کنکور سراسریانتخاب رشته دانشگاه آزاد

رشته های کنکور تجربی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

رشته های کنکور تجربی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ تنها به صورت با آزمون ارائه شده و امکان انتخاب آن‌ها به صورت بدون آزمون وجود ندارد. داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد را دارند، می توانند با شرکت در کنکور سراسری در کد رشته محل‌های با آزمون و یا به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی در رشته مورد نظر خود انتخاب رشته کرده و وارد دانشگاه شوند. انتخاب رشته دانشگاه آزاد (به جز رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داورسازی و دامپزشکی) به صورت مستقل از انتخاب رشته کنکور سراسری 1403 و از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” صورت می پذیرد.  در این مقاله قصد داریم به لیست رشته های کنکور تجربی دانشگاه آزاد 1403 بپردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

لیست رشته های کنکور تجربی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

ورود به دانشگاه آزاد از دو طریق با آزمون و بدون آزمون امکان پذیر است. پذیرش بدون کنکور و صرفا براساس سوابق تحصیلی در 85 درصد از رشته ها در دانشگاه آزاد انجام می شود و در همه رشته ها نیست. رشته های اصلی و پرطرفدار مثل پزشکی تنها به صورت با کنکور ارائه می شوند. 

رشته های کنکور تجربی دانشگاه آزاد

 

در حال حاضر ورود به رشته های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد تنها از طریق شرکت در کنکور سراسری امکان پذیر است و داوطلبان به هیچ عنوان امکان پذیرش بدون آزمون را نخواهند داشت. لازم به ذکر است که رشته های کنکور تجربی دانشگاه آزاد 1403 در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به صورت تفکیک شده قرار نمی‌ گیرد و داوطلبان تجربی باید کدرشته محل های مورد نظر خود را از بین رشته‌های ارائه شده در واحد های دانشگاهی آزاد مختلف، استخراج کنند.

 

رشته های کنکور تجربی آزاد ۱۴۰۳

داوطلبان کنکور تجربی باید بدانند که برخی از رشته های کنکور تجربی تنها به صورت با آزمون ارائه می شوند و داوطلبانی که قصد انتخاب آن ها را دارند، باید در آزمون سراسری شرکت کرده و رتبه مناسبی کسب نمایند. در غیر این صورت امکان انتخاب رشته و ورود به دانشگاه وجود نخواهد داشت. رشته های پزشکی و پیراپزشکی جز رشته های صرفا با کنکور تجربی می باشند. لیست رشته های کنکور تجربی دانشگاه آزاد 1403 به شرح موارد زیر می باشد. 

پزشکی دندانپزشکی داروسازی دامپزشکی
مامایی پرستاری علوم آزمایشگاهی هوشبری
مهندسی بهداشت محیط علوم تغذیه بهداشت عمومی مهندسی بهداشت حرفه ای
بهداشت خانواده و بهداشت مبارزه با بیماری ها

در حال حاضر رشته های زیادی در دانشگاه آزاد به صورت بدون آزمون ارائه می شوند که رشته های کنکور تجربی نیز در این زیر مجموعه قرار می گیرند. رشته های محبوب تجربی که همان رشته های پزشکی و پیراپزشکی هستند در دانشگاه آزاد فقط به صورت با آزمون ارائه می شوند.

داوطلبانی که پس از انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری، مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد شده باشند، می توانند انتخاب رشته خود را انجام داده و رشته های پزشکی و پیراپزشکی را انتخاب نمایند. توجه داشته باشید که انتخاب رشته های پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد از طریق سایت سنجش بوده و سایر رشته ها نیز از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می شود. 

داوطلبان برای اطلاع از لیست رشته‌های کنکور تجربی در دانشگاه‌های سراسری می‌توانند به مقاله ” رشته های کنکور تجربی ” که پیش تر از سایت دانتل منتشر شده است مراجعه کنند.

 

رشته های بدون آزمون تجربی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

همانطور که گفته شد بسیاری از رشته های تجربی به صورت بدون آزمون نیز ارائه می شوند و تنها رشته های پزشکی و پیراپزشکی جز رشته های کنکور تجربی دانشگاه آزاد 1403 (صرفا به صورت با آزمون) هستند. داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در سایر رشته های تجربی را دارند، می توانند در زمان انتخاب رشته بدون آزمون به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کرده و انتخاب رشته و ثبت نام خود را انجام دهند. لیست رشته های بدون آزمون تجربی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به شرح موارد زیر می باشد. 

میکروبیولوژی اقیانوس شناسی بهداشت مواد غذایی گیاه پزشکی
علوم و مهندسی جنگل علوم و مهندسی شیلات زیست شناسی جانوری مهندسی طبیعت
کاردانی تکنولوژی مرتع و آبخیزداری اقتصاد کشاورزی علوم و مهندسی صنایع غذایی مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی
زمین شناسی کاردانی تکنولوژی تولیدات دامی کاردانی تکنولوژی مواد غذایی کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهی
علوم دامی کاردانی تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر علوم آزمایشگاهی دامپزشکی شیمی کاربردی
زیست شناسی گیاهی علوم و مهندسی باغبانی علوم و مهندسی خاک شیمی محض
ترویج و آموزش کشاورزی پایدار زیست فناوری زیست شناسی دریا مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزی
کاردانی شیمی آزمایشگاهی کاردانی تکنولوژی جنگل داری زیست شناسی سلولی و مولکولی مهندسی فضای سبز
مهندسی صنایع مبلمان کاردانی امور زراعی و باغی کاردانی شیمی آزمایشگاهی کاردانی تولید و فرآوری خرما

 

 

شرایط ورود به رشته های با کنکور تجربی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های با آزمون دانشگاه آزاد را دارند، باید به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشند که دانشگاه آزاد یک دانشگاه شهریه پرداز است و داوطلبان باید توانایی پرداخت شهریه دانشگاه آزاد در هر ترم تحصیلی را داشته باشند. علاوه بر پرداخت شهریه، شرایط دیگری نیز برای تحصیل در رشته های کنکور تجربی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ وجود دارد که به شرح موارد زیر می باشد. 

👈 ارائه مدرک کاردانی، پیش دانشگاهی یا دیپلم

👈 داوطلبان با مدرک کاردانی رشته های آموزش پزشکی باید تا آخر شهریور ۱۴۰۳ دوره تعهد خود را به پایان برسانند. 

👈 در صورت تحصیل در رشته های دانشگاه روزانه باید تا پایان اسفند از آن دانشگاه انصراف داده و در آزمون ثبت نام کنند. 

👈 در صورت تحصیل در رشته های دانشگاه غیر روزانه، داوطلبان می توانند در آزمون شرکت کنند و تنها در صورت پذیرش در دانشگاه آزاد باید از رشته قبلی انصراف دهند. 

👈 برای تحصیل در رشته های کنکور تجربی دانشگاه آزاد 1403 داوطلبان آقا باید وضعیت خدمت سربازی شان مشخص باشد. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره انتخاب رشته تجربی آزاد 1403

داوطلبانی که قصد انتخاب رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی را در زیرگروه تجربی دارند، حتما بایستی که در کنکور تجربی نام نویسی و شرکت کنند و در مرحله انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش انتخاب رشته کنند. داوطلبانی که قصد تحصیل در رشته‌های غیر پزشکی و پیراپزشکی را دارند، می توانند در فرآیند انتخاب رشته بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد که دوبار در سال برای ورودی مهر و بهمن ماه انجام می شود، شرکت کنند.

چنانچه هر گونه سوال و یا ابهامی در زمینه رشته های کنکور تجربی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ برای تان وجود دارد و یا در روند انتخاب رشته کنکور تجربی با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته تجربی آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

  1. کدام یک از رشته های کنکور تجربی دانشگاه آزاد 1403 به صورت با آزمون در دانشگاه آزاد ارائه می شود؟

    تمامی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه آزاد به صورت با آزمون ارائه می شود.

  2. کدام یک از رشته‌های زیر گروه تجربی به صورت بدون کنکور در دانشگاه آزاد ارائه نمی شود؟

    به جز رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی، تمامی رشته‌های زیرگروه کنکور تجربی در دانشگه آزاد به صورت بدون کنکور ارائه می شود.

  3. لیست رشته های با آزمون و بدون آزمون کنکور تجربی دانشگاه آزاد از طریق کدام سایت منتشر می گردد؟

    این لیست در دفترچه انتخاب رشته می باشد. در متن این مقاله نیز این رشته‌ها به صورت کامل نام برده شده است.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام با رتبه 20هزار منطقه 2 با 5درصد ایثارگری آیا امکان قبولی در رشته دام پزشکی دانشگاه آزاد وجود دارد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره