مدارستیزهوشان و نمونه دولتی

درصد های لازم برای قبولی نمونه دولتی

کانال تلگرام تحصیلی     

درصد های لازم برای قبولی نمونه دولتی یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان آزمون نمونه دولتی است. این داوطلبان برای مطالعه دروس به آگاهی نسبی از درصد های مورد نیاز برای قبولی نیاز دارند تا بر این اساس بتوانند به مطالعه جدی تر پرداخته و از شانس خود برای قبولی مطلع شوند. برنامه ریزی صحیح از مهم ترین نکات در افزایش شانس قبولی آزمون نمونه دولتی می باشد. در این مطلب به بررسی کامل درصد های لازم برای قبولی نمونه دولتی پرداخته ایم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

درصد های لازم برای قبولی نمونه دولتی

داوطلبانی که قصد تحصیل در مدارس نمونه دولتی را دارند، باید در آزمون ورودی این مدارس شرکت کنند. برای آمادگی آزمون نمونه دولتی داوطلبان باید به مطالعه کتاب های درسی خود پرداخته و بر اساس منابع آزمون به سوالات پاسخ دهند. 

یکی از مهم ترین سوالات در هنگام آمادگی و برنامه ریزی برای آزمون نمونه‌دولتی، درصد های لازم برای قبولی نمونه دولتی است. داوطلبان ترجیح می دهند آگاهی نسبی از وضعیت قبولی داشته باشند تا بر اساس تسلط خود بر دروس شانس قبولی شان را تخمین بزنند. از سوی دیگر پس از آزمون نیز داوطلبان با توجه به ارزیابی عملکرد خود در جلسه امتحان، می توانند امکان قبولی شان را بررسی نمایند. 

درصد کامل دروس در آزمون نمونه دولتی 100 درصد است؛ هرچه قدر درصد به این عدد نزدیک تر باشد، رتبه و تراز داوطلب بهتر و هرچه به عدد صفر نزدیک تر باشد، بدتر خواهد شد. در هیچ سالی نمی توان درصد های لازم برای قبولی نمونه دولتی را به طور دقیق مشخص کرد چراکه درصد قبولی با توجه به سطح سوالات آن سال، وضعیت درصد سایر داوطلبان و تعداد شرکت کنندگان مشخص می شود. 

اما به طور کلی با توجه به روند کلی هر ساله می توان پیش بینی کرد که در هر سال داوطلبان باید حداقل درصد 30 تا 60 درصد را به دست آورند. رقابت در رشته ای همچون رشته تجربی سخت نیز خواهد بود و داوطلبان باید درصدهای بهتری کسب نمایند. به این نکته نیز توجه داشته باشید که 50 درصد امتیاز قبولی در آزمون نمونه دولتی به امتحان و 50 درصد دیگر به معدل نهایی پایه نهم اختصاص دارد. 

 

نحوه محاسبه درصد های لازم برای قبولی نمونه دولتی

با توجه به اهمیت بسیار زیاد درصدهای لازم برای قبولی نمونه‌دولتی، بسیاری از داوطلبان پس از آزمون با توجه به سوالاتی که پاسخ داده اند، شروع به محاسبه درصد های خود می کنند تا هرچه سریع تر دیدگاه کلی نسبت به شانس قبولی خود داشته باشند. فرمول محاسبه درصد های لازم برای قبولی نمونه دولتی به صورت زیر می باشد. 

نمره خام درس 👈 ضریب درس * تعداد پاسخ های غلط – (3 * تعداد پاسخ های صحیح درس) 

نمره خام کل 👈 مجموع نمرات خام هر درس

البته محاسبه درصد با توجه به فرمول ممکن است خطا داشته باشد و در نهایت داوطلبان باید منتظر کارنامه خود بمانند. افراد پذیرفته شده در آزمون می توانند در مدارس نمونه دولتی ثبت نام نمایند. از سوی دیگر برخی از داوطلبان نیز به عنوان ذخیره پذیرفته می شوند؛ یعنی اگر مدرسه ظرفیت خالی داشته باشد، این داوطلبان مجاز به ثبت نام خواهند شد. 

 

تاثیر دروس بر درصد قبولی نمونه دولتی

در آزمون نمونه دولتی تمامی دروس از اهمیت یکسانی برخوردار نیستند و ضرایب متفاوتی دارند. داوطلبان با آگاهی از ضریب هر درس، می توانند از تاثیر دروس بر درصد های لازم برای قبولی نمونه دولتی نیز مطلع شوند. ضرایب هر درس در آزمون نمونه دولتی به شرح زیر می باشند. 

درس ضریب رشته تجربی ضریب رشته ریاضی ضریب رشته انسانی ضریب رشته های هنرستان و فنی حرفه ای
ریاضی 2 4 1 3
علوم تجربی 4 2 1 3
عربی 1 1 2 1
فارسی 2 2 4 2
زبان انگلیسی 1 1 1 1
مطالعات اجتماعی 1 1 2 1
آموزش قرآن و پیام های آسمان 1 1 1 1

دانش آموزانی که قصد قبولی در آزمون نمونه دولتی را دارند، باید حتما از ضریب هر درس مطلع بوده و بر این اساس برای مطالعه برنامه ریزی کنند. در غیر این صورت ممکن است زمان زیادی را صرف مطالعه دروس با اهمیت کمتر کرده و از مطالعه دروس مهم تر باز بمانند. برای برنامه ریزی صحیح درسی به منظور قبولی در آزمون نمونه دولتی می توانید از مشاوران مجموعه دانتل کو کمک بگیرید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره آزمون نمونه دولتی

با قبولی در آزمون نمونه دولتی دانش آموزان می توانند در مدارس سطح بالای کشور به تحصیل بپردازند. برای این منظور لازم است که از درصد های لازم برای قبولی نمونه‌دولتی اطلاع کامل داشته باشند و بر این اساس برنامه ریزی های مطالعاتی خود را انجام دهند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه درصد های لازم برای قبولی نمونه دولتی برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه قبولی نمونه دولتی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. درصد های لازم برای قبولی نمونه دولتی چند است؟

    در متن مقاله به درصد های لازم برای قبولی نمونه دولتی پرداخته شده است. 

  2. نحوه محاسبه درصد آزمون به چه صورت است؟

    برای مصاحبه درصد فرمولی وجود دارد که در متن به آن اشاره شده است. 

  3. آیا در آزمون نمونه دولتی همه دروس ضریب یکسان دارند؟

    خیر هر درس با توجه به رشته ضریب متفاوتی دارد که در مقاله به آن پرداخته شده است. 

کانال تلگرام تحصیلی     

‫3 دیدگاه ها

  1. با سلام.
    مدارک مورد نیاز جهت ورود به نمونه دولتی ۱۴۰۰ پایه ششم چه مدارکب هستند ؟

    1. سلام امسال کاملاتغییر کرده و نمون برگ امتیازات و مصاحبه مشخص می کند ضمنا 270 باب مدرسه نمونه دولتی با کد نمونه دولتی نه هیات امنایی در کشور در حال خدمت رسانی است وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره