کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ برای آن دسته از داوطلبانی که نسبت به نتیجه آزمون خود اعتراض دارند امکان پذیر می باشد. برخی از داوطلبان پس از دریافت کارنامه اولیه کنکور سراسری و یا نتیجه نهایی انتخاب رشته به نتیجه‌ای که‌ بدست آمده اعتراض دارند و قصد دارند که اعتراض خود را ثبت کنند. از آنجایی که بسیاری از متقاضیان با نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری آشنا نیستند، لازم دانستیم این مقاله از سایت دانتل کو را به اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1402 اختصاص دهیم.

داوطلبان از 14 تا 24 مهر مهلت دارند تا درخواست اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1402 را ثبت نمایند.

برای ورود مستقیم به سایت بر روی لینک کلیک کنید. 

[/box]

 

اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲

نتایج کنکور سراسری برای تمامی شرکت کنندگان در این آزمون در دو مرحله منتشر می گردد. سازمان سنجش پس از انتشار نتایج، مهلت چند روزه‌ای برای ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ قرار می دهد و داوطلبان فقط در این بازه زمانی می توانند با مراجعه به سایت sanjesh.org اعتراض خود را ثبت کنند. توجه داشته باشید پس از گذشت این بازه زمانی نمی توان اعتراض خود را ثبت کرد.

زمان اعتراض به نتایج نهایی کنکور سراسری 1402 تا 24 مهر ماه می باشد.

پس از انتشار کارنامه متقاضیان وارد مرحله انتخاب رشته می شوند. نتایج انتخاب رشته کنکور پس از گذشت یک بازه زمانی یک ماهه برای داوطلبان منتشر می گردد. در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری در هر مرحله امکان ثبت درخواست اعتراض به نتیجه بدست آمده برای داوطلب فراهم می شود.

 

نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1402 در سیستم پاسخگویی سنجش

اولین روش که از چندین سال گذشته تا به امروز متقاضیان می توانند از طریق آن نسبت به اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1402 اقدام کنند، سیستم پاسخگویی سازمان سنجش می باشد. تمامی کسانی که نسبت به نتیجه بدست آمده در کنکور اعتراض دارند، می توانند طبق مراحل زیر پیش بروند و درخواست اعتراض خود را ثبت کنند.

1️⃣به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

برای ورود مستقیم به سایت بر روی لینک کلیک کنید.

2️⃣از بالای صفحه بر روی گزینه ” ورود به سیستم پاسخگویی ” کلیک نمایید.

اعتراض به نتایج کنکور

3️⃣بر روی گزینه ورود به سیستم پاسخگویی کلیک کنید. 

اعتراض به نتایج کنکور

عضویت در سایت

4️⃣بر روی گزینه ” عضویت در سایت ” کلیک کنید. 

اعتراض به نتایج کنکور

5️⃣با کلیک بر روی این گزینه یک فرم برای شما نمایش داده می شود. در این فرم اطلاعات خود را شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، تابعیت، کدملی، شماره تلفن همراه، پست الکترونیکی و … را وارد کنید و سپس بر روی گزینه ” تایید ” کلیک نمایید.

اعتراض به نتایج کنکور

6️⃣در ادامه عضویت در سایت، سامانه یک نام کاربری و رمز عبور به شماره تلفن همراه و ایمیلی که وارد کرده اید، ارسال می کند، 

7️⃣پس از تکمیل مراحل عضویت در سایت جهت اعتراض به نتایج کنکور سراسری مجددا به صفحه اول بازگردید و بر روی گزینه ” ورود به سیستم ” کلیک کنید و پست الکترونیک، رمز عبور و کد ملی خود را وارد کنید.

اعتراض به نتایج کنکور

8️⃣از سمت راست بر روی گزینه درخواست جدید کلیک کنید. 

اعتراض به نتایج کنکور

9️⃣با تکمیل کادرهای پیش‌رو بدین صورت که آزمون را ” کنکور سراسری ” و سال را ” ۱۴۰۲ ” وارد کنید و سپس بر روی دکمه جستجو کلیک کنید.

🔟در بین درخواست‌های نمایش داده شده، بر روی گزینه ” اعتراض به نتیجه قبولی ” کلیک نمایید.

1️⃣1️⃣در این مرحله اطلاعات فردی شما را نمایش می‌دهد و شما باید شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری خود را وارد کنید.

1️⃣2️⃣در این مرحله دو گزینه پیش روی شماست. اعتراض به عدم قبولی در رشته محل‌های انتخابی و اعتراض به عدم قبولی در رشته محل‌های بالاتر که نوع اعتراض شما را مشخص می کند. با توجه به اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۲ خودتان یکی را انتخاب و بر روی گزینه تایید کلیک نمایید.

توجه داشته باشید که اگر عنوان درخواست اعتراض شما در میان گزینه های نمایش داده نبود، می توانید با انتخاب گزینه درخواست عمومی، مشکل خود را عنوان کنید.

1️⃣3️⃣در انتهای ثبت درخواست، سامانه به شما یک شماره درخواست می دهد که باید آن را یادداشت کنید و جهت دریافت پاسخ اعتراض خود از آن استفاده نمایید.

 

توجه

چنانچه ثبت درخواست اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1402 برایتان با مشکل مواجه شده است، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید و مشکل خود را برطرف کنید و یا به طور کلی ثبت درخواست اعتراض خود را به مشاوران با بسپارید تا در کم ترین زمان اعتراض شما را از طریق سیستم پاسخگویی ثبت نمایند.

برای اینکه به درخواست شما سریعتر پاسخ داده شود، حتما شماره پرونده، شماره پیگیری ثبت نام و شماره ملی خود را در قسمت توضیحات وارد کنید.

 

نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ | پیشخوان سنجش

علاوه بر سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش آموزش کشور، سامانه جدیدی با عنوان پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت درخواست اعتراض به نتایج متقاضیان به نتیجه کنکور سراسری طراحی و راه اندازی شده است. متقاضیانی که به نتیجه کنکور سراسری 1402 اعتراض دارند، می توانند از طریق این سامانه نیز اعتراض خود را ثبت نمایند، فقط کافی است طبق مراحل زیر عمل کنند.

1️⃣به صفحه اصلی پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش ” darkhast.sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣در صفحه ایجاد شده فرمی برایتان نمایش داده می شود که در این فرم اطلاعات خواسته شده از شما شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه و شماره همراه خود را درج کنید و سپس گزینه ” ثبت ” را انتخاب نمایید.

3️⃣پس از ثبت اطلاعات سامانه به شماره تلفن همراه شما یک کد ارسال می کند. این کد را وارد کنید و بر روی گزینه ” ثبت ” کلیک کنید.

4️⃣متن اعتراض نتایج کنکور خود را که از قبل آماده کرده اید در قسمت های مشخص شده وارد کنید و سپس اگر مایل به ارسال اسناد و مدارک به صورت فایل تصویری، پی دی اف و… نیز می باشید ارسال کنید و سپس گزینه ” ثبت ” را انتخاب کنید.

امکان اعتراض به نتایج کنکور سراسری از طریق پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش در زمان اعلام نتایج اولیه فعال می شود. به محض فعال شدن راهنمای تصویری نیز به این مطلب اضافه خواهیم کرد.

 

موارد مجاز اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1402

ممکن است وقتی ما می گوییم که پس از اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ امکان اعتراض به نتایج برای تمامی داوطلبان فراهم است برای عده ای این ابهام ایجاد شود که اگر به هر موردی که مدنظرشان می باشد، اعتراض کنند پاسخ درستی دریافت خواهند کرد.

لازم است توجه داشته باشید که در صورتی اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1402 بررسی خواهد شد که درست و منطقی باشد به همین دلیل لازم دانستیم در ادامه این مطلب به مواردی که از نظر سازمان سنجش اعتراص به آن ها وارد است را بررسی کنیم. برای دریافت کارنامه اولیه کنکور کلیک کنید.

 

اعتراض به سوالات و کلید آزمون | اشتباه در درصد دروس

اشاره کوتاهی کردیم که سازمان سنجش پس از برگزاری کنکور سراسری و اعلام نتایج اولیه، دفترچه سوالات و پاسخنامه کلیدی را در تمامی زیرگروه های آزمایشی منتشر می کند. متقاضیان می توانند این پاسخنامه را با پاسخ های خود مقایسه کنند و چنانچه متوجه خطایی در محاسبه درصد دروس شوند، اعتراض خود را ثبت کنند. 

 

اعمال سوابق تحصیلی | اعتراض نتایج کنکور 

پس از دریافت نتایج اولیه، کارنامه خود را دریافت می کنید. اگر اطلاعات مربوطه به سوابق تحصیلی شما که تاثیر مستقیم در کنکور سراسری ۱۴۰۲ دارد بدرستی وارد نشده بود، می توانید جهت اصلاح آن اعتراض نتایج کنکور خود را در سایت سازمان سنجش ثبت کنید.

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

اعتراض به عدم اعمال سهمیه رزمندگان و ایثارگران

هر کدام از شرکت کنندگان در کنکور سراسری 1402 دارای یک سهمیه مشخص می باشند. برخی از شرکت کنندگان دارای سهمیه ایثارگران 25 درصد ظرفیت، سهمیه ایثارگران 5 درصد ظرفیت و رزمندگان هستند. این سهمیه ها تاثیر مستقیمی بر روی رتبه داوطلب دارد. چنانچه دارای سهمیه ایثارگران و رزمندگان هستید اما پس از دریافت کارنامه خود متوجه شدید که این سهمیه‌ها برایتان اعمال نشده است می توانید در جهت ثبت درخواست اعتراض نتایج کنکور خود اقدام کنید.

 

تقاضای اولویت بندی در فرم انتخاب رشته

پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، برخی از داوطلبان نسبت به رشته ای که در آن موفق به کسب قبولی شده اند، رضایت کافی ندارند و دلیل آن نیز انتخاب رشته نادرست است. این دسته از متقاضیان می توانند در سایت سازمان سنجش درخواست خود را مبنی بر تقاضای بررسی الویت بعدی در فرم انتخاب رشته خود درج کنند.

 

سایر موارد اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲

  • بررسی اشتباه در انتخاب رشته
  • جابجا شدن تصویر پاسخ برگ داوطلبان 
  • مشکلات مربوط به کارنامه اولیه
  • مشکلات مربوط به وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا 
  • تمامی موارد مربوط به کارنامه و فرم انتخاب رشته
بخوانید: نحوه مشاهده نتایج کنکور سراسری

 

تغییر رشته با کارنامه سبز به دلیل اشتباه در انتخاب رشته کنکور

همانطور که گفته شد یکی از دلایل اعتراض به نتایج کنکور، انتخاب رشته نادرست می‌باشد. بسیاری از داوطلبان پس از اعلام نتایج متوجه می‌شوند که انتخاب رشته خود را اشتباه انجام داده‌اند و از رشته قبولی شان راضی نیستند. در این شرایط داوطلبان می توانند اعتراض به نتایج کنکور را ثبت کرده و منتظر پاسخ سازمان سنجش بمانند. 

اما در بسیاری از مواقع اعتراض نتیجه موفقیت آمیزی نخواهد داشت. در این شرایط داوxلبان ناراضی از رشته قبولی خود، می‌توانند منتظر انتشار کارنامه سبز بمانند. در کارنامه سبز مشخص می‌شود که شانس قبولی داوطلب در اولویت های بعدی چقدر بوده است. اینگونه داوطلب می‌تواند برای شرکت در تکمیل ظرفیت تصمیم گیری کرده و رشته خود را تغییر دهد. 

 

تاثیر اعتراض به نتایج کنکور

یکی از سوالات پرتکرار داوطلبان کنکور سراسری این است که آیا اعتراض ها بررسی می شود و اصلا هیج تاثیری خواهد داشت؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که سازمان سنجش تمامی اعتراض ها را بررسی می‌کند. در این بین اعتراض‌هایی شانس قبولی خواهند داشت که واقعا اشتباهی صورت گرفته باشد و با ارائه مدرک مستند بوده باشند. مثلا اگر داوطلب با توجه به کلید اولیه آزمون متوجه اشتباه در درصد دروس خود بشود، به احتمال بسیار زیاد اعتراض او قبول خواهد شد. 

 

مشاوره اعتراض به نتیجه کنکور سراسری 1402

پس از اینکه هر داوطلب اعتراض خود را در سامانه های نامبرده ثبت کند، می تواند پس از یک بازه زمانی 24 تا 72 ساعته، مجدد به همین سامانه مراجعه کرده و از نتیجه اعتراض خود مطلع شوند. داوطلبان توجه داشته باشید که چنانچه درخواست اعتراض خود را با دلایل منطقی و درست در سامانه ارسال کرده باشید، کارشناسان اعتراض شما را بررسی کرده و مجدد برایتان کارنامه صادر خواهد شد.

در هر مرحله از ثبت درخواست اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۲ که به مشکل بخورید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. مشاوران مجرب مرکز ما می توانند در کم ترین زمان بدون مشکلی اعتراض شما را ثبت نمایند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا امکان اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ وجود دارد؟

    بله سازمان سنجش این امکان را برای متقاضیان فراهم آورده است تا اگر نسبت به نتیجه‌ای که کسب کرده اند، رضایت کافی ندارند اعتراض خود را ثبت کنند.

  2. متقاضیان جهت ثبت درخواست اعتراض به نتایج کنکور سراسری به چه سایتی مراجعه مراجهه کنند؟

    اعتراض به نتیجه به دو روش سیستم پاسخگویی و سامانه پیشخوان خدامت الکترونیک سازمان سنجش امکان پذیر است. در متن مقاله نحوه ثبت درخواست را شرح داده ایم.

  3. نحوه ثبت اعتراض از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی سایت سازمان به چه صورت است؟

    در مقاله فوق به کامل نحوه ثبت درخواست اعتراض نتیجه کنکور سراسری را شرح داده‌ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام من کد اشتباه در انتخاب رشته زدم من الان همون رشته قبول شدم اگه اعتراض کنم آیا امکان داره بررسی بشه وانتخاب بعدی
    قبول بشم

  2. سلام پاسخ به اعتراض به نتایج نهایی کنکور چقدر طول می‌کشه من الان دو روزه منتظرم ولی پاسخی دریافت نکردم ؟

  3. سلام هنوز جواب اعتراض به نتایج نهایی پاسخی از سنجش نیومده؟؟ کسی اطلاع داره؟؟ ممنونم اگر جواب بدین؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره