مدارسمشاوره تحصیلی دانش آموزان

آزمون مشاوره ای سایت همگام | راهنما شرکت در آزمون استعداد سامانه همگام

کانال تلگرام تحصیلی     

سایت همگام شرایطی را فراهم کرده است که برخی از آزمون‌های مدرسه به صورت اینترنتی اجرا شوند. مهمترین آزمون‌هایی که شرکت در آنها از طریق سایت همگام امکان‌پذیر است، آزمون‌های مشاوره‌ای را شامل می‌شود. این آزمون‌ها مخصوص دانش آموزان پایه نهم هستند. نتایج آزمون‌های مشاوره‌ای تاثیر بالایی در فرایند هدایت تحصیلی خواهند داشت. به عبارت دیگر، مشاوران تحصیلی مطابق با نتایج آزمون‌های مشاوره‌ای به راهنمایی داوطلبان جهت انتخاب رشته تحصیلی می‌پردازد. هر دانش آموزی قبل از اینکه برای شرکت در آزمون‌های مشاوره‌ای اقدام کند، بهتر است با مراحل آن آشنا باشد. این آشنایی موجب می‌شود تا فرایند شرکت در آزمون به سهولت انجام گرفته و نتیجه مثبتی به دست آید. در این مقاله راهنما آزمون مشاوره ای سایت همگام ارائه شده است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه راهنما آزمون مشاوره ای سایت همگام می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

راهنما آزمون مشاوره ای در سایت همگام

آزمون‌های مشاوره‌ای جهت سنجش میزان استعداد، خلاقیت و مهارت دانش آموزان پایه نهم برگزار می‌شود. این آزمون که در سایت همگام برگزار می‌شود، دارای بازه‌های زمانی خاصی است. به طور معمول زمان برگزاری آزمون مشاوره‌ای در سایت همگام از طرف مدرسه محل تحصیل اعلام می‌شود. دانش آموزان موظف هستند تا در بازه‌ای که اعلام می‌شود به سایت همگام مراجعه کرده و در آزمون شرکت کنند.

آزمون‌های مشاوره‌ای دارای چند نوع هستند. هریک از این آزمون‌ها دفترچه جداگانه داشته و در مهلت زمانی مشخصی برگزار می‌شوند. به طور مثال دسترسی به آزمون‌های توانایی و رغبت سال 99 از تاریخ 28 آبان ماه آغاز شده و تا تاریخ 30 در ماه ادامه دارد.

ناگفته نماند که علاوه بر آزمون مشاوره، سایت همگام برگزارکننده سایر آزمون‌های آنلاین نیز است. آزمون‌های پیشرفت تحصیلی و آزمون‌های کلاسی نمونه‌ای از آزمون‌های آنلاین هستند. زمان شرکت در این آزمون‌ها نیز از طرف مدرسه محل تحصیل به دانش آموزان و همچنین به والدین ابلاغ می‌شود.

بخوانید: نحوه ورود به سایت همگام

نحوه شرکت در آزمون مشاوره ای سایت همگام

شرکت در آزمون مشاوره‌ای دارای فرایند مشخصی است. هر دانش آموزی با طی این فرایند قادر خواهند بود تا به دفترچه سوالات آزمون‌های مشاوره‌ای دسترسی داشته و در آن شرکت کند. در ادامه نحوه شرکت در آزمون مشاوره‌ای در سایت همگام ارائه شده است.

  • مراجعه به سایت همگام: در گام اول باید به سایت برگزاری آزمون مشاوره‌ای به آدرس hamgam.medu.ir مراجعه کرد.
  • ورود به پنل کاربری: در این مرحله با درج کد ملی و رمز عبور همگام می‌توان وارد پنل کاربری شد.
  • انتخاب گزینه مربوط به آزمون: با ورود به پنل دانش آموزی، گزینه‌های گوناگونی نمایش داده خواهند شد. با انتخاب هریک از این گزینه‌ها، دانش آموز به محتوای مربوطه انتقال داده می‌شود. در این گام لازم است گزینه «آزمون مشاوره‌ای» انتخاب شود. پس از انتخاب این گزینه نیز می‌بایست تنها گزینه نمایش داده شده یعنی « شرکت در آزمون » انتخاب شود.
  • انتخاب دفترچه سوالات: دراین مرحله صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که لیست آزمون‌های مشاوره‌ای را نشان می‌دهد. برای هر یک از این آزمون‌ها دفترچه‌ای جداگانه در قسمت «مدیریت» قرار داده شده است. دانش آموز باید دفترچه آزمون مورد نظر خود را برگزیند تا به سوالات مربوطه دسترسی داشته باشد. هر یک از این دفترچه‌ها باید یک بار انتخاب شده و به سوالات مربوط به آن‌ها پاسخ داده شود.
  • نهایی کردن آزمون: پس از اینکه دانش آموز تمام سوالات را پاسخ داد، نوبت به ثبت نهایی آن می‌رسد. نهایی کردن آزمون حتما باید توسط داوطلب انجام گیرد تا این آزمون‌ها برای بررسی ارسال شوند. برای نهایی کردن لازم است در قسمت مدیریت روی علامت تیک مربوط به هر آزمون کلیک کرد.

بخوانید: برنامه کلاس درسی سایت همگام

رمز عبور همگام

رمز عبور همگام رمزی است که به صورت انحصاری و محرمانه در اختیار دانش آموزان یا والدین قرار داده می‌شود. این رمز توسط مدرسه محل تحصیل ارائه می‌شود. دانش آموزان در هر بار ورود به سامانه همگام ، به رمز عبور همگام نیاز خواهند داشت. در صورتی که این رمز به هر دلیلی فراموش شود، دریافت مجدد آن با مراجعه به مدرسه محل تحصیل امکان‌پذیر خواهد بود.

بخوانید: رمز عبور سامانه همگام

انواع آزمون مشاوره ای سایت همگام

همانطور که گفته شد دانش آموزان برای شرکت در آزمون مشاوره‌ای با دفترچه سوالات متفاوتی رو به رو هستند. هر یک از این دفترچه سوالات مربوط به یک آزمون مشاوره‌ای خاصی هستند. این آزمون‌ها عبارتند از:

  • آزمون سلامت روانی-رفتاری: آزمون سلامت روانی-رفتاری یکی از آزمون‌های مشاوره‌ای است که به صورت چندگزینه‌ای طراحی می‌شود. سوالات این آزمون را باید با انتخاب یکی از گزینه‌های «کاملا موافقم»، «موافقم»، «نظری ندارم»، «مخالفم» و «کاملا مخالفم» پاسخ داد.
  • آزمون توانایی: آزمون توانایی آزمونی است که برای پاسخدهی به آن نیز باید یک عدد بین 1 تا 5 انتخاب کرد. به عبارت دیگر، پاسخدهی به مجموعه سوالات آزمون توانایی به صورت عددی (حداقل 1 و حداکثر 5) است.
  • آزمون رغبت سنج: پاسخدهی به این آزمون نیز همانند آزمون توانایی از طریق امتیازدهی بین 1 تا 5 است.

دانش آموزان باید درنظر داشته باشند که پس از پاسخدهی به سوالات هر آزمون، قبل از خروج آن را ذخیره کنند. ذخیره پاسخ‌های ثبت شده از طریق انتخاب گزینه «ذخیره پاسخ‌ها» انجام می‌گیرد. این گزینه در قسمت سمت راست و بالا قرار گرفته است.

مراحل پس از شرکت در آزمون مشاوره‌ای

مهمترین هدف از طراحی و اجرای آزمون مشاوره‌ای سنجش میزان توانایی و مهارت دانش آموزان است. نتیجه این آزمون‌ها می‌توانند راهنمای خوبی برای انتخاب شاخه تحصیلی دانش آموزان پایه نهم باشند. مراحل پس از شرکت در آزمون مشاوره‌ای شامل اقدامات مربوط به هدایت تحصیلی هستند.

فرایند هدایت تحصیلی شامل تکمیل فرم‌های مربوطه توسط دانش آموزان، والدین، معلمان و مشاوران هستند. علاوه بر این فرمی نیز وجود دارد که تنها بر اساس نتایج آزمون مشاوره‌ای تکمیل می‌شود. در نهایت مشاوران با استفاده از فرم‌های تکمیل شده، پیشنهاد نهایی خود را در رابطه با انتخاب شاخه تحصیلی برای دانش آموزان پایه نهم ابلاغ می‌کنند. ناگفته نماند که فرایند هدایت تحصیلی با اولین اقدام دانش آموز انجام می‌گیرد. دانش آموز موظف است با مراجعه به سایت همگام و انتخاب گزینه «هدایت تحصیلی» نسبت به «تکمیل فرم اولویت» اقدام کند.

در فرایند هدایت تحصیلی آزمون‌های مشاوره‌ای و سایر فرم‌ها دارای 65 امتیاز هستند. 30 امتیاز از این 65 امتیاز تنها به آزمون‌های مشاوره‌ای اختصاص دارد. علاوه بر این 65 امتیاز مشاوره‌ای، مابقی 35 امتیاز نیز با توجه به نمرات درسی کسب می‌شود. مجموع این امتیازات، 100 امتیاز هدایت تحصیلی را تشکیل می‌دهد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمون مشاوره ای سایت همگام می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره