دکتریثبت نام آزمون دکتری

نحوه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

نحوه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ برای داوطلبانی که قصد دارند در آزمون دکتری رشته های گروه پزشکی که توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور برگزار می گردد، حائز اهمیت می باشد. مسئولیت برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت بر عهده مرکز سنجش آموزش پزشکی می باشد، به طوری که تمامی جزئیات مربوط به این آزمون و همینطور تکمیل مراحل ثبت نام از طریق سایت این مرکز به نشانی اینترنتی sanjeshp.ir انجام می شود. در ادامه این مطلب اطلاعات کاملی از نحوه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 ارائه کرده ایم.

 

نحوه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

آزمون دکتری وزارت بهداشت به صورت یکپارچه برای تمامی دوره های روزانه و شهریه پرداز دانشگاه های دولتی و همینطور دانشگاه آزاد برگزار می گردد. بنابراین داوطلبانی که قصد ورود به مقطع دکتری رشته های گروه پزشکی را در دانشگاه آزاد نیز دارند، بایستی در همین آزمون شرکت کنند. مراحل ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1401 به شرح موارد زیر است.

✅ ورود به سایت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت مرکز سنجش پزشکی sanjeshp.ir 

✅ دریافت دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ و مطالعه دقیق مندرجات آن

✅ آماده کردن مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 مطابق دفترچه راهنما ثبت نام

✅ خرید کارت اعتباری ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 با پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم تقاضانامه و دریافت شماره پرونده

 

مراحل ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

داوطلبانی که مطابق دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت واجد الشرایط ثبت نام در این آزمون می باشند، می توانند در مهلت مقرر نام نویسی مطابق مراحلی که در ادامه ارائه کرده ایم، نحوه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت به شرح زیر هستند.

1️⃣وارد سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور  به نشانی اینترنتی sanjeshp.ir  شوید.

2️⃣از منوی سمت راست بر روی گزینه ” دکتری تخصصی ph.D ” کلیک کنید.

نحوه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

 

3️⃣در این مرحله بر روی گزینه ” ارسال مدارک – ثبت نام جدید ” کلیک کنید.

4️⃣مجدد گزینه “ ارسال مدارک – ثبت نام جدید ” را انتخاب نمایید. 

5️⃣درصفحه جدید کد ملی خود را وارد کرده و پس از انتخاب گزینه ” ادامه “ بر روی لینک ” پرداخت الکترونیکی ” کلیک نمایید. (داوطلبان غیر ایرانی بایستی که در این مرحله به جای کد ملی، کد اتباع خارجی را وارد کنند)  

❌ برای شرکت در دو کد رشته امتحانی باید هزینه شرکت در هر کد رشته امتحانی را به صورت جداگانه پرداخت کنید ❌

6️⃣اطلاعات خواسته شده شامل نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، نام پدر، ایمیل، شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” ثبت اطلاعات و ادامه خرید اعتبار ” کلیک کنید.

7️⃣پس از رویت هزینه قابل پرداخت، گزینه ” تایید و پرداخت ” را انتخاب کنید تا وارد سامانه پرداخت الکترونیکی شوید.

8️⃣در این مرحله از نحوه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت به درگاه پرداخت الکترونیکی بانک موردنظر انتقال داده می شوید که لازم است اطلاعات کارت بانکی خود را وارد نمایید و در نهایت بر روی گزینه “ پرداخت ” کلیک کنید.

 

تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام ۱۴۰۳

9️⃣پس از پرداخت هزینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ مجدد به صفحه اصلی بازگردید و بر روی  گزینه “ ارسال مدارک – ثبت نام جدید ” کلیک کنید. سپس کد ملی خود را برای ورود به سامانه ثبت نام، در کادر مربوطه درج نمایید.

🔟این مرحله، مرحله بارگذاری مدارک لازم می باشد. برای بارگذاری مدارک، لازم است که نوع سند ارسالی خود را از طریق منوی کشویی مربوطه انتخاب کنید و سپس فایل اسکن شده تمام مدارک مورد نیاز را آپلود کنید. در نهایت بر روی گزینه ” صفحه بعد ” کلیک کنید.

1️⃣1️⃣فرم تقاضانامه اینترنتی آزمون دکتری وزارت بهداشت شامل سه فرم مجزا  ” مشخصات فردی ” ، “مشخصات تحصیلی ” و ” مشخصات سهمیه‌ای ” است که بایستی با اطلاعات فردی، تحصیلی و سهمیه ای که با آن در این آزمون شرکت کرده اید، تکمیل شود. 

  • مشخصات فردی: در فرم مربوط به مشخصات فردی داوطلب بایستی که اطلاعات فردی خود را به درستی در کادر های مربوطه وارد کند.

نحوه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

  • مشخصات تحصیلی: در این بخش نیز همانند فرم قبل،  داوطلب بایستی برخی اطلاعات تحصیلی خود را در قسمت های مشخص شده درج کند،

نحوه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

  • مشخصات سهمیه‌ای: در این قسمت داوطلب باید اطلاعات مربوط به سهمیه ای که از آن استفاده می کنند (در صورت داشتن سهمیه) شامل سهمیه رزمندگان، ایثارگری و مربیان و… را وارد کند.

 

1️⃣2️⃣چنانچه تمامی مراحل فوق از نحوه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت را به درستی انجام دهید، در نهایت سامانه یک  ” کد پیگیری ثبت نام” و ” کد پرداخت ” برایتان نمایش خواهد داد، که لازم است از آن یک برگه پرینت دریافت کنید.

به محض فعال شدن لینک ثبت نام راهنمای تصویری را اضافه خواهیم کرد.

 

نحوه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت | زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

داوطلبان برای ثبت نام در آزمون دکتری وزارت بهداشت باید در بازه زمانی تعیین شده به سایت سنجش پزشکی مراجعه کرده و نام نویسی خود را انجام دهند. امکان ثبت نام تنها در بازه زمانی تعیین شده وجود دارد. البته معمولا زمان ثبت نام تمدید شده و داوطلبان جامانده نیز می‌توانند در این مهلت در آزمون ثبت نام کنند. پس از زمان تمدید مهلت ثبت نام دیگر به هیچ عنوان امکان نام نویسی وجود نخواهند داشت. 

در سال گذشته ثبت نام دکتری وزارت بهداشت در شهریور ماه انجام شد. در حال حاضر تاریخ دقیق ثبت نام در سال ۱۴۰۳ مشخص نشده است. به مخض اطلاع رسانی این مطلب بروزرسانی شده و تاریخ دقیق ثبت نام در این صفحه قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید برای کسب اطلاع سریع در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت دکتری 1403

هر ساله سازمان سنجش پزشکی قبل از شروع ثبت نام، دفترچه راهنما ثبت نام دکتری وزارت بهداشت را منتشر می‌کند و داوطلبان می‌توانند نسبت به دانلود و مطالعه آن اقدام نمایند. در دفترچه راهنما تمامی اطلاعات مورد نیاز داوطلبان همچون نحوه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت، زمان، شرایط و ضوابط، هزینه و… ارائه می‌شود. 

عدم مطالعه دفترچه راهنما ممکن است مشکلاتی را در حین ثبت نام آزمون برای تان به وجود بیاورد. به محض انتشار دفترچه در سایت سنجش پزشکی، لینک دانلود آن در این صفحه قرار خواهد گرفت و شما می‌توانید به صورت مستقیم دفترچه را از همین صفحه دانلود نمایید. 

 

مشاوره نحوه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

پس از تکمیل مراحل نام نویسی در زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ بایستی با اطلاع از منابع امتحانی رشته مورد نظرتان سطح آمادگی خود را برای شرکت در این آزمون بالا ببرید و با اطلاع از زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت مجدد از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، کارت ورود به جلسه خود را دریافت و در جلسه آزمون حضور داشته باشید.

گزینش متقاضیان در تمامی کد رشته محل های ارائه شده در آزمون دکتری وزارت بهداشت به صورت نیمه متمرکز می‌باشد. بدین صورت که پذیرش نهایی داوطلبان مشروط بر کسب نمره لازم در آزمون کتبی و مصاحبه تخصصی است. بنابراین متقاضیان این آزمون بایستی که برای اطلاع از زمان مراحل مختلف منتظر اطلاعیه های سایت ” sanjeshp.ir ” باشند.

یکی از خدماتی که مرکز مشاوره تحصیلی دانتل برای متقاضیان در نظر گرفته است، خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی می باشد که می توانید برای دریافت اخبار مربوط به آزمون دکتری وزارت بهداشت، بدون خارج شدن از منزل و در زمان کوتاهی با این مرکز تماس حاصل بفرمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403، چه تاریخی می باشد؟

    زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 مشخص نیست اما احتمالا همانند رویه سال های گذشته در اواخر اسفند ماه باشد.

  2. متقاضیان برای تکمیل مراحل ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 بایستی به کدام سایت مراجعه کنند؟

    ثبت نام آزمون دکتری رشته های علوم پزشکی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی با آدرس الکترونیکی “sanjeshp,ir” انجام می شود.

  3. نحوه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ چگونه است؟

    در این مقاله نحوه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 را همراه با جزئیات و به طور کامل ارائه کرده ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره