انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشدکارشناسی ارشد

تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

مهلت انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۳ از طریق سایت سازمان سنجش ” sanjesh.org ” اعلام می شود. داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته کنکور ارشد در حداقل یکی از دوره‌های دانشگاه‌های سراسری هستند، می توانند در زمان مقرر نسبت به الویت بندی انتخاب‌های خود در سایت سنجش اقدام کنند. در نظر داشته باشید که خارج از بازه زمانی امکان درج الویت ها در فرم انتخاب‌رشته و یا ویرایش آن ها وجود نخواهد داشت.  برای اطلاع از تمدید مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403 تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

مهلت انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۳

دو الی سه روز پیش از مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ دفترچه راهنما منتشر و پس از این بازه زمانی نیز فرآيند انتخاب‌رشته در سایت سنجش آغاز می شود و متقاضیان می توانند حداکثر 100 کدرشته محل را در این فرم درج نمایند. 

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در اواخر اردیبهشت ماه می باشد. 

در صورتی که مهلت انتخاب رشته ارشد 1403 اعلام شود، در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد. شما عزیزان می توانید پیش از تکمیل فرم انتخاب‌رشته در سایت سازمان سنجش، به منظور کم کردن میزان خطا و الویت بندی صحیح انتخاب های خود، ابتدا فرم پیش نویس انتخاب‌رشته که در انتهای دفترچه راهنما قرار دارد را تکمیل کنید.

 

تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1403

با وجود اطلاع رسانی های مکرر سازمان سنجش و انتشار اطلاعیه در سایت رسمی خود به آدرس الکترونیکی ” sanjesh.org ” باز هم تعدادی از شرکت کنندگان از تاریخ مرتبط با انتخاب رشته کارشناسی ارشد بی خبر می مانند و نمی توانند مراحل انتخاب رشته خود را تکمیل کنند.

احتمالا امسال نیز شاهد تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1403 باشیم، اما توصیه می شود شما انتخاب رشته خود را در همان روزهای ابتدایی انجام دهید و آن را به روزهای آخر موکول نکنید. 

تاکنون اطلاعیه ای در زمینه تمدید مهلت انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ اعلام نشده است.. 

البته برخی دیگر نمی توانند در این بازه زمانی، اقدام به الویت بندی انتخاب های استخراج شده خود از دفترچه راهنما، انتخاب‌رشته نمایند و به همین دلیل از این مرحله جا می مانند. در همین راستا، سازمان سنجش به منظور مساعدت با داوطلبان، مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ را تمدید می کند.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

فرصت ویرایش فرم

آن دسته از داوطلبانی که در مهلت انتخاب رشته کنکور ارشد 1403 انتخاب‌رشته خود را انجام داده اند چنانچه مایل به تغییر و یا تصحیح ترتیب اولویت بندی کدرشته محل‌های انتخابی و یا حذف و اضافه کردن کدرشته محل جدید می توانند در این بازه زمانی اقدام کنند. 

البته باید توجه داشته باشید تعداد دفعات ویرایش فرم انتخاب‌رشته محدود می باشد و پس از اتمام آن دیگر امکان ویراشی را نخواهید داشت. پس با توجه به مورد گفته شده حتما پیش از تایید ویرایش فرم از صحیح بودن آن اطمینان حاصل نمایید. توصیه می شود پیش از تکیمل فرم مقاله زیر را حتما مطالعه نمایید. 

 

مشاوره مهلت مجدد انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳

متقاضیان در صورتی می توانند در بازه زمانی اعلام شده برای مهلت انتخاب رشته کنکور ارشد 1403 اقدام به انتخاب کدرشته محل های ارائه شده در این دوره ها نمایند که بر اساس کارنامه اولیه خود مجاز شده باشند.

بنابراین لازم است ابتدا کارنامه اولیه خود را بررسی کنید و پس از اطلاع از دوره هایی که مجاز به انتخاب رشته در آن ها هستید، اقدام به استخراج کدرشته محل های مورد علاقه خود متناسب با این دوره ها نمایید و در نهایت فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کنید.

تحلیل صحیح کارنامه اولیه و سپس الویت بندی صحیح و اصولی کدرشته محل های انتخابی، لازمه افزایش شانس قبولی برای ورود در رشته مورد علاقه تان در دانشگاه های سراسری است و در صورتی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، عجولانه اقدام نکنید و حتما از تجربه افراد متخصص در این زمینه بهره ببرید.

کارشناسان تحصیلی مرکز مشاوره تحصلیی دانتل از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی آماده ارائه مشاوره تحصیلی و تخصصی به شما عزیزان هستند. برای دریافت مشاوره تحصیلی پیرامون انتخاب رشته کارشناسی ارشد همین حالا تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

  • مهلت انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ چه تاریخی است؟

    تاکنون زمان انتخاب‌رشته اعلام نشده است اما احتمالا در اوایل تیرماه اعلام شود.

  • آیا زمان انتخاب رشته تمدید نیز می شود؟

    احتمالا مهلت انتخاب‌رشته همانند سال های گذشته دو الی سه روز دیگر تمدید شود.

  • متقاضیان در زمان انتخاب‌رشته مجاز به انتخاب چند کدرشته محل خواهند بود؟

    متقاضیان می توانند حداکثر 100 کدرشته محل را در فرم انتخاب‌رشته درج کنند.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام من دانشجوی کارشناسی حقوق هستم اما از انتخاب رشته جا موندم چکار باید کرد
    آیا تمدید میشه

  2. سلام من دانشجوی کارشناسی حقوق بودم و ارشد آموزش ابتدایی ثبت نام کردم متاسفانه از ثبت‌نام جا افتادم تمدید میشه یا خیر

  3. سلام‌دانشجوی حقوق بودم وارد آموزش ابتدایی امتحان دادم متاسفانه موفق به ثبت نام وانتخاب رشته نشدم آیا تمدید میشه یانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره