کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

منابع کنکور تجربی ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

بهترین منابع کنکور تجربی ۱۴۰۳ کدامند؟ از کنکور و پس از آن، شاهد برگزاری یک آزمون مشترک برای هر دو گروه خواهیم بود که مبنای طراحی سوالات نیز، کتاب‌های درسی نظام جدید خواهند بود. بنابراین اطلاع از تغییرات کتاب‌های درسی و همچنین منابع درسی و کمک آموزشی برای هر دو دسته از داوطلبان خصوصا داوطلبان نظام قدیم اهمیت بسیاری دارد و باید در برنامه ریزی کنکور، این موضوع را لحاظ کنند. در ادامه قصد داریم شما را با منابع کنکور سراسری تجربی 1403 آشنا سازیم.

 

منابع کنکور تجربی ۱۴۰۳

هر ساله داوطلبان بسیار زیادی در کنکور سراسری شرکت می‌کنند که بسیاری از آن ها داوطلب زیر گروه کنکور تجربی هستند. رقابت در کنکور تجربی بسیار بالاست به همین دلیل داوطلبان برای موفقیت باید برنامه ریزی بسیار قوی برای مطالعه داشته باشند. 

در رونn مطالعه دروس کنکور، بسیار مهم است که داوطلبان از منابع کنکور تجربی اطلاع داشته باشند. عدم اطلاع از منابع صحیح و مطالعه با استفاده از منابع و کتاب های اشتباه باعث اتلاف وقت داوطلب می‌شود. در این صورت ممکن است در جلسه آزمون با سوالاتی مواجه شود که آن ها را در منابع ندیده است. با توجه به اهمیت بسیار زیاد منابع کنکور تجربی در این مطلب به بررسی کامل بهترین منابع می‌پردازیم. 

بخوانید: ثبت نام کنکور

 

منابع دروس عمومی کنکور سراسری تجربی 1403

در سال های گذشته کنکور سراسری تجربی شامل 4 درس عمومی به شرح زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان انگلیسی با ضرایب دروس متفاوت بود. داوطلبان در جلسه آزمون باید علاوه بر دفترچه سوالات اختصاصی به دفترچه سوالات عمومی نیز پاسخ می‌دادند.

اطلاع از منابع کنکور تجربی در دروس عمومی در کنکور سال های گذشته اهمیت بسیار زیادی داشت اما در سال گذشته طی تغییرات کنکور سراسری، دروس عمومی به طور کامل از کنکور حذف شدند. در حال حاضر هیچ لزومی به مطالعه دروس عمومی وجود ندارد چراکه تاثیر این دروس از طریق سوابق تحصیلی اعمال می‌شود.

 

منابع دروس تخصصی کنکور سراسری تجربی  ۱۴۰۳

دروس اختصاصی کنکور تجربی شامل 5 درس زمین شناسی، زیست شناسی، ریاضیات، فیزیک و شیمی می‌باشد که پر اهمیت ترین درس، درس زیست شناسی است. در سال های گذشته ضرایب دروس در زیرگروه‌های مختلف متفاوت بود؛ مثلا در زیر گروه یک، درس زیست شناسی و در زیر گروه دو درس‌های زمین شناسی و شیمی اهمیت بیشتری داشتند اما در سال ۱۴۰۲ زیرگروه ها از کنکور حذف شدند و از این پس ضریب دروس برای تمامی رشته ها یکسان خواهد بود. برای مشاهده بهترین منبع تست کنکور تجربی کلیک کنید.

در ادامه ضمن معرفی منابع کنکور تجربی و کتاب‌های مطالعاتی هر یک از دروس، برای هر درس چند کتاب کمک آموزشی نیز معرفی می‌کنیم که می‌توانید به دلخواه و با توجه به توانمندی که دارید، آن ها را تهیه نمایید.

 

زمین شناسی

زمین شناسی درسی است که کمتر مورد توجه داوطلبان قرار می‌گیرد زیرا ضریب کمی را به خود اختصاص داده است اما لازم است بدانید که اگر به قبولی در رشته‌های برتر فکر می‌کنید، باید مطالعه این درس را نیز در برنامه ریزی منابع کنکور تجربی خود بگنجانید.

در کنکور 1403 برای درس زمین شناسی فقط یک کتاب مورد سوال قرار می‌گیرد و شما می‌توانید با صرف زمان لازم در این درس، درصد بالایی را به دست آورید. توجه داشته باشید که از سال ۱۴۰۲، زیرگروه ها حذف شده اند و از این پس ضریب درس زمین شناسی برای تمامی رشته ها یکسان است. منبع اصلی درس زمین شناسی برای کنکور به شرح زیر است. 

کتاب سال چاپ
زمین شناسی یازدهم سال چاپ 1401

 

منابع کمک آموزشی زمین شناسی

بهترین کتاب های کمک آموزشی برای درس زمین شناسی در منابع کنکور تجربی به شرح زیر هستند. 

کتاب توضیحات
زمین شناسی کنکور میکروطبقه بندی گاج درسنامه به همراه تست و پاسخنامه تشریحی
زمین شناسی جی بی انتشارات خیلی سبز درسنامه به همراه تست های کنکوری داخل و خارج همراه با پاسخنامه
حفظیات زمین شناسی کنکور سری مینی میکرو طلایی انتشارات گاج مطالب حفطی به صورت دسته بندی شده به همراه تست برای دوران مرور و جمع بندی

 

منابع کنکور تجربی | ریاضیات

ریاضی جزو دروسی است که فقط با تمرین و تکرار زیاد می‌توانید به تسلط لازم برسید بنابراین حداقل هفته ای 5 ساعت به این درس اختصاص دهید تا بتوانید به درصدی که می‌خواهید، برسید. سه کتاب زیر منابع کنکور تجربی اصلی طراحی 30 سوال ریاضیات کنکور تجربی است.

کتاب سال چاپ
ریاضیات 1 دهم سال چاپ 1400
ریاضیات 2  یازدهم سال چاپ 1401
ریاضیات 3 دوازدهم سال چاپ 1402

 

منابع کمک آموزشی درس ریاضیات

بهترین کتاب های کمک آموزشی برای درس ریاضی در منابع کنکور تجربی به شرح زیر هستند. 

کتاب توضیحات
ریاضیات تجربی جامع خیلی سبز-جلد اول و دوم درسنامه همراه با تست (جلد دوم پاسخانامه تست ها است)
ریاضیات جامع انتشارات خوشخوان درسنامه به همراه تست

منابع کنکور تجربی

 

زیست شناسی

منابع کنکور تجربی ۱۴۰۳ منبع طراحی 55 سوال زیست شناسی کنکور تجربی است که از سه کتاب زیست شناسی 1، 2 و 3 سال دهم، یازدهم و دوازدهم می‌باشد و سوالات به صورت ترکیبی و مفهومی مطرح می‌شوند. برای این درس کتاب‌های کمک آموزشی بسیاری وجود دارند که هر کدام نقاط ضعف و قوتی دارند اما کتاب اصلی برای مطالعه، کتاب درسی است و پس از تسلط کامل به کتاب، تهیه کتاب کمک آموزشی توصیه می‌شود.

کتاب سال چاپ
زیست شناسی ۱ دهم سال چاپ 1400
زیست شناسی ۲ یازدهم سال چاپ 1401
زیست شناسی ۳ دوزادهم سال چاپ 1402

 

کتاب های کمک آموزشی زیست شناسی

داوطلبان پس از مطالعه منابع کنکور تجربی اصلی می‌توانند برای تسلط بیشتر کتاب های کمک آموزشی را نیز تهیه کرده و به مطالعه آن بپردازند. بهترین کتاب های کمک آموزشی زیست شناسی به شرح زیر هستند. 

کتاب توضیحات
درسنامه جامع زیست شناسی انتشارات خیلی سبز درسنامه کامل پایه دهم تا دوازدهم
عکس و مکس زیست کنکور انتشارات میکروطلایی گاج نکات مهم زیست شناسی دهم تا دوازدهم
زیست شناسی جامع انتشارات خیلی سبز درسنامه و تست (پاسخنامه و درسنامه در جلد دوم است)

 

منابع کنکور تجربی | شیمی

شیمی کنکور تجربی شامل 35 سوال از سه کتاب شیمی 1، شیمی 2 و شیمی 3 است و پس از درس زیست شناسی، بیشترین ضریب را دارد. منابع کنکور سراسری تجربی در ردس شیمی به شرح زیر هستند.

کتاب سال چاپ
شیمی ۱ دهم سال چاپ 1400
شیمی ۲ یازدهم سال چاپ 1401
شیمی ۳ دوازدهم سال چاپ 1402

 

منابع کمک آموزشی شیمی

بهترین کتاب های کمک آموزشی برای درس شیمی در منابع کنکور تجربی به شرح زیر هستند. 

کتاب توضیحات
حفظیات شیمی کنکور سری مینی میکرو طلایی از انتشارات گاج درسنامه مطالب حفظی به صورت دسته بندی شده
مسائل شیمی کنکور سری مینی میکرو طلایی از انتشارات گاج درسنامه مسائل شیمی به صورت دسته بندی شده همراه با تست و پاسخنامه
شیمی جامع انتشاراتت مبتکران درسنامه پایه دهم تا دوازدهم به همراه تست 

 

فیزیک

منابع کنکور تجربی 1403درس فیزیک 30 سوال از کنکور تجربی را به خود اختصاص داده است که مبنای طراحی سوالات این درس سه کتاب فیزیک 1 دهم، فیزیک 2 یازدهم و فیزیک 3 دوازدهم است. 

کتاب سال چاپ
فیزیک ۱ دهم سال چاپ 1400
فیزیک ۲ یازدهم سال چاپ 1401
فیزیک ۳ دوزادهم سال چاپ 1402

 

منابع کمک آموزشی فیزیک

بهترین کتاب های کمک آموزشی برای درس فیزیک در منابع کنکور تجربی به شرح زیر هستند. 

کتاب توضیحات
بانک تست فیزیک جامع سری میکرو طلایی گاج درسنامه کامل پایه دهم تا دوزادهم در جلد دو و تست و پاسخنامه در جلد یک
فوت و فن فیزیک تجربی کنکور سری میکرو طلایی گاج نکات کاربردی به صورت خلاصه شده به همراه تست

 

ضرایب دروس کنکور تجربی ۱۴۰۳

در سال های گذشته رشته های کنکور تجربی در زیر گروه های مختلف قرار داشتند و هر زیر گروه ضریب متفاوتی داشت. یعنی داوطلبان برای قبولی در رشته های یک زیر گروه باید به نحو متفاوتی مطالعه می‌کردند چراکه ضریب آن زیر گروه نسبت به زیرگروه دیگر متفاوت بود. 

اما در سال ۱۴۰۲ و طی تغییرات کنکور سراسری، زیرگروه ها نیز از کنکور سراسری حذف شدند. در حال حاضر تمامی رشته ها در یک زیر گروه واحد قرار دارند و ضریب دروس نیز برای تمامی آن ها یکسان است. ضرایب دروس کنکور تجربی 1403 به شرح زیر هستند. 

درس ضریب
زیست شناسی 12
فیزیک 7
شیمی 9
ریاضی 7
زمین شناسی 1

 

حذفیات کنکور سراسری تجربی ۱۴۰۳

هر ساله سازمان سنجش لیستی از مطالب درسی و سرفصل های حذف شده را منتشر می‌کند و داوطلبان با اطلاع از آن می‌توانند برنامه ریزی مطالعاتی خود را تنطیم کنند. اطلاع از حذفیات کنکور سراسری بسیار ضروری است چراکه از اتلاف وقت داوطلبان و مطالعه منابع کنکور تجربی بیهوده جلوگیری می‌کند. با توجه به اهمیت بسیار زیاد حذفیات کنکور سراسری توصیه می‌شود که برای کسب اطلاع در این زمینه با مشاوران مجموعه دانتل کو صحبت نمایید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

مشاوره منابع کنکور تجربی

در هنگام برنامه ریزی برای مطالعه دروس و انتخاب منابع حتما به این نکته توجه داشته باشید که کتاب های درسی منابع اصلی هستند و طراحان سوال این کتاب ها را به عنوان منبع طرح سوالات در نظر می‌گیرند. پس بیشترین تمرکز خود را بر روی کتب درسی بگذارید و از مطالعه منابع نادرست بپرهیزید. 

چنانچه هرگونه سوال در زمینه منابع کنکور تجربی و یا برنامه ریزی درسی برای کنکور برای تان به وجود آمد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه منابع کنکور تجربی 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. منابع کنکور تجربی ۱۴۰۳ کدامند؟

    مهم ترین و اصلی ترین منابع کنکور کتاب های درسی هستند که لیست دقیق آن‌ها در متن آورده شده است. 

  2. منابع طرح سوالات کنکور چه کتابی است؟

    طراحان کنکور منابع کنکور تجربی اصلی یعنی کتاب های درسی را مد نظر قرار می‌دهند. 

  3. آیا کنکور سراسری حذفیات نیز دارد؟

    بله هر ساله بخشی از مطالب و سرفصل ها حذف می‌شود که سازمان سجش لیست آن ها را منتشر می‌کند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام من دانشجوم و ترم سه هستم واسه این ک کنکور شرکت کنم حتما باید از دانشگاه انصراف بدم یا نه؟؟!!

    1. سلام خیر نیازی به انصراف نمی باشد تا زمان قبولی در دانشگاه جدید
      منابع کنکور تجربی را مطالعه کرده و در آزمون شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره