وبلاگ دانتل

ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف ۱۴۰۲ چه زمانی آغاز می شود؟ دانشگاه صنعتی شریف با هدف حمایت از دانشجویان برتر و همینطور ایجاد زمینه ای برای جذب آن ها در مقطع دکتری، بر اساس آئین نامه شورای هدایت استعداد درخشان اقدام به جذب فارغ التحصیلان و دانشجویان ترم آخر در مقطع کارشناسی ارشد به صورت بدون کنکور می نماید. پذیرش در مقطع دکتری به صورت بدون آزمون و در دانشگاه صنعتی شریف به صورت نیمه متمرکز و به صورت مازاد بر ظرفیت روزانه انجام می شود. در ادامه این مقاله از وبسایت تحصیلی دانتل کو، به ارائه راهنما کامل و دانلود فرم ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه صنعتی شریف 1402 پرداخته‌ ایم.

 

ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف ۱۴۰۲

هر ساله برخی از دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه صنعتی شریف علاوه بر جذب دانشجو از طریق آزمون دکتری، با دریافت مجوز از وزارت علوم نیز بر اساس آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان، اقدام به جذب دانشجو از میان فارغ التحصیلان ممتاز مقطع ارشد برای دوره تحصیلات تکمیلی می نمایند. 

متقاضیان می توانند در مهلت فراخوان ثبت نام بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف نسبت به ثبت نام اقدام کنند. مدارک داوطلبانی که در این مرحله شرکت کرده اند بررسی و در صورت واجد الشرایط بودن، دعوت به مصاحبه می شود. داوطلبان پیش از نام نویسی باید از شرایط و لیست رشته‌ های ارائه شده مطلع گردند و در صورت تمایل، با بارگذاری مدارک لازم و پرداخت هزینه، مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند.

با توجه به اینکه ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف 1402 به صورت نیمه متمرکز می باشد، پذیرش نهایی متقاضیان، مشروط به پذیرش آن ها در مرحله مصاحبه می باشد.

زمان فراخوان دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف 1402

انتشار اطلاعیه های پذیرش بدون کنکور در مقطع دکتری از سوی دانشگاه های سراسری مختلف، در بازه های زمانی مختلفی صورت می گیرد. به طوری که دانشگاه های مختلف، از دی ماه تا اواخر اردیبهشت ماه، فراخون جذب دانشجو در مقطع دکتری به صورت نیمه متمرکز را از طریق سایت اختصاصی خود دانشگاه منتشر می کنند.

تاکنون زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف ۱۴۰۲ اعلام نشده است. پیش بینی می شود مهلت نام نویسی در اردیبهشت ماه آغاز شود.

متقاضیان پذیرش دکتری بدون کنکور در صورت داشتن شرایط لازم، می توانند جهت تکمیل مراحل ثبت نام و همینطور بارگذاری مدارک خود، به سامانه جامع آموزشی دانشگاه صنعتی شریف به نشانی اینترنتی “ems1.ut.ac.ir” مراجعه کنند و از طریق لینک “داوطلبان دکتری تخصصی استعداد درخشان” اقدام نمایند.

در نظر داشته باشید که بررسی درخواست ها جهت ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه صنعتی شریف تنها در بازه‌ های زمانی اعلام شده‌ انجام می شود. خارج از این بازه ها، به درخواست ها رسیدگی نمی گردد. 

 

شرایط ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه صنعتی شریف

در این قسمت به شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف 1402 پرداخته‎‌ ایم:

  • متقاضیان باید دارای مدرک کارشناسی پیوسته‌ در رشته‌ های فنی مهندسی، علوم پایه و کشاورزی و دامپزشکی با حداقل معدل 16 و دارای مدرک کارشناسی پیوسته در رشته‌ های علوم‌ انسانی، علوم‌ اجتماعی و رفتاری، هنر و … با حداقل معدل 17 باشند.
  • داوطلبان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف ۱۴۰۲ باید دارای میانگین کل حداقل 17 (بدون احتساب نمره پایان نامه کارشناسی ارشد) باشند. 
  • نباید بیش از دو سال از فارغ التحصیلی دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد گذشته باشد.
  • متقاضیان جهت ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف فقط مجاز به ثبت درخواست در رشته‌ تحصیلی‌ مرتبط با رشته‌ تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد خود می باشند.
  • دسته ای از دانشجویان ترم آخر مقطع کارشناسی و همینطور فارغ التحصیلان در مقطع ارشد در دوره های مجازی، نیمه حضوری یا غیرحضوری، آموزش محور، دانشگاه های غیر انتفاعی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه های فرهنگیان، دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه های وابسته به دستگاه های اجرایی، دانشگاه های غیر دولتی، دانشگاه های خارج از ایران، حوزه های علمیه و پردیس های خود گردان دانشگاه‌ های دولتی نمی توانند در پذیرش بدون کنکور دانشگاه صنعتی شریف در مقطع دکتری شرکت کنند.

پس از اینکه دانشجویان مراحل ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف ۱۴۰۲ را تکمیل کنند، سوابق آموزشی و پژوهشی آن ها در دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه بررسی می شود و سپس به دانشکده های مرتبط ارجاع داده‌ می شود. در گروه های آموزشی مدارک و مستندات بارگذاری شده‌ در سامانه جامع آموزشی، بررسی می گردد و واجدین شرایط دعوت به مصاحبه می شوند. اسامی داوطلبانی که دعوت به مصاحبه شده‌‌ اند، از طریق وب سایت دانشگاه صنعتی شریف اعلام می گردد.

شرایط تحصیلی ثبت نام

  • متقاضیان باید بر اساس دفترچه‌ شماره یک دکتری‌ منتشر‌ شده‌‌ از سوی سایت سنجش، رشته‌‌ تحصیلی خود را مرتبط با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی‌ ارشد خود انتخاب کنند.
  • متقاضیان مجاز به ثبت نام در یک گرایش از یک مجموعه امتحانی هستند. 
  • پذیرفته‌ شدگان در مقطع دکتری بر اساس آئین نامه پذیرش بدون آزمون، مجاز به تغییر رشته‌ نخواهند بود.
  • مدارک متقاضیانی که خارج از زمان مقرر اقدام به ارسال مدارک نمایند، بررسی نمی شود.
  • پذیرش نهایی شرکت کنندگان در مصاحبه دکتری، مشروط به تائید سازمان سنجش آموزش کشور است.
  • متقاضیان باید شناسه کاربری و گذرواژه خود را که در سامانه تعریف کرده اند، جهت تکمیل ثبت نام و اعلام نتایج یادداشت کنند.
  • نیازی به تکمیل شماره مجوز نامه در فرم ثبت نام الکترونیکی نمی باشد و در تائید آن مشکلی ایجاد نمی کند.

دانلود فرم دکتری استعداد درخشان دانشگاه صنعتی شریف

همزمان با آغاز فراخوان پذیرش دکتری یدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف فرم های لازم را که داوطلبان باید تکمیل شده به دانشگاه تحصیل دهند را منتشر می کند. در ادامه می توانید فرم پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف را دانلود نمایید. 

🔽 اطلاعیه ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه شریف

 

مدارک لازم دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف ۱۴۰۲

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، متقاضیان باید برای تکمیل مراحل ثبت نام خود، اقدام به بارگذاری مدارک شان در سامانه جامع آموزش نمایند. مهم ترین مدارک مورد نیز برای ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف 1402 موارد زیر است :

  • نسخه ای از سوابق آموزشی، علمی و پژوهشی داوطلب
  • گواهی پایان تحصیلات + ریز نمرات تایید شده‌ مقطع کارشناسی 
  • گواهی پایان تحصیلات + ریز نمرات تایید شده‌ مقطع کارشناسی ارشد
  • گواهی صورت جلسه دفاعیه پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد + درج نمره + عنوان پایان نامه
  • گواهی اشتغال به تحصیل مبنی بر دفاع از پایان نامه تا تاریخ 31 شهریور ماه 1401 با ذکر معدل (ضرورت این مورد برای دانشجویان در حال تحصیل در ترم آخر مقطع کارشناسی)
  • آپلود مقالات علمی پژوهشی در سامانه
  • سایر مدارک و سوابق پژوهشی همچون گواهی ثبت اختراع، مقالات ارائه‌‌ شده در کنفرانس های مختلف، مقالات علمی – ترویجی و …
  • گواهی افتخارات علمی و آموزشی شامل رتبه برتر شدن در آزمون سراسری د‌ر مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • گواهی کسب افتخار در المپیادهای دانشجویی و یا جشنواره های علمی ملی معتبر 
  • گواهی مدرک زبان عمومی (داوطلبانی که هنگام ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف 1402 دارای مدرک زبان نیستند، باید مدرک زبان مورد تائید اداره کل خدمات آموزشی دانشگاه صنعتی شریف را تا پیش از برگزاری آزمون جامع، به دانشگاه ارائه دهند.)
متقاضیان باید اصل مدارک بارگذاری شده‌ را در روز مصاحبه به همراه داشته‌ باشند. فرم ها باید با اطلاعات صحیح تکمیل و کاملا خوانا باشد. در غیر اینصورت احتمال حذف داوطلب از ادامه روند پذیرش وجود دارد.

 

مصاحبه دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف 1402

پذیرش در مقطع دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف ۱۴۰۲ به صورت نیمه متمرکز می باشد. به طوری که متقاضیانی که دارای شرایط لازم باشند، پس از تکمیل مراحل ثبت نام و بارگذاری مدارک در سامانه، دعوت به مصاحبه می شوند. متقاضیانی که دارای شرایط زیر باشند، به احتمال بالایی در مرجله مصاحبه دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته‌ می شوند:

  • کسب حداقل 60 امتیاز از 100 امتیاز برای فعالیت های آموزشی، پژوهشی و … بر اساس جدول ارزشیابی و بر اساس دستورالعمل های مصوب از سوی شورای آموزشی دانشگاه، ضرورت دارد.
  • متقاضیان نباید در زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف ۱۴۰۲ دانشجوی مقطع دکتری در دانشگاه های دیگر باشند.
  • داوطلبانی که در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستند، باید حداکثر تا پایان شهریور ماه 1402 فارغ التحصیل شوند.

در نظر داشته باشید که صرفا بارگذاری مدارک در سامانه و همینطور شرکت در مرحله مصاحبه به معنای پذیرش نهایی متقاضیان نمی باشد. اسامی پذیرفته‌ شدگان نهایی، از طریق وبگاه معاونت آموزشی دانشگاه اعلام می گردد.

 

مشاوره دکتری استعداد درخشان دانشگاه صنعتی شریف ۱۴۰۲

ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه صنعتی شریف با پرداخت هزینه در سایت دانشگاه صنعتی شریف تکمیل می شود. این مبلغ در سال گذشته 1،950،000 ریال بود که احتمالا امسال کمی افزایش پیدا کند.

متقاضیان توجه داشته باشند که مبلغ پرداخت شده‌ به هیچ عنوان قابل استرداد نمی باشد. بنابراین در صورتی که به تصمیم خود اطمینان دارید، مبلغ را پرداخت نمایید چراکه در صورت انصراف و یا عدم قبولی، این مبلغ به شما بازنمی گردد.

در این مقاله از سایت دانتل به ارائه توضیحاتی پیرامون ” ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف ” پرداختیم. در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد، می توانید پاسخ سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل دریافت کنید. برای دریافت مشاوره و همینطور دریافت پاسخ سوالات خود، از طریق برقراری تماس، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در ارتباط باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فرم ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف 1402 با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید.

 

سوالات متداول

فرم ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف چگونه می توان دانلود کرد؟

در متن مقاله فرم های لازم را به صورت فایل برای دانلود قرار داده ایم.

زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف ۱۴۰۲ چه تاریخی می باشد ؟

احتمالا ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف مشابه با سال گذشته، در اردیبهشت ماه انجام شود.

آیا در ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف باید در رشته مرتبط با مقطع کارشناسی شرکت کرد ؟

بله، متقاضیان باید در رشته مرتبط با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد خود انتخاب کنند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره