کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ از مهم ترین سوالات داوطلبان کنکور است. تمامی داوطلبانی که در کنکور سراسری ۱۴۰۲ ثبت نام کرده و در زیرگروه های مختلف با یکدیگر به رقابت پرداختند، نتایج اولیه در قالب کارنامه برایشان اعلام خواهد شد و داوطلبان وارد فرآیند انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ می‌شوند. پس از اتمام مرحله انتخاب رشته، سازمان سنجش پس از گذشت یک بازه زمانی یک ماهه، نتیجه انتخاب رشته را منتشر خواهد کرد و داوطلبان از نتیجه و وضعیت قبولی و یا عدم قبولی خود در الویت هایشان در فرم انتخاب رشته آگاه می شوند. در ادامه این مطلب به توضیح کامل اعلام و نحوه مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 می پردازیم.

نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 اعلام شد.

ورود مستقیم به سایت سنجش

 

نتایج انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

داوطلبانی که در جلسه کنکور سراسری در زیرگروه های مختلف شرکت کرده و مرحله انتخاب رشته خود را نیز پشت سرگذاشته اند، می توانتد در تاریخ های اعلام شده از سوی سازمان سنجش، نسبت به دریافت نتیجه خود اقدام کنند. زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور هنوز مشخص نشده است. به محض اعلام نتایج این مطلب بروزرسانی خواهد شد. 

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 طبق گفته های سازمان سنجش این هفته (12 و 13 مهر) می باشد.

 

نحوه مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور 1402

داوطلبان باید برای دریافت نتیجه انتخاب رشته کنکور سراسری طبق مراحل زیر پیش بروند تا نتایج خود را دریافت کنند.

1️⃣برای دریافت نتایج انتخاب رشته کنکور  باید به سایت سازمان سنجش به نشانی ” sanjesh.org ”  مراجعه کنید.

نتایج انتخاب رشته

2️⃣پس از ورود به سایت، بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک نمایید.

نتایج انتخاب رشته

3️⃣ جهت مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور از سمت راست صفحه گزینه اعلام نتایج را انتخاب کنید. 

نتایج انتخاب رشته

 4️⃣در صفحه پیش رو بر روی گزینه فعال ” نتایج نهایی انتخاب رشته آزمون سراسری و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی سال  1402″ کلیک کنید. 

نتایج

5️⃣برای دریافت نتایج انتخاب رشته کنکور بر روی ” مشاهده اعلام نتیجه نهایی آزمون سراسری سال 1402 ” کلیک کنید.

6️⃣ با استفاده از کدملی و رمز عبور بر وارد سایت شوید.

7️⃣ از منوی سمت را بر روی گزینه ” اعلام نتیجه نهایی ” کلیک کنید.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور

8️⃣ حال می توانید نتیجه خود را مشاهده نمایید. در صورت قبولی در ستون عنوان رشته و نام دانشگاه کدرشته محل قبولی را مشاهده خواهید کرد. در صورت عدم قبولی ” مردود درج خواهد شد.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور

 

توجه

داوطلبان کنکور سراسری پس از اتمام روند انتخاب رشته، نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ خود را دریافت می‌کنند. پس از اعلام نتیجه انتخاب رشته کنکور داوطلبان در سه دسته قرار می‌گیرند.

  • دسته اول:  چنانچه داوطلب در کد رشته محلی پذیرفته شود، در یک ستون می تواند کد رشته محل پذیرفته شده و در ستون دوم عنوان رشته، دوره قبولی و محل قبولی خود را مشاهده کند.
  • دسته دوم: در رشته محلی پذیرفته شده اند اما مایل به تحصیل در آن کدرشته محل نیستند و به عبارتی از قبولی خود رضایت ندارند.
  • دسته سوم: داوطلب در هیچ کدام از کد رشته محل های انتخابیش حد نصاب قبولی را کسب نکرده و با کلمه مردود مواجه خواهد شد.
داوطلبانی که در هیچ کد رشته محلی پذیرفته نشده اند و یا از رشته قبولی خود رضایت کافی ندارند، می‌توانند در تکمیل ظرفیت کنکور شرکت کرده و شانس خود را امتحان کنند.

 

اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 سازمان سنجش آموزش کشور این امکان را برای متقاضیان تمامی زیرگروه های امتحانی کنکور سراسری فراهم کرده است که چنانچه به نتیجه بدست آمده در سایت سازمان سنجش معترض هستند، بتوانند درخواست اعتراض خود را ثبت کنند.

برای اینکه متقاضیان نسبت به اعتراض به نتایج کنکور اطمینان نیز داشته باشند، سازمان سنجش پس از اعلام نتیجه انتخاب رشته کنکور برای متقاضیان کارنامه دیگری با عنوان کارنامه سبز نیز منتشر می کند که شامل فرم انتخاب رشته هر داوطلب به همراه آخرین رتبه قبولی در هر کدام از انتخاب های او می باشد. برای مشاهده زمان و نحوه اعلام نتایج دانشگاه آزاد کلیک کنید.

بنابراین داوطلبان معترض می توانند در زمان های اعلام شده از سوی سازمان سنجش با ثبت درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش، اعتراض خود را مطرح نمایند. داوطلبانی که موفق به کسب قبولی شده اند، بایستی که در زمان های اعلام شده حتما نسبت به ثبت نام نهایی در دانشگاه محل قبولی خود اقدام کنند و توجه داشته باشند که عدم مراجعه به منزله انصراف آن ها خواهد بود. برای اطلاع از اعلام نتایج دانشگاه فرهنگیان کلیک کنید.

 

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری چه باید کرد؟

داوطلبانی که پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور موفق به قبولی در کدرشته محل انتخابی خود شده‌اند، باید در زمان‌های مشخص شده به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه کرده و برای ثبت نام نهایی اقدام نمایند.

برای ثبت نام در برخی از دانشگاه ها داوطلبان باید قبل از ثبت نام حضوری به صورت اینترنتی مدارک خود را بارگزاری نمایند. تاریخ و جزییات ثبت نام نهایی از طریق هر دانشگاه اعلام خواهد شد. عدم مراجعه در زمان مشخص شده به معنای انصراف از تحصیل در دانشگاه می‌باشد. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

مشاوره نتیجه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

داوطلبانی که در کنکور سراسری انتخاب رشته کرده‌اند، می توانند در زمان تعیین شده نتایج خود را مشاهده نمایند. داوطلبان پذیرفته شده باید در زمان ثبت نام به دانشگاه مراجعه کرده و به صورت نهایی نام نویسی کنند. 

در صورتی که ابهام و یا سوالی در زمینه اعلام نتیجه انتخاب رشته کنکور برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. نتایج انتخاب رشته کنکور در گروه های مختلف کنکور سراسری چه زمانی منتشر می شود؟

    طبق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش نتیجه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ در اواسط مهر ماه منتشر خواهد شد.

  2. نحوه دریافت نتیجه انتخاب رشته کنکور سراسری به چه صورت است؟

    در متن مقاله راهنما و نحوه دریافت نتایج نهایی کنکور سراسری را شرح داده ایم.

  3. آیا متقاضیان می توانند نسبت به نتایج انتخاب رشته کنکور اعتراض کنند؟

    بله امکان ثبت اعتراض به نتایج نهایی کنکور سراسری از طریق سیستم پاسخگویی سایت سنجش وجود دارد.

کانال تلگرام تحصیلی     

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره