توانند در تاریخ های اعلام شده و شنبه تا چهارشنبه در بازه زمانی 8 صبح تا 2 بعد از ظهر، با تلفن گویای 4743-021 تماس بگیرند و اعتراض خود را اعلام کنند.

✅  مراجعه حضوری : این روش توصیه نمی شود، اما اگر از روش های گفته شده به نتیجه نرسیدید، می توانید به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با آدرس تهران، انتهای بزرگراه شهید ستاری، میدان دانشگاه، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنید.

برای دریافت راهنمایی لازم پیرامون اعتراض به نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400، می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتراض به نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 ، می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا متقاضیان کنکور سراسری در دانشگاه آزاد مجاز به ثبت اعتراض نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشند؟

بله، داوطلبان پس از اعلام نتاج نهایی می توانند اعتراض خود را به نتایج به دست آمده ثبت کنند.

اعتراض به نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق چه سایت هایی امکان پذیر است؟

داوطلبان از 2 طریق می توانند اعتراض خود را ثبت کنند. 1. سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد 2. سامانه سدا

نحوه ثبت اعرتاض به نتایج نهایی دانشگاه ازاد به چه صورت است؟

در متن مقاله نحوه ثبت اعتراض در هر دو سامانه دانشگاه آزاد را شرح داده ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام من سال ۹۹ کنکور دادم و امسال پشت کنکور بودم…سال گذشته انتخاب رشته ی آزاد نکردم اما اطرافیانم با رتبه های ۲۰۰۰۰ به بالا رشته های مهندسی برق و صنایع و… رفتن آزاد…و حالا من امسال با رتبه ۱۲۰۰۰ در هیچ دانشگاه آزادی مهندسی کامپیوتر قبول نشدم…این انصافه؟ …الان تکلیف من چیه که حتی جزو ذخیره ها هم نشدم…تکمیل ظرفیت هم که رشته های بدرد نخور میزارن…راهی نداره مهندسی کامپیوتر قبول شم و تجدید نظر کنن؟؟؟؟ دارم دیوونه میشم

    1. سلام؛ سال به سال شرایط عوض میشه
      این احتمالم هست که انتخاب رشته خوبی نداشتین یا اطرافیانتون صادق نبودن
      بهرحال میتونید با مشاورین ما تماس بگیرید ما هرکمکی از دستمون بربیاد انجام میدیم

  2. من با رتبه ده هزار سهمیه پنج درصد هیچ دانشگاه آزادی برای چهارتا رشته پیرا پزشکی مجاز نشدم 😕این طبیعیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره