کنکور سراسریانتخاب رشته دانشگاه آزاد

نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ پس از یک بازه زمانی چند هفته پس از انتخاب‌رشته و در شهریور ماه اعلام می شود. داوطلبان شرکت کننده در این بازه زمانی با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir می توانند نتیجه خود را دریافت کنند. برای کسب اطلاع کامل در رابطه با زمان اعلام و نحوه مشاهده نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 مقاله را تا انتها دنبال نمایید. 

نتیجه نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ هم اکنون در 14 مهر ماه اعلام شد.

برای ورود مستقیم به سایت بر روی لینک کلیک کنید. 

 

نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

هرسال با توجه به زمان‌بندی برگزاری کنکور زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ نیز مشخص می‌شود. فرآیند انتخاب رشته در سال جاری در مرداد ماه انجام گرفت و داوطلبان از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انتخا‌رشته خود را انجام دادند. داوطلبان باید طبق زمان بندی اعلامی به سایت مربوطه مراجعه نمایند. با استفاده از کد دسترسی ثبت نام و کد ملی، کارنامه در معرض دید داوطلب قرار خواهد گرفت.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در 14 مهر ماه می باشد.

با توجه به برگزاری کنکور سراسری در دهه اول تیر ماه و انجام فرآیند انتخاب رشته در مرداد ماه پیش بینی می شود نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در اواسط شهریور ماه اعلام و منتشر شود. برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرامی دانتل کو شوید تا هیچ یک از اخبار روز را از دست ندهید. برای اطلاع از زمان نتیجه نهایی دانشگاه‌های سراسری مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

نحوه مشاهده نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org منتشر می شود و داوطلبان باید برای مشاهده نتیجه به این سایت مراجعه کنند. طبق فلوچارت زیر داوطلبان برای مشاهده نتایج نهایی خود باید مراحل زیر را انجام دهند.

نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

راهنما گام به گام

1️⃣ داوطلبان ابتدا باید وارد سایت مرکز سنجش، پذیرش و امورفارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir بشوند.

سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد

2️⃣ بر روی لینک فعال ” نتایج آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی ” کلیک کنید.

نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد

3️⃣ در این مرحله کد ملی و کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد خود را وارد کنید.

4️⃣ در این مرحله اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 کارنامه خود رکه وضعیت قبولی یا ذخیره یا مردودی داوطلب مشخص می شود. در کارنامه پیش‌روی داوطلبان برای هر رشته محلی که توسط داوطلب انتخاب شده است، سه حالت امکان پذیر است.

        🟢 پذیرفته شدگان: که در این صورت عبارت قبول در ستون توضیحات درج شده است.

        🔴 لیست ذخیره: در غیراینصورت داوطلب پذیرفته نشده است. که در این حالت اگر اختلاف تراز داوطلب با آخرین فرد قبولی کم باشد، عبارت ذخیره در ستون توضیحات نوشته شده است.

        🟡 مردود: اگر اختلاف فرد با آخرین نفر پذیرفته شده زیاد باشد، در ستون توضیحات کلمه مردود ذکر شده است.

 

اعتراض به نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

چنانچه پس از دریافت نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 در کد رشته محلی از الویت های خود در فرم انتخاب‌رشته پذیرفته نشده اید و یا گمان می کردید که در کد رشته محل بهتری پذیرفته شوید و در هر حالت دیگری که به نتیجه بدست آمده اعتراض دارید، می توانید اعتراض خود را در سامانه های در نظر گرفته شده، ثبت کنید.

برای ثبت درخواست اعتراض به نتایج انتخاب رشته دانشگاه ازاد ۱۴۰۲ بایستی به سایت ثبت درخواست الکترونیکی دانشگاه ازاد به نشانی اینترنتی “ sede.iau.ac.ir ” مراجعه کنید و پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده شامل کد دسترسی انتخاب‌رشته در دانشگاه ازاد و کد ملی درخواست خود را ثبت نمایید.

 

ثبت نام پذیرفته شدگان با آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

آن دسته از داوطلبانی که در یکی از انتخاب‌های خود در نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد پذیرفته شده اند، باید در بازه زمانی که توسط دانشگاه آزاد مشخص می شود با مراجعه به سامانه آموزشیار باید نام نویسی خود را انجام دهند. ‌ثبت‌نام داوطلبان طی ۲ مرحله اینترنتی و حضوری انجام می گیرد.

داوطلبان در مرحله اول با مراجعه به سامانه آموزشیار از طریق شماره دانشجویی موقتی که در زمان دریافت کارنامه در اختیار آن ها قرار می گیرد می توانند ثبت‌نام مرحله اول را انجام داده و فرم ها و مدارک لازم را در این سایت بارگزاری کنند. در مرحله دوم ثبت‌نام به صورت حضوری می باشد و دانشجویان باید اصل و کپی مدارک هویتی و تحصیلی و دیگر مدارک لازم را همراه خود به دانشگاه تحویل دهند.

 

مشاوره جواب انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

آن دسته از داوطلبان پذیرفته نشده اند و یا در صورت پذیرفته شدن در یک کدرشته پذیرفته شده اما رضایت ندارند می توانند شانس خود را در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد امتحان کنند تا در صورت قبولی در رشته محل های انتخابی برای نیمسال دوم در آن رشته به ادامه تحصیل بپردازند. آنچه که بدیهی است این موضوع می باشد که کد رشته محل های ارائه شده در این مرحله محدود است، پس بهتر است دفترچه را به دقت بررسی کنید و چنانچه کد رشته محل مورد علاقه تان در این مرحله ارائه شده بود، اقدام به انتخاب‌رشته کنید.

داولبان گرامی در صورت هرگونه ابهام و مشاوره درباره متن اعتراض نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد و ثبت آن در سامانه دانشگاه ازاد و شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نتایج دانشگاه آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد در چه تاریخی اعلام می شود؟

    زمان اعلام نتایج انتخاب‌رشته در نیمه دوم شهریور ماه خواهد بود.

  2. نحوه مشاهده نتایج نهایی دانشگاه آزاد به چه صورت است؟

    در متن مقاله راهنما گام به گام مشاهده نتایج را شرح داده ایم.

  3. برای دریافت نتایج انتخاب‌رشته باید به کدام سایت مراجعه کنیم؟

    نتایج نهایی از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد ” azmoon.iau.ac.ir ” قابل مشاهده است.

کانال تلگرام تحصیلی     

یک دیدگاه

  1. باسلام و احترام
    بنده در سایت azmoon.iau.ir برای بررسی نتایج کنکور سراسری 1402 مراجعه کردم ولی هر چی کد دسترسی و کد ملی خود را میزنم مینویسد اطلاعات مورد نظر یافت نشد یا اطلاعات وارد شده صحیح نمی باشد .خواهشمند است پیگیری لازم را در این خصوص مبذول فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره