کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

کانال تلگرام تحصیلی     

رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان از دغدغه علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی می‌باشد. در واقع داوطلبانی که علاقه‌مند به شغل معلمی هستند، می‌خواهند بدانند اگر به مصاحبه دعوت شوند، احتمال رد شدن آن‌ها چقدر است و یا چگونه باید آمادگی لازم برای شرکت در مرحله مصاحبه را کسب کنند تا در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان رد نشوند. داوطلبان به صورت چند برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می‌شوند و از میان اسامی دعوت‌شدگان به مرحله مصاحبه، تعدادی از داوطلبان که امتیاز لازم را کسب کرده‌اند، مجاز به تحصیل در این دانشگاه خواهند بود. در ادامه جزئیات بیشتری را از رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ارائه کرده‌ایم.

 

رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

پس از برگزاری کنکور سراسری و اعلام نتایج اولیه، دسته ای از داوطلبان که موفق به کسب تراز علمی بالای 6500 شده باشند، مجاز هستند که کد رشته محل های مرتبط با دانشگاه فرهنگیان را در فرم انتخاب رشته خود درج کنند. پیش از اعلام نتایج نهایی، اسامی دعوت شدگان به مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان اعلام می شود.

داوطلبانی که موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی در دانشگاه فرهنگیان شده باشند، از سوی دانشگاه دعوت به مصاحبه می شوند. اما موضوعی که وجود دارد این است که داوطلبان به صورت چند برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می شوند و برای ورود به دانشگاه فرهنگیان، حتما باید موفق به کسب امتیاز لازم در مرحله مصاحبه نیز شوند.

رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان از دغدغه داوطلبانی است که موفق شدند نام خود را در میان اسامی دعوت شدگان به مرحله مصاحبه مشاهده کنند؛ در واقع به دنبال راهی هستند تا میزان آمادگی خود را برای شرکت در مصاحبه افزایش دهند و هر طور شده امتیاز لازم را کسب کنند.

 

دعوت نشدن به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

بسیاری از علاقه مندان به قبولی در دانشگاه فرهنگیان، پس از انتشار کارنامه اولیه، مجاز به انتخاب رشته در این دانشگاه می‌شوند اما پس از اعلام اسامی دعوت شدگان به مصاحبه متوجه می شوند که جزو اسامی دعوت شدگان نیستند.

دلیل دعوت نشدن و رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان پس از انتخاب رشته، عدم کسب حدنصاب نمره برای شرکت در مصاحبه کد رشته محل انتخابی داوطلب است. دانشگاه های فرهنگیان از میان تمامی کسانی که کد رشته محل مشابهی از این دانشگاه را انتخاب کرده اند، معمولا به صورت چند برابر ظرفیت و از میان داوطلبانی که بهترین تراز را دارند، دعوت به مصاحبه می کند. بنابراین یکی از دلایل دعوت نشدن به مصاحبه، عدم کسب تراز مناسب برای شرکت در مصاحبه آن دانشگاه می‌باشد.

رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

 

از دیگر دلایل دعوت نشدن به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان این است که شاید داوطلب قبل از کد رشته محل مرتبط با دانشگاه فرهنگیان، کد رشته محلی را قرار داده باشد که در آن شانس قبولی بالایی داشته و پذیرفته شود. وقتی داوطلب در کد رشته محلی پذیرفته شود، انتخاب‌های بعدی او بررسی نخواهد شد. به همین دلیل است که مشاوران تحصیلی توصیه می‌کنند اگر هدف شما تحصیل در دانشگاه فرهنگیان است، حتما کد رشته محل‌های مرتبط با آن را در الویت های اول خود در فرم انتخاب رشته قرار دهید.

 

علت رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

اگر کد رشته محل دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کرده برای مصاحبه مراجعه کرده‌اید اما در نهایت موفق به کسب قبولی نشده‌اید، رد شدن تان دلایلی دارد که احتمالا یکی از موارد زیر می‌باشد. 

رد شدن در مصاحبه علمی دانشگاه فرهنگیان

بخش اول مصاحبه دانشگاه فرهنگیان به سوالات علمی اختصاص دارد. در این بخش از داوطلبان سوالاتی در مورد وضعیت علمی پرسیده می‌شود. در این بخش کارشناسان سعی می‌کنند که با پرسیدن برخی سوالات سطح علمی داوطلب را مورد بررسی و سنجش قرار دهند.

معمولا سوالات عمیق چندان سخت و پیچیده نیست و داوطلبان با کسب اطلاعات کافی در زمینه رشته خود می‌توانند به راحتی به آن ها پاسخ دهند. در واقع بیشترین علت رد شدن داوطلبان در این مرحله عدم اعتماد به نفس و یا اغراق بسیار زیاد می‌باشد. پس سعی کنید که به سوالات علمی به درستی اما مختصر پاسخ دهید و اعتماد به نفس خود را نیز حفظ کنید. 

رد شدن در مصاحبه عقیدتی دانشگاه فرهنگیان

بخش عقیدتی در واقع مهم ترین قسمت مصاحبه دانشگاه فرهنگیان است که کارشناسان نیز توجه ویژه ای به آن نشان می‌دهند. در این بخش در مورد مسائل دینی، شرعی، اعتقادی و سیاسی سوالات زیادی پرسیده می‌شود و داوطلب باید به درستی به آن ها پاسخ دهد. حتی ممکن است از داوطلبان بخواهن که چند آیه قرآن را تلاوت نمایند. 

در زمینه مسائل عقیدتی در رابطه با ولایت فقیه، انتقلاب اسلامی، مناسبت های مذهبی و.. سوالاتی پرسیده می‌شود. سوالات سیاسی نیز به مسائل روز اختصاص دارد. در صورتی که داوطلبان اطلاع کافی در این زمینه ها نداشته باشند، موفق به کسب قبولی نشده و در مصاحبه رد خواهند شد. 

نحوه پوشش نیز تاثیر بسیار مهمی در نظر کارشناسان و قبولی و رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان خواهد داشت. توصیه می‌شود که هم زنان و هم مردان با لباس مناسب در جلسه شرکت کنند. خانوم ها باید حجاب داشته و چادر سر کنند. 

رد شدن در معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان

و در آخر ممکن است دلیل رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان، عدم قبولی در معاینات گزشکی بوده باشد. یکی از شروط قبولی در این دانشگاه برخورداری از سلامت جسمانی و روانی می‌باشد. در صورتی که داوطلبان دچار مشکلات جسمانی و روحی بوده و هر گونه مشکلی همچون لکنت زبان، مشکلات بینایی و شنوایی یا بیماری های مزمن و صعب العلاج داشته باشند، در آزمون رد خواهند شد. 

 

چگونه از رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان جلوگیری کنیم؟

یکی از راه هایی که از رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان جلوگیری می کند، آشنایی با سوالاتی است که در جلسه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان مطرح می شود.

همانطور که گفته شد در بخش معاینه، وزن، قد و تناسب اندام به همراه وضعیت شنوایی و بینایی شما بررسی می‌شود. به منظور بررسی لکنت زبان، روزنامه و یا متنی را در اختیارتان قرار می دهند تا روخوانی آن را انجام دهید. از اصلی ترین مولفه هایی که در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان بررسی می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویژگی های شخصیتی و روان شناختی شرکت کننده و بررسی انطباق آن با حرفه معلمی
  • ویژگی های اجتماعی داوطلب و مطابق بودن آن با ویژگی های معلمی
  • استعداد داوطلب به منظور تحصیل در رشته معلمی
  • میزان انگیزه و علاقه مندی داوطلب برای رسیدن به شغل معلمی
  • بررسی وضعیت جسمانی داوطلب 

سعی کنید برای شرکت در مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان، لباس ساده و رسمی بپوشید؛ از پوشیدن لباس های دم پا کوتاه، موهای اصلاح شده غیرمتعارف و همینطور آستین کوتاه در مرحله مصاحبه جلوگیری کنید. برخورد اولیه شما با هیئت مصاحبه کننده بسیار مهم است، بنابراین به نحوه ورود خود و شروع صحبت هایتان حتما توجه کنید. حتما از دلیل انتخاب شغل معلمی از شما سوال خواهد شد پس سعی کنید به صورت شفاف و واضح انگیزه خود را برای ورود به حرفه معلمی توضیح دهید.

در طول مصاحبه اعتماد به نفس داشته باشید؛ یکی از دلایلی که می تواند از رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان جلوگیری کند، اعتماد به نفس پایین و عدم برخورداری از قدرت برقراری ارتباط با دیگر افراد است. در طول جلسه آرامش خود را حفظ کنید و با تسلط بالا به سوالات پاسخ دهید. بهتر است پیش از حضور در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان، بر مسائل سیاسی و احکام دین تسلط داشته باشید، چراکه سوالاتی در این زمینه از شما پرسیده خواهد شد. 

بخوانید:

 

نمونه سوالات پرسشی در مصاحبه

در جلسه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان، سه نفر حضور خواهند داشت که سوالاتی با مبنای زیر از شما می پرسند:

  • نظر شما در مورد ولایت فقیه چیست؟
  • لزوم وجود ولایت فقیه چه می باشد؟
  • آیا اهل مطالعه می باشید و به چه مباحثی علاقه مند هستید؟
  • در طول ماه چند بار به نماز جمعه می روید؟
  • نماز جمعه دارای چند رکعت می باشید؟
  • مرجع تقلید شما چیست؟
  • با دانش آموزانی که در کلاس در رفتار مناسبی ندارند، چگونه رفتار خواهید کرد؟
  • انگیزه و دلیل شما برای انتخاب شغل معلمی چه می باشد؟
  • چه کسانی مشوق شما برای انتخاب شغل معلمی هستند؟
  • آیا به نماز و روزه معتقد هستید؟
  • وظیفه شورای نگهبان چه می باشد؟
  • آیا در انتخابات شرکت کرده اید، در صورت شرکت به چه کسی ر ای داده اید؟
  • در طول روز چند ساعت از اینترنت استفاده می کنید؟
  • در دوران مدرسه چه رفتاری با معلمان خود داشته اید؟

تسلط داشتن بر سوالاتی که در جلسه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان مطرح می شود، می تواند از رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان جلوگیری کند.

 

نمره مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

هر بخش از مصاحبه دانشگاه فرهنگیان نمره خاصی دارد اما در مجموعه نمرات داوطلبان به صورت رقابتی محاسبه خواهد شد. مثلا ممکن است دو داوطلب نمره نزدیک به هم کسب کنند اما در نهایت آن فردی پذیرفته می‌شود که در جلسه مصاحبه عملکرد بهتری داشته و توسط کارشناسان بهتر ارزیابی شده باشد. 

اما در نهایت نمرات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان هیچ گاه به صورت عمومی اعلام نمی‌شود و داوطلبان از نمره مصاحبه خود مطلع نخواهند شد. بهترین راهکار برای جلوگیری از رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان، افزایش اعتماد به نفس و کسب اطلاعات کافی در مورد سوالات مصاحبه می‌باشد. برای این منظور می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

اگر جزو داوطلبانی هستید که به دلیل عدم کسب حد نصاب نمره دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان از شرکت در این مرحله جا مانده اید، نگران نباشید و خود را برای شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان که بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری است، آماده کنید. در این مرحله می توانید مجددا شانس خود را برای ورود به کد رشته محل هایی از دانشگاه فرهنگیان که ظرفیت خالی دارند، امتحان کنید.

در صورتی که جزو اسامی داوطلبانی هستید که رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان را تجربه کرده اند، شما هم می‌توانید منتظر انتشار کارنامه سبز کنکور سراسری باشید. با بررسی این کارنامه می توانید از حد نصاب قبولی در انتخاب های بعدی خود که باید کد رشته محل هایی از دانشگاه فرهنگیان باشد، مطلع باشید و در صورت داشتن شانس قبولی، درخواست اشتباه در انتخاب رشته را در سایت سنجش ثبت نمایید تا الویت های بعدی فرم انتخاب رشته شما بررسی شود.

در صورتی که در زمینه رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان سوالی دارد و یا ابهاماتی برایتان وجود دارد، می توانید پاسخ سوالات خود را از مشاوران مجرب مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل مشاوره دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. دلیل دعوت نشدن به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان چیست؟

    از مهم ترین دلایل دعوت نشدن به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان، عدم کسب حد نصاب نمره قبولی می باشد.

  2. دلیل رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان چیست؟

    از مهم ترین دلایل رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان کسب نکردن نمره لازم در آزمون شفاهی این دانشگاه می‌باشد.

  3. آیا کسانی که در مصاحبه فرهنگیان رد شده اند، شانس دوباره ای برای ورود به این دانشگاه دارند؟

    این دسته از افراد می توانند مجدد شانس خود را در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان امتحان کنند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره