کارشناسی ارشدکارشناسی ارشد وزارت بهداشت

سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

کانال تلگرام تحصیلی     

سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت توسط سازمان سنجش پزشکی در نظر گرفته شده تا افراد با شرایط خاص بتوانند از این سهمیه‌ها استفاده کرده و با سهولت بیشتری وارد دانشگاه شوند. از انواع آن می توان به سهمیه آزاد، ایثارگران و رزمندگان، مناطق محروم و استعداد درخشان اشاره کرد. با توجه به اهمیت سهمیه های ارشد وزارت بهداشت در این مطلب به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

در هنگام ثبت نام در آزمون، داوطلبان می توانند از سهمیه‌های در نظر گرفته شده بر این آزمون استفاده کنند. از سهمیه‌های اصلی وزارت‌بهداشت می توان به سهمیه آزاد، سهمیه ایثارگران و رزمندگان و سهمیه مناطق محروم اشاره کرد. سهمیه دیگری نیز با عنوان سهمیه استعداد درخشان در کنکور ارشد وزارت‌بهداشت در نظر گرفته شده که داوطلبان واجد شرایط می توانند از آن استفاده نمایند. 

اکثر داوطلبان کنکور سهمیه آزاد دارند اما داوطلبانی که از دیگر سهمیه‌ها استفاده می کنند، از تسهیلات ویژه ای برخوردارند و رتبه و تراز شان تا حد بسیار زیادی بهبود پیدا می کند. استفاده از سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت برای داوطلبان بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل در این مطلب به توضیح کامل آن خواهیم پرداخت. 

 

سهمیه آزاد کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

داوطلبان سهمیه آزاد در واقع افرادی هستند که سهمیه خاصی ندارند. این افراد واجد شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران و رزمندگان نمی باشند و در مناطق محروم نیز زندگی نمی کنند. این افراد در زمان ثبت نام آزمون باید سهمیه آزاد را به عنوان سهمیه خود مشخص کنند. 

در برخی شرایط نیز افراد سهمیه ایثارگری و رزمندگان دارند اما پس از دریافت کارت ورود به جلسه با عبارت سهمیه آزاد مواجه می شوند. این بدان معناست که مدارک مربوط به سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت به درستی وارد نشده و یا سازمان سنجش پزشکی مدارک را قبول نکرده است. 

 

سهمیه ایثارگران و رزمندگان کنکور 

سهمیه‌های ایثارگران و رزمندگان در دو دسته سهمیه 5 درصد و 25 درصد قابل استفاده می باشد. این سهمیه را می توان از طریق نهاد های مختلفی همچون نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، بنیاد شهید و غیره دریافت کرد. 

سهمیه رزمندگان نیز به داوطلبانی اختصاص دارد که برای مدت مشخصی و به صورت داوطلبانه در جبهه جنگ حضور داشته باشند. برای استفاده از این سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت داوطلبان باید اطلاعات و مدارک خود را از نهاد مربوطه دریافت کرده و با دقت در بخش اطلاعات مربوط به سهمیه وارد کنند. 

سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

 

ظرفیت پذیرش سهمیه های ایثارگران و رزمندگان

? افراد دارنده سهمیه ایثارگران و جانبازان 25 درصد و 5 درصد در صورت کسب 70 درصد نمره علمی آزمون در سهمیه آزاد موفق به پذیرش خواهند شد. 

? افراد با سهمیه رزمندگان برای پذیرش باید حداقل 80 درصد نمره در سهمیه آزاد را به دست آورند. 

? در صورتی که ظرفیت پذیرش داوطلبان با سهمیه 25 درصد کامل نشود، ظرفیت خالی به داوطلبان با سهمیه5 درصد اختصاص خواهد یافت و در غیر این صورت داوطلبان سهمیه آزاد از این ظرفیت بهره مند خواهند شد. 

? در صورتی که داوطلب موفق به کسب رتبه حد نصاب نشده باشد، سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت او به صورت آزاد در نظر گرفته می شود. 

? داوطلبانی که در گذشته از سهمیه خود برای آزمون ارشد استفاده کرده اند، دیگر امکان استفاده از آن در همان مقطع را نخواهند داشت. 

 

مشمولان سهمیه ایثارگران و رزمندگان

در هنگام استفاده از سهمیه ایثارگران و رزمندگان این سوال برای داوطلبان به وجود می آید که با چه شرایطی امکان استفاده از سهمیه را خواهند داشت. در اینجا به بررسی مشمولین سهمیه ایثارگران خواهیم پرداخت. 

سهمیه 25 درصد سهمیه 5 درصد
همسر و فرزند شهید و مفقود الاثر جانبازان کمتر از 25 درصد و همسر و فرزند آن ها
آزادگان و همسر و فرزندانشان افراد رزمنده با 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه جنگ و همسر و فرزندان آن ها
جانبازان بیشتر از 25 درصد و همسر و فرزندان آن ها آزادگان، همسر و فرزندان آن ها
رزمندگان جهادگر همسر و فرزندان رزمندگان جهادگر
رزمندگان بسیجی همسر و فرزندان رزمندگان بسیجی
رزمندگان و سربازان سپاه همسر و فرزندان رزمندگان و سربازان سپاه
رزمندگان و سربازان آجا همسر و فرزندان رزمندگان و سربازان آجا
رزمندگان و سربازان ودجا همسر و فرزندان رزمندگان و سربازان ودجا
رزمندگان و سربازان آجا ن.م همسر و فرزندان رزمندگان و سربازان آجا ن.م

 

سهمیه بومی مناطق محروم ارشد وزارت وزارت بهداشت

یکی دیگر از سهمیه های ارشد وزارت بهداشت به داوطلبان مناطق محروم اختصاص دارد. این سهمیه 30 درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه های علوم پزشکی در 10 منطقه کشور را به خود اختصاص داده است. از شرایط استفاده از سهمیه بومی مناطق محروم می توان به موارد زیر اشاره کرد.

? داوطلب باید در استان مورد نظر متولد شده و حداقل دو مقطع تحصیلی را به صورت متناوب یا متوالی در شهر دانشگاه مورد تقاضا گذرانده باشد. 

? داوطلب باید حداقل 3 ترم را به صورت متناوب یا متوالی در استان مورد نظر تمام کرده باشد. 

? والدین و یا همسر داوطلب باید متولد استان مورد نظر بوده و خود فرد نیز 5 سال گذشته را در آن شهر زندگی کرده باشد.

? پس از قبولی در دانشگاه با سهمیه مناطق محروم امکان تغییر سهمیه یا دانشگاه برای گذراندن طرح خدمت نیروی انسانی وجود نخواهد داشت.  

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

سهمیه استعداد درخشان

و در نهایت سهمیه استعداد درخشان نیز برای داوطلبان کنکور ارشد وزارت‌بهداشت در نظر گرفته شده است. داوطلبان می توانند از این سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت به صورت با آزمون و بدون آزمون استفاده نمایند. سهمیه استعداد درخشان به صورت 10 درصد اضافه بر ظرفیت پذیرش در نظر گرفته می شود. 

داوطلبانی که از سهمیه خود استفاده کرده و در کنکور ارشد وزارت‌بهداشت قبول شده باشند، درصورت عدم ثبت نام در دانشگاه می توانند سال آینده نیز در کنکور شرکت کنند اما امکان استفاده مجدد از سهمیه خود را نخواهند داشت. 

 

مشاوره سهمیه ارشد وزارت بهداشت

داوطلبانی که با سهمیه‌های مختلف در کنکور ارشد وزارت‌بهداشت شرکت کرده و موفق به کسب رتبه قابل قبول شده اند، باید با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلفی همچون رتبه و تراز علمی خود، کیفیت دانشگاه، مسیر دانشگاه و علاقه خود، انتخاب رشته شان را انجام دهند.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ارشد وزارت بهداشت با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت چیست؟

    در متن مقاله به طور کامل در مورد سهمیه ها توضیح داده شده است. 

  2. آیا افرادی که متولد مناطق محروم نیستند نیز امکان استفاده از این سهمیه را دارند؟

    بله شرایط دیگری غیر از تولد در مناطق محروم نیز برای استفاده از این سهمیه وجود دارد. 

  3. چه افرادی امکان استفاده از سهمیه ایثارگران و رزمندگان در کنکور ارشد وزارت بهداشت را خواهند داشت؟

    در متن مقاله به صورت کامل در مورد مشمولان استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران در کنکور ارشد وزارت بهداشت توضیح داده شده است. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره