تیزهوشان و نمونه دولتیمدارس

سهمیه نمونه دولتی در کنکور

کانال تلگرام تحصیلی     

سهمیه نمونه دولتی در کنکور چقدر است؟ برای بسیاری از علاقه مندان به تحصیل در مدارس نمونه دولتی این سوال وجود دارد که تاثیر مدارس نمونه دولتی در قبولی کنکور چقدر می باشد؟ لازم است این موضوع را در نظر داشته باشید که تاثیر مدارس نمونه دولتی در قبولی کنکور چندان زیاد نیست. در واقع تحصیل در مدارس نمونه دولتی، صرفا به بالاتر بودن سطح علمی آن ها کمک می کند. به طوری که دانش آموزانی که در این مدارس تحصیل می کنند، راحت تر می توانند با حل سوالات کنکور سراسری کنار بیایند. در واقع این دانش آموزان به دلیل استفاده از سطح آموزش بالاتر، می توانند از هوش و توانایی های خود در پاسخ دهی به سوالات استفاده کنند. در ادامه این مقاله از سایت دانتل همراه ما باشید تا با جزئیات بیشتری از سهمیه مدارس نمونه دولتی در کنکور آشنا شویم.

سهمیه نمونه دولتی در کنکور

دانش آموزانی که علاقه‌ مند به تحصیل در مدارس نمونه دولتی هستند، تصور می کنند که برای دانش آموزانی که در این مدارس تحصیل کرده‌ اند، سهمیه نمونه دولتی در کنکورسراسری در نظر گرفته‌ می شود. در حالی که اینطور نیست و مدارس نمونه دولتی در کنکور افراد بی تاثیر است. بنابراین فرقی نمی کند افراد در مدارس دولتی و یا نمونه دولتی تحصیل کرده‌ اند، به هرحال شانس قبولی آن ها با یکدیکر برابر است و سهمیه خاصی برایشان در نظر گرفته‌ نمی شود.

دانش آموزانی که در مدارس نمونه تحصیل کرده اند، صرفا به دلیل استفاده از سطح آموزشی بالاتر، از نظر علمی در جایگاه بالاتری قرار دارند. دریافت آموزش های بهتر و بیشتر همراه با جزئیات، منجر به بالاتر رفتن سطح علمی داوطلبان در این مدارس می شود. 

همین موضوع سبب می شود تا داوطلبان در مواجهه با سوالات کنکور سراسری، عملکرد بهتری داشته باشند. بنابراین شیوه تحصیل در مدارس نمونه دولتی و یا تیزهوشان است که منتهی به دریافت نتایج قابل قبولی می گردد. صرفا برای تحصیل در مدرسه نمونه دولتی امتیازی به دانش آموزان تعلق نمی گیرد.

تاثیر سهمیه نمونه‌ دولتی در کنکور

فرقی نمی کند دانش آموزان در مدرسه دولتی و یا نمونه دولتی تحصیل کرده‌ اند، موضوعی که وجود دارد، این است که هر دو از یک شانس برابر برخوردار می باشند. برای شرکت کنندگان کنکور سراسری، تحصیل کردن در مدارس نمونه دولتی، امتیازی را به دنبال ندارد. اما احتمالا دانش آموزان نمونه دولتی راحت تر بتوانند با حل سوالات کنکور کنار آیند.

نکته مهمی که وجود دارد این است که دانش آموزانی که در مدارس تیزهوشان تحصیل می کنند، با احتمال بیشتری نسبت به دانش آموزانی که در مدارس دولتی و نمونه دولتی بوده اند، در کنکور سراسری پذیرفته‌ می شوند. دلیل این موضوع نیز این است که این دسته از دانش آموزان در طول تحصیل از کتاب های کمک آموزشی خاصی استفاده می کنند. ضمن اینکه در طول تحصیل نیز در امتحاناتی شرکت می کنند که شبیه ساز کنکور سراسری است. اما به هر صورت تاثیر سهمیه نمونه دولتی در کنکور و البته مدارس تیزهوشان وجود ندارد.

آیا برای دانش آموزان نمونه‌ دولتی سهمیه‌ ای در نظر گرفته‌ نشده‌ است؟

بنابراین برای دانش آموزان در حال تحصیل‌ در مدارس نمونه دولتی نیز سهمیه نمونه دولتی در کنکور در نظر گرفته‌ نشده‌ است. این دانش آموزان صرفا به دلیل امکاناتی که در مدارس سمپاد از آن برخوردار بوده‌ اند، می توانند به سوالات کنکور سراسری به خوبی پاسخ دهند. در مدارس تیزهوشان از هوش دانش آموزان به صورت مثبت در جهت شکوفایی نبوغ و استعداد های آن ها استفاده می شود.

در صورتی که مایل به تحصیل در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی هستید، باید در آزمون ورودی این مدارس شرکت کنید. ضمن اینکه باید  موفق به کسب نمره و تراز قبولی شوید. اینگونه تعداد معدودی از متقاضیان می توانند وارد مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان شوند و معلم وقت بیشتری را به آن ها اختصاص می دهد.

ضرایب داوطلبان سهمیه نمونه دولتی در کنکور

مدارس نمونه دولتی در کنکور سراسری، تاثیری در سهمیه قبولی دانش آموزان در دانشگاه ندارد. در واقع این یک باور غلط می باشد که دسته ای از متقاضیان که در مدارس نمونه دولتی و یا تیزهوشان تحصیل کرده اند، نمره قبولی آن ها در کنکور سراسری با توجه به محل تحصیلشان بیشتر می گردد. با تحصیل در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان، صرفا هوش و ذکاوت دانش آموزان رشد بیشتری می کند. ضمن اینکه ذهن پویاتری در حل تست ها و به دست‌ آوردن‌ نتایج عالی در کنکور سراسری خواهند داشت.

سهمیه‌های موثر در کنکور سراسری

در سهمیه‌‌ بندی کنکور سراسری، هر یک از روستاها و شهرهای موجود در یک استان در سراسر کشور، از نظر کیفیت‌ آموزشی و در دسترس قرار‌ گرفتن‌ امکانات آموزشی، در سه دسته تقسیم بندی می شوند. این دسته بندی نشان دهنده عدالت آموزشی است. به طوری که مناطقی که از نظر دسترسی به امکانات آموزشی در استان های پیشرفته تر هستند، به عنوان منطقه یک تعیین می شوند. با کم شدن امکانات، شهرها و روستاها در دسته بندی مناطق دو و سه قرار می گیرند.  داوطلبان کنکور سراسری با توجه به اینکه مدرک تحصیلی سه سال پایانی تحصیل خود را در کدام یک از این سه منطقه گذرانده اند، در یکی از سه سهمیه منطقه یک، منطقه دو و منطقه سه قرار می گیرند.

در مقایسه اینکه کدام سهمیه مناطق بهتر است، باید این موضوع را در نظر داشته باشید که برتری سهمیه ها را از چه نظر بررسی می کنید. در حالت کلی تعداد پذیرفته‌ شدگان در میان سهمیه مناطق، از منطقه سهمیه سه بیشتر می باشد.

  • متقاضیان کنکور سراسری که دو سال آخر تحصیل خود را در خارج از کشور گذرانده اند، با سهمیه منطقه سه در رقابت کنکور سراسری شرکت خواهند کرد.
  • داوطلبانی که دارای معلولیت جسمانی هستند، دارای سهمیه منطقه سه می باشند. 
  • ظرفیت های هر رشته‌ در هر کدام از دانشگاه ها نسبت به افراد مجاز شده‌ در هر یک از مناطق یک، دو و سه تقسیم می گردد.

این موضوع را در نظر داشته باشید که در تمامی دانشگاه ها، 30 درصد ظرفیت به داوطلبانی که دارای سهمیه ایثارگران هستند، اختصاص دارد. میزان ظرفیت باقی مانده بر اساس تعداد شرکت کنندگان هر منطقه میان آن ها تقسیم می شود. بنابراین فرقی نمی کند که داوطلبان در مدرسه دولتی و یا نمونه دولتی و یا حتی تیزهوشان تحصیل کرده اند، در هر صورت سهمیه مدارس نمونه دولتی در کنکور در ضریب کنکور آن ها وجود ندارد. آنچه که در کنکور سراسری مهم است، مطالب مورد مطالعه و همینطور برنامه ریزی درست و صحیح دانش آموزان است.

مشاوره سهمیه مدارس نمونه دولتی در کنکور

در مدارس نمونه دولتی، دانش آموزان ضمن یادگیری از معلمان برتر در سطح شهر، می توانند از امکانات مناسب آزمایشگاهی و آموزشی نیز استفاده کنند و نه صرفا استفاده از سهمیه نمونه‌ دولتی در کنکور. همین موضوع منجر به تقویت توانایی دانش آموزان و کسب بهترین نتیجه در کنکور سراسری می شود.  اما در عین حال این موضوع به این معنی نیز نمی باشد که داوطلبانی که در مدارس دولتی تحصیل کرده اند، نمی توانند در کنکور سراسری به نتایج ایده آل دست پیدا کنند. دانش آموزانی که در مدارس دولتی نیز تحصیل کرده‌ اند، می توانند با تلاش و پشتکار، به رتبه و تراز لازم دست پیدا کنند. تا اینگونه در رشته‌ و دانشگاه مورد‌ علاقه‌ خود به تحصیل بپردازند.

تمامی دانش آموزان می توانند به یک مرکز مشاوره تحصیلی مراجعه کنند. اینگونه می توانند برای یادگیری بهتر مطالب و حل سوالات، مهارت لازم را به دست آورند. تحصیل درهیچ کدام از مدارس، تعیین کننده ضریب قبولی افراد نیست. به طوری که همه دانش آموزان در هر مدرسه ای که تحصیل کرده‌ باشند، از نظر میزان قبولی در کنکور با یکدیگر یکسان می باشند.

راهکار قبولی در کنکور | سهمیه نمونه دولتی در کنکور

میزان مطالعه در کنار هوش و استعداد دانش آموزانی که در مراکز نمونه دولتی و تیزهوشان و یا همان مدارس سمپاد، زمینه ساز قبولی آن ها در کنکور سراسری است. اما این موضوع را در نظر داشته‌ باشید که بخش مهم قبولی در کنکور سراسری برای هر یک از دانش آموزان، وابسته‌ به استعداد، هوش و پشتکار دانش آموزان در هر یک از مدارس دولتی و یا نمونه دولتی است. دانش آموزانی که با یک برنامه ریزی اصولی سعی کنند به صورت روزانه برای قبولی در کنکور سراسری مطالعه کنند، بی شک موفق می شوند.

بنابراین قبولی در کنکور سراسری بیش از اینکه به مدرسه‌ محل‌ تحصیل داوطلبان مرتبط باشد به تلاش و پشتکار آن ها وابسته‌ است. اگر تاثیر مدارس نمونه دولتی در قبولی داوطلبان خیلی زیاد بود، آنگاه دانش آموزانی که در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان تحصیل کرده اند، باید رتبه های تک رقمی را به خود اختصاص می دادند.

در صورتی که برای قبولی در کنکور سراسری و سهمیه نمونه‌ دولتی در کنکور نیاز به مشاوره و برنامه ریزی دارید، می‌ توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید. مشاوران‌ مرکز‌ مشاوره‌ تحصیلی‌ دانتل یاریگر شما عزیزان در این مسیر‌ پیچیده‌، برای کسب‌ موفقیت در کنکور سراسری خواهند‌ بود.

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید

برای دریافت مشاوره در زمینه سهمیه نمونه دولتی در کنکور سراسری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

سهمیه نمونه دولتی در کنکور چیست؟

برای مدارس سهمیه نمونه دولتی در کنکور در نظر گرفته‌ نشده‌ است.

تاثیر مدارس نمونه دولتی در کنکور چیست؟

در مدارس نمونه دولتی نسبت به مدارس دولتی، سطح آموزشی بالاتر است. اینگونه به دلیل اینکه دانش آموزان بهتر درس می خوانند با احتمال بیشتری نیز در این آزمون پذیرفته‌ می شوند.

سهمیه کنکور سراسری چگونه تعیین می‌شود؟

تمامی شهرها و روستاهای موجود در یک استان کشور از نظر امکانات آموزشی به سه دسته سهمیه منطقه یک، سهمیه منطقه دو و سهمیه منطقه سه تقسیم می شوند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره