کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

اشتباه زدن معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

اشتباه زدن معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۳ چه مشکلی را ایجاد می کند. چگونه می توان نسبت به ویرایش آن اقدام نمود؟ یکی از حساسیت‌های سازمان سنجش در زمان ثبت نام کنکور، درج صحیح اطلاعات لازم از جمله معدل می باشد. از همین رو متقاضیان باید تلاش کنند در زمان ثبت نام کنکور سراسری، معدل خود را به درستی وارد کنند. داوطلبان در صورت مغایرت اطلاعات ورودی در سایت با اطلاعات اصلی شوند. نسبت به ویرایش آن‌ها اقدام نمایند. تا در مراحل بعدی از کنکور سراسری با مشکلی مواجه نشوند. در ادامه این مقاله قصد داریم، به عواقب اشتباه زدن معدل در کنکور سراسری 1402 و نحوه تصحیح آن اشاره کنیم.

 

اشتباه زدن معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۳

بسیاری از علاقه مندان به ثبت نام کنکور، در زمان تکمیل فرم اطلاعات خود را به درستی وارد نمی کنند. به گونه ای که اطلاعاتی که سازمان سنجش دریافت می کند با اطلاعات اصلی داوطلب مغایرت دارد. یکی از اشتباهاتی که داوطلبان آن را مرتکب می شوند. معدل خود را در فرم ثبت نام اشتباه وارد کنند. باعث مشکلاتی را برای آن‌ها در دیگر مراحل کنکور از جمله انتخاب‌رشته و یا پذیرش در دانشگاه محل قبولی ایجاد می‌نماید. 

اشتباه زدن معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیز می تواند برای متقاضیان دردسر ساز شود. در صورت اشتباه زدن معدل در کنکور می‌تواند از انتخاب‌رشته داوطلبان ممانعت به عمل آید. توصیه می شود متقاضیان در زمان ثبت نام کنکور، نهایت دقت را داشته و اطلاعات را به صورت صحیح در فرم وارد کنند.

 

زمان ویرایش معدل کنکور سراسری 1403 

وجود اشتباه در ثبت نام کنکور سراسری می تواند نگرانی هایی را برای داوطلبان این آزمون ایجاد کند.  خوشبختانه می‌توان در زمان‌های مشخصی اقدام به اصلاح اشتباه زدن معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۳ نمود.

به منظور اصلاح اشتباه زدن معدل در کنکور 1403 متقاضیان می توانند در بازه زمانی جداگانه‌ای اقدام به اصلاح معدل اشتباه خود نمایند. زمان ویرایش و اصلاح اشتباه زدن معدل در کنکور سراسری اشاره کرده‌ایم:

🟢 قبل از اتمام مهلت ثبت نام: متقاضیان پس از نام نویسی در فرم ثبت نام کنکور متوجه درج اشتباه اطلاعات خود از جمله معدل شوند. می‌توانند تا قبل از اتمام مهلت نام نویسی در این آزمون اقدام به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود نمایند.

🔵 زمان تمدید مهلت ثبت نام و فرصت مجدد ثبت نام کنکور سراسری: معمولا هر ساله زمان ثبت نام در کنکور سراسری برای چند روزی تمدید می شود؛ متقاضیان در زمان تمدید مهلت ثبت نام نیز مجاز به ویرایش اطلاعات خود از جمله معدل خواهند بود. 

🔴 زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون: پیش از برگزاری کنکور سراسری، متقاضیان باید اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه خود نمایند. در صورتی که داوطلبان در این بازه زمانی نیز متوجه اشتباه در اطلاعات ثبت نامی شوند، مجاز به ویرایش اطلاعات خود خواهند بود. 

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه ویرایش معدل آزمون سراسری ۱۴۰۳

تمامی متقاضیانی که در ثبت نام کنکور سراسری خود دچار اشتباه شده‌اند، می‌توانند در زمان‌هایی که پیش تر به آن ها اشاره کرده‌ایم، اقدام به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود کنند. برای اطلاع از ویرایش ثبت نام کنکور سراسری کلیک کنید.

مراحل اقدام برای رفع اشتباه زدن معدل در کنکور سراسری 1403 از طریق سایت سازمان سنجش قابل انجام است. نیازی نیست متقاضیان برای اینکار هزینه ای را پرداخت کنند. مراحل ویرایش معدل ثبت نام کنکور سراسری را در ادامه به طور گام به گام آورده‌ایم:

1️⃣ به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ از طریق منوی رنگی سمت راست سایت وارد بخش ” سراسری ” شوید.

3️⃣ در این مرحله لازم است وارد سامانه ثبت نام کنکور سراسری شوید. لینک ثبت نام در کنکور سراسری و همینطور ویرایش اطلاعات ثبت نامی فقط در بازه های زمانی که به آن ها اشاره کردیم در سایت سنجش فعال خواهد بود.

4️⃣ در این مرحله لازم است برای ورود به سیستم و ویرایش معدل خود شامل معدل کتبی و معدل کل دیپلم و در صورت نیاز دیگر موارد، اطلاعات ثبت نامی خود را وارد کنید. 

وارد کردن معدل اشتباه کنکور

5️⃣ بر روی گزینه “ویرایش ثبت نام” کلیک کنید و با دریافت فرم ثبت نام اطلاعاتی که نیاز است را ویرایش کنید.

 

مشاوره اشتباه زدن معدل در کنکور ۱۴۰۳

یکی از دلایلی که منجر به بروز اشتباه در ثبت نام متقاضیان می شود، این است که داوطلبان مراحل ثبت نام خود را به فرد دیگری می سپارند و خود نظارتی بر روی آن ندارند. از طرفی ممکن است خود داوطلبان مراحل ثبت نام در سایت سنجش را تکمیل کنند اما دقت کافی را نداشته باشند و برخی اطلاعات خود را به اشتباه در سامانه وارد کنند.

به هر حال لازم است پس از تکمیل اطلاعات حتما چندین بار آن ها را بررسی نمایید و در صورتی که هیچ مشکلی نداشت، اقدام به تائید نهایی کنید.  

اشتباه در فرم ثبت نام و مغایرت اطلاعات داوطلب می‌تواند در دیگر مراحل کنکور سراسری شامل انتخاب رشته، پذیرش در دانشگاه محل قبولی و … مشکل ساز شود. بنابراین توصیه می شود درج اطلاعات در فرم ثبت نام را با حساسیت و دقت بالایی انجام دهید.

در صورتی که شما عزیزان مایل باشید می توانید در زمینه اشتباه زدن معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۳ از کارشناسان تحصیلی مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل راهنمایی دریافت کنید و یا برای اطمینان از وارد کردن اطلاعات صحیح در سامانه، ویرایش اطلاعات خود را به آن ها بسپارید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اشتباه زدن معدل در کنکور سراسری 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. عواقب اشتباه زدن معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۳ چیست؟

    ممکن است با اشتباه زدن معدل در کنکور سراسری متقاضیان از دیگر مراحل از جمله انتخاب رشته و یا پذیرش در دانشگاه محل قبولی جا بمانند. 

  2. چه زمانی متقاضیان می توانند اقدام به تصحیح معدل در فرم ثبت نام کنکور سراسری نمایند؟

    متقاضیان می توانند در سه بازه زمانی شامل قبل از اتمام مهلت ثبت نام در کنکور سراسری، در زمان تمدید مهلت ثبت نام در کنکور سراسری و در زمان دریافت کارت ورود به جلسه اقدام به تصحیح اطلاعات خود نمایند.

  3. نحوه رفع اشتباه در معدل در ثبت نام کنکور سراسری چگونه است؟

    در متن مقاله فوق به نحوه رفع اشتباه در معدل در ثبت نام کنکور سراسری را از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور را به طور کامل اشاره کرده ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫25 دیدگاه ها

  1. سلام بچه ها اصلا شوخی نگیرید این موضوع رو من طعم تلخ اشتباه زدن معدل در ثبت نام کنکور رو چشیدم. وسط دانشگاه یدفعه نامه میاد شما بدلیل اعلام اشتباه معدل کتبی لغو قبولی شده اید و حق ادامه تحصیل در ابن دانشگاه از شما سلب میگردد. حواستون جمع باشه

    1. سلام بعدش باید چیکار کرد باید انصراف داد مجدد ثبت‌نام کرد؟! میشه کامل راهنمایی کنید لطفا من هم همین مشکل برای داداشم پیش اومده

    2. سلام.
      صرفا بر اساس سوابق تحصیلی قبول شده بودید و این اتفاق براتون افتاد یا دانشگاه روزانه بودید؟

    3. سلام وقت بخیر من هم این مشکل رو دارم امروز ثبت نام کردم دیدن مغایرت داره گفتن احتمال داره ترم بعد دانشگاهت عوض شه .
      این تعهدی که دادم برا چیبود پس ؟

    4. الان من نفهمیدم کدوم معدل مهمه؟ کتبی یا کل؟ واس یک صدم بالاتر زدن هم مشکلی پیش میاد برای رشته با ازمون؟

  2. سلام من تو فرایند انتخاب تو فرم اطلاعات معدل برام ۱۹ زده شده بود ولی معدل کتبی جدید رو ۱۸.۹۳ وارد کردم ولی تیک تایید مربوط به معدل ۱۹ رو نزدم آیا معدل جدید بزام اعمال میشه یا لغو قبولی میخورم؟

    1. سلام در صورت اشتباه زدن معدل در ثبت نام کنکور در زمان انتخاب رشته تیکرا غیرفعال کنید و معدل جدید خود را وارد کنید.

  3. معدلی که موقع ثبت‌نام وارد کردم کمتر از معدلی هست که فارغ التحصیل شدم(بعد از تاریخ سی بهمن) آیا مشکلی پیش میاد.؟ به فرم معدل نیازی پیدا میکنم؟

  4. سلام ببخشید وقتی ک ثبت نام میکنیم کنکورو معدلو اگ اشتباع بزنیم یا ن وقتی ک انتخاب رشتع میکنیم ی سری معدل های میخان کتبی نهایی ؟!

    چون من موقع ثبت نام کنکورمعدل دیپلمو نداشتم کلاس یازدهمو دادم گفتم ۱۷۳۲زدن ۱۸۳۲🥺

    1. سلام در صورت اشتباه زدن معدل در ثبت نام کنکور سراسری می توانید در زمان کارت ورود به حلسه آن را تصحیح نمایید.

    2. موقع ثبت نام اولیه یک معدل غیرواقعی وارد کردیم چون معدل هنوز نیومده بود. بعد موقع انتخاب رشته تغییر دادیم و معدل واقعی را وارد کردیم وگزینه معدل کتبی دیپلم و کل دیپلم مورد تایید اینجانب رامیباشد رازدیم و بعد چندروزثبت متوجه شدیم که نباید آن گزینه را انتخاب میکردیم و سهوا معدل کتبی و کل دیپلم اولیه (غیرواقعی) ثبت شد . امکان اصلاح هست ؟راهنمایی بفرمایید. خواهش میکنم

  5. سلام وقت بخیر.من برای ثبت نام کنکور معدل رو اشتباهی وارد کردم.چون هنوز ۲ تا از درسامو پاس نکرده بودم و نمیدونستم معدلم چنده.جواب کنکور که اومده دانشگاه دولتی تهران قبول شدم و میخواستم ببینم دانشگاه به این معدل گیر نمیده.چون تارگیا دیپلممو گرفتم البته گواهی موقت دپلم رو گرفتم و معدل کنکور با معدل اصلی همخانی نداره.بنظرتون باید چیکار کنم.ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام
      در صورت اشتباه زدن معدل در کنکور باید زمان هایی که در متن مقاله ذکر شده است معدل را ویرایش کنید
      برای اطلاع از زمان و نحوه ویرایش می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.
      ویرایش ثبت نام کنکور

  6. سلام ما که دوازدهمی هستیم و هنوز امتحانات نهایی رو ندادیم و میخوایم کنکور دی رو ازمایشی ثبت نام کنیم باید به جای معدل کتبی
    چه معدلی بزنیم؟

  7. سلام من امسال کنکور دادم مغایرت داشتم ظرفیت رشتم تکمیل نیست شبانه آوردم گفتن تا 30مهر مشخص میش اما هنوز چیزی نگفتن چکار کنم

  8. سلام ببخشید من در مدرسه بزرگسالان درس میخوندم و زمانی ک انتخاب رشته کردم دیپلم موقت یا کارنامه نداشتم و کافی نتی ک من رفتم خودش زده الان مایی ک این اتفاق برامون افتاده باید چیکارکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره