انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشدکارشناسی ارشد

ویرایش انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

ویرایش انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲ از طریق سایت سازمان سنجش امکان پذیر است. ممکن است برخی از داوطلبان در زمان تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دچار اشتباه شوند و بخواهند برخی از کد رشته محل های خود را جا به جا کرده و یا حذف نمایند؛ خوشبختانه سازمان سنجش شرایطی را فراهم کرده است که این دسته از شرکت کنندگان بتوانند فرم انتخاب رشته خود را ویرایش نمایند. ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402 در بازه های زمانی اعلام شده امکان پذیر است که در ادامه برای اطلاع از زمان و نحوه آن همراه ما باشید.

 

ویرایش انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲

پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد نتایج اولیه برای تمامی حاضرین در جلسه آزمون منتشر می شود. داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته هستند، می توانند الویت های خود را در دوره های روزانه، نوبت  دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان در فرم انتخاب رشته درج کنند. لازم است اشاره کنیم که ممکن است برخی داوطلبان در یک و یا تعدادی از این دوره ها مجاز به انتخاب رشته شده باشند. 

انتخاب رشته کارشناسی ارشد مرحله ای مهم و در عین حال بسیار حساس است که لازم است متقاضیان برای عبور از آن، مرحله انتخاب رشته را با دقت و به دور از هر گونه خطا تکمیل کنند. چراکه کوچکترین خطایی می تواند سرنوشت داوطلبان را دستخوش تغییر کند.

با این حال ممکن است برخی از داوطلبان پس از به اتمام رسیدن مرحله انتخاب رشته و دریافت کد رهگیری، متوجه شوند که برخی الویت های خود را به اشتباه در فرم انتخاب رشته وارد کرده اند و یا تمایل داشته باشند برخی الویت های خود را با یکدیگر جا به جا کنند. در چنین شرایطی متقاضیان می توانند اقدام به ویرایش انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲ نمایند. تنها نکته ای که در این زمینه وجود دارد، این است که ویرایش انتخاب رشته کنکور ارشد در بازه های زمانی مشخصی امکان پذیر است.

بخوانید: راهنما انتخاب رشته ارشد

زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402

همزمان با شروع مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ امکان ویرایش انتخاب رشته ارشد نیز برای داوطلبان فراهم می شود. در واقع با این شرایطی که سازمان سنجش فراهم کرده است، امکان حذف، جا به جایی و یا اضافه کردن کد رشته محل ها به فرم انتخاب رشته وجود دارد. 

بنابراین اگر بخواهیم ساده تر این موضوع را بررسی کنیم، باید بگوییم که سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد، به گونه ای طراحی شده است که تمامی داوطلبان می توانند پس از تکمیل فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد و دریافت کد رهگیری، اقدام به اصلاح بخش های مختلف فرم خود نمایند.

در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا مرحله انتخاب رشته و ویرایش ویرایش انتخاب رشته ارشد آن با تاخیر انجام شد؛ اما احتمالا در سال جاری، زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد و زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402 آن در اواخر خرداد ماه و یا اوایل تیرماه اعلام شود. 

در صورتی که تاریخ ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ از سوی سایت انتخاب رشته ارشد اعلام شود، زمان دقیق را در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۲

همانطور که انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد از طریق سایت سنجش انجام می شود، متقاضیان برای ویرایش انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۲ نیز باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند. در این قسمت به منظور راهنمایی شما متقاضیان گرامی، راهنمای تصویری نحوه ویرایش انتخاب رشته ارشد 1402 را به صورت گام به گام آورده ایم.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید. از منوی رنگی پایین سایت بر روی گزینه  ” کارشناسی ارشد” کلیک نمایید.

ارشد

2️⃣ بر روی گزینه ” انتخاب رشته ” از منوی سمت راست کلیک کنید.

3️⃣ در صورتی که در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد به سایت سنجش مراجعه کرده باشید، می توانید بر روی لینک فعال ” سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ (کارنامه اولیه و انتخاب رشته) ” کلیک نمایید.

4️⃣ در این مرحله ویرایش انتخاب رشته ارشد صفحه باز شده بر روی گزینه ” ورود به سیستم انتخاب رشته ” کلیک نمایید.

ویرایش انتخاب رشته ارشد

5️⃣ برای ورود به سیستم، سامانه دو روش جستجو در اختیار شما قرار می دهد؛ متناسب با اطلاعاتی که در اختیار دارید یکی از این دو روش را انتخاب کرده و پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده، وارد سامانه شوید.

  1. روش اول : جستجو بر اساس شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
  2. روش دوم : جستجو بر اساس شماره پرونده و اطلاعات فردی (کد ملی و سال تولد)

ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

6️⃣ پس از درج اطلاعات خواسته شده در یکی از دو روش بالا و وارد کردن اطلاعات خواسته شده، میز کار داوطلب نمایش داده خواهد شد. در این مرحله متقاضی به منظور ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ باید بر روی گزینه “انتخاب رشته” کلیک نماید تا فرم انتخاب رشته برای او نمایش داده شود.

ویرایش انتخاب رشته ارشد

7️⃣ متقاضیان می توانند پس از دریافت فرم انتخاب رشته ای که در سایت سنجش ثبت کرده اند، اقدام به حذف، اضافه و یا جا به جایی الویت های مورد نظر خود نمایند و ویرایش انتخاب رشته ارشد خود کنند. 

در صورتی که اطلاعات ثبت نامی خود را برای ورود به سامانه انتخاب رشته ارشد، فراموش کرده اید؛ می توانید از طریق سیستم پاسخگویی سایت سنجش اقدام به بازیابی آن ها نمایید. همینطور شما عزیزان می توانید برای دریافت اطلاعات ثبت نامی خود با کارشناسان مرکز مشاوره دانتل نیز در ارتباط باشید.

 

تعداد دفعات مجاز برای ویرایش انتخاب رشته ارشد 

از نکته های مهم برای ویرایش انتخاب رشته ارشد 1402 این است که تعداد دفعاتی که افراد می توانند طی آن فرم انتخاب‌رشته خود را ویرایش کنند، محدود است. به این معنی که داوطلبان فقط مجاز هستند چند بار فرم انتخاب رشته خود را ویرایش کنند و نمی توانند هر زمان که خواستند با مراجعه به سایت سنجش الویت های خود را تغییر دهند.

تعداد دفعات مجاز برای ویرایش انتخاب رشته ارشد ۵ مرتبه می باشد.

بر اساس تجربیاتی که از سال های گذشته داریم، متقاضیان فقط 5 بار می توانند فرم انتخاب رشته خود را ویرایش کنند. در صورتی که زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد تمدید شود، 3 مرتبه به مهلت ویرایش انتخاب رشته ارشد نیز اضافه می شود.

بنابراین لازم است متقاضیان به منظور جلوگیری از بروز خطا و اشتباه مجدد، ابتدا از الویت های خود اطمینان حاصل کنند و سپس اقدام به درج آن ها در فرم انتخاب رشته کنند. 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

مشاوره انتخاب رشته

سازمان سنجش آموزش کشور احتمال خطا در فرم انتخاب رشته را پیش بینی کرده است، به همین دلیل در انتهای دفترچه راهنما فرمی مشابه فرم انتخاب رشته ارشد با عنوان فرم پیش نویس انتخاب رشته ارشد را قرار داده است. شما عزیزان می توانید پیش از تکمیل انتخاب رشته از این فرم پیش نویس کمک بگیرید و زمانی که به انتخاب های خود اطمینان داشتید، به سراغ درج آن ها در سایت سازمان سنجش بروید که البته پس از تکیمل فرم اصلی فرصت ویرایش اتخاب رشته کنکور ارشد را خواهید داشت.

ممکن است در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد، دفترچه اصلاحیه انتخاب رشته منتشر شود که طی آن کد رشته محل های جدید به مرحله انتخاب رشته ارشد اضافه گردد. در چنین شرایطی داوطلبان در صورتی که مایل باشند، می توانند اقدام به اضافه کردن الویت های مورد علاقه خود به فرم انتخاب رشته نمایند. بنابراین توصیه می شود با پیگیری اصلاحات منتشر شده از سوی سایت سنجش، در صورت لزوم اقدام به ویرایش انتخاب رشته ارشد 1402 نمایید. 

در صورتی که برای ویرایش انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲ نیازمند راهنمایی باشید، می توانید از مشاوران مجرب مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل که دارای چندین سال سابقه در زمینه انتخاب رشته ارشد می باشند، راهنمای دریافت کنید. مشاوران تحصیلی مجرب مرکز مشاوره دانتل می توانند یاریگر شما عزیزان در این مرحله مهم و حساس برای ورود به مقطع ارشد دانشگاه های سراسری باشند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ویرایش انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا امکان ویرایش انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۲ وجود دارد؟

بله، داوطلبان می توانند تا قبل از اتمام مهلت انتخاب رشته و همینطور در زمان تمدید مهلت انتخاب رشته، اقدام به ویرایش انتخاب رشته ارشد 1402 نمایند.

ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد از طریق چه سایتی امکان پذیر است؟

همانطور که در متن مقاله فوق بدان اشاره کردیم، لینک ویرایش انتخاب رشته ارشد در سایت سازمان سنجش فعال می گردد.

آیا در زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور ارشد متقاضیان می توانند برخی الویت های خود را از فرم انتخاب رشته حذف کنند؟

بله، طی مرحله ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد متقاضیان می توانند اقدام به حذف، اضافه کردن و یا جا به جایی الویت های درج شده در فرم انتخاب رشته ارشد نمایند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره