کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

زمان مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

زمان مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲ در شهریور ماه می باشد. پذیرش در رشته های ارائه شده دانشگاه فرهنگیان به صورت نیمه متمرکز می باشد. نیمه متمرکز بودن این رشته ها بدین معناست که متقاضیان علاوه بر شرکت در آزمون کتبی و کنکور سراسری که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود، بایستی در صورت قبولی در کد رشته محل انتخابی شان در مرحله مصاحبه نیز شرکت کنند. پذیرفته شدگان مرحله اول بایستی جهت شرکت در مصاحبه از زمان مصاحبه دانشگاه فرهنگیان اطلاع داشته باشند. به همین منظور این مقاله از سایت دانتل کو را به ارائه اطلاعاتی پیرامون زمان برگزاری مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1402 اختصاص داده ایم.

 

زمان مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲

پیش از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، متقاصیان واجد الشرایط از سوی دانشگاه های فرهنگیان دعوت به مصاحبه می شوند. دعوت شدگان به مرحله مصاحبه حضوری و آزمون عملی دانشگاه های فرهنگیان دو برابر ظرفیت هستند و داوطلبانی که در این مصاحبه پذیرفته شوند به دانشگاه های فرهنگیان راه پیدا خواهند کرد.

بنابراین مرحله مصاحبه دانشگاه های فرهنگیان از اهمیت بالایی برخوردار است و متقاضیان بایستی از قبل خود را جهت شرکت در این مصاحبه آماده کنند تا در نهایت موفق به کسب قبولی گردند. یکی از مهم ترین فاکتور ها اطلاع از زمان برگزاری مصاحبه است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

عدم حضور داوطلب در زمان مقرر شده برای مصاحبه، به منزله انصراف بوده و فرصت دیگری به داوطلب داده نخواهد شد

 

آدرس و تلفن هسته های گزینش آموزش و پرورش

سازمان سنجش پس از اعلام نتایج اسامی پذیرفته شدگان دو برابر ظرفیت دانشگاه های فرهنگیان، طبق اطلاعیه هایی آدرس محل برگزاری مصاحبه، جزئیات مربوط به مصاحبه دانشگاه‌فرهنگیان شامل هزینه مصاحبه، مدارک مورد نیاز، فرم های مربوطه و … را به داوطلبان اطلاع رسانی می نماید.

لازم به ذکر است که در زمان مصاحبه دانشگاه فرهنگیان، یک فایل از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” منتشر می گردد که شامل جداولی از آدرس دقیق مکان برگزاری و تاریخ دقیق مصاحبه هر کدام از دانشگاه ها می باشد. در ادامه می توانید این فایل ها را دانلود کنید.

دریافت فایل  آدرس سایت آموزش و پرورش برای انجام مصاحبه معرفی شدگان

دریافت فرم اعلام آمادگی برای پذیرش مصاحبه معرفی شدگان

دریافت فرم مشخصات فردی معرفی شدگان برای هسته گزینش

 

زمان اعلام نتایج مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

پس از برگزاری مرحله مصاحبه در زمان مصاحبه دانشگاه فرهنگیان، نتایج مصاحبه و اسامی پذیرفته شدگان به صورت همزمان با نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود. داوطلبانی که در این مرحله موفق به کسب قبولی می شوند، بایستی جهت ثبت نام نهایی به دانشگاه محل قبولی مراجعه کنند.

 

نحوه برگزاری و سوالات متداول مصاحبه

مرحله مصاحبه حضوری، دومین مرحله از پذیرش دانشگاه فرهنگیان می باشد که در واقع مهم ترین مرحله پذیرش در کد رشته محل های مربوط به دانشگاه‌فرهنگیان نیز محسوب می‌شود. در این مرحله داوطلبانی که در آزمون کتبی موفق به کسب حد نصاب قبولی شده باشند، دعوت به مصاحبه خواهند شد. این داوطلبان به صورت دو برابر ظرفیت دعوت شده اند و بایستی در این مرحله نیز موفق به کسب قبولی شوند تا بتوانند در دانشگاه‌ فرهنگیان ادامه تحصیل دهند.

در این مرحله ابتدا متقاضیان از نظر سلامت جسمانی و روانی بررسی می شوند و سپس باید به برخی سوالات عقیدتی و علمی پاسخ دهند. از مهم ترین سوالاتی که در زمان مصاحبه دانشگاه فرهنگیان پرسیده می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چرا مایل به تحصیل در رشته های دانشگاه فرهنگیان می باشید؟
  • پیرامون زندگی و تحصیل خود از کودکی تا به امروز صحبت کنید.
  • در اوقات فراغت خود چه کارهایی انجام می دهید؟
  • نحوه برخورد شما با دانش آموز درس نخوان در کلاس درس چگونه خواهد بود؟
  • اعتقاد شما به ولایت فقیه چگونه است؟
  • پیرامون آثار تاریخی شهر خود چه می دانید؟
  • در طول روز چه میزان از اینترنت استفاده می کنید؟
  • در طول هفته چند ساعت مطالعه دارید؟
  • اصول دین چه چیزهایی است؟
  • آیا نماز می خوانید؟
  • چه غسل هایی واجب است؟
  • امام جماعت شهر شما کیست؟
  • در مدرسه چه فعالیت هایی داشته اید؟
  • نمایندگان مجلس را چه کسی انتخاب می کند؟
جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

زمان مصاحبه دانشگاه فرهنگیان | شرایط دعوت به مصاحبه

داوطلبان برای اینکه به جلسه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت شوند، باید شرایطی را داشته باشند. یکی از مهم ترین شرایط کسب تراز حداقل 6500 می‌باشد. سایر شرایط دعوت به مصاحبه در زمان مصاحبه دانشگاه فرهنگیان به شرح زیر می‌باشد. 

✅حداکثر ۴۰ سال سن 

✅حداقل معدل ۱۴ در دوره متوسطه دوم

✅بومی بودن در کد رشته محل انتخابی

✅سلامت جسمانی و روانی کامل

✅داشتن اخلاق نیکو برای ایفای نقش دبیری

✅داشتن صلاحیت های عمومی معلمی

زمان مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

 

مدارک لازم برای شرکت در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

در هنگام شرکت در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان باید مدارکی را با خود به همراه داشته و به مسئولان تحویل دهید. حتما علاوه بر مدارک لازم، مدارک مربوط به سوابق علمی و مقامات کسب شده را نیز با خود به همراه داشته باشید. در صورت کسب مقام و رتبه در المپیاد ها و سایر جشنواره های علمی در اولویت بالاتری برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان قرار خواهید گرفت. مدارک مورد نیاز برای شرکت در مصاحبه در زمان مصاحبه دانشگاه فرهنگیان به شرح زیر می‌باشد. 

✅پوشه مقوایی ساده قرمز برای خانوم ها و آبی برای آقایان

✅عکس ۴*۳ که باید بر روی پوشه الصاق شود. 

✅ریز نمرات سال سوم متوسطه

✅کپی از مدرک پایان تحصیل متوسطه

✅تکمیل برگه های خوداظهاری و سوابق بیماری و تعهدنامه (این فرم ها را می‌توانید از سایت دانشگاه تربیت دبیر دانلود نمایید)

✅فیش پرداخت هزینه مصاحبه

 

 

مشاوره قبولی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

مجدد تاکید می کنیم که داوطلبانی در نهایت با قبولی مواجه هستند که علاوه بر امتحان کتبی، مرحله مصاحبه حضوری و آزمون عملی دانشگاه‌فرهنگیان را نیز با موفقیت پشت سر گذاشته باشند. برای اینکه شما متقاضیان عزیز بتوانید در زمان مصاحبه دانشگاه فرهنگیان نیز موفق شوید، بایستی از نحوه برگزاری مصاحبه و سوالاتی که در این جلسه پرسیده می شود، پیش زمینه ای داشته باشید.

برای اطلاع از سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و چگونگی برگزاری این مرحله از پذیرش دانشجو در دانشگاه‌فرهنگیان می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس بگیرد و ضمن دریافت پاسخ سوالاتتان، راهنمایی‌های لازم جهت موفقیت در مصاحبه دانشگاه‌فرهنگیان را نیز دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه پذیرش دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره  91005066-021  تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان مصاحبه دانشگاه فرهنگیان چه تاریخی است؟

    بعد از برگزاری کنکور سراسری، ابتدا اسامی پذیرفته شدگان و سپس زمان مصاحبه هر دانشگاه از طریق سایت سازمان سنجش مشخص خواهد شد.

  2.  آیا شرکت در مصاحبه دانشگاه‌فرهنگیان الزامی است؟

    بله، مرحله مصاحبه مهم ترین مرحله ورود به دانشگاه فرهنگیان است، به طوری که قبولی داوطلب مشروط به قبولی او در مرحله مصاحبه خواهد بود.

  3. آیا مصاحبه در همه استان ها برگزار می گردد؟

    مرحله مصاحبه به صورت گزینش در هر استان صورت می گیرد که آدرس محل برگزاری از طریق سایت سازمان سنجش اطلاع رسانی می شود.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام
    اگر در فرم اطلاعات فردی برا مصاحبه فرهنگیان اطلاعاتی را اشتباه وارد کرده باشم تو مصاحبه مشکلی پیش میاد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره