انتخاب رشته و مصاحبه آزمون دکتریدکتری

رشته های دکتری دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

لیست رشته های دکتری دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ در دفترچه راهنما همزمان با نتایج اولیه آزمون دکتری از طریق سایت سنجش همراه با کدرشته محل ها هر واحد دانشگاهی همراه با سایر دوره‌ها (روزانه، نوبت دوم و پردیس خودگردان) منتشر می شود. داوطلبان علاقه مند به ادامه تحصیلی در این دانشگاه در زمان انتخاب‌رشته انتخاب‌های خود را در فرم انتخاب‌رشته وارد کنند. برای کسب اطلاع شما متقاضیان گرامی در ادامه به بررسی رشته های دکتری دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ می‌پردازیم.

رشته های دکتری دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

دانشگاه پیام نور مزیت‌هایی همچون شهریه کمتر و تحصیل از راه دور دارد و به همین دلیل بسیاری از افراد نسبت به تحصیل در این دانشگاه‌ها تمایل نشان می‌دهند. رشته های دکتری دانشگاه پیام نور هر سال دستخوش تغییراتی می‌شوند. داوطلبان برای اطلاع از کدرشته محل های ارائه شده می توانند دفترچه انتخاب رشته دکتری را مطالعه کنند.

پس از انتشار کارنامه اولیه آن دسته از داوطلبانی که در رشته های دکتری دانشگاه پیام نور مجاز به انتخاب رشته می باشند، می‌توانند انتخاب رشته خود را در مهلت انتخاب‌رشته انجام دهند. در دفترچه انتخاب رشته آزمون دکترا لیست لیست کامل رشته های ارائه شده دانشگاه پیام نور همراه با دیگر دانشگاه ها درج شده است.

داوطلبان ابتدا لیست کدرشته محل های انتخابی را از دفترچه مربوطه استخراج کرده و در فرم انتخاب‌رشته وارد می کنند. رشته های دکتری دانشگاه پیام نور به چند گروه تقسیم بندی می شوند، که داوطلبان با توجه به مجموعه امتحانی خود می توانند انتخاب های خود اولویت بندی کنند. دفترچه انتخاب رشته کنکور دکتری 1402 از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود که برای سهولت کار می‌توانید در ادامه مقاله آن را دانلود کنید.

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۲ کلیک کنید. 

گروه رشته های دکتری دانشگاه پیام نور

گروه های رشته دکتری دانشگاه پیام نور به چند دسته تقسیم بندی می شود و هر یک از گروه های امتحانی خود به چند چندین مجموعه امتحانی تقسیم بندی خواهند شدو  داوطلبان با توجه به رشته کارشناسی ارشد و شرط تجانس رشته دکتری می توانند با توجه به رشته مقطع ارشد خود در یکی از مجموعه های امتحانی شرکت کنند. در ادامه تمام گروه های امتحانی آزمون دکتری دانشگاه پیام نور را ذکر کرده‌ایم.

✅ گروه علوم انسانی

✅ گروه دامپزشکی

✅ گروه کشاورزی و منابع طبیعی

✅ گروه علوم فنی و مهندسی

✅ گروه فنی مهندسی

✅ گروه هنر

✅ گروه زبان خارجه

 

لیست رشته های علوم انسانی دانشگاه پیام نور

گروه علوم انسانی یکی از گروه های ارائه شده در رشته های دکتری دانشگاه پیام نور می باشد. لیست رشته های علوم انسانی دانشگاه پیام نور به ترتیب زیر می باشد.

زبان و ادبیات فارسی، حقوق بین الملل، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، جامعه شناسی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه تعلیم و تربیت، مدیریت ورزشی، جغرافیا و برنامه ریزی شهری، علوم اقتصادی، تاریخ، علوم قرآن و حدیث، فلسفه و کلام اسلامی، روان شناسی، جغرافیا و برنامه ریزی روستایی، حقوق خصوصی، محیط زیست، الهیات گرایش علوم و معارف نهج البلاغه و…

لیست رشته های علوم فنی مهندسی دانشگاه پیام نور

آن دسته از داوطلبانی که در رشته های فنی مهندسی در مقطع کاشناسی ارشد فارغ التحصیل شده اند، علاو بر تحصیل در دوره های روزانه و پردیس در صورت تمایل می توانند در دانشگاه پیام نور ادامه تحصیل دهند. لیست رشته های دکتری دانشگاه پیام نور گروه فنی مهندسی به صورت زیر می باشد:

مهندسی برق، مهندسی مکانیک مهندسی عمران، مهندسی صنایع، مهندسی شیمی و…است.

کد رشته محل های دکتری پیام نور ۱۴۰۲

دانشگاه پیام نور در تمامی کشورهای ایران واحدهای دانشگاهی دارد اما همه این واحدها برای تمام رشته‌های دکتری ظرفیت ندارند و دانشجو پذیرش نمی‌کنند. برای همین ضروری است که پیش از انتخاب‌رشته دفترچه آزمون دکتری را مطالعه نمایید تا از رشته های دکتری دانشگاه پیام نور مطلع شوید.

در دفترچه انتخاب رشته دکتری کدرشته محل های ارائه شده تمامی دانشگاه های اعم سراسری (روزانه و نوبت دوم و پردیس خودگردان) و غیر انتفاعی و دانشگاه پیام نور درج شده است. داوطلبان با توجه به مجموعه امتحانی خود می توانند کدرشته محل های دکتری پیام نور را از جدول 1 تا 7 استخراج کنند.

نتایج اولیه کنکور دکتری و دفترچه انتخاب رشته هنوز منتشر نشده است. به محض انتشار این مطلب بروزرسانی خواهد شد و می‌توانید نسبت به دانلود دفترچه اقدام نمایید. برای اطلاع سریع از وقایع و زمانبندی‌های آزمون دکتری ۱۴۰۲ می‌توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

جدول رشته های دکتری پیام نور 1402

همانطور که گفته شد تاکنون نتایج اولیه و دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲ منتشر نشده است. رد جدول زیر برای آشنایی شما عزیزان از رشته های دکتری دانشگاه پیام نور برخی از رشته محل‌ها در سال گذشته را گردآوری کرده ایم. با توجه به طولانی بودن این جدول برای اطلاع از تمامی رشته های ارائه می توانید دفترچه راهنما را مطالعه نمایید.

نام دانشگاه رشته های دکتری دانشگاه پیام نور گرایش ظرفیت
دانشگاه پیام نور مرکز تحصیلات تکمیلی تهران-تهران علوم اقتصادی اقتصاد سنجی ۴
دانشگاه پیام نور مرکز تحصیلات تکمیلی تهران-تهران علوم اقتصادی اقتصاد پولی ۴
دانشگاه پیام نور مرکز تحصیلات تکمیلی تهران-تهران علوم اقتصادی اقتصاد بین الملل ۴
دانشگاه پیام نور مرکز تحصیلات تکمیلی تهران-تهران زبان و ادبیات فارسی   ۴
دانشگاه پیام نور تهران جنوب- تهران زبان و ادبیات فارسی   ۴
دانشگاه پیام نور مرکز تحصیلات تکمیلی تهران-تهران جغرافیا و برنامه ریزی شهری   4
دانشگاه پیام نور مرکز تحصیلات تکمیلی تهران-تهران جغرافیا و برنامه ریزی روستایی   4
دانشگاه پیام نورواحد قشم-استان هرمزگان تاریخ تاریخ اسلام ۴
دانشگاه پیام نور مرکز تحصیلات تکمیلی تهران-تهران تاریخ تاریخ ایران بعد از اسلام ۳
دانشگاه پیام نور واحد آران و بیدگل-اصفهان جامعه شناسی علوم و معارف نهج البلاغه 4
دانشگاه پیام نور مرکز تحصیلات تکمیلی تهران-تهران جامعه شناسی جامعه شناسی مسائل اجتماعی 4
دانشگاه پیام نور مرکز تحصیلات تکمیلی تهران-تهران جامعه شناسی علوم قرآن و حدیث 4
دانشگاه پیام نور مرکز تحصیلات تکمیلی تهران-تهران مدیریت ورزشی   4
دانشگاه پیام نور مرکز تحصیلات تکمیلی تهران-تهران روانشناسی   4
دانشگاه پیام نور مرکز شهر خراسان رضوی علم و اطلاعات شناسی بازیابی اطلاعات و دانش ۴
دانشگاه پیام نور مرکز تحصیلات تکمیلی تهران-تهران حقوق بین الملل   ۴
دانشگاه پیام نور مرکز تحصیلات تکمیلی تهران-تهران مدیریت دولتی رفتار سازمانی ۴
دانشگاه پیام نور اضفهان شیمی شیمی فیزیک ۴
دانشگاه علمی کاربردی بوشهر شیمی شیمی آلی ۴
دانشگاه پیام نور مرکز تحصیلات تکمیلی تهران-تهران شیمی شیمی آلی ۴
دانشگاه پیام نور شیراز شیمی شیمی تجزیه ۴
دانشگاه پیام نور مرکز تحصیلات تکمیلی تهران-تهران شیمی شیمی بیوشیمی ۴
دانشگاه پیام نور استان فارس ریاضی آنالیز ۳
دانشگاه پیام نور مرکز تحصیلات تکمیلی تهران-تهران ریاضی جبر ۳
دانشگاه پیام نور مرکز تحصیلات تکمیلی تهران-تهران فیزیک ذرات بنیادی و نظریه میدان ها ۴
دانشگاه پیام نور تهران شرق فیزیک فیزیک هسته ای ۴
دانشگاه پیام نور خراسان رضوی فیزیک فیزیک هسته ای ۴
دانشگاه پیام نور مرکز تحصیلات تکمیلی تهران-تهران فیزیک ماده چگالی ۳
دانشگاه پیام نور تهران شمال مهندسی عمران راه و ترابری ۴
دانشگاه پیام نور مرکز تحصیلات تکمیلی تهران-تهران مهندسی صنایع لجستیک و زنجیره تامین ۲
دانشگاه پیام نور مرکز تحصیلات تکمیلی تهران-تهران مهندسی صنایع کیفیت و بهره وری ۲
دانشگاه پیام نور مرکز تحصیلات تکمیلی تهران-تهران زبان انگلیسی   ۴
دانشگاه پیام نور مرکز تحصیلات تکمیلی تهران-تهران زبان شناسی   ۴

مصاحبه آزمون دکتری ۱۴۰۲

پذیرش در مقطع دکتری به صورت نیمه متمرکز و دو مرحله ای می باشد. آن دسته از داوطلبانی که در مرحله انتخاب رشته شرکت کرده اند، کارنامه انتخاب‌رشته پس از یک بازه زمانی چند هفته ای منتشر می شود. داوطلبان در صورت کسب رتبه لازم شده اند، در یک یا چند کدرشته محل انتخابی خود دعوت به مصاحبه خواهند شد. داوطلبان در زمان تعیین شده از سوی دانشگاه پیام نور در واحد دعوت حضور یافته و در جلسه مصاحبه شرکت خواهد کرد.

توجه داشته باشید دعوت به مصحابه رشته های دکتری دانشگاه پیام نور به صورت چند برابر ظرفیت خواهد بود و پذیرش نهایی مبتنی بر قبولی در جلسه مصاحبه می باشد

 

شرایط لازم برای مصاحبه دکتری پیام نور

برای قبولی در مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور باید شرایطی داشته باشید که در زیر به شرایط ثبت نام رشته های دکتری دانشگاه پیام نور اشاره می‌کنیم.

_ داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه‌ای

_ فارغ التحصیل شدن در شهریور سال 1402 برای دانشجویان در حال تحصیل

_ دارا بودن شرط مدرک معادل

_ انصراف از تحصیل در دکتری در سال 1400 و قبل از آن

 

مدارک لازم برای مصاحبه دکتری پیام نور

برای شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد باید مدارکی داشته باشید که مدارک ثبت نام رشته های دکتری دانشگاه پیام نور به شرح زیر می‌باشند.

ـ کارنامه اولیه به صورت پرینت گرفته شده

ـ اصل کارت ملی و شناسنامه به همراه کپی

ـ داشتن کارت پایان خدمت یا وضعیت نظام وظیفه برای دوطلبان آقا با کپی آن

ـ اصل و کپی مدارک مربوط به سهمیه برای ایثارگران و گواهی استمرار همکاری مربیان

ـ دو قطعه عکس

ـ به همراه داشتن اصل و کپی فیش واریز هزینه مصاحبه

ـ ارائه مدرک زبان با ۲ سال اعتبار همراه با کپی آن

ـ به همراه داشتن مدرک تحصیلی مقاطع قبلی

_ مدارک پژوهشی و علمی

 

قبولی در رشته های بدون کنکور پیام نور

دانشگاه پیام نور هرساله علاوه بر پذیرش دانشجو از طریق آزمون دکتری، در برخی رشته‌های بدون آزمون نیز دانشجو می‌پذیرد. داوطلبان در صورت داشتن شرایط لازم از جمله معدل کارشناسی بالای 16 و معدل کارشناسی ارشد بالای 17 و قبولی در مصاحبه علمی و رعایت تجانس با مقطع ارشد می توانند به صورت بدون آزمون از بین رشته های دکتری دانشگاه پیام نور ادامه تحصیل دهند.

اگر رتبه شما در کنکور از سطح انتظارتان پایین‌تر است و یا به هر دلیلی امکان قبولی در دانشگاه از طریق آزمون سراسری را ندارید، می‌توانید در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور اقدام به تحصیل کنید. مشاوران تحصیلی مرکز مشاوره دانتل کو می‌توانند در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

مشاوره رشته های دکتری دانشگاه پیام نور

در این مقاله به بررسی لیست رشته های دکتری دانشگاه پیام نور در گروه های انسانی، فنی مهندسی، دامپزشکی، هنر و زبان های خارجه پرداختیم. داوطلبان توجه داشته باشند فقط در برخی از واحد دانشگاه پیام نور از جمله تهران و مشهد در دوره دکترای تخصصی دانشجو پذیرش می کند.

پس از اعلام نتایج اولیه، مدت زمان مشخص و محدودی برای انتخاب رشته به داوطلبان داده می‌شود. چنانچه داوطلب در این مدت زمان نسبت به انتخاب رشته اقدام نکند، شانس قبولی در دانشگاه را از دست خواهد داد. توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاع سریع در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید تا در سریع ترین زمان ممکن از زمانبندی‌های زمون دکتری مطلع شوید. همچنین در صورت داشتن هرگونه سوال در فرایند انتخاب رشته می‌توانید با متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو مشورت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته های دکتری دانشگاه پیام نور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

رشته های دکتری دانشگاه پیام نور در کدام گروه‌ها ارائه می‌شود؟

رشته های دکتری پیام نور در گروه علوم انسانی، دامپزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم فنی، فنی مهندسی، هنر و زبان ارائه می‌گردد.

رشته محل های کنکور دکتری پیام نور کدامند؟

هنوز دفترچه انتخاب رشته کنکور دکتری منتشر نشده و به همین دلیل اطلاع دقیقی از رشته محل‌های کنکور دکتری در دسترس نیست. اما به محض انتشار در این صفحه قرار خواهد گرفت.

کانال تلگرام تحصیلی     

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره