انتخاب رشته و مصاحبه دانشگاه آزاددکتری

نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ چگونه است؟ داوطلبان آزمون دکتری در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته، نسبت به انجام آن اقدام کنند. با توجه به ظرفیت بسیار محدود دانشگاه‌های سراسری در مقطع دکتری، بسیاری از داوطلبان تصمیم می‌گیرند که شانس خود را در دانشگاه‌های آزاد نیز امتحان کنند. داوطلبان با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد azmoon.org می توانند انتخاب‌رشته خودرا انجام دهند. در ادامه به توضیح کامل مراحل انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402 می‌پردازیم.

 

نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

آزمون دکتری به صورت یکپارچه برگزار می شود. در مرحله انتخاب رشته راه دانشگاه های سراسری و آزاد از هم جدا می شود. داوطلبانی که تمایل به تحصیل در دانشگاه آزاد دارند می توانند با مراجعه به سایت این دانشگاه انتخاب رشته خود را انجام دهند. 

در کارنامه اولیه چنانچه داوطلب مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد باشد، یک کد دسترسی ۷ رقمی در انتهای کارنامه اولیه درج خواهد شد. داوطلبان با استفاده از کد دسترسی می توانند وارد سایت azmoo.org شده و پس از پرداخت هزینه به انجام فرآیند و نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد پردازد. عدم درج کد در انتهای کارنامه به منزله غیر مجاز بودن می باشد.

نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد به این صورت می باشد که داوطلبان می توانند حداکثر 80 کدرشته محل را در فرم مربوطه وارد کنند. 

 

دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402

دانشگاه همزمان با آغاز فرآیند انتخاب رشته دفترچه راهنما را منتشر می کند. این دفترچه شامل چند بخش می باشد. ابتدا به بررسی شرایط و قوانین و نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد می پردازد. در بخش دوم این دفترچه لیست کدرشته محل های ارائه شده در واحد های مختلف این دانشگاه قرار دارد.

داوطلبان متقاضی باید لیسن کدرشته محل های انتخابی و مورد علاقه مجموعه امتحانی خود را استخراج کرده و در فرم انتخاب رشته وارد کنند.

 

زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402

در مورد زمان انتخاب رشته در سال 1402 هنوز اطلاعیه‌ای منشتر نشده اما به طور کل می‌توان انتظار داشت که مانند سال 1401 در اواخر فروردین ماه انتخاب رشته دانشگاه آزاد شروع شود و تا اردیبهشت ادامه یابد. داوطلبان می‌توانند در این مدت نسبت به نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اقدام نمایند و کدرشته محل‌های انتخابی خود را در فرم انتخاب رشته ثبت نمایند. در صورت انتشار تاریخ دقیق انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402 این مطلب به روزرسانی خواهد شد.

 

نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری آزاد

داوطلبان در بازه زمانی یک هفته که از سوی دانشگاه تعیین می شود با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد می توانند انتخاب رشته خود را انجام داده و کدرشته محل انتخابی خود را که از دفترچه راهنما استخراج کرده در فرم مربوطه وارد کنند. در ادامه به بررسی کلی نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد می پردازیم.

✅مراجعه به سایت دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.iau.ac.ir

✅دانلود دفترچه انتخاب رشته و استخراج کدرشته محل انتخابی

✅وارد کردن کد دسترسی ۷ رقمی و کد ملی

✅پرداخت هزینه ثبت نام

✅وارد کردن کدرشته محل های انتخابی

✅دریافت کدرهگیری انتخاب رشته که به منزله اتمام فرآیند انتخاب رشته می باشد.

 

راهنما تصویری نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

پس از دانلود و مطالعه دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد می‌توانید برای انتخاب رشته اینترنتی اقدام نمایید. در ادامه راهنمای گام به گام انتخاب رشته دانشگاه آزاد را برای شما متقاضیان گرامی آماده کرده‌ایم.

1️⃣ از طریق آدرس azmoon.iau.ac.ir وارد سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد شوید.

2️⃣ لینک ” انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری تخصصی سال جاری دانشگاه آزاد اسلامی ” را انتخاب کنید.

3️⃣ در این قسمت کد دسترسی و کد ملی خود وارد کرده و دکمه ورود را انتخاب نمایید.

4️⃣ در این مرحله از نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد صحت اطلاعات خود مطمئن شده و سپس دکمه پرداخت هزینه را انتخاب کنید.

5️⃣ به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی منتقل می‌شوید؛ اطلاعات کارت خود را وارد کرده و هزینه را پرداخت کنید تا وارد فرم ثبت نام شوید.

6️⃣ حال در این صفحه می‌توانید انتخاب رشته خود را طبق اولویت‌های انتخابی خود انجام دهید.

7️⃣ در این صفحه انتخاب‌های خود را در فرم پیش نمایش مشاهده کرده و در صورت اطمینان دکمه تایید را بزنید.

 

پس از انتخاب رشته چه باید کرد؟

بعد از انتخاب رشته رسید ثبت نام خود را دریافت کرده و نگه دارید. در فاصله‌ای که منتظر اعلام نتایج دعوت به مصاحبه هستید در مورد سوالات جلسه مصاحبه تحقیق کنید و تا حد امکان خود را برای این جلسه آماده کنید. ممکن است شما با توجه به رتبه‌تان در کنکور از طرف تمام دانشگاه‌های انتخابی خود برای مصاحبه دعوت شوید.

در سایت دانشگاه‌ها از طریق‌ اطلاعیه‌های منتشر شده مدارک مورد نیاز خود را آماده کنید و در روز مصاحبه همراه خود داشته باشید. نتیجه نهایی پس از بررسی نتیجه آزمون کتبی و مصاحبه با توجه به اولویت بندی انتخاب رشته اعلام می‌گردد.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید.

 

مشاوره نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402

در هنگام انتخاب رشته باید به فاکتورهای مختلفی همچون علاقه، سطح دانشگاه، مسافت، شهریه و غیره توجه کنید و بر این اساس کد رشته محل‌ها را اولویت بندی کنید. نحوه چینش رشته‌ها در نتیجه نهایی تاثیرگذار هستند. در صورتی که ابهامی در فرایند انتخاب رشته وجود دارد و یا به اطلاعات بیشتری در مورد دانشگاه‌ها نیاز دارید، می‌توانید از مشاوران تحصیلی مرکز مشاوره دانتل کو مشورت بگیرید.

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد به عمران سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد چگونه می باشد؟

در متن مقاله راهنما کامل نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را شرح داده ایم.

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402 در چه تاریخی شروع می‌شود؟

هنوز تاریخ دقیق انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402 منتشر نشده است اما طبق سال گذشته انتظار می‌رود که از اواخر فروردین ماه آغاز شود.

هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد چه قدر است؟

تاکنون هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد در سال 1402 هنوز اعلام نشده است.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره