سایر آزمون ها

شرایط دریافت امریه سربازی

کانال تلگرام تحصیلی     

شرایط دریافت امریه سربازی یکی از سوالات پرتکرار مشمولان خدمت سربازی است. هر یک از ارگان های پذیرنده امریه شرایطی را برای جذب نیرو در نظر می گیرند و مشمولان نیز باید واجد این شرایط باشند. در غیر این صورت امکان دریافت امریه سربازی وجود نخواهد داشت. در این مطلب به بررسی کامل شرایط دریافت امریه سربازی می پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

شرایط دریافت امریه سربازی

یکی از روش های گذراندن خدمت سربازی برای مشمولان، امریه سربازی است که در این روش سربازان در ارگان های دولتی مشغول به خدمت می شوند و بدون انجام کارهای سخت نظامی، خدمت خود را می گذرانند. در واقع سربازان امریه مانند یک کارمند در ارگان های دولتی فعالیت می کنند.

با توجه به مزایایی که امریه سربازی دارد، بسیاری از مشمولان ترجیح می دهند که برای دریافت آن اقدام کنند. شرایط دریافت امریه سربازی از مهم ترین مواردی است که مشمولان باید از آن آگاه باشند و بر این اساس اقدامات لازم را انجام دهند. با توجه به اهمیت شرایط دریافت امریه سربازی در این مطلب به بررسی آن خواهیم پرداخت.

بخوانید: مدت خدمت سربازی 

 

شرایط عمومی امریه سربازی

گذراندن خدمت سربازی و امریه شرایط عمومی دارد که برای تمامی مشمولان صدق می کند و بین تمامی ارگان های پذیرنده امریه سربازی مشترک می باشد. در صورتی که واجد شرایط عمومی دریافت امریه نباشید، دریافت امریه تقریبا غیر ممکن می شود. از شرایط دریافت امریه سربازی به صورت عمومی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

✅اعتقاد به دین اسلام و یا ادیان مورد قبول در قانون اساسی

✅اعتقاد به جمهوری اسلامی و ولایت فقیه

✅نداشتن غیبت

✅عدم گذراندن خدمت سربازی در گذشته

✅نداشتن سابقه فساد یا سابقه کیفری

✅عدم اعتیاد به مواد مخدر

✅عدم عضویت در گروه های مخالف جمهوری اسلامی

 

شرایط اختصاصی امریه سربازی

دریافت امریه‌سربازی در هر یک از ارگان ها شرایط اختصاصی نیز دارد. مشمولان باید با توجه به ارگان پذیرنده مورد نظر خود، شرایط را بررسی کرده و برای ثبت نام اقدام نمایند. شرایط دریافت امریه سربازی اختصاصی به شرح زیر است.

 

رشته تحصیلی

از شرایط دریافت امریه سربازی این است که هر ارگان با توجه به حوزه فعالیت و نیاز خود، مشمولانی را می پذیرد که در رشته های تحصیلی مرتبط درس خوانده و مدرک داشته باشند. برای مثال افرادی که قصد پذیرش در امریه سربازی وزارت صنعت، معدن و تجارت را دارند، باید فارغ التحصیل رشته هایی همچون عمران، برق، شیمی و غیره باشند و رشته های غیر مرتبطی مثل حقوق، شرایط پذیرش در این ارگان را نخواهند داشت.

 

شرایط دریافت امریه سربازی |‌ مدرک تحصیلی

یکی دیگر از شروط مربوط به آخرین مدرک تحصیلی مشمول می باشد. برخی از ارگان ها تنها اقدام به پذیرش مشمولان با مدارک ارشد و دکتری می کنند اما برخی دیگر با مدرک کارشناسی نیز پذیرش خواهند داشت. توجه داشته باشید که حداقل مدرک برای شرایط دریافت امریه سربازی کارشناسی می باشد و با مدرک پایین تر به هیچ عنوان امکان دریافت امریه وجود نخواهد داشت.

شرایط شرایط دریافت امریه سربازی

 

عدم ارسال درخواست برای سایر ارگان ها

یکی از مهم ترین شرایط دریافت امریه سربازی این است که برخی از ارگان ها بسیار تاکید دارند که فرد مشمول برای دو ارگان به صورت همزمان درخواست پذیرش امریه نفرستد. پس اگر قصد پذیرش در امریه سربازی را دارید، تنها یک ارگان را که شانس پذیرش تان در آن بالاست را انتخاب کرده و درخواست خود را برای آن بفرستید چراکه در غیر این صورت پذیرش شما لغو خواهد شد.

 

شرایط دریافت امریه سربازی |‌عدم کسری خدمت

یکی از مهم ترین شرایط امریه سربازی که در واقع جز معایب آن نیز قرار می گیرد، عدم کسری خدمت است. با خدمت در امریه موظفید که 24 ماه تمام خدمت خود را انجام دهید. به غیر از برخی ارگان های خاص مثل قرارگاه خاتم الانبیا که در حدود 6 ماه کسری خدمت را قبول می کنند.

 

سابقه فعالیت در بسیج

یکی دیگر از شرایط دریافت امریه سربازی در برخی از ارگان ها داشتن سابقه بسیجی می باشد. افرادی که سابقه فعالیت در بسیج را دارند، شانس پذیرش شان در برخی از ارگان ها مثل وزارت علوم افزایش می یابد.

 

شرط معدل برای دریافت امریه سربازی 

تمامی ارگان های برای پذیرش سرباز در امریه شرط معدل مشخصی دارند. شرط معدل معمولا 15 و یا 16 است اما برخی از ارگان ها معدل بالاتری را تعیین می کنند. برای مثال دریافت امریه سرباز هیات علمی معدل باید بالا بوده و فرد مشمول مدرک ارشد یا دکتری نیز داشته باشد. در فراخوان هر امریه شرط معدل از شرایط دریافت امریه سربازی به صورت دقیق ذکر می شود.

 

شرایط پنجگانه امریه سربازی

همانطور که در بالا گفته شد، امریه‌سربازی شرایطی دارد که تمامی مشمولان برای دریافت امریه باید آن ها را داشته باشند. از سوی دیگر شرایط پنجگانه ای نیز وجود دارد که افراد واجد این شرایط شانس بیشتری برای پذیرش خواهند داشت. شرایط پنجگانه از شرایط دریافت امریه سربازی به شرح زیر می باشد.

✅متاهل بودن

✅سرپرست خانوار بودن

✅داشتن سهمیه ایثارگران

✅قرار داشتن تحت پوشش سازمان بهزیستی یا کمیته امداد

✅معاف بودن از رزم

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره سربازی

مشمولان خدمت سربازی باید با اطلاع کامل از شرایط دریافت ا‌مریه سربازی نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند. ارگان های مختلف شر‌ایط اختصاصی برای جذب سرباز ا‌مریه دارند و در صورتی که فرد واجد شرایط نباشد، امکان دریافت‎‌امریه را نخواهد داشت.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه شرایط دریافت امریه سربازی برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در مورد شرایط دریافت امریه سربازی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. شرایط دریافت امریه سربازی چیست؟

    دریافت امریه شرایط عمومی و اختصاصی دارد که در متن به آن ها پرداخته شده است.

  2. منظور از شرایط پنجگانه دریافت امریه چیست؟

    افراد دارای شرایط پنجگانه شانس بیشتری نسبت به سایرین برای دریافت امریه خواهند داشت که در متن به آن ها پرداخته شده است.

  3. آیا با مدرک دیپلم نیز می توان برای دریافت امریه سربازی اقدام کرد؟

    خیر افراد متقاضی امریه سربازی باید حداقل مدرک کارشناسی داشته باشند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره