کنکور سراسریانتخاب رشته دانشگاه آزاد

رشته های با کنکور ریاضی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

رشته های با کنکور ریاضی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در یک زیر گروه قرار گرفته و از طریق دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت همزمان و مشترک با انتخاب رشته کنکور سراسری و از طریق سایت سنجش انجام می شود. دانشگاه آزاد به دو شیوه با آزمون و براساس سوابق تحصیلی اقدام به جذب دانشجو می کند. در این مقاله به بررسی کامل رشته های با کنکور ریاضی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ می پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو متماس بگیرید. 

 

لیست رشته های کنکور ریاضی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

دانشگاه آزاد در بسیاری از رشته ها اقدام به جذب دانشجو بدون کنکور یا صرفا براساس سوابق تحصیلی می‌نماید اما این به معنی پذیرش در همه رشته ها نیست. رشته‌های اصلی و پرطرفدار به صورت بدون کنکور ارائه نمی شوند. برای اطلاع از انتخاب رشته بدون کنکور کلیک کنید.

دانشگاه آزاد با ارائه کیفیت بالای آموزشی و حضور اساتید برجسته در کادر خود، فضای آکادمیک قدرتمندی را فراهم کرده است. می‌توان گفت امروز تنها فرق بسیاری از شعبه های دانشگاه آزاد با دانشگاه های مطرح سراسری تنها در پرداخت شهریه است.

رشته ریاضی در گذشته دارای سه زیرگروه بود که ضرایب دروس ریاضی، شیمی و فیزیک در هر زیرگروه با دیگری متفاوت می‌ بود. در کارنامه اولیه داوطلبان کنکور ریاضی سه رتبه در سه زیرگروه آورده می‌شد و هر رتبه در قبولی رشته‌های همان زیرگروه تاثیر مستقیم داشت. اما از سال ۱۴۰۲ زیرگروه ها از کنکور سراسری حذف شدند و از این پس تمامی رشته های با کنکور ریاضی دانشگاه آزاد در یک زیر گروه قرار می گیرد. لیست رشته های با کنکور ریاضی دانشگاه آزاد 1403 به شرح موارد زیر می باشد. 

مهندسی برق مهندسی عمران مهندسی صنایع مهندسی کامپیوتر مهندسی معماری
مهندسی پزشکی مهندسی انرژی مهندسی مواد و متالوژی مهندسی ساخت و تولید مهندسی نقشه برداری
مهندسی ماشین های صنایع غذایی ریاضیات و کاربردها مهندسی ورزش علوم و مهندسی آب مهندسی هسته ای
مهندسی مکانیک مهندسی نساجی مهندسی صنایع غذایی مهندسی شهرسازی علوم کامپیوتر
مهندسی پلیمر مهندسی شیمی مهندسی نفت مهندسی دریا حسابداری
جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

شرایط تحصیل در رشته های با کنکور ریاضی دانشگاه آزاد 1403

رشته ریاضی در برگیرنده رشته های مهندسی می باشد و در تمامی دانشگاه ها از جمله دانشگاه آزاد ارائه می شود. دانشگاه آزاد یک دانشگاه شهریه پرداز است و دانشجویان این دانشگاه برای تحصیل در تمامی رشته ها و در تمامی مقاطع باید شهریه خود را پرداخت نمایند. شهریه دانشگاه آزاد از دو بخش شهریه متغیر و ثابت تشکیل می شود. شهریه ثابت با توجه به سال ورود به دانشگاه یکسان بوده و باید در ابتدای ترم و قبل از انتخاب واحد همراه با بخشی از شهریه متغیر پرداخت شود. 

رشته های با کنکور ریاضی دانشگاه آزاد

 

شهریه متغیر نیز در هر ترم تحصیلی با توجه به تعداد واحد انتخاب شده محاسبه می شود و مقدار باقی مانده آن را باید در زمان دریافت کارت ورود به جلسه امتحان پرداخت کرد. شهریه متغیر در هر ترم در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می یابد. از شرایط تحصیل در رشته های با کنکور ریاضی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ این است که داوطلبان باید علاوه بر کسب رتبه قابل قبول، توانایی پرداخت شهریه این دانشگاه را نیز داشته باشند. 

داوطلبان برای اطلاع از لیست رشته‌های کنکور ریاضی در دانشگاه های سراسری می‌توانند به مقاله رشته‌های کنکور ریاضی که پیشتر از سایت دانتل منتشر شده است مراجعه کنند. برای مشاهده و دریافت دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد کلیک کنید

 

رشته‌های بدون کنکور ریاضی آزاد 1403

دانشگاه آزاد دوبار در سال دفترچه انتخاب رشته صرفا براساس سوابق تحصیلی در دوره های مختلف را منتشر می‌کند که داوطلبان می‌توانند به کمک آن نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده و لازم به ذکر است که در گروه آزمایشی ریاضی، بیش از 98 درصد رشته محل های دانشگاه آزاد به صورت بدون آزمون ارائه می‌شود. برای مطالعه و مشاهده رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد کلیک کنید.

داوطلبان می توانند در زمان تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و فرم انتخاب رشته بدون کنکور ریاضی آزاد را تکمیل نمایند. معدل دیپلم و سوابق تحصیلی در پذیرش بدون کنکور تاثیر مستقیم می گذارد و داوطلبانی که نمرات بالایی دارند در این نوع پذیرش شانس بیشتری خواهند داشت. در صورتی که قصد انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد را دارید، می توانید با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

مشاوره رشته های کنکور ریاضی آزاد

داوطلبانی که در کنکور سراسری ریاضی شرکت کرده اند، می توانند از بین رشته های با کنکور ریاضی، کد رشته محل های مورد نظر خود را انتخاب کرده و در فرم انتخاب رشته شان درج نمایند. البته اکثر رشته های ریاضی به صورت بدون کنکور نیز ارائه می شود اما برخی از رشته ها تنها به صورت با آزمون هستند و پذیرش در آن ها در دانشگاه های برتر به صورت با آزمون راحت تر می باشد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه رشته های با کنکور ریاضی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته های با کنکور ریاضی دانشگاه آزاد می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. رشته های با کنکور ریاضی دانشگاه آزاد 1403 کدامند؟

    در متن مقاله به طور کامل در مورد رشته های با کنکور ریاضی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ توضیح داده شده است. 

  2. آیا رشته های ریاضی دانشگاه آزاد به صورت بدون آزمون نیز ارائه می شوند؟

    بله اکثر رشته های ریاضی به صورت بدون آزمون نیز پذیرش دارند. 

  3. رشته های کنکور ریاضی در زیر گروه یک کدامند؟

    زیرگروه ها از کنکور سراسری به طور کامل حذف شده اند و از این پس تمامی رشته ها در یک زیر گروه قرار می گیرند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره