دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی

اعتبار مدرک دانشگاه غیرانتفاعی | در ایران و خارج از کشور

کانال تلگرام تحصیلی     

درست است که در حال حاضر دانشگاه‌های غیر انتفاعی با استقبال بی‌نظیری از سوی داوطلبان در تمام گروه‌های آزمایشی و خصوصا گروه فنی مهندسی مواجه شده است. اما تمامی دغدغه این داوطلبان و دانشجویانی که در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند این است که اعتبار دانشگاه غیرانتفاعی چقدر است و چقدر می‌توانند برای آینده شغلی بر روی مدرک آن حساب کنند. عده ای از متقاضیان نیز که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، به دنبال این هستند که از اعتبار مدرک دانشگاه‌های غیرانتفاعی در دانشگاههای خارج از کشور اطلاع پیدا کنند. پیشنهاد ما به این افراد این است که این مقاله را تا انتها مطالعه کنند تا از اعتبار دانشگاه‌های غیر انتفاعی چه در کشور خودمان و چه در سایر کشور ها آگاهی یابند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتبار مدرک دانشگاه غیرانتفاعی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

اعتبار مدرک دانشگاه غیرانتفاعی

اعتبار دانشگاه‌های غیرانتفاعی از سوی وزارت علوم سنجیده می‌شود و این وزرات علاوه بر این که مدرک این دانشگاه‌ها را معتبر می‌داند، در مقایسه با دانشگاه‌های دولتی کشور نیز چیزی کمتر با حساب نمی آورد. امروزه با توجه به رشد چشمگیر سطح علمی دانشگاه‌های غیرانتفاعی به جرئت می‌توان گفت اعتبار مدرک دانشگاه‌های غیرانتفاعی با دانشگاه‌های دولتی برابری می‌کند.

اعتبار مدرک دانشگاه غیرانتفاعی برای ادامه تحصیل

آمارها حاکی از آن است بسیاری از داوطلبانی که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری موفق به پذیرش در دانشگاه‌های دولتی شده‌اند، مدرک کارشناسی خود را در یکی از دانشگاه‌های غیرانتفاعی اخذ نموده‌اند. این نشان دهنده این است که فارغ التحصیلان دانشگاه‌های غیرانتفاعی شانس بالایی برای پذیرش در مقاطع بالاتر را دارند.
علاوه بر این مدرک این دانشگاه‌ها برای تمامی مراکز آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد و پیام نور هم معتبر است و فارغ التحصیلان دانشگاه‌های غیرانتفاعی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر هیچ گونه مشکلی نخواهند داشت.

اعتبار مدرک دانشگاه غیرانتفاعی برای استخدام

آیا شما هم با تحصیل در دانشگاه‌های غیرانتفاعی نگران آینده شغلی خود هستید؟
آن دسته از داوطلبانی که نگران اعتبار مدرک دانشگاه غیرانتفاعی برای استخدام در مراکز مختلف هستند، باید بدانند که در هنگام استخدام چیزی که بیشتر از مدرک اهمیت دارد، تخصص شما است. این مسئله هم به این علت است که امروزه کار آفرینان تعصب خود را از مدرک گرایی برداشته اند و ملاکشان برای جذب نیرو تخصص و مهارت است، نه نوع دانشگاه و مدرک متقاضی.

این مسئله حاکی از آن است که هر نفر فارغ از دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کند، باید به دنبال کسب تجربه و تخصص در زمینه رشته تحصیلی خود باشد تا آینده شغلی تضمین شده‌ای داشته باشد. درست است که برای تعدادی از شغل‌ها محل تحصیل متقاضی از ملاک‌های اصلی استخدام به شمار می‌رود، اما بسیار دیده شده که افرادی در دانشگاه‌های سطح پایین تر از دانشگاه‌های دولتی نظیر غیرانتفاعی تحصیل کرده‌اند، شغل و درآمدی به مراتب بیشتر نسبت به فارغ التحصیل دانشگاه‌های دولتی به دست آورده‌اند.

تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی چه مزیتی برای شاغل شدن دارد؟

از مزیت‌های تحصیل در دانشگاه‌های غیرانتفاعی برای کسب تخصص و تجربه این است که دانشجو در طول دوره تحصیل نسبت به دانشجویان دانشگاه‌های دولتی تعداد واحد کمتری را اخذ می کنند. بنابراین وقت آزاد تری دارند تا بتوانند دانش خود را در زمینه رشته تحصیلی شان به کار بگیرند و کسب تجربه کنند تا در زمان استخدام حرفی برای گفتن داشته باشند.

 

اعتبار مدرک دانشگاه غیرانتفاعی در خارج از کشور

از جمله نگرانی‌های داوطلبانی که در دانشگاه‌های غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند یا قصد تحصیل در این دانشگاه‌ها را دارند، این است که اگر بخواهند در دانشگاه‌های خارج از کشور ادامه تحصیل دهند، مدرکشان برای آنان اهمیت دارد یا خیر.

معیار پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های خارج از کشور چیست؟

شرط کلیه دانشگاه‌های مطرح خارجی برای پذیرفتن دانشجو، رتبه و سطح علمی دانشگاهی است که متقاضی در آن تحصیل کرده است.برای این دانشگاه‌ها مدرک دانشگاه‌های دولتی کشور ما نسبت به سایر دانشگاه‌ها اعتبار بیشتری دارد. بنابراین داوطلبانی که در دانشگاه‌های نوبت روزانه و شبانه تحصیل می‌کنند، می‌توانند بیشتر سایر دانشجویان امیدوار به پذیرش در دانشگاه‌های خارجی باشند.
لازم به ذکر است که هر کشور و هر دانشگاهی نسبت به پذیرش دانشجو قوانین خود را دارند. این بدان معنی است که ممکن است دانشگاهی بتواند دانشجویی با مدرک دانشگاه غیرانتفاعی ایران را بپذیرد، به شرط آن که از رزومه و معدل بالایی بهره مند باشد.

اعتبار مدرک دانشگاه غیرانتفاعی در کانادا

به عنوان مثال دانشگاه‌های کانادا که ایرانیان زیادی علاقه‌مند به تحصیل در آن را دارند، معیارشان برای پذیرش دانشجو داشتن رزومه قوی، معدل بالا و مدرک زبان است. بنابراین با توجه به این که ملاک پذیرش در دانشگاه های کانادا نوع دانشگاه محل تحصیل نیست، فارغ التحصیلان دانشگاه‌های غیرانتفاعی هم می‌توانند امید زیادی به پذیرش در دانشگاه های این کشور را داشته باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتبار مدرک دانشگاه غیرانتفاعی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره