آزمون های استخدامیسایر موضوعات

ثبت نام سرباز معلم ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام سرباز معلم ۱۴۰۲ یک امریه سربازی است که متقاضایان می‌توانند نسبت به ثبت نام آن اقدام کرده و به خدمت در مناطق محروم بپردازند. ثبت‌نام سرباز معلم شرایط خاصی دارد که داوطلبان باید از آن‌ها آگاه بوده و در صورت واجد شرایط بودن نسبت به نام نویسی اقدام نمایند. ثبت نام به صورت حضوری و در اداره آموزش و پرورش انجام می‌شود. با توجه به تغییرات هر ساله خدمت وظیفه بسیار مهم است که متقاضیان از شرایط و نحوه ثبت نام در سال جدید اطلاع کامل داشته باشند. برای کسب آگاهی می‌توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا از طریق شماره‌های درج شده در پایین صفحه با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

ثبت نام سرباز معلم ۱۴۰۲

سرباز معلمی یک امریه خدمت سربازی است که در بین سربازان بسیار محبوب و پرطرفردار می‌باشد. سرباز معلم‌ها حقوق بالایی دریافت می‌کنند و به طور کلی از مزایای زیادی برخوردار هستند. سربازانی که به خدمت سربازی علاقه ندارند، می‌توانند در این حوزه ثبت نام کرده و به جای حضور در مراکز نظامی در محیط‌های دیگر خدمت نمایند.

متقاضیان ثبت نام سرباز معلم باید شرایط خاصی را دارد باشند و در زمان مشخص ثبت نام اقدام به نام نویسی نمایند. به دلیل تغییر هر ساله قوانین خدمت وظیفه و سردرگمی متقضیان در این مطلب به بررسی کامل ثبت‌نام سرباز معلم پرداخته‌ایم.

فرآیند ثبت نام سرباز معلم از طریق سایت آموزش و پرورش می باشد.

 

شرایط ثبت نام سرباز معلم 1402

مهم‌ترین شرط ثبت‌نام سرباز معلم این است که متقاضی مدرک دانشگاهی داشته باشد. با داشتن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان ثبت نام سرباز معلم ۱۴۰۲ وجود دارد اما به هرحال متقضایان با مدرک کارشناسی ارشد شانس بیش‌تری برای قبولی دارند.

سرباز معلم‌ها در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور برای خدمت اعزام می‌شوند پس متقاضیانی استخدام می‌شوند که تاریخ اعزام‌شان در این دوره‌ها باشد. سربازمعلم‌ها در مناطق نظامی خدمت نمی‌کنند و به خدمت و فعالیت در مناطق محروم مشغول خواهند شد. پس در صورتی که امکان رفتن به مناطق محروم را ندارید، بهتر است در این امریه ثبت‌نام نکنید. شرایط دیگر ثبت نام سرباز معلم به شرح زیر می‌باشد.

✅داشتن حداقل مدرک کارشناسی

✅عدم غیب سربازی

✅اعزام به خدمت در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور

✅سلامت جسمی و روحی

✅سربازان دارای مدرک پیراپزشکی امکان ثبت نام ندارند.

✅هرچه امتیاز فرد بیشتر باشد، شانس استخدام او نیز افزایش می‌یابد.

 

زمان ثبت نام سرباز معلم ۱۴۰۲

سربازان معلم تیر، مرداد و شهریور ۱۴۰۲ برای خدمت اعزام می‌شوند. زمان ثبت نام در اواخر فروردین تا اوایل اردیبهشت است و یک بازه یک هفته‌ای برای ثبت نام در نظر گرفته شده است. متقضایان بایستی حتما در تاریخ مشخص اقدام نمایند چراکه پس از آن دیگر امکان ثبت نام سرباز معلم ۱۴۰۲ وجود ندارد. متقاضیان برای ثبت نام باید به سایت آموزش و پرورش استان محل زندگی خود مراجعه کنند.

متقاضیان با مدرک دانشگاهی کارشناسی و کارشناسی ارشد بایستی با ارائه برگه آماده به خدمت یدون غیب برای ثبت نام اقدام نمیاند. تاریخ اعزام باید در تیر، مرداد و شهریور باشد و در غیر این صورت امکان ثبت نام وجود ندارد.

دوره آموزشی برای سرباز معلم‌ها همچون سایر سربازها می‌باشد. دروه آموزشی تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید برگزار می‌گردد. سرباز‌معلم‌ها باید ۲۴ ماه خدمت کنند و هیچ کسری نیز برای آن‌ها مورد قبول واقع نخواهد شد.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

مدارک لازم برای ثبت نام سرباز معلم 1402

برای ثبت‌نام سرباز معلم ۱۴۰۲ باید در تاریخ مشخص به اداره آموزش و پرورش استان محل زندگی خود مراجعه کنید. ثبت نام در اردیبهشت ۱۴۰۲ انجام می‌شود. برای ثبت نام سرباز معلم ۱۴۰۲ بایستی مدارکی را ارائه دهید که به شرح زیر می‌باشند.

✅اصل شناسنامه به همراه کپی از تمام برگه‌های آن

✅اصل کارت ملی به همراه کپی 

✅چند قطعه عکس پرسنلی جدید

✅آخرین مدرک تحصیلی (کارشناسی و یا کارشناسی ارشد)

✅برگه اعزام به خدمت در ماه‌ها تیر، مرداد و شهریور

✅فرم تعهدنامه و فرم اطلاعات شخصی (در اداره آموزش و پرورش داده می‌شود)

✅برگه فاقد غیب اعزام به خدمت (در صورت داشتن غیب امکان ثبت نام سرباز معلم وجود نخواهد داشت)

بخوانید: معافیت سربازی

 

نحوه ثبت نام سرباز معلم ۱۴۰۲

برای ثبت نام باید در مورد ظرفیت پذیرش استان خود مطلع شوید. در هر استان برای استخدام سرباز معلم به فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف نیاز است پس باید از رشته‌های مورد نیاز ثبت‌نام نیز آگاه شوید. برای این منظور می‌توانید دستورالعمل شرایط سرباز معلم را دانلود نمایید.

به منظور ثبت نام سرباز معلم ۱۴۰۲ باید مدارک خود را به طور کامل آماده کرده و به صورت حضوری به اداره آموزش و پرورش استان تحویل دهید. توجه داشته باشید که ثبت نام به صورت اینترنتی امکان پذیر نیست و تنها باید به صورت حضوری اقدام کنید.

در صورتی که مدارک شما نقص و مشکلی نداشته باشد، به مرحله بعدی یعنی امتیاز بندی وارد خواهید شد. (داشتن کارت بسیج فعال امتیاز محسوب شده و شانس شما برای قبولی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.)

در صورت کسب امتیاز قابل قبول برای مصاحبه دعوت خواهید شد. جلسه مصاحبه به صورت حضوری است و توسط اداره آموزش و پرورش استان انجام می‌شود. در صورت قبولی در مصاحبه پس از اعلام نتایج نهایی می‌توانید اسم خود را در لیست استخدامی‌های سرباز معلم مشاهده کنید.

 

مشاوره سرباز معلم

سرباز معلم در بین متقاضایان خدمت وظیفه بسیار محبوب است چراکه نیازی به حضور در مراکز نظامی نیست. ثبت نام سرباز معلم ۱۴۰۲ در اردیبهشت به صورت حضوری و در اداره آموزش و پرورش استان انجام می‌شود. متقاضیان باید در تیر، مرداد و اردیبهشت اعزام شوند و حداقل مدرک کارشناسی داشته باشند.

آخرین مرحله استخدام سرباز معلم شرکت در جلسه مصاحبه است که بسیار اهمیت دارد. برای استخدام باید از سوالات جلسه مصاحبه و نحوه پاسخ دادن اطلاع داشته باشید. در صورتی که در هر یک از مراحل ثبت نام سرباز معلم دچار مشکل و یا سردرگمی شده‌اید، می‌توانید با متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت‌نام سرباز معلم ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت نام سرباز معلم ۱۴۰۲ به چه صورتی انجام می‌شود؟

    ثبت نام به صورت حضوری است و متقاضیان باید به اداره آموزش و پرورش استان محل زندگی خود مراجعه نمایند.

  2. آیا با مدرک کارشناسی می‌توان برای سرباز معلمی اقدام کرد؟

    بله حداقل مدرک مورد نیاز برای ثبت نام مدرک کارشناسی است. مدرک ارشد از اولیت بیشتری برخوردار است اما با داشتن مدرک کارشناسی نیز شانس استخدام خواهید داشت.

  3. شرایط ثبت‌نام سرباز معلم چیست؟

    دو شرط اصلی ثبت نام تاریخ اعزام در تیر، مرداد و شهریور و داشتن مدرک حداقل کارشناسی می‌باشد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره