دکتریدکتری وزارت بهداشت

شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ در دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت درج گردیده است و از این طریق به اطلاع همه متقاضیان می رسد. داوطلبانی که علاقه مند به شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت هستند، در صورتی که دارای شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت می توانند در زمان های در نظر گرفته شده برای این امر، مراحل نام نویسی خود را در سایت سازمان سنجش آموزش پزشکی پشت سر بگذارند. در ادامه اطلاعات کاملی از شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 ارائه کرده ایم.

 

شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

شرایط عمومی ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403 به شرح موارد زیر می باشد.

✅ به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان به رسمیت شناخته شده در قانون اساس جمهوری اسلامی ایران معتقد باشند.

✅ هیچ گونه دشمنی و مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران نداشته باشند.

✅ داوطلب باید از سلامت و توانایی جسمی به تناسب رشته انتخابی برخوردار باشد.

✅ نداشتن اعتیاد به مواد مخدر نیز از الزامات است.

✅ داوطلب باید قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد.

✅ به هیچ تشکیلات، احزاب و گروه های محارب و ملحد متصل نباشند و از آن ها هواداری نیز نکنند.

✅ داوطلب نباید پیشینه كیفری داشته و یا به فساد اخلاقی نیز شهرت داشته باشد.

شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

 

شرایط اختصاصی ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

✅ برای ثبت نام در آزمون دکتری وزارت بهداشت متقاضیان بایستی دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دكتری حرفه ای در یکی از رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و علوم آزمایشگاهی مرتبط با رشته ثبت نامی در این آزمون باشند.

✅ داوطلبانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان نهایی دوره های روزانه و شهریه پرداز در آزمون دكتری تخصصی وزارت بهداشت سال گذشته باشند، چه در صورتی که در دانشگاه محل قبولی خود ثبت نام کرده باشند و چه ثبت نام نکرده باشند، نمی توانند در آزمون سال جاری شرکت کنند.

توجه داشته باشید که در سال های گذشته پذیرفته شدگان دوره روزانه و شهریه پرداز از ثبت نام در آزمون سال جاری محروم بودند اما این قاون در حال حاضر لغو شده است و تمامی داوطلبان پذیرفته شده امکان ثبت نام در آزمون سال گذشته را نیز خواهند داشت.

✅ از شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت این است که داوطلبانی که جزو دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای هستند، بایستی که تا تاریخ 1403/6/31 فارغ التحصیل شوند.

✅ داوطلبانی که دارای طرح نیروی انسانی هستند، بایستی که در آزمون دکتری وزارت بهداشت ثبت نام کنند و چنانچه در حین انجام طرح نیروی انسانی در آزمون پذیرفته شوند، امکان ترخیص برای ادامه تحصیل آن ها فراهم خواهد بود.

 

شرایط استفاده از سهیمه 

سهمیه آزاد: تمامی داوطلبان مجاز به استفاده از آن هستند و 70 درصد از ظرفیت هر کد رشته محل به سهمیه آزاد اختصاص دارد.

سهمیه دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان: دسته از از داوطلبان که مطابق قوانین مندرج در سایت مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی واجد شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ باشند، بایستی از معاونت دانشگاه گواهی نامه مربوطه را نیز دریافت نمایند.

سهمیه رزمندگان بسیجی: داوطلبانی که جزو  رزمندگان بسیجی، جهادگران کشاورزی و رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح با مدت حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه هستند، می توانند برای استفاده از سهمیه مربوطه برای دریافت کد پیگیری 12 رقمی به سازمان های نیروی مسلح مراجعه نمایند.

سهمیه ایثارگران: در سهمیه ایثارگران 25 درصد ظرفیت، 25 درصد از ظرفیت هر کد رشته محل به به همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثران، آزادگان و همسر و فرزندان آنان و جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسران و فرزندان آن ها اختصاص دارد و در سهمیه ایثارگران 5 درصد ظرفیت، 5 درصد از ظرفیت هر کد رشته محل به جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آن ها، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص دارد.

(داوطلبانی که دارای سهیمه ایثارگران هستند در صورتی در یک کد رشته محل دعوت به مصاحبه خواهند شد که حداقل 70 درصد از تراز آخرین نفر قبولی با سهمیه آزاد را کسب کنند. این مورد برای داوطلبان با سهیمه رزمندگان نیز بدین صورت است که حداقل باید 80 درصد تراز آخرین نفر قبولی را کسب کنند)

 

شرایط نظام وظیفه

✅ از شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت این است که متقاضیان بایستی که دارای کارت پایان خدمت هوشمند باشند.

✅داشتن کارت معافیت دائم هوشمند شامل موارد خاص، کفالت، پزشکی، ایثارگران نیز مورد قبول است.

✅داوطلبانی که دارای  شرایط معافیت سنی می باشند (متولدین نیمه اول سال 1349 و قبل از آن، به شرط آن که تغییر سن نداده باشند) و یا دارای مدرک دکتری پزشکی متولد 1347 و ماقبل آن هستند.

✅داوطلبانی که تاریخ اعزام به خدمت آن ها پس از زمان پذیرش و ثبت نام در دانشگاه می باشد و دارای برگه آماده به خدمت بدون غیبت هستند.

✅دسته ای از داوطلبان که تحصیل در مقطع دکتری آن ها بیش از سنوات مجاز به طول بیانجامد، نمی‌توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند.

✅دسته از داوطلبان که جزو سربازان در حال خدمت بدون غیبت اولیه هستند و دارای مدرک دکتری عمومی می باشند، می توانند در صورت قبولی در دانشگاه ، با ارائه گواهی اشتغال به خدمت از یگان مربوطه و صدور مجوز تحصیل از سوی دفاتر پلیس + 10  از خدمت سرابازی ترخیص شوند بااین شرط که از از معافیت پزشکی برخوردار باشند.

✅دسته ای از داوطلبان که دارای برگه معافیت موقت بدون غیبت هستند، بایستی جهت ادامه تحصیل معافیت تحصیلی دریافت کنند.

✅دسته از داوطلبان که دارای تعهد خدمت به سازمان ها و یا وزارتخانه ها هستند، در صورتی که گواهی اشتغال به خدمت و موافقت بالاترین مقام اجرایی سازمان مربوطه را داشته باشند، می توانند جهت ادامه تحصیل اقدام کنند.

تحصیل همزمان با سربازی امکان پذیر نیست. چنانچه فردی در دانشگاه قبول شود و دارای غیبت اولیه نباشد پس از قبولی در دانشگاه می تواند ایست خدمت سربازی بگیرد.

 

شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت | شرایط مشمولین طرح نیروی انسانی 

دسته ای از داوطلبان که قصد دارند در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شرکت کنند و مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان می باشند در صورتی که در حین انجام طرح نیروی انسانی خود نیز باشند، می توانند برای شرکت در آزمون اقدام نمایند.

در صورتی که داوطلبان مشمول طرح نیروی انسانی پس از شرکت در آزمون موفق به کسب نتیجه قبولی شوند، می‌توانند برای ادامه تحصیل در رشته و دانشگاه محل قبولی اصطلاحا ترخیص شوند. البته باید توجه داشته باشید که ادامه تحصیل در برخی از رشته های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت نیازمند دو سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی در بخش های بیمارستانی و بالینی نیاز است.

 

دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

هر ساله سازمان سنجش پزشکی قبل از شروع زمان ثبت نام، دفترچه راهنما را منتشر می‌کنند و داوطلبان می‌توانند آن را دریافت نمایند. در دفترچه راهنما تمامی اطلاعات مورد نیاز داوطلبان همچون شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت، نحوه، زمان، هزینه ثبت نام و… درج شده است. 

مندرجات دفترچه هر ساله تغییر می‌کند پس حتی داوطلبانی که قبلا در آزمون شرکت کرده اند نیز بایستی در سال جدید دفترچه را به طور کامل مطالعه کرده و بر این اساس اقدام به نام نویسی در آزمون نمایند. به محض انتشار دفترچه در سایت سنجش پزشکی، لینک دانلود آن در این صفحه قرار خواهد گرفت و شما می‌توانید آن را به صورت مستقیم در این مصفحه از سایت دانتل کو دانلود نمایید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

یکی از نکاتی که بایستی بدان توجه داشته باشید این است که داشتن مدرک زبان انگلیسی از شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 حذف شده است. اما متقاضیان برای شرکت در جلسه مصاحبه بایستی مدرک زبان را ارائه دهند. 

این دسته از متقاضیان می توانند در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی MHLE که توسط وزارت بهداشت در کشور برگزار می شود، شرکت کنند. برای اطلاع از زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت کلیک کنید.

چنانچه قصد دارید در آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403 شرکت کنید و می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون این آزمون داشته باشید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس حاصل بفرمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 شامل چه شرایطی می باشد؟

    شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ شامل شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری وزات بهداشت درج گردیده است و در متن مقاله فوق نیز بدان اشاره کرده ایم.

  2. آیا طبق شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 متقاضیان مجاز به شرکت در دو رشته امتحانی می باشند؟

    بله، متقاضیان مجاز به شرکت در دو رشته امتحانی در آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ می باشند.

  3. چه افرادی از ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 محروم هستند؟

    قانون محرومیت از آزمون دکتری برداشته شده است و از این پس تمامی داوطلبان حتی در صورت پذیرفته شدن در آزمون سال گذشته مجاز به ثبت نام در آزمون سال آینده خواهند بود. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره