مدارستیزهوشان و نمونه دولتی

رمز عبور سامانه همگام | نحوه دریافت و بازیابی رمز ورود سایت همگام مدارس

کانال تلگرام تحصیلی     

آموزش و پرورش سامانه ای را با عنوان سامانه همگام راه اندازی کرده است تا دانش آموزان، مدیران و معلمان بتوانند با استفاده از آن برخی کارهای مرتبط با تحصیل و آموزش را انجام دهند. لازمه ورود به سامانه همگام، وارد کردن کد ملی دانش آموز و یا معلمان به عنوان نام کاربری و وارد کردن رمز عبور همگام به عنوان رمز ورود به سامانه همگام است. در راستای همین توضیحات در ادامه این مقاله به ارائه توضیحاتی پیرامون نحوه دریافت رمز عبور سامانه همگام مدارس می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه دریافت کلمه عبور سامانه همگام آزمون تیزهوشان 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

رمز عبور به سامانه همگام مدارس

سامانه همگام در واقع یک پرتال برای هر دانش آموز و کاربر که از اعضای آموزش و پرورش هستند، در نظر گرفته است. تمامی دانش آموزان، مدیران و معمان در صورتی می‌توانند وارد پرتال خود در سامانه همگام شوند که کد ملی خود را به عنوان نام کاربری و رمز عبور همگام خود را به عنوان رمز ورود به سامانه همگام وارد کنند.

دانش آموزان با توجه به پرتال شخصی خود در سامانه همگام می‌توانند کارهای مختلفی در جهت تحصیل خود انجام دهند، اقدامانی شامل ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی 1400 _ 1401، ثبت نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان در مقاطع هفتم و دهم 1400 – 1401، ثبت نام آزمون المپیاد های علمی بخشی از خدماتی است که این سامانه در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

حال با توجه به توضیحات بالا، سوالی برای اولیا گرامی و دانش آموزان عزیز وجود دارد این است که، چگونه می‌توان این کلمه عبور را دریافت کرد و در صورت فراموشی آیا امکان بازیابی این کلمه عبور وجود دارد یا خیر که در ادامه توضیح داده ایم.

نحوه دریافت رمز عبور سامانه همگام مدارس

تمامی دانش آموزانی که قصد استفاده از خدمات سامانه همگام را دارند بایستی ابتدا به رمز ورود به سامانه همگام خود دسترسی داشته باشند. به همین منظور و جهت دریافت رمز باید به صورت حضوری به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کنند و نسبت به دریافت رمز ورود همگام خود اقدام کنند.

البته لازم است اشاره کنیم که در حال حاضر در روزهای کرونایی هستیم و بایستی پرتکل های بهداشتی را رعایت کنیم ترجیحا بهتر است برای کم شدن رفت و آمد و در نهایت رعایت فاصبه گذاری اجتماعی، تمامی داوطلبان به جای مراجعه حضوری به مدرسه محل تحصیل‌شان، با مدیر مدرسه محل تحصیل خود تماس گرفته و کلمه عبور سامانه همگام را دریافت کنند.

اگر دانش آموزان از طریق تماس تلفنی و مراجعه حضوری به محل تحصیل خود، موفق به دریافت رمز نشدند، می‌توانند به اداره آموزش و پرورش و بخش فناوری اطلاعات محل زندگی خود مراجعه کنند و رمز ورود به سامانه همگام مدارس خود را دریافت کنند.

بخوانید: نحوه ورود به سایت همگام

بازیابی رمز ورود

اگر دانش آموزی رمز را دریافت کرده باشد اما به دلایل مختلفی آن را گم کرده و یا فراموش کند، می‌تواند مجدد به صورت حضوری به مدرسه محل تحصیل و یا بخش فناوری اطلاعات اداره آموزش و پرورش محل سکونت خود مراجعه کند و رمز ورود به سامانه همگام مدارس را دریافت نماید.

بخوانید: برنامه کلاس درسی سایت همگام

تغییر رمز اولیه ورود به سامانه

معمولا پس از دریافت کلمه عبور ورود به سامانه همگام مدارس از مدرسه محل تحصیل، به دانش آموزان توصیه می‌شود که از طریق سامانه همگام، کلمه عبور ورود خود را تغییر دهند. برای این امر بایستی طبق مراحل زیر پیش بروید.

  • مرحله اول: تمامی داوطلبان بایستی جهت تغییر رمز ورود به سامانه همگام خود به این سامانه به نشانی اینترنتی ” hamgam.medu.ir ” مراجعه کنید.

سامانه همگام

  • مرحله دوم: پس از مراجعه به سایت نامبرده، بایستی بر روی گزینه “ مدیریت کاربران ” از منوی سمت راست صفحه، کلیک کنید.

ورود کاربر

  • مرحله سوم: دراین مرحله بایستی بر روی گزینه ” ویرایش  ” از پنل مدیریت کاربران کلیک نمایید.
  • مرحله چهارم: دراین قسمت باید کد ملی دانش آموز را وارد کنید و سپس بر روی گزینه ” جستجو ” کلیک نمایید.
  • مرحله پنجم: پس از جستجو سیستم، اطلاعات کاربر نمایش داده می‌شود که بایستی در قسمت ” مدیریت آیکن ” بر روی گزینه  ” بازنشانی رمز عبور ”  کلیک کرده و سپس بعد از انتخاب گزینه ” ok “رمز عبور جدید را دریافت نمایند.

نحوه دریافت رمز عبور سامانه همگام | تغییر رمز ورود

چنانچه دانش آموز و یا کاربر سامانه همگام قصد تغییر کلمه عبور ورود به سامانه همگام خود را داشته باشد باید طبق مراحل زیر پیش برود.

  • مرحله اول: به سامانه همگام به نشانی اینترنتی ”  hamgam.medu.ir ” مراجعه کنید.

سامانه همگام

  • مرحله دوم: پس از مراجعه به سایت گفته شده، باید بر روی گزینه ” ورود” ” معلمان”  و یا ” ورود مدیر و معاونین ”  کلیک کنید.

ورود کاربر

  • مرحله سوم: در این مرحله کاربر باید کد ملی خود را به عنوان نام کاربری و رمز همگام فعلی را به عنوان رمز ورود وارد کنند و سپس بر روی گزینه ” ورود ” کلیک نمایند.

نام کاربری و رمز همگام

  • مرحله چهارم: پس از ورود کاربر به پرتال خود در سامانه همگام، اطلاعاتش نمایش داده می‌شود که باید نقش و سازمان خود که همان مدرسه محل تحصیل می‌باشد را وارد کند.
  • مرحله پنجم: در این مرحله چنانجه بر روی نام و نام خانوادگی کلیک کنید، منویی نمایش داده می‌شود که بایستی بر روی گزینه ” تغییر کلمه عبور ” کلیک شود.
  • مرحله ششم: در این مرحله می‌توان با وارد کردن رمز عبور قبلی و رمز عبور جدید و انتخاب گزینه ” ذخیره ” رمز ورود به سامانه همگام مدارس را تغییر داد.

بخوانید: آزمون مشاوره ای سایت همگام

نحوه دریافت رمز عبور سامانه همگام | ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان

دانش آموزان پایه ششم که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان هفتم را دارند و همینطور دانش آموزان پایه نهم که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم را دارند باید برای دریافت رمز عبور همگام ثبت نام مدارس تیزهوشان خود به صورت حضوری به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کنند و نسبت به دریافت رمز ورود همگام خود اقدام کنند.

در این روزهای کرونایی که ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی، قرنطینه خانگی و رعایت محدودیت ها بسیار ضروری است، تمامی داوطلبان می‌توانند به جای مراجعه حضوری، با مدیر مدرسه محل تحصیل خود تماس بگیرند و کلمه عبور همگام ثبت نام مدارس تیزهوشان خود را دریافت کنند.

چنانچه داوطلبان از طریق مراجعه حضوری به مدرسه محل تحصیل و یا تماس تلفنی موفق به دریافت رمز عبور همگام خود نشدند، می‌توانند به بخش فناوری اطلاعات اداره آموزش و پرورش محل سکونت خود مراجعه کرده و رمز عبور همگام ثبت نام آزمون تیزهوشان خود را دریافت کنند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه دریافت کلمه عبور سامانه همگام آزمون تیزهوشان 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره