سایر موضوعاتآزمون های زبان

ثبت نام آزمون MHLE 1402

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام آزمون MHLE 1402 از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام می‌شود. این آزمون زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌گردد و تمامی داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت و ورود به دانشگاه های علوم پزشکی را دارند، بایستی که ابتدا در این آزمون موفق به کسب نمره قبولی شوند. ثبت نام آزمون MHLE در دوره‌های مختلف در بازه‌های زمانی مجزایی از هم انجام می شود و علاقه مندان بایستی که با اطلاع از زمان ثبت نام، مراحل لازم را طی کنند. در ادامه اطلاعات کاملی از منابع و نحوه و زمان ثبت نام آزمون MHLE ۱۴۰۲ ارائه کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

ثبت نام آزمون MHLE 1402

هر ساله تقویم زمانبندی ثبت نام آزمون MHLE از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام می گردد. این تقویم شامل تعداد دوره های آزمون MHLE که در سال 1402 برگزار می شود، می باشد. همینطور تاریخ ثبت نام هر آزمون، زمان برگزاری، زمان انتشار کارت ورود به جلسه و همینطور تاریخ اعلام نتایج در این تقویم وجود دارد.

توجه داشته که مهلت های در نظر گرفته شده برای ثبت نام آزمون MHLE مطابق جدول فوق است، اما به محض تکمیل ظرفیت هر دوره، مهلت ثبت نام به پایان خواهد رسید.

طبق تقویم زمانبندی منتشر شده از سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، آزمون زبان MHLE  سال 1402 طی چهار دوره برگزار خواهد شد که زمانبندی مراحل آن به شرح جدول زیر می باشد.

دوره  مهلت ثبت نام  و ویرایش کارت ورود به جلسه زمان برگزاری  زمان انتشار کارنامه
70 1402/03/21 تا 1402/04/04 1402/04/13 1402/04/15 1402/04/25
71 1402/06/19 تا 1402/07/09 1402/07/18 1402/07/20 1402/07/30
72 1402/08/21 تا 1402/09/12 1402/09/21 1402/09/23 1402/10/03
73 1402/10/24 تا 1402/11/15 1402/11/24 1402/11/26 1402/12/07

 

شرایط ثبت نام آزمون MHLE

به طور کلی داوطلبان برای ثبت نام آزمون MHLE با محدودیتی مواجه نیستند و شرط خاصی نیز برای نام نویسی در نظر گرفته نشده است. داوطلبان می‌توانند در صورت عدم قبولی در آزمون مجددا نام نویسی کرده و مانعی برای شرکت مجدد در آزمون وجود ندارد. 

مهم ترین شرط ثبت نام آزمون MHLE این است که داوطلبان تمامی اطلاعات و مدارک مربوط به آزمون را به طور صحیح بارگزاری نمایند. در صورت نقص در مدارک دیگر امکان نام نویس یوجود نخواهد داشت. همچنین داوطلبان برای ثبت نام و شرکت در آزمون بایستی حتما کارت ورود به جلسه را دانلود کرده و با خود به همراه داشته باشند. 

 

نحوه ثبت نام آزمون MHLE 1402

داوطلبان مقطع دکتری تخصصی و پژوهشی در دانشگاه های علوم پزشکی می توانند برای ثبت نام در آزمون زبان انگلیسی MHLE از طریق سایت مرکز  سنجش آموزش پزشکی کشور اقدام کنند. داوطلبان برای انجام مراحل ثبت نام بایستی یک قطعه عکس پرسنلی، کارت ملی و صفحه اول شناسنامه را نیز قبل از زمان برگزاری آزمون MHLE آماده کنند و سپس ثبت نام خود را انجام دهند. نحواه ثبت نام آزمون MHLE به شرح زیر می‌باشد. 

 

راهنما تصویری

متقاضیان آزمون زبان MHLE کافی است طبق مراحل زیر عمل کنند و فرم ثبت نام خود را به زبان انگلیسی تکمیل نمایند.

1️⃣ به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی اینترنتی ” sanjeshp.ir ” مراجعه کنید.

2️⃣ پس از ورود به سایت، از منوی سمت راست سایت بر روی گزینه ” زبان و سپس MHLE ” کلیک کنید.

ثبت نام آزمون MHLE

 

3️⃣ بر روی عبارت ” Send Documents and Register ” کلیک کنید.

ثبت نام آزمون MHLE

 

4️⃣ پس از اطمینان از برگزاری آزمون در شهر خود، مجددا گزینه ” Send Documents and Register ” را انتخاب نمایید.

ثبت نام MHLE

 

5️⃣ قوانین را مطالعه کرده و تیک گزینه ” اینجانب موارد فوق و دفترچه را مطالعه نموده و می پذیرم. ” را فعل نمایید. 

 

6️⃣ در صفحه جدید ثبت نام آزمون MHLE، در کادر مربوطه ” کد ملی ” خود را وارد وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” ادامه ” کلیک کنید.

ثبت نام آزمون MHLE

 

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون MHLE 1400

7️⃣ در این مرحله بایستی هزینه ثبت نام در آزمون MHLE را بپردازید، بنابراین لازم است بر روی لینک ” پرداخت الکترونیکی ” کلیک کنید.

ثبت نام آزمون MHLE

 

8️⃣ در صفحه جدیدثبت نام آزمون MHLE، نوع آزمون خود را در کنار دوره آزمون MHLE انتخاب کنید.

آزمون MHLE

 

9️⃣ گزینه پرداخت هزینه ثبت نام را انتخاب کنید. 

ثبت نام آزمون MHLE

 

🔟 اطلاعات خود را وارد کرده و پس از انتخاب گزینه ” ثبت اطلاعات و ادامه خرید اعتبار ” هزینه در نظر گرفته شده را پرداخت نمایید.

ثبت نام MHLE

 

هزینه ثبت نام در آزمون MHLE درسال جدید 391 هزار تومان می‌باشد.

1️⃣1️⃣ پس از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب، گزینه ” پرداخت ” را انتخاب نمایید.

 

بارگذاری مدارک در سایت

2️⃣ 1️⃣ پس از پرداخت هزینه ثبت نام، به صفحه اصلی بازگردید و سپس اسکن مدارک خود را در سامانه بارگذاری کنید. از طریق گزینه ” Personal Photo ” عکس پرسنلی از طریق گزینه ” National Card ” کارت ملی و از طریق گزینه ” ID Card ” شناسنامه خود را بارگذاری کنید.

1️⃣3️⃣ برای تکمیل فرم ثبت نام آزمون MHLE گزینه ” Registration ” را انتخاب نمایید و سپس بر روی گزینه ” Registration ” کلیک کنید.

1️⃣4️⃣ فرم ثبت نام ” Form Registration ” نمایش داده می شود و پس از اتمام مراحل ثبت نام  می توانید کد رهگیری ثبت نام را با عنوان ” Registration Code ” دریافت کنید.

 

توجه

چنانچه جزو دسته ای از داوطلبان هستید که در دوره های قبلی آزمون MHLE نیز ثبت نام کرده اید، نیازی نیست مدارک خود را مجددا ارسال نمایید و پس از پرداخت هزینه، گزینه ” Registration ” برای شما فعال خواهد شد.

پس از اتمام مراحل ثبت نام آزمون MHLE کد Registration Code را نزد خود نگه دارید تا در زمان دریافت کارت ورود به جلسه و اعلام نتایج نیز از آن استفاده کنید.

 

هزینه ثبت نام آزمون MHLE در سال ۱۴۰۲

برای نام نویسی در آزمون MHLE لازم است که حتما هزینه تعیین شده را پرداخت نمایید. داوطلبان باید توجه داشته باشند که این هزنیه به هیچ عنوان قابل برگشت نخواهد بود. در سال جدید هزینه ثبت نام آزمون MHLE اعلام شده است و داوطلبان باید مبلغ 391000 تومان را بپردازند تا نام نویسی شان تکمیل گردد.

هزینه ثبت نام آزمون MHLE در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۳۹۱ هزار تومان می باشد.

چنانچه در مورد ثبت نام آزمون MHLE دچار تردید هستید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو می‌توانند در این زمینه یاری‌تان کنند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

کارت ورود به جلسه آزمون MHLE

برای تمامی کسانی که مراحل ثبت نام آزمون MHLE خود را با موفقیت در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام داده اند، یک کارت با عنوان کارت ورود به جلسه آزمون زبان MHLE صادر می گردد. هر داوطلب بایستی قبل از برگزاری آزمون کارت ورود به جلسه خود را از سایت مربوطه دریافت کند.

به همراه داشتن کارت ورود به جلسه و اصل کارت ملی و یا شناسنامه عکس دار برای ورود به جلسه آزمون زبان انگلیسی MHLE ضروری می باشد. همینطور بر روی کارت ورود به جلسه آزمون زبان انگلیسی mhle آدرس دقیق محل برگزاری آزمون درج شده است.

 

اعلام نتایج ثبت نام آزمون MHLE

ده روز پس از برگزاری آزمون، نتایج آزمون MHLE از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام می‌گردد. متقاضیان می توانند در تاریخ های اعلام شده به این سایت مراجعه کنند و از نمره خود مطلع شوند. در جدول زمانبندی تاریخ دقیق انتشار کارنامه آزمون MHLE در سال ۱۴۰۲ درج شده است و داوطلبان می‌توانند در آن تاریخ در ساعت ۱۲ به سایت سنجش پزشکی مراجعه کرده و کارنامه خود را دریافت نمایند. 

 

نحوه دریافت نتایج آزمون mhle

پس از فعال شدن لینک اعلام نتایج آزمون MHLE متقاضیان می توانند نسبت به دریافت نتایج خود مطابق مراحل زیر اقدام کنند.

1️⃣ به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی با آدرس الکترونیکی ” sanjeshp.ir ” مراجعه کنید.

2️⃣ از منوی سمت راست سایت ابتدا بر روی گزینه ” زبان ” و سپس بر روی گزینه ” MHLE ” کلیک نمایید.

3️⃣ در این مرحله لازم است برای دریافت نتایج بر روی لینک ” Show Exam Results ” کلیک کنید.

اعلام نتایج آزمون MHLE

 

4️⃣ مجددا بر روی گزینه ” Show Exam Results ” کلیک کنید و سپس در کادر پایین صفحه ” کد ثبت نام ” خود را وارد نمایید تا کارنامه آزمون زبان MHLE نمایش داده شود.

اعلام نتایج آزمون MHLE

 

کد Certification Code آزمون MHLE

در کارنامه های منتشر شده برای هر داوطلب، یک کد ویژه با نام ” Certification Code ” درج شده است. این کد برای پیگیری و استعلام مدرک زبان انگلیسی MHLE می باشد. برای دریافت این کد می‌توانید به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی با آدرس الکترونیکی sanjeshp.ir مراجعه کنید و سپس گزینه ” زبان – MHLE ” را از منوی سمت راست سایت انتخاب کنید و سپس بر روی عبارت ” Check Certificate Validity ” کلیک نمایید.

 

ساختار آزمون MHLE

علاقه مندان بایستی که در تاریخ های اعلام شده در این آزمون نام نویسی کرده و پس از اعلام نتایج موفق به کسب نمره قبولی شوند. لازم به ذکر نیز می باشد که آزمون MHLE مشابه آزمون تافل است و پذیرفته شدگان گواهی دریافت خواهند کرد که تا دو سال دارای اعتبار می باشد.

 

تعداد سوالات

داوطلبانی که قصد ثبت نام آزمون MHLE  را دارند باید در مورد ساختار و سوالات آزمون اطلاع داشته باشند. آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی به طور کلی شامل 100 سوال می باشد که محتوای این 100 سوال به شرح موارد زیر است.

درک مطلب شنیداری 30 سوال 
واژگان، ساختار و دستور زبان 40 سوال 
درک مطلب نوشتاری 30 سوال

 

نمره قبولی 

طی چند سال اخیر نمره قبولی در آزثبت نام آزمون MHLE افزایش یافته است. طبق مصوبه جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، حدنصاب نمره زبان انگلیسی در آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی در رشته های علوم پزشکی مطابق جدول زیر می باشد.

در آزمون MHLE سوالات اشتباه دارای نمره منفی نمی باشد.
Academic year Provisional Pass
1402 – 1399 54 60
1399 – 1398 49 55

بخوانید: نمونه سوالات MHLE 

 

منابع آزمون MHLE

یکی از فاکتور هایی که باعث موفقیت داوطلبان در آزمون زبان انگلیسی MHLE می شود، استفاده از منابع درست می باشد. از مهم ترین منابع ثبت نام آزمون MHLE به شرح موارد زیر می باشد. 

Essential Words For TOEFL 504 TOEFL Grammar Flash TOEFL Preparation KIT TOEFL Word Flash
Longman- Complete Course for the TOEFL Actual TOEFL Tests Barron’s- How to Prepare for the TOEFL- 11th Edition
 
 

مشاوره ثبت نام آزمون MHLE 1402

آزمون زبان انگلیسی MHLE زیرنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام می شود. علاوه بر این آزمون متقاضیان می توانند در آزمون زبان msrt که زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز برگزار می شود نیز شرکت کنند.

در صورتی که هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه آزمون MHLE برای تان وجود دارد و یا در روند ثبت نام آزمون با مشکلی مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون MHLE می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان ثبت نام آزمون زبان انگلیسی MHLE چه تاریخی می باشد؟

    در متن مقاله تقویم زمانبندی آزمون MHLE در سال 1402 را قرار داده ایم.

  2. نحوه ثبت نام آزمون MHLE به چه صورت است؟

    ثبت نام در سایت sanjesh.ir انجام می شود که راهنما ثبت نام را در متن مقاله شرح داده ایم.

  3. ساختار آزمون زبان MHLE به چه صورت است؟

    این آزمون داری 100 سوال می باشد از سرفصل های درک مطلب، واژگان، دستور زبان و … می باشد. منابع آزمون در داخل مقاله معرفی شده است.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره