سایر موضوعاتآزمون های زبان

منابع آزمون MHLE

کانال تلگرام تحصیلی     

منابع آزمون MHLE هر ساله توسط وزارت بهداشت معرفی شده و داوطلبان می توانند با مطالعه دقیق آن ها و تمرین و تکرار در این آزمون قبول شوند. آزمون MHLE به داوطلبان دکترا دانشگاه های وزارت بهداشت اختصاص دارد. این آزمون از چهار بخش واژگان، گرامر، درک مطلب و شنیداری تشکیل شده که منابع هر یک نیز متفاوت می باشد. با توجه به اهمیت منابع آزمون MHLE در این مطلب به بررسی کامل آن پرداخته ایم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

منابع آزمون MHLE

یکی از آزمون های زبان مهم در ایران آزمون MHLE است که دانشجویان وزارت بهداشت برای پذیرش در این دانشگاه ها در آن شرکت می کنند. داشتن مدرک آزمون MHLE برای پذیرش در این دانشگاه در مقطع دکتری الزامی است. 

آزمون MHLE منابع مختلفی دارد که دانشجویان برای قبولی در آن باید به مطالعه این منابع بپردازند. اطلاع از منابع آزمون MHLE برای داوطلبان الزامی است چراکه در غیر این صورت امکان موفقیت در این آزمون و پذیرش در دانشگاه های وزارت بهداشت را نخواهند داشت. 

 

معرفی آزمون MHLE

MHLE مخفف MINISTRY HEALTH LANGUAGE EXAMINATION به معنی آزمون وزارت درمان و آموزش پزشکی است که هر ساله توسط وزارت بهداشت برگزار می شود. این آزمون برای داوطلبان پذیرش در مقطع دکتری دانشگاه های وزارت بهداشت الزامی است و هدف از آن سنجش مهارت زبان انگلیسی داوطلبان می باشد. 

با توجه به اعلام وزارت بهداشت، این آزمون ممکن است در برخی دوره ها به صورت حضوری و در برخی دوره ها به صورت اینترنتی برگزار شود. برگزاری آزمون در هر دو روش تفاوت هایی دارد که داوطلبان باید از آن اطلاع داشته باشند.

برای موفقیت در آزمون لازم است که داوطلب حداقل نمره ۶۰ از ۱۰۰ را به دست آورد. کسب نمره ۵۰ تا ۵۹ قبولی مشروط به همراه خواهد داشت به این معنی که داوطلب امکان شرکت در آزمون دکتری را دارد اما باید سال آینده نمره حداقل ۶۰ را در آزمون کسب کند. یکی از مهم ترین راه های موفقیت در این آزمون اطلاع از منابع و مطالعه صحیح آن ها می باشد.

منابع آزمون MHLE

 

منابع آزمون MHLE سازمان بهداشت

همانطور که گفته شد آزمون MHLE توسط سازمان وزارت بهداشت برگزار می شود. قبل از برگزاری آزمون منابع آزمون MHLE توسط وزارت بهداشت معرفی می شود که مهم ترین آن ها به شرح موارد زیر هستند. 

منابع‌آ‌ز‌مون MHLE  معرفی شده توسط وزارت بهداشت

1100 Worlds You need to know

504 Essential words

TOEFL Preparation KIT

Longman preparation for the TOEFL (the paper_ based)

Barrons Essential Words for TOEFL

Barrons barrons- HOW- TO- Prepare for the TOEFL- 11th Edition

TOEFL grammar flash

TOEFL reading flash (2001)

Preparation for the paper tests- by Debora Philips

 

بهترین منبع بخش واژگان MHLE 

یکی از بخش های آزمون MHLE بخش واژگان است. به طور کلی دانشجویان پزشکی نیاز به دایره لغات وسیعی دارند و در غیر این صورت باید این مهارت خود را تقویت کنند. در آزمون MHLE نیز سوالاتی از واژگان مطرح می شود. 

برای پاسخگویی به این سوالات و تقویت مهارت واژگان می توانید به مطالعه منابع آزمون MHLE همچون 504 واژه ضروری و 1100 واژه ضروری بپردازید. این کتاب ها بسیار ساده بوده و در عین حال تمامی لغات مهم را در بر می گیرند. 

 

بهترین منابع بخش گرامر MHLE

سوالات گرامر آزمون MHLE در سطح بالایی قرار دارند و به همین دلیل داوطلبان برای حل سوالات این بخش لازم است از بهترین منابع آزمون MHLE در بخش گرامر اطلاع داشته و آان ها را مطالعه نمایند.

این بخش آزمون ضریب بالایی دارد و با پاسخگویی به سوالات مربوط به آن می توانید رتبه خود را بهبود بخشید. از بهترین منابع برای بخش گرامر آزمون MHLE می توان به کتاب های تافل کیت، فست گرامر و تافل لانگمن اشاره کرد. 

 

بهترین منابع بخش شنیداری MHLE

بخش شنیداری آزمون MHLE به این صورت است که یک فایل صوتی برای داوطلب پخش می شود و سپس باید با توجه به محتوای آزمون به سوالات پاسخ داد. این بخش سطح بالایی دارد و معمولا داوطلبانی که سطح زبان انگلیسی شان پایین است در این بخش با مشکل مواجه می شوند. 

بهترین منابع آزمون MHLE در این بخش همان فایل های صوتی بخش شنیداری سال های قبل می باشد. داوطلبان باید این فایل ها را گوش داده و مهارت خود را در این زمینه بالا ببرند. صوت های تافل کیت و تافل لانگمن نیز در این زمینه بسیار کمک کننده خواهند بود. 

 

بهترین منبع بخش درک مطلب MHLE

و در آخر بخش درک مطلب آزمون MHLE است که یک متن در اختیار شما قرار گرفته و سپس باید با توجه به محتوای آن متن و درک خود از آن به سوالات مطرح شده پاسخ دهید. کتاب هایی که متن و سوال دارند در این زمینه بسیار کمک کننده هستند. 

از بهترین منابع آزمون MHLE در بخش درک مطلب می توان به تافل ریدینگَ فست ریدینگ و تافل لانگمن اشاره کرد. چنانچه در مورد منابع و آمادگی برای آزمون سوالات بیشتری دارید، می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو صحبت نمایید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره منابع آزمون MHLE

آزمون MHLE توسط وزارت بهداشت و برای داوطلبان مقطع دکترا رشته های پزشکی برگزار می شود. این آزمون ممکن است در دوره های مختلف به صورت حضوری و یا اینترنتی برگزار شود. نمره قبولی در آزمون حداقل ۶۰ بوده اما با نمره حداقل ۵۰ نیز می توان به صورت مشروط قبول شد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه منابع آزمون MHLE برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه منابع آزمون MHLE می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. منابع آزمون MHLE کدام است؟

    در متن مقاله به طور کامل به منابع آزمون MHLE پرداخته شده است. 

  2. برای بخش شنیداری آزمون MHLE کدام منبع بهتر است؟

    برای این قسمت می توانید فایل های صوتی سال های گذشته یا فایل های تافل کیت و تافل لانگمن را مطالعه نمایید. 

  3. حداقل نمره قبولی آزمون MHLE چند است؟

    برای قبولی در این آزمون باید حداقل نمره ۶۰ از ۱۰۰ را به دست آورید. با کسب نمره حداقل ۵۰ به صورت مشروط قبول می شوید اما باید سال آینده نمره حداقل ۶۰ را در آزمون کسب کنید. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره