بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردیدانشگاه های بدون آزمون

انصراف از تحصیل دانشگاه علمی کاربردی

کانال تلگرام تحصیلی     

انصراف از تحصیل دانشگاه علمی کاربردی امکان پذیر است و دانشجویانی که به هر دلیلی تصمیم به ادامه تحصیل در این دانشگاه ندارند، می توانند با در نظر گرفتن شرایط تعیین شده، اقدامات لازم برای انصراف خود را انجام دهند. دانشگاه علمی کاربردی شهریه پرداز است و دانشجویان برای انصراف باید جریمه آن را نیز پرداخت نمایند. در این مطلب به بررسی کامل جزییات مربوط به انصراف از تحصیل دانشگاه علمی‌کاربردی پرداخته ایم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

شرایط انصراف از تحصیل دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی واحدهای مختلفی دارد اما در نهایت قوانین مربوط به این دانشگاه مثل ثبت نام، انتخاب واحد، مشروطی، انصراف از تحصیل و غیره به صورت یک آئین نامه کلی در تمامی واحدها اجرا می شود.

انصراف از تحصیل دانشگاه علمی کاربردی امکان پذیر است اما دانشجویان باید از شرایط و جزییات مربوط به آن مثل هزینه انصراف اطلاع داشته باشند و بر این اساس اقدامات لازم برای انصراف از این دانشگاه انجام دهند. در ادامه به توضیح تمامی جزییات مربوطه خواهیم پرداخت. 

👈 دانشجویان برای انصراف از تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی باید دانشگاه را در جریان قرار داده و فرم های مربوط به انصراف را پر کنند. در صورت ترک تحصیل بدون طی کردن مراحل اداری دیگر امکان ادامه تحصیل دانشجو وجود نخواهد داشت. 

‌👈 دانشجویان برای انصراف از تحصیل باید درخواست خود را از طریق سامانه این دانشگاه و به صورت اینرتنتی ثبت نمایند. همچنین درخواست باید به صورت کتبی نیز به واحد آموزش دانشگاه تحویل داده شود. 

👈 تا دو ماه پس از ثبت درخواست انصراف می توان برای لغو آن اقدام کرد و در غیر این صورت دیگر امکان لغو درخواست انصراف وجود ندارد. در طی دو ماه نیز دانشجو تنها یکبار مجاز به لغو درخواست خود می باشد. 

‌👈 در صورتی که پس از لغو درخواست دانشجو در آن ترم بیشتر از سه جلسه غیبت داشته باشد، امکان تحصیل در همان ترم را نخواهد داشت و مرخصی با سنوات تحصیلی برای او در نظر گرفته می شود. 

👈 دانشجو باید بدهی های مالی خود مثل بدهی شهریه و صندوق رفاه را به طور کامل تسویه کند. 

 

هزینه انصراف تحصیل دانشگاه علمی کاربردی

دانشجویان برای انصراف از تحصیل دانشگاه علمی کاربردی باید جریمه انصراف خود را پرداخت نمایند. هزینه انصراف از تحصیل دانشگاه علمی کاربردی معادل شهریه ثابت و متغییر یک ترم تحصیلی می باشد. البته دانشجو علاوه بر این مبلغ جریمه باید تمامی بدهی های قبلی خود را نیز تسویه کرده باشد و شهریه ترم هایی که در دانشگاه تحصیل کرده را نیز بپردازد. 

پس از ثبت درخواست انصراف از تحصیل در سامانه و تکمیل مراحل اداری آن، مبلغ جریمه انصراف مشخص می شود و دانشجو می توانند به صورت اینترنتی آن را پرداخت کند. توجه داشته باشید که پس از گذشت دو ماه از ثبت درخواست انصراف و بعد از پرداخت جریمه دیگر امکان لغو درخواست وجود ندارد. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 کانال اخبار تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

نحوه انصراف از تحصیل دانشگاه علمی کاربردی

دانشجویانی که قصد انصراف از تحصیل علمی کاربردی را دارند باید ابتدا درخواست خود برای انصراف را به دانشگاه تحویل دهند. این درخواست باید به صورت کتبی به آموزش دانشگاه تحویل داده شود و مراحل بعدی نیز به صورت اینترنتی انجام می گیرد. نحوه ثبت درخواست انصراف از تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی به صورت زیر است.

1️⃣ آدرس edu.uast.ac.ir را در مرورگر خود جستجو کرده و وارد سامانه شوید. 

2️⃣ اطلاعات خود را وارد کرده و گزینه ورود را بفشارید. 

انصراف از تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی

 

3️⃣ گزینه درخواست ها را در منوی اصلی انتخاب نمایید. 

4️⃣ درخواست خود مبنی برا انصراف را ثبت نمایید. 

 

مشاوره انصراف از تحصیل 

دانشجویانی که قصد انصراف از تحصیل دارند، باید واجد شرایط باشند و درخواست خود را به صورت کتبی و اینترنتی ثبت نمایند. اکثر دانشجویان انصرافی به دنبال قبولی در رشته های دیگری هستند اما باید بدانند که پذیرش مجدد در دانشگاه نیز ممکن است چالش هایی را به همراه داشته باشد. پس توصیه می شود که قبل از تصمیم گیری برای انصراف از تحصیل با مشاوران تحصیلی مشورت کنید. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه انصراف از تحصیل دانشگاه علمی کاربردی برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انصراف از تحصیل می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. آیا امکان انصراف از تحصیل دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد؟

    بله دانشجویان با در نظر گرفتن شرایط تعیین شده می توانند از این دانشگاه انصراف دهند. 

  2. آیا امکان لغو درخواست انصراف از تحصیل وجود دارد؟

    دانشجویان تا دو ماه پس از ثبت درخواست انصراف خود می توانند آن را لغو کنند و پس از آن دیگر امکان لغو وجود ندارد. 

  3. هزینه انصراف از تحصیل چقدر است؟

    میزان هزینه انصراف از این دانشگاه معادل شهریه متغیر و ثابت یک ترم تحصیلی می باشد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره