دکتریمشاوره تحصیلی آزمون دکتری

ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در واقع فرصتی است که در اختیار دانشجویان و فارع التحصیلان ممتاز مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد قرار می گیرد. متقاضیان برای ورود به مقطع دکتری دانشگاه آزاد یا بایستی که در آزمون دکتری سازمان سنجش آموزش کشور نام نویسی کرده و شرکت کنند و یا اگر جزو دانشجویان ممتاز هستند، به صورت بدون کنکور و بر اساس سهمیه استعداد درخشان اقدام کنند. در ادامه این مطلب راهنمای جامع ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403 را ارائه کرده ایم.

 

ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

پذیرش بدون کنکور در مقطع دکتری دانشگاه آزاد بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان دوره دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی و با مجوزی که وزرات علوم صادر کرده است، انجام می شود.  پذیرش بدون کنکور و بر اساس سهمیه استعداد درخشان برای داوطلبانی در نظر گرفته شده است که دارای رزومه خوبی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند، چراکه ملاک پذیرش داوطلبان برای ورود به صورت بدون کنکور در مقطع دکتری دانشگاه آزاد، سوابق تحصیلی آن ها می باشد.

به صورت همزمان با انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1403 متقاضیان واجد الشرایط می توانند به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد مراجعه کنند و پس از اطلاع از شرایط پذیرش، اقدامات لازم را انجام دهند.

 

زمان ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

همزمان با شروع زمان ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403، دفترچه راهنمای ثبت نام دکتری بدون آزمون و استعداد درخشان دانشگاه آزاد نیز از طریق سایت azmoon.org منتشر می گردد که متقاضیان در وهله اول بایستی که این دفترچه را دریافت و مطالعه کنند.

زمان ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403 تاکنون مشخص نشده است، اما پیش بینی می شود که همانند سال های گذشته در اردیبهشت ماه، فرصتی برای این دسته از داوطلبان فراهم شود. واجدین شرایط مجاز هستند در تاریخ های اعلام شده با خرید کارت اعتباری، جهت ثبت نام اقدام کنند. 

به محض اعلام زمان ثبت نام در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد. شما می‌توانید برای کسب اطلاع سریع از زمان ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی مشاوره تحصیلی تلگرام کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

شرایط ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

در این قسمت از مقاله قصد داریم شرایط ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد را ارائه کنیم. مطابق آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان دوره دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی، متقاضیان ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد بایستی که دارای شرایط زیر باشند.

 

شرط معدل

متقاضیان در وهله اول بایستی که شرط معدل ثبت نام بدون کنکور دکتری دانشگاه آزاد را داشته باشند. داشتن حداقل معدل هفده و نیم در تمامی گروه های آزمایشی مقطع کارشناسی ارشد ضروری است. ملاک پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد بدین صورت خواهد بود که داوطلبی که دارای معدل بیشتری باشد، در الویت پذیرش خواهد بود.

 

ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد |‌ نمره پایان نامه

نمره پایان نامه نیز از دیگر فاکتور های پذیرش داوطلبان در مقطع دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد می باشد. مطابق قوانین پذیرش، داوطلبان بایستی که حداقل دارای نمره پایان نامه 17 باشند. دانشجویانی که نمره پایان نامه آن ها توصیفی باشد، بایستی که نمره توصیفی پایان نامه آن ها دارای درجه “خوب” باشد.

 

متجانس بودن رشته فارغ التحصیلی 

متقاضیان بایستی همانند آزمون دکتری، در ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد نیز رشته ای را انتخاب کنند که متجانس با رشته فارغ التحصیلی آن ها در مقطع کارشناسی ارشد باشد. انتخاب رشته ای غیر از رشته فارغ التحصیلی در مقطع دکتری مانع از ثبت نام دکتری بدون آزمون خواهد بود. 

 

دارا بودن مدارک در زمان مصاحبه 

ملاک پذیرش داوطلبان در زمان ثبت نام دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد، سوابق تحصیلی و رزومه آن ها می باشد. به همین دلیل آن ها بایستی که در صورت قبولی و دعوت شدن به مصاحبه، جهت احراز صحت ادعای خود، مدارک لازم را شامل مقالات علمی پژوهشی، علمی ترویجی، کنفرانسی، پایان نامه، تولیدات علمی و … به همراه داشته باشند.

ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد

 

ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد |‌ اقدام پس از گذشت پنج سال از فارغ التحصیلی 

فارغ التحصیلان ممتاز و استعداد درخشان مجاز هستند حداکثر تا پنج سال پس از فارغ التحصلی از مقطع کارشناسی ارشد جهت ثبت نام دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد اقدام کنند. پس از گذشت این مدت دیگر امکان ثبت نام دکتری بدون آزمون از طریق استعداد درخشان وجود نخواهد داشت. 

 

ارائه فایل مقالات ISI و ISC 

متقاضیان بایستی که یک نسخه از فایل مقالات خود را که در مجلات ISI یا مجـلات علمـی پژوهشی فارسی زبان و غیر فارسی زبان داخلی یا خارجی یـا ISC منتشر شده است را ارائه دهند. مقالات ارائه شده باید فرمت گفته شده را دارا باشند. 

 

نحوه ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

متقاضیان پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403 بایستی که جهت ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه آزاد 1403، از  طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 1403 را دریافت و مطالعه کنند و پس از پرداخت هزینه ثبت نام، فرم تقاضانامه اینترنتی را تکمیل نمایند.

1️⃣وارد سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی azmoon.org شوید.

2️⃣بر روی گزینه ” خرید کارت ” کلیک نمایید.

3️⃣در این مرحله لازم است نکات ذکر شده را مطالعه کرده و بر روی گزینه ” ادامه ” کلیک نمایید.

4️⃣اطلاعات فردی و شناسنامه ای خواسته شده شامل نام، نام خانوادگی، جنسیت، تابعیت، کد ملی، شماره تلفن همراه، آدرس پست الکترونیک و مجموعه امتحانی خود را وارد نمایید و در نهایت بر روی گزینه ” ثبت اطلاعات و نهایی نمودن خرید” کلیک کنید.

5️⃣پس پرداخت هزینه، مجدد به صفحه اول بازگردید و در صفحه جدید بر روی گزینه ” ثبت نام و انتخاب رشته دوره دکتری تخصصی بدون آزمون (ویژه استعدادهای درخشان) سال 1403 ” کلیک کنید.

6️⃣در این مرحله از ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد بایستی تابعیت خود را انتخاب کرده و شماره کارت اعتباری و کد ملی خود را وارد نمایید.

7️⃣در نهایت داوطلب بایستی اطلاعات تحصیلی خود را وارد کرده و عکس پرسنلی خود را به همراه ریز نمرات کارشناسی ارشد بارگذاری نماید.

8️⃣فرم ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دکتری بدون آزمون نمایش داده می شود که داوطلبت بایستی با رعایت شرایط لازم نسبت به تکمیل آن ها اقدام نماید.

به محض فعال شدن لینک ثبت نام، راهنمای تصویری را اضافه خواهیم کرد.

 

مدارک ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد

متقاضایان ثبت نام بدون آزمون دکتری آزاد باید در زمان تعیین شده به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کرده و و پس از پرداخت هزینه و بارگزاری مدارم، ثبت نام خود را انجام دهند. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد به شرح زیر می‌باشد. 

عکس پرسنلی

داوطلبان باید یک عکس پرسنلی با زمینه سفید، تمام رخ، بدون لکه، مهر و منگنه با حجم کمتر از 70 کیلو باید آماده کرده و در هنگام ثبت نام در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی بارگزاری کنند. رعایت شروط عکس از مهم ترین مواردی است که در هنگام ثبت نام باید رعایت کنید. 

ریز نمرات

باید قبل از ثبت نام ریز نمرات مقطع کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه محل تحصیل ارشد دریافت کرده و آن را به صورت فایل اسکن شده با فرمت JPG در سامانه بارگزاری نمایید. 

اطلاعات تحصیلی و هویتی

علاوه بر مدارک گفته شده که باید بارگزاری شوند، بایستی در فرم های ثبت نام نیز اطلاعات شناسنامه و ای و تحصیلی خود را وارد کنید اما نیازی به بارگزاری مدارک مربوط به آن ها نیست. 

 

نتایج ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه ازاد ۱۴۰۳

نتایج ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد در دو مرحله نتایج اولیه و نتایج مصاحبه اعلام می گردد. در مرحله اول داوطلبان از وضعیت دعوت شدن خود به مصاحبه مطلع می شوند. داوطلبان در این مرحله بدون محدودیت در یک یا چند کد رشته محل انتخابی خود دعوت به مصاحبه خواهند شد که بایستی ضمن پرداخت هزینه مصاحبه، مدارک لازم را نیز آماده کنند و همراه خود به جلسه مصاحبه ببرند.

پس از اتمام مرحله مصاحبه، داوطلبانی که بر اساس سوابق تحصیلی خود در مرحله مصاحبه نیز پذیرفته شده‌اند، جزو پذیرفته شدگان اعلام می شوند و قبول شدگان مجاز هستند جهت نام نویسی و ثبت نام نهایی به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه نمایند.

 

شهریه ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403

یکی از مهم ترین مواردی که متقاضیان بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد باید به آن توجه داشته باشند، شهریه این دانشگاه است. همانطور که می‌دانید دانشگاه آزاد یک دانشگاه شهریه پرداز است و میزان شهریه در مقطع دکتری نیز نسبت به سایر مقاطع تحصیلی بیشتر می‌باشد. 

شهریه مقطع دکتاری در واحدهای دانشگاهی مختلف متفاوت است و مبغ دقیق آن پس از ثبت نام مشخص خواهد شد. میزان شهریه پذیرفته شدگان بدون آزمون و بدون آزمون هیچ تفاوتی با یکدیگر نخواهد داشت و هر دو گروه در هر دانشگاه باید مبلغ یکسانی را پرداخت نمایند. 

 

مشاوره ثبت نام دکتری ۱۴۰۳

یکی از نکاتی که متقاضیان بایستی بدان توجه داشته باشد، شهریه دکتری دانشگاه آزاد می باشد. شهریه مقطع دکتری برای رشته های با آزمون و بدون آزمون بر اساس سهمیه استعداد درخشان با یکدیگر فرقی ندارد. بنابراین بهتر است قبل از هر اقدامی جهت ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد ابتدا از شهریه رشته ای که قصد انتخاب آن را دارید، مطلع گردید تا پس از قبولی از نظر شهریه و هزینه تحصیل مشکلی نداشته باشید.

چنانچه قصد دارید نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته دوره دکتری تخصصی بدون آزمون (ویژه استعدادهای درخشان) سال 1403 شرکت کنید، در صورت داشتن هرگونه سوال و یا ابهام می توانید از مشاوران تحصیلی کمک گرفته و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا امکان ورود به مقطع دکتری دانشگاه ازاد ۱۴۰۳ به صورت بدون کنکور وجود دارد؟

    بله، امکان ورود به مقطع دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به صورت بدون کنکور و ویژه استعدادهای درخشان وجود دارد.

  2. تاریخ ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403 چه زمانی می باشد؟

    تاریخ ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403 تاکنون مشخص نشده، اما پیش بینی می شود همانند سال های گذشته در اردیبهشت ماه انجام شود.

  3. شرایط ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه ازاد 1403 شامل چه مواردی می باشد؟

    علاقه مندان به ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه ازاد 1403 بایستی دارای شرط معدل، شرط نمره پایان نامه، متجانس بودن رشته انتخابی با رشته فارغ التحصیلی و … باشند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره