کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

ضرایب دروس کنکور تجربی ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

ضرایب دروس کنکور تجربی ۱۴۰۳ نشان دهنده اهمیت هر درس در آزمون می باشد و داوطلبان باید از آن اطلاع کامل داشته باشند. در سال های گذشته رشته‌های کنکور تجربی در زیر گروه‌های مختلف قرار می‌گرفتند و ضرایب دروس در هر زیرگروه متفاوت بود. اما از سال ۱۴۰۲ زیرگروه ها از کنکور حذف شدند و ضریب دروس برای تمامی رشته ها یکسان خواهد. دروس عمومی نیز از کنکور حذف شده اند و ضریب آن ها از طریق سوابق تحصیلی محاسبه می‌شود. برای کسب اطلاع بیش تر می توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

ضرایب دروس کنکور تجربی ۱۴۰۳

هر ساله داوطلبان بسیار زیادی در کنکور سراسری تجربی شرکت می کنند. می توان گفت که این گروه آزمایشی پرمتقاضی ترین گروه کنکور سراسری است. یکی از مهم ترین موارد در کنکور سراسری و کسب رتبه قابل قبول، اطلاع از ضرایب دروس کنکور تجربی ۱۴۰۳ می باشد. داوطلبان باید از ضرایب هر درس اطلاع داشته باشند تا بر اساس اهمیت دروس برنامه مطالعاتی خود را تنظیم کنند. 

در سال ۱۴۰۳ کنکورتجربی تغییرات زیادی کرده و این تغییرات بر ضرایب دروس نیز تاثیر گذاشته اند. در این مقاله برای کسب اطلاع داوطلبان گرامی به بررسی ضرایب دروس عمومی و تخصصی کنکور تجربی و تغییرات اعمال شده پرداخته ایم. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

ضرایب دروس تخصصی کنکور تجربی 1403

دروس تخصصی در کنکور سراسری از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند. در واقع تاثیر دروس تخصصی سه برابر دروس عمومی است پس داوطلبان باید تمرکز بیشتری بر مطالعه این دروس داشته باشند. از دروس تخصصی کنکور تجربی می توان به ریاضی، فیزیک، شیمی، زمین شناسی و زیست شناسی اشاره کرد. 

در سال های گذشته رشته های کنکورتجربی در زیر گروه های مختلف قرار داشتند و ضرایب دروس تخصصی برای هر زیرگروه متفاوت بود. اما در سال ۱۴۰۲ زیرگروه ها به طور کامل از کنکور حذف شدند. از این پس ضرایب دروس تخصصی کنکور تجربی برای تمامی رشته ها یکسان است. به منظور آگاهی داوطلبان گرامی و مقایسه ضرایب دروس در سال های گذشته و سال جدید در ادامه به بررسی ضرایب دروس تخصصی کنکور تجربی ۱۴۰۳ می پردازیم.

 

ضرایب دروس تخصصی در سال ۱۴۰۳

همانطور که گفته شد زیرگروه های از کنکور سراسری حذف شدند. از این پس ضرایب دروس برای تمامی رشته ها یکسان می باشد. ضرایب دروس کنکور تجربی تخصصی که جمعاً 22 درصد در سابقه تحصیلی و 50 درصد در کنکور تاثیر می‌گذارد به شرح زیر هستند. 

درس ضریب
درس ریاضی در سابقه تحصیلی 4.33
در کنکور 9.72
درس زیست شناسی در سابقه تحصیلی 7.56
در کنکور 16.67
درس فیزیک در سابقه تحصیلی 3.89
در کنکور 10.53
درس عربی در سابقه تحصیلی 3.13
در کنکور 9.72
درس شیمی در سابقه تحصیلی 6.23
در کنکور 12.5
درس زمین شناسی در سابقه تحصیلی 0
در کنکور 1.39

 

ضرایب دروس عمومی کنکور تجربی ۱۴۰۳

در سال های گذشته دروس عمومی بخش بزرگی از کنکور سراسری بودند و داوطلبان برای قبولی در کنکور و کسب رتبه قابل قبول باید توجه زیادی به مطالعه دروس عمومی نشان می دادند. ضرایب دروس عمومی برای تمامی رشته های یکسان بود.

اما در سال ۱۴۰۳ دروس عمومی به طور کامل از کنکور حذف شدند. از این پس در جلسه آزمون دفترچه سوالات عمومی به داوطلبان داده نمی شود. تاثیر این دروس از طریق سوابق تحصیلی اعمال می شود. 

ضرایب دروس کنکور تجربی

 

ضریب دروس عمومی در سوابق تحصیلی کنکور تجربی ۱۴۰۳

همانطور که گفته شد دروس عمومی از کنکور سراسری ۱۴۰۲ حذف شده اند و از این پس تاثیر آن ها از طریق سوابق تحصیلی اعمال می شود. ضرایب دروس کنکور تجربی ۱۴۰۳ عمومی به شرح زیر می‌باشد و جمعاً 28 نمره خواهد داشت. 

درس ضریب
عربی 3.9
زبان انگلیسی 5.09
ادبیات فارسی 9.32
دینی  7.12
علوم اجتماعی  1.1
سلامت و بهداشت  1.48

🔺نکته: در سهم سابقه تحصیلی (یعنی 50 درصد نمره کل)، دروس عمومی ارزش بالاتری نسبت به دروس اختصاصی (حدود 1.5 برابر) دارند. به طوری که درس فارسی، از بالاترین ضریب درس اختصاصی (یعنی درس زیست شناسی) ضریبش بالاتر بوده و درس دینی تقریبا با آن هم ضریب است.

 

ضرایب دروس کنکور تجربی برای رشته پزشکی 1403

رشته پزشکی در واقع محبوب ترین و پرتقاضا ترین رشته در کنکور سراسری تجربی است و اکثر داوطلبان این رشته را اولویت خود قرار می‌دهند. اما ظرفیت پذیرش رشته پزشکی محدود است و با توجه به تقاضای بسیار زیاد، تمامی داوطلبان موفق به قبولی در این رشته نمی‌شوند مگر آن هایی که با برنامه ریزی دقیق به مطالعه دروس پرداخته اند. 

این سوال برای متقاضیان رشته پزشکی به وجود می‌آید که ضرایب دروس کنکور تجربی 1403 برای رشته پزشکی چند است. در پاسخ باید گفت که ضریب دروس مانند سایر رشته هاست که در متن مقاله به آن ها اشاره شده است. داوطلبان باید دروس با ضریب بالا را در اولویت قرار داده و به مطالعه اصولی بپردازند.

البته که دروس با ضریب کمتر نیز حائز اهمیت هستند و برای قبولی در رشته پزشکی بهتر است که آن ها را نیز مطالعه نمایید. در صورتی که قصد قبولی در رشته پزشکی را دارید، توصیه می‌شود که برای دریافت مشاوره تخصصی با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

مشاوره ضرایب دروس کنکور تجربی ۱۴۰۳ 

ضریب هر درس در کنکور سراسری نشان دهنده اهمیت آن درس می باشد. داوطلبان باید به طور دقیق از ضرایب دروس کنکور تجربی 1403 اطلاع داشته باشند تا بر این اساس برای مطالعه کنکور برنامه‌ریزی کنند. پس از شرکت در کنکور سراسری و اعلام نتایج اولیه داوطلبان باید با مدنظر قرار دادن فاکتورهای مهمی همچون علاقه، استعداد، آینده شغلی و رتبه خود اقدام به انتخاب رشته نمایند. در واقع پس از کسب آمادگی برای آزمون، انتخاب رشته بیشترین اهمیت را در کنکور سراسری دارد. 

با توجه به پیچیدگی و اهمیت بسیار زیاد انتخاب رشته، توصیه می شود با یک مشاور تحصیلی مشورت کنید تا در این زمینه شما را یاری کنند. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا به صورت تلفنی در این زمینه کمک تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ضرایب دروس کنکور تجربی ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ضرایب دروس کنکور تجربی 1403 در زیر گروه دو چند است؟

    زیرگروه ها به طور کامل از کنکور سراسری حذف شده اند و از این پس تمامی رشته ها ضریب یکسانی خواهند داشت. 

  2. ضریب دروس عمومی در کنکور تجربی چند است؟

    دروس عمومی نیز مانند زیر گروه ها از کنکور سراسری حذف شدند و تاثیر آن ها از طریق سوابق تحصیلی محاسبه می شود. 

  3. اطلاع از ضرایب دروس کنکور تجربی ۱۴۰۳ چه اهمیتی دارد؟

    ضرایب دروس نشان می دهد که هر درس از چه اهمیتی در کنکور برخوردار است و داوطلبان باید با توجه با این ضرایب برنامه درسی خود را تنظیم کنند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره