کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

دانلود سوالات کنکور سراسری با پاسخنامه ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

دانلود سوالات کنکور سراسری با پاسخنامه سنجش ۱۴۰۲ به داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت کرده‌اند، کمک می کند با دریافت سوال‌های کنکور سراسری و تحلیل تعداد پاسخ های درست، غلط و نزده خود، پیش از اعلام نتایج کنکور، درصد دروس خود را محاسبه کنند و شانس قبولی خود را تخمین بزنند. دیگر داوطلبان نیز که قصد دارند در سال های آینده در این آزمون شرکت کنند، می توانند با دریافت و مطالعه این سوالات، ضمن آشنایی با نحوه طراحی سوال‌ها، آمادگی خود را برای شرکت در جلسه این آزمون افزایش دهند. در ادامه لینک دانلود سوالات کنکور سراسری با جواب 1402 را برای تمامی زیرگروه های کنکور سراسری قرار داده ایم.

سوالات کنکور سراسری با پاسخنامه ۱۴۰۲

از آزمون های پر متقاضی در داخل کشور، کنکور سراسری است که در پنج زیرگروه آزمایشی شامل علوم تجربی، ریاضی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی برگزار می گردد. 

یکی از راهکارهایی که متقاضیان کنکور سراسری می توانند به واسطه آن میزان آمادگی خود را برای شرکت در جلسه کنکور افزایش دهند، دانلود نمونه سوالات کنکور سراسری با پاسخنامه ۱۴۰۲ در سال های گذشته می باشد. معمولا یک ساعت پس از برگزاری کنکور سراسری، سوال‌های این آزمون برای هر پنج زیرگروه آزمایشی در قالب دو دفترچه اختصاصی و عمومی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org منتشر می گردد.

تمامی حاضرین در جلسه آزمون و همینطور دیگر متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت سنجش آموزش کشور، اقدام به دریافت سوال‌ها و پاسخنامه آن نمایند. 

داوطلبان کنکور سراسری در سال های آینده می توانند با بررسی سوالات کنکور سراسری با جواب 1402 میزان آمادگی خود را برای شرکت در آزمون سال آینده افزایش دهند و همینطور شرکت کنندگان در جلسه آزمون نیز می توانند تا پیش از اعلام نتایج کنکور سراسری، درصد خود را در سرفصل های امتحانی زیرگروه آزمایشی مورد نظر تخمین بزنند.

بخوانید: ثبت نام کنکور

دانلود سوالات کنکور سراسری با جواب 1402

داوطلبان کنکور سراسری که در روز برگزاری این آزمون در جلسه کنکور سراسری یکی از زیرگروه های آزمایشی حضور داشته اند، پس از برگزاری این آزمون منتظر اعلام نتایج می باشند تا بتوانند به این واسطه از عملکردی که در جلسه آزمون داشته اند، مطلع شوند و با استفاده از تخمین رتبه، از شانس قبولی خود در دانشگاه های مختلف مطلع گردند.

با توجه به حذف دروس عمومی از سرفصل های کنکور سراسری امسال فقط یک دفترچه دروس اختصاصی در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت. در ادامه نیز دفترچه سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۲ دروس تخصصی به همراه پاسخنامه کلیدی در پنج زیرگروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان لینک دانلود آن را در جدول زیر قرار داده ایم.

دانلود سوالات کنکور سراسری با پاسخنامه ۱۴۰۲ (نوبت دی ۱۴۰۱)
(به محض انتشار سوالات لینک دانلود فعال می شود.)
گروه آزمایشی سوالات اختصاصی جواب
گروه ریاضی و فنی سوالات اختصاصی جواب
گروه علوم تجربی سوالات اختصاصی جواب
گروه علوم انسانی – سوالات اختصاصی
– دفترچه اختصاصی ویژه علوم و معارف اسلامی
جواب
گروه زبان خارجی سوالات اختصاصی گروه زبان انگلیسی – جواب انگلیسی
– جواب آلمانی
– جواب فرانسه
گروه هنر سوالات اختصاصی جواب

ثبت اعتراض به سوال ها آزمون سراسری

معمولا مطابق رویه هر سال، سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۲ پس از برگزاری این آزمون منتشر می شود و پاسخنامه آن چند روز پس از انتشار دفترچه سوال‌های عمومی و اختصاصی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می گردد.

ممکن است در پاسخنامه کنکور سراسری برخی جواب ها اشتباه باشد و یا سوالاتی از کنکور سراسری خارج از کتاب درسی طرح شده باشند، در چنین حالتی متقاضیان می توانند از طریق سایت سازمان سنجش، اعتراض خود را ثبت کنند. 

بنابراین متقاضیان می توانند با بررسی سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۲ و پاسخنامه آن ها، در صورت دیدن هر گونه اشتباه در سوال‌ها و یا پاسخنامه، در صورتی که دلایل درست و منطقی داشته باشند، از طریق سیستم پاسخگویی سایت سنجش، اعتراض کنند. در صورتی که دلایل متقاضیان کافی باشد و سوال مورد نظر واقعا اشتباه باشد، سازمان سنجش آن سوال را از دفترچه حذف خواهد کرد و یا آن سوال را برای نتایج تمامی شرکت کنندگان بی تاثیر اعلام می کند. 

مشاوره سوالات کنکور سراسری با جواب ۱۴۰۲

در صورتی که در جلسه آزمون سراسری شرکت کرده اید و نمی توانید تا زمان اعلام نتایج کنکور سراسری منتظر بمانید، می توانید با استفاده از سوالات کنکور سراسری و پاسخنامه آن ها، اقدام به محاسبه درصد دروس خود نمایید و با استفاده از آخرین رتبه های قبولی در سال های گذشته، شانس قبولی تان را تخمین بزنید.

هر ساله رتبه های قبولی به دلیل تغییر تعداد شرکت کنندگان، عملکرد آن ها در جلسه آزمون، تغییر ظرفیت رشته های ارائه شده در دانشگاه و … ممکن است با سال گذشته کمی متفاوت باشد. بنابراین این موضوع نشان دهنده لزوم کمک گرفتن از افراد آگاه در این زمینه می باشد تا تحلیل درستی داشته باشند و بدون خطا شانس قبولی تان را تخمین بزنند. در صورتی که پس از دانلود سوالات کنکور سراسری به همراه پاسخنامه 1402 آن ها نیازمند راهنمایی هستید، می توانید از کارشناسان و مشاوران مجرب مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی راهنمایی دریافت کنید.

بخوانید: نتایج کنکور

برای دریافت مشاوره در زمینه دانلود سوالات کنکور سراسری با پاسخنامه ۱۴۰۲ با جواب می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرامی مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید.

 

سوالات متداول

سوالات کنکور سراسری با پاسخنامه ۱۴۰۲ از طریق کدام سایت منتشر می شود؟

سوالات همراه با پاسخنامه را در متن مقاله قرار داده ایم.

سوالات آزمون سراسری با جواب 1402 چه زمانی منتشر می گردد؟

معمولا سوال‌ها پس از یک ساعت و پاسخنامه آن ها پس از چند روز از برگزاری کنکور سراسری منتشر می گردد.

آیا دفترچه سوال‌های عمومی و اختصاصی کنکور سراسری به صورت مجزا از یکدیگر منتشر می گردد؟

بله، دفترچه سوال‌های عمومی و اختصاصی به صورت مجزا از یکدیگر برای هر کدام از زیرگروه های آزمایشی منتشر می گردد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره