دکتریدکتری وزارت بهداشت

لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت برای داوطلبان این آزمون بسیار حائز اهمیت است. داوطلبان برای انتخاب رشته بایستی از رشته های دکتری اطلاع کامل داشته باشند و بر این اساس فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند. با توجه به محدود بودن ظرفیت های کنکور دکتری، توصیه می شود که داوطلبان برای انتخاب رشته از مشاوران تحصیلی کمک بگیرند. در این مقاله به بررسی لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت می پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

ثبت نام دکترا وزارت بهداشت ۱۴۰۳

داوطلبانی که قصد شرکت در رشته‌های گروه پزشکی در مقطع دکتری را دارند، بایستی در زمان تعیین شده برای شرکت در آزمون نام نویسی کنند. در صورت کسب رتبه حد نصاب پس از انتشار کارنامه اولیه، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند باید کد رشته محل های مورد نظر خود را در فرم انتخاب رشته وارد کنند.

اطلاع از لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت در این زمان بسیار حائز اهمیت است و به داوطلبان کمک می کند تا با آگاهی بیش‌تری انتخاب های خود را اولویت بندی نمایند. لیست رشته ها همراه با ظرفیت هر رشته در زمان انتخاب رشته در دفترچه راهنما منتشر خواهد شد. با توجه به اهمیت رشته‌های دکتری وزارت بهداشت در این مقاله به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت.

رشته های دکتری وزارت بهداشت

 

لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

داوطلبانی که از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده اند و یا در ترم آخر ارشد هستند در صورت واجد ‌شرایط بودن، می توانند برای ثبت نام در رشته های دکتری وزارت بهداشت اقدام کنند.

سازمان سنجش پزشکی هر ساله لیست رشته های دکتری را در سامانه منتشر می کند و داوطلبان می توانند با توجه به ظرفیت هر رشته، کد رشته محل آن را در فرم انتخاب رشته خود درج نمایند. در سال جاری رشته‌های دکتری وزارت بهداشت تغییراتی کرده است که داوطلبان بایستی حتما از آن ها اطلاع داشته‌باشند.

برای مثال رشته داروسازی از لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت جدا شده است و آزمون آن به صورت مجزا و مستقل برگزار می شود. رشته‌هایی همچون دکتری ژنتیک و علوم پایه جز رشته هایی هستند که داوطلبان کنکور وزارت‌بهداشت می توانند آن ها را با رعایت شرط تجانس رشته ها انتخاب کنند.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که برخی از رشته ها جز رشته های پژوهشی دکتری هستند و باید در هنگام انتخاب رشته به این مساله توجه شود. لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت در دفترچه انتخاب رشته ارائه می شود. دفترچه انتخاب رشته سال ۱۴۰۳ هنوز منتشر نشده است اما به منظور آگاهی شما متقاضیان گرامی لیست رشته ها در سال گذشته را آورده ایم.

لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت

دکتری ارگونومی دکتری اعضا مصنوعی و وسایل کمکی دکتری انگل شناسی پزشکی دکتری ایمنی شناسی پزشکی
دکتری اپیدمیولوژی دکتری تخصصی اقتصاد سلامت دکتری انفورماتیک پزشکی دکتری آموزش پزشکی
دکتری اخلاق پزشکی دکتری آموزش بهداشت و ارتقا سلامت دکتری آمار زیستی دکتری باکتری شناسی پزشکی
دکتری بافت شناسی پزشکی دکتری بهداشت حرفه ای دکتری بهداشت روانی دکتری بهداشت محیط
دکتری بینایی سنجی دکتری بیوشیمی بالینی دکتری بیولوژی تولید مثل دکتری پرستاری
دکتری پزشکی مولکولی دکتری پروتئومیکس کاربردی دکتری تاریخ علوم پزشکی دکتری تخصصی بهداشت باروری
دکتری بهداشت و ايمني مواد غذايي دکتری توکسین های میکروبی دکتری حشره شناسی پزشکی دکتری خون شناسی آزمایشگاهی و علوم انتقال خون
دکتری روانشناسی بالینی دکتری روانشناسی نظامی دکتری زیست پزشکی سامانه ای دکتری زیست فناوری پزشکی
دکتری ژنتیک پزشکی دکتری سالمند شناسی دکتری سلامت در بلایا و فوریت ها دکتری سلامت و رفاه اجتماعی
دکتری سیاست های غذا و تغذیه دکتری سیاستگذاری سلامت دکتری شنوایی شناسی دکتری طب سنتی ایرانی
دکتری طب سوزنی دکتری علوم اعصاب دکتری علوم بیومدیکال مقایسه ای دکتری علوم و صنایع غذایی
دکتری علوم و فناوری های تصویربرداری پزشکی – گرایش تصویربرداری عصبی دکتری فارماکولوژی پزشکی دکتری فیزیک پزشکی دکتری فیزیوتراپی
دکتری فیزیولوژی پزشکی دکتری فیزیولوژی ورزشی دکتری قارچ شناسی دکتری کاردرمانی
دکتری کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی دکتری گفتاردرمانی دکتری مامایی دکتری مددکاری اجتماعی
دکتری مشاوره توانبخشی دکتری مطالعات اعتیاد دکتری مدیریت اطلاعات سلامت دکتری مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
دکتری مهندسی پزشکی بیوالکتریک دکتری مهندسی پزشکی رباتیک دکتری نانوفناوری پزشکی دکتری یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی

 

کد رشته محل های دکترا وزارت بهداشت

متقاضیان پس از شرکت در آزمون جامع دکتری وزارت‌بهداشت، درصورت کسب رتبه حد نصاب و مجاز شدن به انتخاب رشته، بایستی فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کرده و کدرشته محل ها را با اولویت صحیح در فرم وارد نمایند.

هر ساله در هنگام شروع مهلت انتخاب رشته، دفترچه راهنمای انتخاب رشته نیز در سایت سنجش پزشکی منتشر می شود. در این دفترچه علاوه بر لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت و کد رشته محل‌ها، شرایط و ضوابط انتخاب رشته ، نحوه، زمان، هزینه و… نیز درج می شود و مطالعه آن برای تمامی داوطلبان الزامی است.

ظرفیت رشته های دکتری وزارت بهداشت بسیار محدود است به همین دلیل داوطلبان باید به خوبی از کدرشته محل های مختلف اطلاع داشته و به درستی فرم انتخاب رشته را تکمیل نمایند. شما می توانید برای انتخاب رشته صحیح و افزایش شانس قبولی خود با مشاوران تحصیلی دانتل کو مشورت نمایید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره رشته های دکترا وزارت بهداشت

داوطلبان کنکور دکتری پس از شرکت در آزمون می توانند برای انتخاب رشته اقدام کرده و در صورت واجد شرایط بودن برای جلسه مصاحبه دعوت شوند. رشته های دکتری وزارت بهداشت هر ساله از طریق دفترچه انتخاب رشته در سایت سنجش پزشکی منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

داوطلبان برای انتخاب رشته بایستی حداقل 30 درصد از نمره کل آزمون و حداقل 50 درصد از میانگین نمره کل سایر داوطلبان را به دست بیاورند. در این صورت می توانند با رعایت شرط تجانس، کد رشته محل های مورد نظر خود را در فرم انتخاب رشته وارد کنند.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی برایتان وجود دارد و یا در فرایند انتخاب رشته با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته های دکتری وزارت بهداشت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای اطلاع از لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت چه باید کرد؟

    لیست رشته ها در سایت سنجش پزشکی منتشر می شود و داوطلبان در زمان تعیین شده با مراجعه به این سایت از رشته ها مطلع خواهند شد.

  2. رشته های دکتری وزارت بهداشت چه زمانی منتشر می شود؟

    لیست رشته ها همزمان با شروع مهلت انتخاب رشته منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

  3. ظرفیت کد رشته محل های دکتری چقدر است؟

    ظرفیت رشته های دکتری بسیار محدود است و ظرفیت دقیق آن در دفترچه انتخاب رشته مشخص شده است.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره